[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Normaal loon???


Sodommer

Vraag

  • Forumlid

Hallo,

Ik was al weer een tijdje werkloos maar kon weer aan de slag als Int nat chauffeur.

Had het bedrijf een mailtje gestuurd en werd uitgenodigd

voor een gesprek en na een proefritje met de baas kon ik de week erop beginnen.

nou was ik even blij dat ik in deze tijd een baan kreeg

maar we hadden het nog niet over het loon gehad

ik denk ow dat zit wel goed ik hoef de hoofdprijs ook niet.

ik zal dindag beginnen en zal mijn contract in de loop van de week krijgen, maar ben de hele week weg geweest dus kwam vrijdag avond weer op de zaak en zoals afgesproken lag mijn contract in mijn postvak

en toen zag ik mijn bruto loon voor 160 uur per 4 weken

ja nu komt het, maar liefst 1424,- bruto

is dit normaal voor een internationaal chauffeur?

heb de man gebeld dat ik langs kwam om hier over te praten maar er kon niks bij dus heb ik mij bedankt voor de baan. en er kwam ook nog bij dat er maar 220 uur werd uitbetaald en de rest tijd voor tijd en terwijl je wel 14 a 15 uur per dag maakt.

heb ook nog even op jaclang gekeken en zelfs schaal A1 is nog hoger met 1427,- :(

maken ze nu gewoon misbruik van de situatie en mag

dit zomaar:confused:

toen ik de beste meneer vertelde dat ik bij mijn vorige baas D3 kreeg zij hij dat dat veel te veel was en het ook niet mag volgens de afspraken:stom:

Dus wie nog een baan zoekt in het noorden en hier wel

voor wil werken mail mij en je krijgt de naam van het bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dat is inderdaad een karig loontje Kevin, helemaal als je de hele week van huis bent.

En dan ook nog eens die tijd voor tijd regeling boven de 220 uren.

Nee, ik had hier ook vriendelijk voor bedankt, dan maar geen chauffeur:(

Ik kan in een fabriek meer verdienen met 38 uur per week.

Ben wel goed, maar niet gek!

Maar ik ben bang dat die firma nog wel iemand zal vinden ook, die daarvoor de weg opgaat.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Met gewoon distributie werk in nederland verdien je zelfs nog meer.

Die tijd voor tijd regeling, is nog tot daar aan toe, maar dat loon is echt te grappig:D.

Trouwens, hoe normaal is het dat je een proefrit maakt met je baas? Ik heb daar nog nooit van gehoord, of is dat een gevolg op een aantal brokkenpiloten bij dat bedrijf?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Kom je nu niet in problemen met de uitkerende instantie?

Of had je die nog niet gemeld dat je aan een nieuwe baan begon?

Wat deze werkgever wil betalen is inderdaad schandalig en ik denk inderdaad dat hij flink misbruik maakt van de situatie (chauffeursoverschot). Als waarschijnlijk ook het feit dat jij uit de uitkering komt ... want de uitkerende instantie zou als je nu gestopt bent (hoewel ik je daar GROOT gelijk in geef) je uitkering niet willen toekennen.

Ik vrees dat een Sociale Dienst (dus geen WW uitkering) wil dat jij ieder werk aanneemt wat in ieder geval boven de wettelijke grens van het Minimum loon ligt en dat is € 1381,20 Bruto

Dat een werkgever zich niet aan de CAO houdt is niet het probleem van de Soos ...

En daarom denkt deze werkgever jouw kennelijk dit lage loon te kunnen bieden omdat je feitenlijk geen keuze hebt.

Dit zou zelfs nog eens een staartje kunnen krijgen ....

De werkgever heeft immers voordat jij begon met werken jouw als werknemer moeten aanmelden bij de Belastingdienst. En de bestanden van de Belastingdienst zijn ook gelinkt met die van de Uitkerende instanties. Dat je een week hebt gewerkt voor werkgever X lijkt mij dus niet geheim te houden ..... je zult die werkdagen dus moeten opgeven bij de uitkerende instantie. En dan loop je tegen het feit aan dat je nu zelf bent opgestapt en niet bent ontslagen. Voor de Sociale Dienst reden genoeg om je uitkering te korten danwel totaal te weigeren.

ai ...

Ik vrees dat je wat meer uitzoekwerk hebt de doen in de komende week.

& Ik zou deze werkgever aanmelden als foute werkgever bij de Vakbond.

Heb je het schriftelijke contract nog? Heb je er een kopie van gemaakt?

De uitkerende instantie kan ook bij hem aanbellen met de vraag of jij bent ontslagen en waarom ... of dat je zelf bent opgestapt en daarmee dus je uitkering hebt verspeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
is het niet zo dat bij een contracy beeindiging in je proeftijd(!) je wel kan terug vallen op je "oude" uitkering??

Hangt dat er dan niet vanaf WIE het contract beeïndigd???

Want je hebt toch de Plicht om aangeboden werk aan te nemen?

Waarbij ik overigens niets heb terug kunnen vinden op het internet hoe dat nu precies zit als een werkgever zich niet aan de CAO houdt ... dus zoals in dit geval een veel te laag salaris wil betalen.

Dit salaris ligt echter wel hoger dan het minimum loon voor 23jaar&ouder.

En hij is nu zelf gestopt tijdens de proeftijd.

Ik vrees dat de Soos hier niet zo blij mee zal zijn en op basis van de regel 'plicht aangeboden werk aan te nemen' zijn uitkering op zijn minst zou kunnen korten.

En daarmee sta je in de huidige samenleving & economie behoorlijk schaakmat als zijnde werknemer.

Een bijstandsuitkering is bedoeld voor mensen die geen of onvoldoende eigen inkomsten hebben en anders niet genoeg geld zouden hebben om van te leven. Zolang dit voor u zo is, hebt u recht op een bijstandsuitkering. Maar hierin kan verandering komen als u:

  • werk vindt en genoeg gaat verdienen om van te leven

En 'genoeg verdienen om van te kunnen leven' is als het inkomen hoger danwel gelijk is aan het minimum wettelijk arbeidsloon .....

Ik vrees dat de Soos (in geval van een Bijstandsuitkering) zal kunnen zeggen van het loon is hoger dan het wettelijk minimumloon / danwel uitkering ... daar kun je van leven en dus had je deze baan moeten aannemen.

Dat een bedrijf zich niet aan de CAO houdt is niet het probleem van de Soos en dat had je dan maar met die werkgever moeten uitvechten via de vakbond of wat dan ook.

De kans is m.i. aanwezig dat de Soos / uitkerende instantie daar zo over denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Aanvulling

Moet ik elke baan accepteren? Ook als ik de baan niet leuk vindt?

Als u een bijstandsuitkering wilt aanvragen of al ontvangt, hebt u een aantal verplichtingen. Het actief naar werk zoeken (solliciteren) is daar één van. Ook moet u werk dat het UWV WERKbedrijf, de afdeling Sociale Zaken en/of het reïntegratiebedrijf u aanbiedt, aannemen.

Voor de Wet werk en bijstand geldt dat al het werk dat u in staat bent om uit te oefenen algemeen geaccepteerd werk is. Dit is ook:

  • werk dat beneden uw opleidingsniveau ligt;
  • werk waarmee u minder verdient dan met uw vorige baan;
  • werk buiten uw woonplaats of regio;
  • tijdelijk werk (ook als het maar voor één of enkele weken is), uitzendwerk of deeltijdwerk.

Of u de baan die u wordt aangeboden leuk vindt, is voor het begrip algemeen geaccepteerd werk niet van belang, u moet het werk aannemen.

Misschien gaat u het werk na enige tijd toch leuk vinden. Als dit niet zo is, dan kunt u altijd op zoek gaan naar een andere baan. U moet wel aan het werk blijven totdat u een nieuwe baan hebt. Zeg dus nooit uw baan op terwijl u nog geen nieuw werk hebt.

Werk dat niet algemeen geaccepteerd is, hoeft u niet aan te nemen. Hierbij kunt u denken aan werk in de prostitutie of werk waarbij u in contact komt met gevaarlijke stoffen die uw gezondheid in gevaar brengen

& elders op het internet gevonden met behulp van Google

Ontslag nemen in de proeftijd kan mondeling, maar om misverstanden te voorkomen is het meestal raadzaam om uw ontslagname ook schriftelijk aan uw werkgever te bevestigen.

Denk wel goed na over een ontslagname met name vanwege de gevolgen. Zo is de kans erg groot dat u geen recht (meer) heeft op een WW-uitkering.

En uiteraard stopt uw salaris onmiddellijk, u heeft dus ook geen recht meer op doorbetaling van uw loon tot aan het einde van de proefperiode.

Wanneer is ontslag mijn eigen schuld?

U bent verwijtbaar werkloos, als u zich bijvoorbeeld heeft misdragen. En als dat de reden voor ontslag was. Als u zelf ontslag neemt bent u meestal verwijtbaar werkloos. Ook als u in uw proeftijd ontslag neemt.

Als je dus zelf ontslag neemt in je proeftijd ben je verwijtbaar werkeloos.

En is de kans zeer klein dat je een uitkering (terug) krijgt.

TIP = Ga eens op alle onderwerpen zoeken op internet

Zoekwoorden in Google < proeftijd ontslag uitkering >

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dus wie nog een baan zoekt in het noorden en hier wel

voor wil werken mail mij en je krijgt de naam van het bedrijf.

Nou nee, laat maar. Wel wil ik graag weten welk bedrijf dit is. Dat mag in een PB, maar ik zou het helemaal niet erg vinden als zo'n 'werkgever' met naam en toenaam genoemd wordt hier. Hij zou never nooit weer personeel moeten kunnen krijgen. :mad:

De loonschaal en trede hangt af van je leeftijd, het aantal ervaringsjaren en wat voor soort werk je doet. Als het bijv. elke keer hetzelfde ritje naar Spanje is en je wijkt nooit af van de route (lijndienst) kun je in C geplaatst worden. Rijd je met gevaarlijk stoffen, dan zou E eerder in zicht komen. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@@@ BAAS

Het gaat zelfs nog verder als jij vanuit een baan naar een andere werkgever gaat en daar wordt ontslagen in je proeftijd KAN het zijn dat je geen recht hebt op een uitkering!!!

Men vind namelijk dat jij ZELF het risico hebt genomen !!! :(

dinsdag 17 maart 2009 11:24

http://www.channelweb.nl/nieuws.jsp?id=2901086

Ontslag in proeftijd kan uitkering blokkeren

Een werknemer die in zijn proeftijd te horen krijgt dat zijn contract wordt ontbonden, krijgt niet zonder meer een uitkering, melden juristen. Uitkeringsinstantie UWV kan aanvoeren dat de werknemer met zijn overstap zelf voor een onzekere toekomst heeft gekozen.

[/url]

Werknemers van wie het contract in de proeftijd wordt ontbonden hebben niet automatisch recht op een uitkering. Dat stellen juristen in antwoord op vragen van Computable.

Zij stellen dat uitkeringsinstantie UWV in sommige gevallen tot de conclusie komt dat de werknemer zijn werkloosheid aan zichzelf te wijten heeft.

Dit is het geval wanneer een werknemer een vaste aanstelling opgeeft voor een onzekere nieuwe baan.

Werkgevers mogen zonder opgave van redenen het contract met medewerkers in hun proeftijd verbreken. Werknemers hebben overigens hetzelfde recht. Dit is bedoeld voor gevallen waarin één van beiden ontdekt zich te hebben vergist. Onlangs kwam het verschijnsel proeftijdontslag in het nieuws toen ict-dienstverlener Logica besloot het contract van enkele medewerkers in de proeftijd te ontbinden.

Discriminatie

Wie in zijn proeftijd naar huis wordt gestuurd heeft weinig mogelijkheden zich hiertegen te verzetten. De arbeidsrechter kent eigenlijk alleen schadevergoeding toe wanneer het ontslag is gebaseerd op discriminatie (ras, geloof, geslacht, zwangerschap of leeftijd).

Proeftijdontslag om economische redenen, zoals het uitbreken van de kredietcrisis, wordt door de rechter doorgaans toegelaten.

... Dus als je van een vaste baan overstapt naar een andere werkgever EN niet door je proeftijd komt door wat voor'n reden dan ook LOOP JE OOK HET RISICO tussen de Wal en het Schip in te komen.

Het Sociale vangnet kan dan wel eens niet aanwezig blijken te zijn ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit verhaal komt me op 1 of andere manier erg bekend voor...

Heb het ook al eens gehad bij een werkgever (ook in het noorden des lands).

Was voor net zo'n bedrag...:eek: En er was niet eens een kredietcrisis...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
@@@ BAAS

Het gaat zelfs nog verder als jij vanuit een baan naar een andere werkgever gaat en daar wordt ontslagen in je proeftijd KAN het zijn dat je geen recht hebt op een uitkering!!!

Men vind namelijk dat jij ZELF het risico hebt genomen !!! :(

Dat noemen ze: Verwijtbaar werkloos, het is aan jezelf te wijten dat je geen baan meer hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor de reacties allemaal

Ik denk dat ik geen problemen met de ww krijg

want ik had nog niks gezegd en heb ook geen contract

gehad en je mag volgens mij ook nog een baan wijgeren

bij de ww.

Ik zal de beste man er ook nog op aanspreken

dat wat hij wil betalen echt niet kan

want hij dacht volgens mij echt dat iedere IntNat chauffeur

hier mee begon. teminste zo sprak hij wel tegen mij.

en dat ik bij mijn vorige baas hier ook mee had moeten beginnen

en dat d3 niet mag als je net begint bij een bedrijf????

Toen ik zag dat in de koffie automaat voor de chauffeurs

50 cent moest had ik al beter moeten weten:p.

Het beste bedijf zit in groningen aan de Peizerweg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een link met de naam, telt dat niet als de naam noemen:D

Maar goed om mensen te waarschuwen. Hoef je geen tijd te verspillen aan een sollicitatiegesprek!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het beste bedijf zit in groningen aan de Peizerweg

hey wilbert is het zelfde bedrijf waar we beiden voor gereden hebben:ja:

dat is het bedrijf met zijn eigen cao volgens mij

groetjes

In 1 keer goed geraden....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dit is niet de hoofd naam van het bedrijf maar 1 van de bv's ik zal ook onder een andere bv aan het werk komen.

ik zal de naam hier vast niet mogen noemen van het hoofd bedrijf maar het begint met een N en eindigt op een M en ze hebben ook kranen en maken ook trailers.

hier toch maar de link, als het niet mag word het vast wel verwijderd :)

http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&view=text&hl=nl&gl=nl&q=nijdam+transport&ie=UTF8&sll=52.220596,5.505538&sspn=1.974166,2.085864&latlng=53207679,6536736,15490092595933941033&ei=XEcHSsnZOtC2jAewiZH-CQ&cd=2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast mebo 07

Oke,er klopt iets niet,maar dat je op je avatar dan een auto van Stutvoet gebruikt vind ik op z'n zachtst gezegd een beetje verwarrend.Voor de niet goed of niet goed oplettende lezer komt Stutvoet al gauw in beeld als de boosdoener, terwijl het een ander is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Oke,er klopt iets niet,maar dat je op je avatar dan een auto van Stutvoet gebruikt vind ik op z'n zachtst gezegd een beetje verwarrend.Voor de niet goed of niet goed oplettende lezer komt Stutvoet al gauw in beeld als de boosdoener, terwijl het een ander is!

Dat is mijn oude werkgever

Die mij met geen ervaring D3 betaalde :ok:

En je denkt toch niet dat ik er dan een avatar van gebruik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
...en dat ik bij mijn vorige baas hier ook mee had moeten beginnen

en dat d3 niet mag als je net begint bij een bedrijf????

...als werknemer heb je recht op het minimumloon wat bij die functie hoort.

Echter, een werkgever mag ten alle tijde ook méér betalen dan de bijbehorende salaris-schaal.

Om het simpel te zeggen; bij een chauffeurs-tekort kan een baas dus chauffeurs weg 'kopen' bij de concurent...

(1 europa, en we zitten nu eenmaal niet op een eiland...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ff licht off-topic, maar was er bij stutvoet geen werk meer dan?

Let wel dat je snel kunt denken dat het over stutvoet gaat, wat betreft je plaatje... Op de 2e pagina valt te lezen welk bedrijf het echt is.

Maargoed, je naam en verhaal staat hierzo, denk je dat ze hier niet kijken op dergelijke sites of hoop je dat je alsnog eruit wordt gegooid ? (ik begrijp dat je nog niet gestopt bent immers...)

:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden