Spring naar bijdragen

Vrachtrijder

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1140
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Vrachtrijder

  • Verjaardag 19-07-1985

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Gelre, Fryslân

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Vrachtrijder's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

957

Waardering in de gemeenschap

  1. Die stoel is niet te hoog, je moet gewoon klosjes op je gaspedaal lijmen.
  2. Als je die er bij besteld wel ja.
  3. Die theorie klinkt leuk, maar ik heb zomaar het idee dat de Boerenbond niet voldoende meel heeft voor 1 bakkerij.
  4. Dat is wel logisch ja. Maar wel lekker verdienen dan, want je rijdt maximaal de helft van de tijd.
  5. Ik hou van praktisch, dus dat komt mooi uit. - Als alle voertuigen onderweg zijn, hebben transportbedrijven een lege plaat. Laat de passant daar parkeren. - Parkeren op rijbanen op bedrijventerreinen. Veel overlast kan het niet geven, het vrachtverkeer rijdt toch niet. - Eventueel de rechter rijstrook sluiten, snelheid naar 50km/u en parkeren op de vluchtstrook. - Overnachten in voertuig. Dus vraagt ook wat eigen verantwoordelijkheid van de vrachtrijder in kwestie. Zorg dat je in geval van nood kan eten/overnachten.
  6. Dat wordt nu bepaald door de overheid, dus ik zie niet in waarom dat zou moeten veranderen. En waarom zouden die kosten verhaald moeten worden? Er bestaat toch ook nog iets als een bedrijfsrisico? Bovendien, je kan je ook gewoon verzekeren tegen weersomstandigheden. Afgelopen week duurde code rood een uur of 8, dus dat kan het probleem niet zijn geweest.
  7. Het gebrek aan zelfstandig denkvermogen reikt veel verder dan de transportsector. Dat is iets wat maatschappelijk breed probleem wat overal zichtbaar is, ook gewoon bij mensen in de vrije tijd. Het mooie ervan is dat jij in jouw reactie precies bevestig wat ik bedoel; ' Want stel je voor dat het mensen aan iets ontbreekt omdat we niet geleverd hebben. Daar zie je direct het probleem ontstaan van het gebrek aan zelfstandig denkvermogen. Als de bakker vandaag geen meel heeft gehad en om die reden geen brood heeft gebakken. Zeg ik dan iets heel vreemds als je dan iets anders moet eten?
  8. Ik denk niet dat het systeem ooit vlekkeloos gaat werken. Het blijven immers computers. Het werkt in elk geval beter dan een bord boven de autoweg die Igor doet denken dat hij wel over een N-weg naar zijn losadres mag rijden.
  9. Klopt die lijst wel? Want je mag maximaal 15 diensturen maken en bij 15 diensturen kan je maximaal ((9*0,62)+(6*€2,84)=) €22,62 rekenen. Of zeg ik nu iets heel geks?
  10. 'Tijdens de storm waren er veel ongelukken met vrachtwagens. Veel vrachtwagens die omver waren gewaaid, kwamen uit het buitenland. Volgens Van Rijssel spreken de buitenlandse chauffeurs geen Nederlands of Engels en volgen ze het nieuws niet. Hij pleit daarom bij extreme weersomstandigheden voor verbodsborden boven de rijbaan waarop een vrachtauto afgebeeld staat.' Waarom weer dat 1970 denken. We leven in 2018 en iedere internationale vrachtrijder heeft een mobiele telefoon met telefoonprovider uit eigen land aan boord. In Nederland hebben we NL-Alert (Direct Informatie in een Noodsituatie). Hoe moeilijk kan het zijn om een NL-Alert uit te sturen als het vrachtverkeer van de weg af moet? Taalprobleem, echt niet. Gewoon het bericht versturen in het Nederlands, Engels en in de taal van de telefoonprovider. Dat is technisch gewoon mogelijk, dus blijft alleen de kwestie van de goede wil over.
  11. Een rijverbod bij code rood lijkt mij het beste wat de overheid kan doen. Dat zou problemen voor transporteur en vrachtrijder vrij eenvoudig oplossen. @shompie Je hebt een punt dat mensen meer hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen. Maar helaas is het gebrek aan zelfstandig denkvermogen de ziekte van het moment die velen besmet heeft. Keer op keer zie je dat mensen als een kleuter aan het handje genomen en geleid willen worden, bang om zelf verantwoordelijkheid te nemen, bang om op de smoel te gaan.
  12. Er zijn twee zaken waar ik je zo antwoord op kan geven. Een eurovignet is alleen verplicht op de autosnelweg. Blijf daar vanaf en je mag overal met je vrachtwagen rijden. Als er een tachograaf in de auto zit, gewoon gebruiken. Ook als het wettelijk niet verplicht is.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden