Spring naar bijdragen

Ron020

Forumlid
  • Aantal bijdragen

    16
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

Recente profielbezoeken

Het blok recente bezoekers is uitgeschakeld en wordt niet getoond aan andere gebruikers.

Ron020's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

4

Waardering in de gemeenschap

  1. "Chauffeur bekneld onder eigen vrachtwagen in Zuilichem ZUILICHEM - Een vrachtwagenchauffeur is zaterdagochtend rond 8.30 uur bekneld komen te zitten onder zijn eigen voertuig aan het Poortwegje in Zuilichem. Hij had zijn voertuig omhoog gezet met behulp van een blokkade, maar deze klapte weg waarna de chauffeur onder de vrachtwagen terechtkwam. De man is gewond afgevoerd naar het ziekenhuis. ... Brandweerlieden wisten de vrachtwagen weer omhoog te krijgen met behulp van hefkussens waarna de gewonde man er onderuit kon worden gehaald. ...." https://www.bd.nl/bommelerwaard/chauffeur-bekneld-onder-eigen-vrachtwagen-in-zuilichem~a348c721/ 08-06-19, 09:33 2 foto's (van nadat de chauffeur al is afgevoerd) - B. Verhoeks staat er op de deur - zitten de hefkussens alleen onder de bumper en niet onder de vooras (??)... hopelijk een teken dat het een zeer lichte beknelling was (want de brandweer zal toch niet ondeskundig zijn?). Ik hoop dat het goed gaat met het slachtoffer. Dit is wel natuurlijk weer een waarschuwing voor ons, ingeval je met blokken moet werken. En dit was nog wel op een bestrate ondergrond, waar -zo te zien- niets verzakt is.
  2. "Een vrachtwagen van het transportbedrijf Oost Ouddorp hing vorige week vrijdag urenlang boven een 35 meter diepe afgrond van de vuilstortplaats in Vlissingen-Oost. Na enkele mislukte pogingen werd de truck van een val in het diepe gered. "Dit heb ik nog nooit in mijn leven gezien", zegt de eigenaar van het bedrijf. De chauffeur reed vrijdag rond 8 uur, mede door gladheid, te ver achteruit tijdens het lossen van vuilnis. De achterwielen kwam over de rand en de truck gleed langzaam de afgrond in. Pas bij de voorwielen kwam het gevaarte tot stilstand, waarop de chauffeur uit de vrachtwagen wist te springen." Van de facebookpagina van het betrokken bedrijf, met daarin een integrale weergave van een artikel uit het AD (= PZC) Natuurlijk al diverse reacties onder dat bericht en onder het oorspronkelijke bericht van 9 dec, dat met enige vertraging op 14 dec. ruim gedeeld de pers haalde. Ik heb de rest ook gelezen, maar geen ander artikel vermeldt nog iets dat niet in de facebook-link (alias AD/PZC) staat.
  3. Via https://www.google.nl/search?tbm=nws&q=knooppunt+Amstel&oq=knooppunt+Amstel kun je vele verwante artikelen vinden, vaak met foto's. De artikelen met de meest duidelijke foto's zijn: http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2015.208.02 o.a. overzichtsfoto van viaduct A2 > A10 Oost http://www.nu.nl/binnenland/4095876/vrachtwagen-schiet-van-viaduct-aanrijding-bij-amsterdam.html 7 foto's, beeldvullend te vergroten http://www.at5.nl/artikelen/145574/vrachtwagen-stort-van-viaduct-op-a10# reeks foto's (navigeer daar doorheen via de links/rechts pijltjes of de thumbnails, indien je op de foto zelf klikt verlaat je ongewild het artikel...) "Volgens de politie was aanvankelijk de vrees dat de vrachtwagenchauffeur bekneld zat, maar hij kon op eigen kracht uit de cabine komen. Hij is naar het ziekenhuis geweest voor controle, maar is inmiddels al weer thuis. Hij kwam er vanaf met enkele kneuzingen en schaafwonden. , ,Een klein wonder", aldus een voorlichter van het bedrijf waar de chauffeur in dienst is. Volgens zijn werkgever staat hij bekend als een ervaren en betrouwbare werknemer. De bestuurder van de auto raakte gewond aan zijn been. De politie weet niet wat er is gebeurd. ,,De vrachtwagen en auto zijn met elkaar in aanraking gekomen. Verder moeten we nog onderzoeken wat er is gebeurd. Zodra het mogelijk is gaan we de beide bestuurders horen'', aldus de politie." uit http://www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article/detail/4108586/2015/07/27/Vrachtwagen-rijdt-van-viaduct-op-A10.dhtml Inderdaad een wonder. De meeste artikelen vermelden een val van 10 meter. De trekker stond na afloop op zijn wielen, de cabine voorover geklapt en afgebroken. Een deel van het kopschot lijkt nog aan de schotel vast te zitten, maar de rest van de trailer lijkt verder door gestuiterd (?) te zijn dan de trekker. Een dashboardcamera is een nuttig hulpmiddel om achteraf mogelijk na te kunnen gaan wat er gebeurd is. Maar een filmpje van de val, daar zou je nachtmerries van kunnen krijgen. We kunnen ons allemaal wel voorstellen hoe dat eruit moet hebben gezien. "Daar ga je dan over de rand, neus eerst, met zoveel ton achter je aan..." brrr Hopelijk komt de chauffeur er lichamelijk en geestelijk goed vanaf.
  4. ANWB heeft er vast geen problemen mee als ik gehele landingpagian van deze actie quote. "Veilig tussen de vrachtwagens door - Onderzoek colonnevorming Op een aantal wegen in Nederland wordt het steeds drukker met vrachtwagens. Veel vrachtwagens is een teken dat het goed gaat met de economie. Lastig is het echter wanneer het zo druk is met vrachtwagens dat er een colonne ontstaat op de rechter rijstrook. In- of uitvoegen wordt dan een probleem. Hoe kom je veilig tussen de vrachtwagens door? Heb je ervaring met dit probleem? Weet je wegen of bepaalde op/afritten waar dit probleem zich voordoet? Geef het dan aan op onderstaande kaart: In- en uitvoegproblemen door veel vrachtwagens Heb je mogelijke oplossingen? Rij je geregeld op een weg waar dit probleem zich voordoet? Of heb je een idee hoe het in- en uitvoegen makkelijker kan? Laat het ons weten. Jouw ervaring is zeer waardevol en misschien kunnen we samen een oplossing vinden.: Oplossing of idee doorgeven Wat doet de ANWB? Wij gaan in overleg met de transportbranche om samen te kijken naar de haalbaarheid en effectiviteit van de door weggebruikers en vrachtwagenchauffeurs aangedragen oplossingen. Misschien moet er iets in het wegontwerp veranderen, dan nemen we contact op met Rijkswaterstaat. Misschien moet er iets in het gedrag van de vrachtwagenchauffeurs veranderen. Dan gaan we dat met hen bespreken. Of misschien moeten de personenautomobilisten hun gedrag aanpassen. Dan zullen we dát laten horen. En misschien komen er heel andere ideeën uit die we nu nog niet kunnen overzien. De resultaten Half juni stopt de actie over in- en uitvoegproblemen. De maanden daarna zullen we op deze pagina en via diverse media de resultaten van de peiling communiceren. Achtergrondinformatie Achtergrond onderzoek / Inhaalverbod vrachtverkeer aangepast / Tips over weg delen met vrachtwagens / Weggebruikers over de A15" Bron: https://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/veilig-tussen-de-vrachtwagens-door mei 2015 Op die pagina 2 inoermogelijkheden en diverse dieplinks naar achtergondinformatie, waaronder "Ideeën uit de transportwereld Tegelijk met deze uitvraag onder personenautomobilisten heeft ANWB, samen met de transportbranche, aan de vrachtautochauffeurs gevraagd wat hun ideeën zijn om het in- en uitvoegen soepeler te laten verlopen. Die resultaten zullen we ook in onze acties betrekken." uit http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/veilig-tussen-de-vrachtwagens/achtergrondinformatie Heeft iemand een aparte link waar vrachtwagenchauffeurs hun input kwijt kunnen? Ik heb niet geprobeerd of ook al wordt gevraagd of je varchtwagenchauffeur bent als je een tip doorgeeft via http://www.anwb.nl/belangenbehartiging/verkeer/veilig-tussen-de-vrachtwagens/ideeen-en-oplossingen en dan 'inloggen' (dat staat een beetje verstopt in de onderste regel in het witte vlak). Als je wilt lezen wat de pers over de ANWB actie meldt: https://www.google.nl/search?tbm=nws&source=hp&q=anwb+colonnevorming+OR+uitvoegen+OR+invoegen
  5. Pieter Smit is iderdaad een grote. Maar in Nederland heb je er nog wel meer in de theater en Rock 'n Roll wereld. In de Rock 'n Roll draait het vooral om 6 grote Engelse bedrijven (en diverse klienere) die alles doen van de de 1-truck-clubtour tot aan de grote stadiontours (bijv. 45 trucks 'production', naast de 3x15 (BE/NL) trucks podium). Daarnasst nog vele bedrijven voor de band- en crew tourbussen (Nightliners). Stuur maar een PB, ik ben al even weg uit die wereld maar spreek nog vaak genoeg chauffeurs om een beetje op de hoogte te blijven.
  6. Ron020

    Weekend ritten gezocht

    Misschien ook handig als je je woonplaats vermeldt, tenzij je voor en na de rit naar de andere kant van het land wilt crossen. Mocht je op vakantie naar Noorwegen gaan dan kijk je naturlijk zelf wel even wat daar op in het weekend aan Nederlanders van de ferry komt. Zo niet, probeer op het forum dan de Nederlandse Noorwegers te vinden en die te PB'en met zo'n vraag. Weekend werk is vaak perishables, luchtvracht en dergelijke, want de rest kan ook wel in de vijf goedkopere dagen van de week. En juist die twee non-stop takken zullen wel met een estafette systeem van chauffeurs werken, vanwege de rijtijden.
  7. Ik kwam deze toevallig tegen, misschien iets voor een voetbal enthiousasteling? Betreft het vervoer van LED borden van en naar stadions. http://www.nationalevacaturebank.nl/vacature/4531112/Voetbal+Stadion+Zoekt+Chauffeur/11 Standplaats Amsterdam In Duitsland moet je kennelijk wel eens de hele wedstrijd afwachten... als je geen bijkomende werkzaamheden hebt, dan kun je misschien de wedstrijd zien (?) Maar het zou dus ook kunnen dat je in Nederland en België tijdens de wedstrijden juist aan het rijden bent naar een stadion en je het dan slechts met een radioverslag moet doen... Je mag vast bellen voor meer info over deze baan.<http://www.sportled.com> Zorg dan wel dat je dat soort 'fan' vragen niet te nadrukkelijk stelt en dat ze pas later in het gesprek komen. Ze zoeken tenslotte een professionele chauffeur en niet iemand die eigenlijk het liefst (aan de rand van) het voetbalwereldje wil rondhangen. Wanneer deze vacature al weg is en deze wereld je aantrekkelijk lijkt: Ik meen dat bijv. de Uefa voor de Champions League ook veel zaken tussen stadions laat transporteren. Misschien kun je rondom een wedstrijd de wagens wel zien staan op de parkeerterreinen rondom de Amsterdam Arena. Of anders kijken of je een steward zo gek krijgt om op de ring rondom de Arena te kijken welke transportbedrijven er allemaal staan (bedrijfsnaam, telefoonnummer of website vermeld op de truck). Of misschien dumpt een reageerder hier wel even wat bedrijfsnamen. Datzelfde geldt voor de Formule 1, adere takken van racing, Theater, Rock 'n Roll. (Voor de laatste 3 bedrijfstakken: stuur maar een PB). Vrachtwagenchauffeurs daar zijn er ook niet allemaal via vriendjes in gerold, velen zijn ook gewoon rechtstreeks naar de vervoerder gestapt.
  8. Oeps. had ik vergeten onder bericht 2 de reacties te lezen. Daarin eenzelfde soort uitleg. Van een ooggetuige, of uit zoveelste hand of speculatie? Dat staat er helaas niet bij: "henk ( westland) 20-06-2014 | 19:13 Motor haalde rechts in en piepte er snel voor net voor hij stilstond sprong het verkeerslicht op groen. Motor schakelde verkeerd en collega trok op en toen zat hij eronder. Gelukkig is iedereen er goed vanaf gekomen op de motor na dan." Mocht die versie waar zijn, dan is de weergave van de agent ook nogal speculatief (en op zich al weinig logisch omdat de motor rechts in het front zit). Terwijl een getuigenis van een agent altijd geloofd wordt, Tot in de rechtbank aan toe. Ik geloof dat ik -na bekomen te zijn van de eerste schrik- toch wel even zou willen uitspreken dat dat (in die versie althans) niet zo'n handige actie was van de motrorijder. Al zal de motorrijder dat inmiddels zelf ook wel beseffen. Met alle adrenaline in je lijf moet je dan je booshied maar zien te beheersen. Eerst maar even om je auto lopen en buiten gehoorsafstand wat verwensingen slaken, of een keer op je arme auto slaan. Hehe, dat lucht op. En dan maar gekalmeerd terug om de schadepapieren goed in te vullen.
  9. "Motorrijder in shock na bizar ongeval met vrachtwagen Het was een bizar ongeval tussen een motor en een vrachtwagen, vanochtend op de kruising van de Wippolderlaan en de Laan van Wateringseveld in Wateringen, op de grens met Den Haag. De motorrijder was bij het stoplicht voor de vrachtwagen gaan staan om snel weer te kunnen vertrekken bij groen licht, maar juist op dat moment ging het mis. Toen beide voertuigen optrokken, kwam de voorkant van de cabine van de vrachtwagen tegen het achterste deel van de tweewieler aan en raakten ze in elkaar verstrengeld. Wonder boven wonder kwam de motorrijder er slechts met een schrammetje aan zijn kuit vanaf. wel was hij flink geschrokken en vlak na het ongeluk zittend op zijn knieën in shock aangetroffen door een agent die in zijn vrije tijd toevallig in de buurt was. 'De bestuurders kwamen allebei met de schrik vrij, hebben elkaar de hand geschud en regelen het samen met de verzekering,' aldus een woordvoerster van de politie." http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3676047/2014/06/20/Motorrijder-in-shock-na-bizar-ongeval-met-vrachtwagen.dhtml (integraal bericht) met foto https://twitter.com/WijkagVrijenban/status/479889402047766528/photo/1 Een andere lezing in 2 gerelateerde berichten: "De 42-jarige bestuurder wilde volgens de agent van baan wisselen toen zijn motor afsloeg. De vrachtwagen die achter hem zat, reed vervolgens op hem. 'In shock op de grond' 'Toen ik aan kwam rijden was hij nog helemaal in shock. Hij zat radeloos op zijn knieën op de grond', vertelt Schouten. De hulpdiensten hebben de bestuurder nog nagekeken, maar hij had alleen een schrammetje op zijn kuit. 'Hij heeft een hele grote engel op zijn schouder gehad.'" (fragment uit) http://www.omroepwest.nl/nieuws/20-06-2014/agent-over-bizar-ongeluk-hij-had-een-hele-grote-engel-op-zijn-schouder Onder http://www.omroepwest.nl/nieuws/20-06-2014/motorrijder-heeft-beschermengel-bij-heftig-ongeluk ook 2 mensen die 2 heel verschillende toedrachten geven (naast alle overige speculaties en frustraties van anderen onder hen) "robin 20-06-2014 | 21:16 Ik stond er vanochtend zo goed als naast. De vrachtwagen stond als eerste bij t stoplicht. Toen het groen werd reed iedereen weg, alleen de vrachtwagen maakte maar enkele meters voordat hij abrupt tot stilstand kwam. In mijn spiegel zag ik de motor in de voorkant van de grille van de vrachtwagen staan. De motorrijder zag ik weg hinken naar de stoep. Volgens mij is de motorrijder voor de vrachtwagen gaan staan om als eerste weg te kunnen rijden. Toen t groen werd heeft de vrachtwagen maar enkele meters naar voren gereden voordat hij abrupt stopte. Het leek erop dat de motorrijder buiten het gezichtsveld van de vrachtwagen is gaan staan en niet is opgemerkt. Wilma 20-06-2014 | 17:51 Vrachtwagen chauffeur is niet achterop een file gereden en heeft wel op zitten letten. Sterker nog, hij kon hier niets aan doen. Reageer en geef je mening pas als je alle feiten weet. De motorrijder wilde van baan wisselen toen zijn motor afsloeg. De vrachtwagen die achter hem zat, reed vervolgens op hem." * Vraag is of de vrachtauto al stilstond voor de motorrijder zich ervoor posteerde of dat ze beiden nog uitrolden totaan het verkeerslicht? * (Ik ken de situatie ter plekke niet; puur speculatief) Misschien heeft de motorrijder de vrachtauto aan de rechterkant ingehaald (via een rechtsaf-strook?), dat zou verklaren - dat de motorrijder niet is opgemerkt door de chauffeur - dat de motor klem zit aan de RECHTERzijde voorop de cabine. Veel motorrijders zorgen ervoor dat ze wel gezien worden door de chauffeur (liefst met oogcontact, al dan niet via de spiegel). En stellen zich ruim vóór de dode hoek aan de voorkant op. Misschien wilde deze dat ook nog wel doen, maar sprong net het licht net op groen. En sloeg de motor ook nog eens af... Al met al tamelijke hartkloppingen voor beide partijen.
  10. Op Google Nieuws zo´n 20 aparte artikelen hierover, wat fragmenten daaruit met bronlink Uit eerste bevindingen van de politie zou het volgende gebeurd zijn. Het fietsertje reed over de ventweg en maakte plots een stuurmanoeuvre naar links, waardoor hij viel en met zijn lichaam deels op het wegdek terecht kwam. Op datzelfde moment kwam op vrijwel gelijke hoogte een vrachtauto voorbij gereden en kon de chauffeur de jongen niet ontwijken, ondanks dat de vrachtauto nog remde. De vrachtauto reed ongeveer 40 km/u. Het is een lesvoertuig en de chauffeur kreeg op dat moment rijles." uit Transportnieuws | Kind (9) doodgereden door lesvrachtwagen in Eindhoven [+foto] "Verslagenheid Bij de rijschool heerst verslagenheid vanwege het tragische ongeval, zo laat directeur Marc Leeuw weten: "Iedereen is er stuk van." De lesinstructeur in de vrachtwagen was zeer ervaren en zijn leerling zou volgende week op examen gaan." uit Omroep Brabant: Jongetje (9) valt van fiets en overlijdt na aanrijding met lesvrachtwagen in Eindhoven "Het zou gaan om een lesvrachtauto. Zowel de leerling als de instructeur hebben nog geprobeerd om de wagen tot stilstand te brengen, maar dat is niet gelukt. Op het moment dat het ongeluk gebeurde waren veel kinderen en ouders onderweg van of naar school. Enkele van hen hebben het ongeluk zien gebeuren. Voor hen is slachtofferhulp ingeschakeld. De school heeft rond half één vanmiddag een bijeenkomst voor ouders en kinderen belegd om hen te vertellen wat er is gebeurd en om hun verslagenheid en verdriet te kunnen delen." uit Kind overleden na aanrijding met vrachtwagen "De moeder van het jongetje en zijn broertje zijn ongedeerd gebleven. De vrouw fietste met haar kinderen over de ventweg in de richting van de Montgomerylaan. Het jongetje maakte ter hoogte van een verkeersdrempel een onverwachte uitwijkmanoeuvre met zijn fiets, waardoor hij viel en met zijn lichaam deels op het wegdek van de rondweg terechtkwam. De secundaire weg en rondweg zijn op dat punt slechts gescheiden door een achttal paaltjes. Eén van de paaltjes ontbreekt hier." uit Jongen (9) overleden bij ongeval op Pastoriestraat Eindhoven (een van de vele reacties daaronder) Als bewoner van de pastoriestraat alles van dichtbij meegemaakt. Hartverscheurend om de reactie van moeder, broertje en chauffeur te zien. Sterkte aan alle betrokkenen.
  11. Ron020

    Rutges

    Rutges Cargo maakt doorstart met nieuwe eigenaar ; iets uitgebreider op Eigenaar Adema-Beheer neemt Rutges over Meer nieuws-updates zijn te krijgen met een email-notificatie onderaan deze zoekresultaten van News.Google.nl
  12. Ron020

    Rutges

    Artikel in Nieuwsblad Transport biedt mogelijk iets meer hoop: Surseance voor Rutges Cargo Mooie tijd gehad bij RT '94-'00. Goed verdiend ook, met hoofdzakelijk weekendwerk, (vrijwel) CAO betaald.
  13. Fragmenten uit een artikel in Nieuwsblad Transport: <quote> "Elke vrachtwagen in Patras en Igoumenitsa, twee havens aan de Griekse westkust met veerdiensten naar Italië, wordt sinds een paar weken ‘‘belaagd door vijftig à zestig man’’, zegt Bert van Es van de Nederlandse transporteur Van Es Logistics." <knip> "Er zijn al langer problemen met vluchtelingen in Griekse havens, maar de laatste weken loopt het de spuigaten uit, zegt Van Es. ‘‘Vluchtelingen klauteren op en onder de vrachtwagens en breken met grof geweld de deuren open. We beschikken over zware containersloten, maar als er een ijzeren staaf tussen de scharnieren wordt gestopt en daar tien man aan gaan hangen, is er geen kruit tegen gewassen.’’ Fysiek geweld tegen vrachtwagenchauffeurs is er nog niet, zegt Van Es. ‘’Ik geloof niet de vluchtelingen echt bewapend zijn, al is er wel eens een chauffeur belaagd met een ruitenwisser. De situatie wordt wel steeds grimmiger.'' Eigenares Alice Binikos van de Rotterdamse wegvervoerder Olympic Transport worden haar chauffeurs al in de straten naar de haven van Patras belaagd door vluchtelingen. “Bij elk stoplicht staan groepjes die vrachtwagen die proberen in een trailer te komen. Ze klimmen met dertig tot veertig man tegelijk via de achtkant naar binnen en maken scheuren in de huif om voldoende lucht te krijgen. Ze schuiven ook met de lading om voldoende ruimte te krijgen. Daardoor is er ook veel schade aan de goederen.“ Chauffeurs worden volgens haar niet direct bedreigd, maar als een rijder probeert de mensen er uit te krijgen ontstaan wel eens schermutselingen. “Er zijn in de havens ook Griekse mensenrechtenorganisatie actief de vluchtelingen er op wijzen wat hun rechten zijn, waardoor het voor de rijders moeilijk wordt om de verstekelingen uit de vrachtwagen te krijgen.” Sommige chauffeurs roepen de hulp in van de lokale politie en die volgens Binikos soms wel helpen om de vluchtelingen uit de vrachtwagen te halen, “maar daarna worden ze weer losgelaten en springen ze bij het volgende stoplicht weer doodleuk op de volgende vrachtwagen.” De Griekse autoriteiten grijpen verder nauwelijks in of het is tegen de Nederlandse chauffeurs. Zij wijst op een eigen rijder waarvan de vrachtwagen bijna vier maanden in beslag is genomen door de Grieken. Hij wordt verdacht van mensensmokkel, terwijl iedereen weet dat hij slechts slachtoffer is. Nu heeft hij zijn truck terug, maar is nog steeds verwikkeld in juridische procedures in Griekenland.”" Bekijk hier hoe vluchtelingen in trucks proberen te komen. zie </quote> ...belaagd met een ruitenwisser?
  14. De link naar "Beelden" daarbij is niet al te opvallend http://www.flickr.com/photos/61014739@N03/ Beelden van recentere gebeurtenissen worden daar gewoon bij geplaatst, dus even verder bladeren. Bovendien lijkt er geen logica te zitten in de volgorde van de foto's die bij dit onderwerp behoren. Na het zien van de foto's had ik juist nog méér vragen dus 'even' wat dieper gezocht: Route van 'waar het misging' (A) 750 m tot aan keerlus (B) http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Veenweg&daddr=Veenweg&hl=nl&geocode=FfgwGgMdwfZCAA%3BFbVFGgMdLA9DAA&mra=ls&sll=52.053464,4.394826&sspn=0.000435,0.000991&ie=UTF8&ll=52.050801,4.391677&spn=0.006915,0.015857&t=h&z=16 Streetview van punt A (op moment van fotograferen door Google Streetview op dat punt geen bord doodlopende weg of verboden voor bepaalde lengte, lijkt een volstrekt normale weg) http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Veenweg&daddr=Veenweg&geocode=FdowGgMdnvZCAA%3BFbVFGgMdLA9DAA&hl=nl&mra=dme&mrsp=0&sz=16&sll=52.050801,4.391677&sspn=0.006915,0.015857&ie=UTF8&ll=52.048014,4.388419&spn=0.000098,0.000496&t=h&z=21&layer=c&cbll=52.048014,4.388419&panoid=ctPdUNMq7V03pNw8qcIULw&cbp=11,63.44,,0,0 Streetview van de de borden die je verderop in de straat wel was tegengekomen http://maps.google.nl/maps?hl=nl&ie=UTF8&hq=&hnear=Nootdorp,+Pijnacker-Nootdorp,+Zuid-Holland&layer=c&cbll=52.051071,4.392339&panoid=V193wiueM_ebvezX4hUK5g&cbp=12,22.91,,1,3.46&ll=52.048373,4.388566&spn=0.020296,0.045447&z=15 (link van easyrider). Daar had hij op die T-splitsing naar rechts gemoeten, de Delflandstraat in. Op deze kaart http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Veenweg&daddr=Kruisweg+6,+Nootdorp&hl=nl&geocode=FfgwGgMdwfZCAA%3BFZ0pGgMdWjFDACmtlbF33cnFRzEKIgYxdBcMxg&mra=ls&sll=52.049746,4.39466&sspn=0.006915,0.015857&ie=UTF8&t=h&ll=52.04869,4.396098&spn=0.006968,0.015857&z=16 kun je zien door welke woonwijk je je vanaf de Delflandstraat heen had moeten worstelen en op hoeveel plaatsen dat nog mis had kunnen gaan. En hier de variant daarvan met Streetview aan http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Veenweg&daddr=Kruisweg+6,+Nootdorp&hl=nl&geocode=FfgwGgMdwfZCAA%3BFZ0pGgMdWjFDACmtlbF33cnFRzEKIgYxdBcMxg&mra=ls&sll=52.049746,4.39466&sspn=0.006915,0.015857&ie=UTF8&ll=52.050564,4.397342&spn=0.003127,0.015857&t=h&z=16&layer=c&cbll=52.050963,4.392209&panoid=A5fslN61HZDCLwkfyHQemw&cbp=11,52.28,,0,0 Als je die 'doodlopende weg' borden negeert dan kom je bij die keerlus. Daar had je je het misschien nog wel kunnen redden ALS ze het middeneiland maar gewoon hadden opgevuld met klinkers met zo'n kleine glooing, die je elders vaak genoeg ziet. Met je trekker richting brugje (oei oei) en dan een keertje steken? Een luchtfoto van de keerlus (iets verouderde situatie) http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Veenweg&daddr=Veenweg&hl=nl&geocode=FfgwGgMdwfZCAA%3BFbVFGgMdLA9DAA&mra=me&mrsp=0,1&sz=18&sll=52.048294,4.389719&sspn=0.001574,0.004528&ie=UTF8&ll=52.053391,4.395191&spn=0.001573,0.004528&t=h&z=18 Streetview van de keerlus http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Veenweg&daddr=Veenweg&hl=nl&geocode=FfgwGgMdwfZCAA%3BFbVFGgMdLA9DAA&mra=me&mrsp=0,1&sz=18&sll=52.048294,4.389719&sspn=0.001574,0.004528&ie=UTF8&t=h&layer=c&cbll=52.053464,4.394826&panoid=7vfLq2sZ2ltz_slrvNFgmw&cbp=11,51.29,,0,22.5&ll=52.053464,4.394826&spn=0.000195,0.000991&z=20 Een correcte route van 'waar het misging, helemaal in het begin' (A) zou zijn geweest: terug naar A12 en dan andere kant op naar bestemming (andere B) http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Veenweg&daddr=52.0461,4.39141+to:52.05359,4.39684+to:Kruisweg+6,+Nootdorp&geocode=FfgwGgMdwfZCAA%3BFRQpGgMd8gFDACntqfHMIbbFRzGnF7ODElVKYA%3BFVZGGgMdKBdDACkZ_lFf2MnFRzEEdbdY1dyG6w%3BFfwoGgMdWDFDACl1Mil43cnFRzFTYmNlnRJbYw&hl=nl&mra=dpe&mrsp=2&sz=14&via=1,2&sll=52.044837,4.396162&sspn=0.027662,0.063429&ie=UTF8&ll=52.049667,4.396634&spn=0.013829,0.031714&t=h&z=15
  15. Ron020

    Truck Drifting

    Als je op YouTube zoekt op "drifting truck" dan kun je het filmpje daar in veelvoud vinden. Ik kwam ook wat verwante clips tegen, mogelijk is die serie dus van de oorspronkelijke uploader. Het zijn video's van wat voorbereidend oefenwerk. Driften samen met wat personenwagens op een parkeerterrein (proloog); Camera-auto à chter de trekker (vol 3); Vast camerastandpunt langs de rotonde (vol 2); Een vrijwel identieke sessie (vol 4); De getoonde clip is gelijk aan (vol 1). Die wordt door YouTube echter als 18+ gerankt.... Indien je niet wilt inloggen, hij is ook al tot vervelens toe door copycats geupload en dan niet 18+ bijv. (HD versie?). Uit de comments blijkt dat de filmpjes in Polen zijn opgenomen. (Een "vol 1" schijnt te ontbreken in de serie).Dergelijk gestunt op de openbare weg tussen ander verkeer zou in Nederland waarschijnlijk reden zijn voor ontslag op staande voet. (Net zoals die eerdere dansende "crazy truckdriver" I en II die op YouTube te vinden zijn). Aan alle jongens die in winterse omstandigheden moeten rijden: Sterkte ermee en hou 'm op de weg. Blijf een vakman en kopieer bovenstaande gestunt niet. Vergelijkbaar gestunt met een Atego motorwagen op een besneeuwd parkeerterrein . Er zal maar een stoeprandje of een afwateringsgeultje verborgen liggen, dan lig je zo op z'n kant...De volgende filmpjes zijn tenminste opgenomen op een afgesloten circuit: Top Gear flauwekul "The Stigs lorry driving cousin" in (of vanaf het begin, de hele reeks via http://www.youtube.com/watch?v=3ZaN-VcOu7U&feature=PlayList , voor deel 2 t/m 4 zie de rechter playlist).
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden