Spring naar bijdragen

Vrachtrijder

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    1034
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over Vrachtrijder

  • Rang
    Vrachtrijder

Profile Information

  • Gender
    Male
  1. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing

    Met stijgende verbazing zit ik de reactie van TLN te lezen als het gaat over de kilometerheffing die politiek Den Haag wil invoeren. Natuurlijk, er valt wat van te zeggen en geeft bovendien onnodige rompslomp, maar van de andere kant, in tal van Europese landen betaal je een vorm van tol, dus wat kan het probleem zijn. Desalniettemin vraagt men terecht af of het wel helpt in de strijd tegen files. Het enige wat ik niet begrijp is dat men spreekt over lastenverzwaring. Dergelijke kosten reken je toch gewoon netjes door naar je opdrachtgever, wat is dan, behalve de administratieve rompslomp, het probleem?
  2. TLN vreest lastenverzwaring door komst kilometerheffing TLN noemt in een reactie op het regeerakkoord de invoering van kilometerheffing voor vrachtverkeer ‘onverteerbaar’. De belangenorganisatie wil op korte termijn met Rutte III over het beladen onderwerp om de tafel. De uitwerking van de maatregel is voor TLN ‘zeer onduidelijk’. https://truckstar.nl/tln-vreest-slechts-lastenverzwaring-invoering-kilometerheffing/
  3. DC aanleverings hel!

    Zou deze collega per dag betaald worden ofzo. Anders zijn het allemaal uren die rustig doortikken. En los daarvan, als je het niet bevalt. Meld het bij je werkgever, zeg hem een oplossing te zoeken en als die meent dat het niet kan, vertel hem dat jij op zoek gaat naar een werkgever waar het wel anders kan. De banen liggen momenteel weer voor het oprapen, dus je kan weer wat te eisen hebben. Als de transporteur geen personeel meer kan vinden wat bij dat soort bedrijven wil lossen, kan de "Lied-hell" zijn winkels niet meer bevoorraden. Komt een moment dat ze toch weer normaal moeten gaan doen.
  4. Tolheffing in Nederland wel óf niet

    In principe ben ik er voorstander van dat de gebruiker betaald, dus voorstander van een tolsysteem. Maar dan niet alleen voor het vrachtverkeer, volgens een Europese standaard en het afschaffen van iedere andere vorm van tol.
  5. Omgewaaide combi in Kampen

    Is het weer zover. Blijf me er over verbazen dat onze oost-Europese collega's gewoon de weg op gaan met dergelijke storm, terwijl het zo vaak fout gaat.
  6. Drugsgebruik in het verkeer

    Speed moet je in de dieseltank erbij gooien. Dan kan je per dag meer kilometers maken.
  7. Nog twee weken en dan dit !!

    Ik denk dat je maar even langs de dealer moet gaan. Een nieuwe DAF uitzoeken. Kan deze naar de autosloop
  8. Kiwa besteed verzenden van chauffeurskaart uit aan AMP groep

    Dat kan ik mij niet voorstellen, maar het zou kunnen. Het zou wel verklaren waarom de DHL's van deze wereld graag werken met ZZP-ers. Voor dergelijke prijzen kan je geen busjes leasen en personeel in dienst nemen.
  9. Kiwa besteed verzenden van chauffeurskaart uit aan AMP groep

    Dat denk ik wel, want die ZZP-ers rijden met hun eigen voertuig. Dat gaat je niet lukken voor veel minder geld.
  10. Ervaringen "chinese" navigatiesystemen

    Vraag me alleen af of die Chinese navigatie ook Nederlands kan, want het Mandarijn zal de meesten hier totaal onbekend zijn.
  11. motorvermogen

    Nee, niet met 300 pk. De MX-11 320 = 435pk De MX 13 300 = 412pk Nog geen 460pk, maar zit er wel wat dichterbij. Maar goed, ben er nog over aan het denken, dus kan nog veranderen.
  12. motorvermogen

    Ik verwacht met pakweg 50 ton of leeg te rijden, waarbij er relatief veel moet worden versneld. Klimmen zal minimaal zijn, want zo heel gek veel echte klimmen heb je in mijn omgeving niet en van degene die er al zijn, zitten de meesten op bospaden.
  13. motorvermogen

    De reactie van @steenhaas1 is eigenlijk wat ik bedoel. De MX-11 320 motor zou als het ware op zijn tenen lopen, waar de MX-13 300 motor nog ruimte over heeft bij dezelfde belasting. Het is inderdaad de levensduur waar ik aan twijfel. Gewoon hoe de motor er 10 jaar verder nog aan kan trekken.
  14. automaat of schakel

    Daar ben ik het volledig mee eens, maar zelfs dan is het wel zo makkelijk als je kan schakelen.
  15. automaat of schakel

    Leer gewoon schakelen, daar heb je altijd voordeel van.
×