[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kaart van andere chauffeur in auto


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid
nooit op een andermans pasje rijden,want je pleegt fraude.

en op fraude staat een hele hoge boete die je zelf moet betalen.

heb het zelf ook gehoord dat er een vroegere collega gewoon met 2 pasjes ging rijden om meer omzet te halen.hij vergeet 1 ding dat wij hetzelfde werk moeten doen met 1 pas terwijl hij zit te frauderen met twee pasjes.Als ze je dan pakken dan kan je boete haast niet meer terug betalen want die is zo hoog en dat kunnen ze van een jaar terug zien.

Het gaat hier NIET om het rijden op een andermans-bestuurderskaart MAAR dat ze in de cabine aanwezig zijn.

Ik ben springer en tot nu toe heb ik op bijna alle wagens van mijn vaste standplaats gereden en vrijwel in iedere wagen liggen de passen van de vaste chauffeurs van die wagen!

Ze zijn dus aan boord MAAR ik gebruik ze dus NIET.

Er zal geen fraude worden gepleegd ... zeker niet omdat mocht ik op iemand zijn pas rijden ik deze uren niet krijg uitbetaald maar die ander!

Oke da's natuurlijk een bijzaak.

Ze worden dus PUNT Alleen door de eigenaars gebruikt maar blijven wel in de cabine liggen .... oom Agent m/v zou daar m.i. een stevige bekeuring op kunnen geven omdat in zo'n geval fraude mogelijk zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zucht.................echt weer dat waardeloze België.....:(

Is het verhaal van het sleuteltje in de tacho bijna de wereld uit, komen ze weer met zoiets op de proppen zetten.....Barf

Wat voor een verhaal met sleuteltje?

*zelf gebruiker van analoge tacho met sleuteltje er op wat je alleen omdraait en gewoon laat zitten?*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat voor een verhaal met sleuteltje?

*zelf gebruiker van analoge tacho met sleuteltje er op wat je alleen omdraait en gewoon laat zitten?*

In Belgie zou mag het sleuteltje niet in/op de tacho mogen zitten.

Als ik het goed heb stond dat in de eerste europese verordening over de rijtijden. Dat sleuteltje hoorde op kantoor te liggen, alleen hoe dat moest met internationaal verkeer waren ze even vergeten. Dat zou dus later aangepast zijn in die europese wet, alleen stond het al in de belgische, en die is niet direkt aangepast of aangepast naar, niet op de tacho maar wel in de auto.

Dus als het sleuteltje op de tacho zit , was dat voor de politie een reden om een boete te schrijven.

Alleen, ik heb er zelf nooit problemen mee gehad. Heb het verhaal dikwijls gehoord maar ik heb ook nooit een bonnetje gezien waar dat als reden van de boete op stond. Is het een stadsmythe of niet, ik weet het niet.

Ik heb wel boetes gehad voor even stomme of nog stommere dingen, maar nooit oopmerkingen over dat sleuteltje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

ik laat de pasje altijd in de wagen liggen van de gene van wie die wagen is hij is hem vanzelf een keer kwijd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Hoorde van de week op de boot dat de franse en belgische politie proeven aan het doen zijn met detectoren waarmee je pasjes met chipknip ( die dus ook op de chauffeurspas zitten ) opsporen . iemand dit ook al ergens gehoord ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoorde van de week op de boot dat de franse en belgische politie proeven aan het doen zijn met detectoren waarmee je pasjes met chipknip ( die dus ook op de chauffeurspas zitten ) opsporen . iemand dit ook al ergens gehoord ?

Als ze zo denken om dubbele passen te vinden kunnen ze hun LOL op, want op onderhand elke bankpas en creditcard zitten die chips. zullen ze heel veel passen vinden, maar het zullen maar heel weinig dubble digikaarten zijn.

Als het waar is dan zo veel mogelijk bankkaarten met chip in je auto verstoppen, kost je wel extra tijd als ze je controleren, maar die agent kan tenminste geen collega's lastig vallen LOL

Mijn gevoel zegt dat het een Broodje Aap is.

Gr. Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oke, daar heb ik niet bij stilgestaan.

Maar op hoeveel cm ... meter ... zou zo'n chip uitleesbaar KUNNEN zijn dan? En dan ga je toch weer slimme mensen krijgen die extra chauffeurskaarten IN alu-folie gaan bewaren. ;)

** Schijnt ook te werken als je je MAUTkast wilt afschermen van "Big Brother" ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid

zou het helpen als werkgever verklaring met stempel en handtekening maakt.

dat ie verklaard dat je springer bent en er meerdere passen in de truck blijven liggen omdat...?

mag strax nwe truck gaan halen met digitakkes ding

en uit proberen.maar ook me colegas zullen er mee rijden.

dus strax springen we van digi na ano en zullen de pasjes

in truck blijven ligge,anders worden die vergeten etc...

Het gaat hier NIET om het rijden op een andermans-bestuurderskaart MAAR dat ze in de cabine aanwezig zijn.

Ik ben springer en tot nu toe heb ik op bijna alle wagens van mijn vaste standplaats gereden en vrijwel in iedere wagen liggen de passen van de vaste chauffeurs van die wagen!

Ze zijn dus aan boord MAAR ik gebruik ze dus NIET.

Er zal geen fraude worden gepleegd ... zeker niet omdat mocht ik op iemand zijn pas rijden ik deze uren niet krijg uitbetaald maar die ander!

Oke da's natuurlijk een bijzaak.

Ze worden dus PUNT Alleen door de eigenaars gebruikt maar blijven wel in de cabine liggen .... oom Agent m/v zou daar m.i. een stevige bekeuring op kunnen geven omdat in zo'n geval fraude mogelijk zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap dit hele verhaal eigenlijk niet.Waarom digi-pas in de auto laten liggen??Je rijbewijs laat je er toch ook niet in liggen als je op een andere auto stapt?En als je de pas in auto A laat liggen en de volgende morgen moet je ineens met auto B weg terwijl auto A al weg is.....heb je toch een aardig probleem!!Ik hou het simpel.....als de digi-pas er uit gaat, gaat hij bij mijn rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
nooit op een andermans pasje rijden,want je pleegt fraude.

en op fraude staat een hele hoge boete die je zelf moet betalen.

heb het zelf ook gehoord dat er een vroegere collega gewoon met 2 pasjes ging rijden om meer omzet te halen.hij vergeet 1 ding dat wij hetzelfde werk moeten doen met 1 pas terwijl hij zit te frauderen met twee pasjes.Als ze je dan pakken dan kan je boete haast niet meer terug betalen want die is zo hoog en dat kunnen ze van een jaar terug zien.

Ik kan me nou echt niet voorstellen dat iemand op 2 pasjes rijdt...

Gebeurt dat dan door sommige chauffeurs????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zou het helpen als werkgever verklaring met stempel en handtekening maakt.

dat ie verklaard dat je springer bent en er meerdere passen in de truck blijven liggen omdat...?

mag strax nwe truck gaan halen met digitakkes ding

en uit proberen.maar ook me colegas zullen er mee rijden.

dus strax springen we van digi na ano en zullen de pasjes

in truck blijven ligge,anders worden die vergeten etc...

Waarom wil je je pas niet meenemen? Je neemt toch ook je schijven mee als je van auto wisseld? En je rijbewijs, samen met alle andere persoonlijke dingen die je overdag nodig hebt?

Iedere agent binnen de E.U. kan in een database kijken en zien dat jij een digipas hebt. Dus kunnen daar ritgegevens op staan die hij zou willen zien.

Gewoon meenemen dus, ook als je hem nooit gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De wet lijkt me duidelijk genoeg:

Je MOET je digipas altijd bij je hebben

Er MAG GEEN andere digipas dan de jouwe in de wagen aanwezig zijn.

Is dat zo? dat laatste? mag er geen andere pas aanwezig zijn dan alleen de mijne? Waar staat dat? zou ik graag willen weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is dat zo? dat laatste? mag er geen andere pas aanwezig zijn dan alleen de mijne? Waar staat dat? zou ik graag willen weten.

Ik heb het voor Nederland nagevraagd en hier zal men er niet moeilijk over doen.

In het buitenland kan dat natuurlijk anders zijn.

Waar ik werk laten veel chauffeurs (vaste wagen) ook hun pas in de wagen liggen namelijk. Dat schijnt te mogen of in ieder geval in Nederland gedoogd te worden door de wetgever wat mij toch wel lichtelijk bevreemd want inderdaad het zou fraude in de hand kunnen werken.

Je zou als je over je 'diensttijd' heen dreigt te komen immers naar z'n andere pas kunnen grijpen ... de mogelijkheid om dat te doen en fraude te plegen heb je dan immers. Hoewel je nog geen fraude hebt gepleegd? Kan de kat op het spek binden als frauduleus beschouwd worden??? Zolang je de kaart van een ander nog niet hebt gebruikt heb je immers nog niets verkeerds gedaan toch???

Je bent dan m.i. nog niet wettelijk in overtreding....

Maar mij zit het niet lekker om die kaarten ook bij me te hebben en een eventuele boete te kunnen oplopen. tuurlijk zal die dan door de werkgever worden betaald ... en aangevochten! (lijkt mij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden