Spring naar bijdragen

marcusroelofs

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    28
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Over marcusroelofs

  • Rang
    Member

Recente profielbezoeken

3358 profielweergaven
  1. marcusroelofs

    Goede druk op de trekas is niet altijd eenvoudig...

    Zit er in een Scania niet een stand voor de liftas dat'ie wel gelicht wordt maar niet echt opgetild? Dus meer druk op de trekas maar de liftas blijft op de weg.
  2. marcusroelofs

    MAUT regels veranderd in Duitsland

    Met een losse trekker solo zet ik hem wel altijd op 2 ipv. 5 (of 3 ipv. 6) assen.
  3. marcusroelofs

    Aansprakelijkheid

    Meteen naar het dichtstbijzijnde politieburo rijden en daar de zaak uitleggen.
  4. marcusroelofs

    Scania onthoofd door viaduct

    Berucht viaduct. Bij ons waarschuwt de boordcomputer automatisch als je bij Scania wegrijdt.
  5. marcusroelofs

    Hovo trans

    Ik rij de laatste tijd ongeveer om-en-om een paar dagen met Scania en DAF en, hoewel ik een Scania wel wat meer karakter vind hebben, is het in gebruik echt de DAF die het veruit wint, voor mij dan. Veel meer ruimte en ook prettiger ingericht, logische en simpele bediening, veel stillere motor, een echt bed dat je niet eerst hoeft uit te schuiven (nadat je de halve cabine opnieuw hebt ingericht), gewoon goeie kachel en ventilatie (in Scania altijd gedoe en beslagen ramen op gekste momenten). Ook zitten bij Scania de spiegels verkeerd om, zodat je de grote spiegel door de onderste helft van het raam ziet, het deel dat je van binnenuit niet schoon kan maken dus; hoe kom je erop. Koelkast over volle breedte tunnel zodat die alleen open kan als er niks op de grond staat. Ook verbaast me telkens de 1 meter hoge voorruit terwijl je toch nauwelijks zicht naar boven hebt. Kortom, ik erger me kapot en ben telkens blij als ik weer een DAF meekrijg, waar ik ook veel verder mee kom zonder moe te worden. Kwestie van smaak denk ik, maar ik snap er niks van waarom die Scania's zo populair zijn.
  6. marcusroelofs

    Wie het kleine niet eert...

    Ook heel bruikbaar voor de 'amateur' is een Canon PowerShot SX540 HS of een andere uit de SX serie. Heel handzaam, alles auto maar ook handmatig te doen. 50x optisch zoom. We gebruiken hem om vogels te fotograferen, echt verbazend goeie plaatjes soms.
  7. marcusroelofs

    Wolter Koops

    Zweden ook toch? Daar rijden wel hele gekke combi's rond.
  8. marcusroelofs

    handsfreeset

    Ik rij vrijwel elke dag op een andere wagen en heb al van alles geprobeerd. Klassieker Plantronics Voyager werkt uiteindelijk toch het makkelijkst, en ook buiten de cabine bruikbaar.
  9. marcusroelofs

    FF een tip

    Da's ook een idee ja. Ik loop meestal naar de rode knop achterop. Ik weet eigenlijk niet of ik bij de rode slang kan als de koeltrailer eraan zit, is wel krap en onhandig.
  10. marcusroelofs

    Trucknavigatie

    Je kan op https://mydrive.tomtom.com uitproberen hoe de TomTom een route opbouwt. Niet vergeten 'Truck' te selecteren als voertuig.
  11. marcusroelofs

    Trucknavigatie

    Ik rij natuurlijk ook geen tunnel in als er bordjes voor staan. Het punt is dat als je een omleiding dwars door Bremen kiest omdat er een uur file staat je zeker wilt weten dat die omleiding niet alsnog vastloopt. Ik kan zo snel geen kaart lezen achter het stuur.
  12. marcusroelofs

    Trucknavigatie

    Google maps is ook heel goed maar is niet specifiek voor 40t truck+oplegger in te stellen. Weet dus niet van inrijverboden en tunnels ed.. Kan je aardig mee vastrijden.
  13. marcusroelofs

    Trucknavigatie

    Een goeie nav houdt natuurlijk rekening met de hogere snelheid, Tomtom in elk geval wel. Ik denk dat je ook via de binnendoor-route wel binnen de 4 uur blijft, maar bij vertrek geeft 'ie nog een ongunstiger tijd weer. Ik ben het wel met je eens dat hij niet vaak genoeg voor een handige omweg kiest en te snel in de buurt van het doel op een lastige stadsweg gaat rijden.
  14. marcusroelofs

    Stukje ADR route Parijs

    Als je echt wil dashcammen zul je meer resolutie moeten hebben, 1040 of hoger (kan zijn dat je bij upload naar Vimeo hebt verminderd). Ook beter om camera 90 graden te draaien, zijwaarts kijken is meestal interessanter dan omhoog en omlaag.
  15. marcusroelofs

    Twee keer raak in regio Twente

    Kort na elkaar twee aanvaringen tussen beide keren twee trucks, waarvan eentje een tanker/bulk. Helaas is er een dode gevallen. Enorme verkeerschaos in de regio door afsluiting van A1 en A35 en belangrijkste knoop tussen die twee. http://www.rtvoost.nl/nieuws/293782/a1-bij-enter-pas-vannacht-weer-vrij-na-ongeluk-met-twee-vrachtwagens http://www.rtvoost.nl/nieuws/293777/a35-tussen-almelo-en-borne-pas-morgenochtend-weer-open-na-ernstig-ongeluk#
×