[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kaart van andere chauffeur in auto


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Mijn collega's (veel ervan) laten hun chauffeurskaart in de wagen achter (bij de tankpasjes) ....

Hoe zit het nu als ik wordt aangehouden?

En een agent zou die pasjes zien (zal ik natuurlijk verborgen houden) MAAR hoe zit dat nu wettelijk?

Wordt dit gezien als een poging tot fraude + hoge boete?

Of kijkt men hier niet naar om? En is er dus niets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn collega's (veel ervan) laten hun chauffeurskaart in de wagen achter (bij de tankpasjes) ....

Hoe zit het nu als ik wordt aangehouden?

En een agent zou die pasjes zien (zal ik natuurlijk verborgen houden) MAAR hoe zit dat nu wettelijk?

Wordt dit gezien als een poging tot fraude + hoge boete?

Of kijkt men hier niet naar om? En is er dus niets aan de hand.

Als ik een chauffeurskaart vind in een auto leg ik em duidelijk zichtbaar neer in het sleutelhok. Het lijkt me verstandig om alle schijn van freude tegen te gaan. Vind dit vooral dom van de collega's, de kaart is een persoonlijk document! Als iemand met pech komt te staan met de auto dan is de kaart niet op tijd terug om in een andere auto te gebruiken.

Voor proefrijden met twee chauffeurs aanwezig in de auto is het verplicht dat ze beiden de pas in de tachograaf hebben, zie:

http://www.truckland.nl/Files/Billeder/Nieuws/BrochureDigitaleTachograaf070508.pdf

In dezelfde brochure:

Voor het gebruiken van een kaart van je collega staat een boete van 1100 Euro. Bij je hebben en gebruiken is niet helemaal hetzelfde, maar ik zou het risico niet meer nemen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrijwel alle collega's met een vaste wagen laten hun pas in de wagen liggen. Bijvoorbeeld waar ze ook de tankpas van de auto bewaren.

Het is dus niet zo dat ik ermee zal rijden.

A) Inderdaad wettelijk verboden ...

B) Dan krijgen hun mijn uren uitbetaald ... ik kijk wel uit ;):D

C) Reden voor ontslag

Maar feit blijft wel dat die passen in de auto liggen ... en Oom Agent zou kunnen denken dat die daar liggen voor een 'noodgeval' en dus dat fraude zeer wel mogelijk is.

En inderdaad ... mocht de auto omgewisseld moeten worden (keuring/reparatie/wat dan ook) dan kan het zijn dat de chauffeur die de wagen naar de garage heeft gebracht vergeet die passen mee terug te nemen. En dan staat de volgende chauffeur dus ZONDER pasje en kan niet uitrijden.

Inderdaad je zou je eigen pas bij je moeten houden!

Bij ons is het zeer onwaarschijnlijk dat een auto gestolen zou worden, maar ook in het geval dat dit toch zou gebeuren ... dan zit je ook zonder chauffeurspas met alle gevolgen vandien.

Geregel & kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vrijwel alle collega's met een vaste wagen laten hun pas in de wagen liggen. Bijvoorbeeld waar ze ook de tankpas van de auto bewaren.

Bij ons zijn ook de tankpassen persoonlijk, en blijft er dus niets in de auto's liggen. Collega's lieten nogwel eens sleutels van klanten in de auto liggen. Dit is nu gelukkig ten strengste verboden.

Maar feit blijft wel dat die passen in de auto liggen ... en Oom Agent zou kunnen denken dat die daar liggen voor een 'noodgeval' en dus dat fraude zeer wel mogelijk is.

Sterker nog, de agent zou kunnen denken dat jij ook de voorafgaande dagdienst hebt gereden..... Dat kan hij niet hard maken, maar de schijn heb je tegen. Op andere dingen zal hij je extra proberen te bekeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog sterker, de houder van de kaart is verplicht deze te allen tijde bij zich te dragen. Ja, zelfs op vakantie! Dit om fraude te voorkomen. En denk erom, u (als houder van een kaart) staat in de database die bij politiecontroles gebruikt wordt. Ja, jullie zijn standaard allemaal verdacht van criminaliteit en valsheid in geschrifte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Belgie is het bijhebben van iemands anders zijn kaart reden om fraude te vermoeden, kostprijs beginnend bij 1700 euro...

Als ze in hun computer zien dat je een kaart op je naam hebt, moet je die ook kunnen laten zien bij een controle, al rij je op dat ogenblik met een analoge tacho.

In Frankrijk stond ik een paar maand geleden op zaterdag in een controle bij Poitiers en bij een duitse wagen was de chauffeur betrapt op rijden op een andere kaart en er lag nog een derde kaart in de wagen, volgens meneer de gendarme ging de prijs rond de 15.000 (ja, u leest het goed,...vijftienduizend) euro draaien, alle kaarten in beslag, dus in praktijk rijverbod voor een aantal dagen tot je een andere kan aanvragen, plus het dossier werd doorgestuurd naar het land van de overtreder.

En de BAG kennend maken die dan ook nog een huisbezoekje, en niet voor :cake: en biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nu een andere vraag.

Ik ben aan het rijden en neem halverwege de week een vriend mee.

Hij is ook chauffeur.

Moet dan de pas ook in de tacho of niet.

Want hij is mee en mag niet rijden want hij heeft geen werkgeversverklaring.

Dus NIET de pas er in doen..... maar ook NIET rijden!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nog sterker, de houder van de kaart is verplicht deze te allen tijde bij zich te dragen. Ja, zelfs op vakantie!

Volgens mij hoef je hem alleen bij je te hebben als je in een analoog auto rijd en hem in de digi stoppen als je rijd of meerijd in z'n auto.

Marcel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij ons hebben een aantal nieuwe chauffeurs helemaal geen pas. Deze rijden dan af en toe op de pas van de directeur.:stom:

TOT DAT HET FOUT GAAT.:kill:

Dan weet men binnen de directie nergens niks van.....

Dat is ook niet nodig, want ze hebben immers de pas van de directeur.

Dus die is sowieso ook het haasje.

Ik heb het weleens andersom gehad.

Moest met mijn baas op karwei.

De auto's hadden we de dag ervoor geladen en stonden nog op locatie.

Daar aangekomen kwam meneer erachter dat hij zijn pas vergeten was.

Ik rij zelf nog analoog, dus hij vroeg of hij mijn pas dan even mocht gebruiken.

Dat heb ik geweigerd !

Vond ie niet zo leuk, maar hij kon toch echt een taxi laten rijden om zijn pas te halen.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Belgie is het bijhebben van iemands anders zijn kaart reden om fraude te vermoeden, kostprijs beginnend bij 1700 euro...

Zucht.................echt weer dat waardeloze België.....:(

Is het verhaal van het sleuteltje in de tacho bijna de wereld uit, komen ze weer met zoiets op de proppen zetten.....Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

toch lastig op het naaktstrand:banaan:

ten alle tijden moet je een id kunnen tonen. dus op het naaktstrand kan je wel eens een probleem hebben.;)

vandaag dit eens aan onze planner gevraagt. maar zonder pas mag er niet meer gereden worden. zoals eerder aangegeven, van even een printje maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Volgens de tabel is het zelfs 2400 euro,"Kolom G, puntje 11, het gebruik of het bezit van een kaart waarvan een andere persoon titularis is"

Een kollega van me betaalde 1700 voor een 2 e (niet gebruikte) kaart in de auto, zal s vragen wat er staat en of er nog andere dingen vermeld staan op het bonnetje....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In België betaal je 2400 Euro in volgende gevallen;

De bestuurder heeft de bestuurderskaart frauduleus gebruikt door:

  • het gebruik of het bezit van een kaart waarvan een andere persoon titularis is;
  • het beurtelings gebruik van twee of meerdere kaarten toegekend aan verschillende bestuurders, waarvan hij al dan niet houder is;
  • het gebruik van een als verloren of gestolen gemelde kaart;
  • het beurtelings gebruik van meerdere geldige kaarten waarvan hij houder is;
  • het gebruik van een vervalste of valse kaart of van een kaart waarvan de geregistreerde gegevens ontoegankelijk gemaakt of vernietigd werden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Harrie jullie hadden toch van auto kunnen wisselen, hij schijf, jij pas??

Henk

Klopt henk, maar ik sta mijn auto echt niet af:D

Bovendien stonden we amper 10km van de zaak af, en hebben we zelf ook een taxi centrale.

Dus dat pasje was er zo;)

Kon ik na het lossen door naar het volgende adres en hij terug naar de zaak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nooit op een andermans pasje rijden,want je pleegt fraude.

en op fraude staat een hele hoge boete die je zelf moet betalen.

heb het zelf ook gehoord dat er een vroegere collega gewoon met 2 pasjes ging rijden om meer omzet te halen.hij vergeet 1 ding dat wij hetzelfde werk moeten doen met 1 pas terwijl hij zit te frauderen met twee pasjes.Als ze je dan pakken dan kan je boete haast niet meer terug betalen want die is zo hoog en dat kunnen ze van een jaar terug zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden