[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Digitale pas ZELF uitlezen?


Jahnus

Recommended Posts

  • Forumlid

Hoi Collega's,

Ook ik maak gebruik vd digitale chauffeurspas :-)

Om eens zelf te kunnen weten wat er allemaal op staat en dit dan ook te kunnen uitlezen, zou ik willen weten of het mogelijk is, om dit ZELF te doen.

Ook weet ik niet of het verboden is om dat zelf te doen?

Tevens waar ik dat uitlees apparaat dan kan kopen, link etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Om eens zelf te kunnen weten wat er allemaal op staat en dit dan ook te kunnen uitlezen, zou ik willen weten of het mogelijk is, om dit ZELF te doen.

Als het goed is weet je dat zelf al? Je hebt tenslotte zelf met je pasje rondgereden als het goed is?

Maar ook dit forum heeft een zoekfunctie en deze vraag is al eens langsgekomen:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=14903&highlight=tacho+uitlezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de firma Sensosoft kun je een kaartlezer + software kopen.

Hiermee kun je dan je eigen data opslaan op je eigen pc ... je weet immers nooit wanneer dat van pas zal komen.

Bijvoorbeeld Zoals je vroeger uit voorzorg je tachograafschijven kopieerde die je dan via de vakbond (rechter) kon gebruiken om achterstallig loon te claimen.

Nu met de digitale tachograaf heb je als chauffeur verdomd weinig 'bewijsmateriaal' na circa 28 dagen wordt de info op de CF-pas immers overschreven door nieuwe data.

En al die bonnetjes bewaren .... da's ook bijna geen doen. Daarbij is het thermisch papier en als je ze niet goed bewaard is de data met een paar maanden niet meer leesbaar (ze vervaagd)

sensosoft.nl als ik me niet vergis

't lijkt mij ook wel interessant = zelf je digi kunnen uitlezen, de data bestuderen en natuurlijk opslaan.

Ik ben benieuwd welke gegevens je er allemaal uit kunt halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als het goed is weet je dat zelf al? Je hebt tenslotte zelf met je pasje rondgereden als het goed is?

Maar ook dit forum heeft een zoekfunctie en deze vraag is al eens langsgekomen:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=14903&highlight=tacho+uitlezen

oke dat weet k wel, maar k wil de data gewoon zelf kunnen lezen, op een pc/laptop van mezelf.

Gewoon de info bekijken op een relaxte manier, biertje erbij, chips etc :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Je kan de printjes natuurlijk ook inscannen en gewoon op je PC opslaan.

Maar ff vraagje......als je de pas op de zaak hebt uitgelezen kan je hem daarna nog een keer uitlezen in dat ding van contad of andersom?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar ff vraagje......als je de pas op de zaak hebt uitgelezen kan je hem daarna nog een keer uitlezen in dat ding van contad of andersom?

De gegevens op je kaart kan je op ieder apparaat uitlezen. Ze worden nl. niet verwijderd als je 'm uitleest.

Je kan alleen de tachograaf niet uitlezen zonder bedrijfskaart en met bedrijfskaart alleen die gegevens die van dat bedrijf zijn, dus geen gegevens van een ander bedrijf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Bij de firma Sensosoft kun je een kaartlezer + software kopen.

Hiermee kun je dan je eigen data opslaan op je eigen pc ... je weet immers nooit wanneer dat van pas zal komen.

Bijvoorbeeld Zoals je vroeger uit voorzorg je tachograafschijven kopieerde die je dan via de vakbond (rechter) kon gebruiken om achterstallig loon te claimen.

Nu met de digitale tachograaf heb je als chauffeur verdomd weinig 'bewijsmateriaal' na circa 28 dagen wordt de info op de CF-pas immers overschreven door nieuwe data.

En al die bonnetjes bewaren .... da's ook bijna geen doen. Daarbij is het thermisch papier en als je ze niet goed bewaard is de data met een paar maanden niet meer leesbaar (ze vervaagd)

sensosoft.nl als ik me niet vergis

't lijkt mij ook wel interessant = zelf je digi kunnen uitlezen, de data bestuderen en natuurlijk opslaan.

Ik ben benieuwd welke gegevens je er allemaal uit kunt halen.

Klopt helemaal .ik heb deze software ook gewoon prive.

was op de wereldomroep bij onderweg een stukje over .

daar kon je de software met korting verkrijgen voor KWF Fonds.

je hebt de rij en rust tijden in een mooi overzicht .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden