[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Oh jee! Tripje Litouwen!


freektukker

Recommended Posts

  • Forumlid

Hallo medetruckers,

nou, de kogel is door de kerk. Om het bedrijf te redden gaan we zeer waarschijnlijk op Litouwen rijden. Er staat daar een fabriek van een grote kantoormeubelproducent waar we moeten laden en lossen. Nou is de route al aardig uitgestippeld: Standplaats-Kiel (D). Kiel (D)- Klaipeda. 22 uur opde boot!:( Hoop dat ik een sterke maag heb!Barf En dan vanaf de haven nog 3 1/2 u landinwaarts. Klinkt allemaal nog wel redelijk leuk. Wel veel wachten e.d. Echt veel uren zullen we ook niet maken, maar ja. Als we hierdoor aan het werk kunnen blijven.

Nou is mijn vraag: heeft iemand ervaring in Litouwen en kan iemand mij zo veel mogelijk regeltjes vertellen m.b.t. boetes, veiligheid e.d.??? Ook wil ik graag weten of die boot wat is. Is die luxe of is het meer een ouwe tanker???

Alvast heel erg bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de boten zullen nog niet veel beter zijn geworden de laatste jaren.

maar je "klaagt" over weinig uren. hoezo weinig uren?

normaal gesproken zou je 8uur per dag betaald moeten krijgen. dat lijkt misschien niet veel, maar je kan wel gratis eten aan boord. of je nu 10 uur werkt, en je eten zelf betaald, of 8uur op een boot zit en 8uur betaald krijgt, in geld zal het weinig uitmaken.;)

maar je schrijft dat het is om het bedrijf/werk teredden.:confused: ik zou maar uit gaan kijken. de betalingen zullen denk wel hopeloos worden, en zo telezen vind je het werk ook al niks.;)

tijd voor een ander baasje misschien? een litouwer krijgt vast geld. lekker belangrijk dan of je werkt/rijd, of op een boot zit.:cool:

denk meer aan het soort waarmee men ook van travemunde naar helsinki vaart.

:mad: tijdje ziek geweest vriend?;)

ja het zijn vrachtboten, maar wel nieuwe vrachtboten. je kan geen disco aan boord verwachten. daarvoor moet je toeristenboten nemen. zoals bv de tallink-superfast. geloof me, je kan beter op de finnlines zitten.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Kalakuski: tsja, het werk is overal minder aan het worden dus daarom gaan we waarschijnlijk op Litouwen rijden. Het is ook maar tijdelijk. Tot eind 2009. Dan gaan ze de productie in eigen beheer doen. Het lijkt me wel een leuk avontuur. (al denkt vrouw lief daar anders over) Ben erg benieuwd naar het land e.d.

Dan een reactie wat betreft het werk: ik werk voor een zeer goede baas die probeert om z'n bedrijfje draaiende te houden in deze zware tijden. Elk werk is mooi meegenomen dus. We hebben prima materiaal. Daf CF85.360SC motorwagen en aanhangwagen. Ik heb zelfs 5 maanden terug een splinternieuwe gehad! :D

Nou ja, ik ga het wel zien daar. Hoop dat de boten inmiddels wat beter zijn geworden en dat ik niet al te veel problemen ga krijgen.

Als ik er geweest ben zal ik wel een verslagje maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

niet dat het mij bezig houd. maar ik lees tegenstrijdige berichten in je postings.

je werkt bij een goed bedrijf.

en je baas probeert het bedrijf te redden.

eind dit jaargaan jullie de productie weer in eigenbeheer doen. waarom zit de productie in litouwe? omdat het goedkoper is(?) en waarom zou/denk je dat het dan naar nederland zou komen(?)

ik weet er weinig van (jullie bedrijf) maar met en combi????

met een combi moet je rijden, en niet op een boot gaan staan, zoveel weet ik wel.;)

als vriend zal ik j mijn bevinden geven zover ik heb kunnen lezen.

jij/je vrouw vind het niks.

je ziet op tegen de boten. (wat niet veel is)

het is een poging van je baas om te overleven.

de productie komt terug? (geloof ik niks van)

je ben bang voor je uren.

is er ook iets positiefs temelden? want als je denkt dat de crisis begonnen is. nou die begint pas.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Kaluski.

Je vat het toch een beetje verkeerd op ben ik bang. Wij gaan niet de productie terug halen, dat doet de fabrikant. Waar wij inmiddels al 53jr voor rijden. Dat doen ze omdat ook meubels minder verkocht worden. Hierdoor is het niet rendabel om dat uit te besteden aan een fabriek in litouwen. (het gaat om stofferen enz.) Daardoor halen ze dat gedeelte van de productie terug naar NL. Maar dat is pas eind 2009. En wie weet....Misschien trekt de hele boel wel weer aan.

Het lijkt mij wel een leuk avontuur. Mijn vriendin wat minder hoewel ze ook begrijpt dat het nou eenmaal niet anders is. (blijkbaar kan ze me niet missen) Normaal gesproken ben ik elke nacht thuis op een ritje Engeland af en toe na.... Ach, ik zal wel moeten, heb ook een hypotheek e.d.

Dan de uren: ach, de nachtvergoeding maakt een hoop goed.

Ik zie helemaal niet op tegen boten. Ben al een paar keer naar Finland, Zweden, Engeland en Schotland geweest en dat waren prima ervaringen. Vooral de boot naar Finland was erg luxe. Dat was eigenlijk 1 groot feest. Mijn enige vraag was hoe de boten waren e.d. Maar daar heb ik al antwoord op.

Het is niet zo dat ons bedrijf aan de rand van de afgrond staat. We zullen het wel redden. Het is alleen een mooie aanvulling bij het andere werk. Alleen zitten niet alle collega's er op te wachten. Vreemd land, vreemde taal e.d.

En met goed bedrijf bedoel ik: een gezellige werksfeer e.d. Een baas die voor je klaar staat, mits je ook voor hem klaar staat. En prima salaris e.d.

ohja, en of je nou met een combi of met een trailer op de boot staat te wachten.....Who cares?? Wij rijden met combi's omdat we dan meer palletplaatsen per rit kunnen vervoeren. Vandaar....

Hoop dat dit je wat duidelijkheid geeft....

En nogmaals, het is niet dat ik er tegen op zie en dat het me niet leuk lijkt. Het ging mij erom wat ik kan verwachten daar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

voor degene die het willen weten:

de boten zijn prima! Je slaapt alleen wel samen met iemand in een hut.

het eten is redelijk tot matig op de boot. Maar in de gemiddelde MacDonalds ook!

De wegen in Litouwen zijn redelijk tot goed.

De mensen zijn aardig! (ook niet onbelangrijk)

Was een spannend ritje. Wel geinig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi freektukker.

Ik zie dat je het overleefd hebt het ritje litouwen. Was het dus wel meegevallen? Ik hoor je ervaringen wel als ik je spreek onderweg of moet zijn dat je alleen op en neer rijdt naar litouwen.

Groeten Marco je brabantse collega.:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en welke boten?

van waar naar waar?

Boot van Kiel (D) naar Klaipeda (LIT). Heenreis een wat oudere boot die binnen een paar jaar uit de vaart gaat. (maar nog steeds prima)

Op de terugreis een splinternieuwe van een half jaartje oud. Hele nette boot....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi freektukker.

Ik zie dat je het overleefd hebt het ritje litouwen. Was het dus wel meegevallen? Ik hoor je ervaringen wel als ik je spreek onderweg of moet zijn dat je alleen op en neer rijdt naar litouwen.

Groeten Marco je brabantse collega.:ok:

Yep, heb het ritje overleefd! Prima ritje! Maar was waarschijnlijk toch eenmalig. Waarschijnlijk kom ik je binnenkort wel weer een keer tegen op de A2 als jij in de file bij Utrecht staat en ik file vrij richting het zuiden hobbel!

Ciao,

je Noord-Hollandse collega!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden