[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hoeveel WW uitkering.


dafmaf

Vraag

  • Forumlid

Kan iemand mij vertellen, hoeveel ww je krijgt uitbetaald als je werkloos bent geworden.

En hoe lang duurt het voordat het de eerste keer betaald wordt.

Mijn fijne ex werkgever, zei 6 weken terug toen ik hem vroeg, wat ga je met mijn contrakt doen, ik weet het nog niet.

Vier weken geleden zei hij, ik ga je contrakt met 1 jaar verlengen.

Woensdag j.l. zegt hij, ik heb nu minder werk en je contrakt wordt niet verlengd.

Dus gister was de laatste werkdag.

Nu hoor ik de ene zeggen je krijgt 1050,- euro en de ander zegt je krijgt 1200,- euro.

Ik had D 5 als loonschaal, wie o wie kan mij het vertellen?

Groet; Dafmaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Vier weken geleden zei hij, ik ga je contrakt met 1 jaar verlengen.

Woensdag j.l. zegt hij, ik heb nu minder werk en je contrakt wordt niet verlengd.

Ik zou dit even voorleggen bij een deskundig persoon, bond of rechtshulp, want volgens mij kan dat niet zomaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Nee dit kan echt niet en het is al mondeling toegezegd. De ww word niet berekent naar de loonschaal. Het word berekent aan de hand van je SVV loon deze staat op je loonstrook. Ze nemen het gemiddelde over een jaar en berekenen dan wat je dagloon is. De duur van de uitkering is afhankelijk van je arbeidsverleden. Meer kun je vinden op http://www.berekenhet.nl/modules/werken/wwuitkering.html

Maar neem inderdaad snel contact op met je bond voordat je alle spullen enz inleverd. Succes !

Berend

http://www.chauffeurzoektwerk.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast rik.bos

beste dafmat.

ik vind het toch erg dat als je lid bent van een vakbond dat je niet eerst bij deze mensen je probleem voorlegd.

tevens doe je dan gelijk aangifte van het geen is voorgevallen.

dan kunnen deze mensen van de vakbond gelijk actie ondernemen.

de regel is dat dan binnen vieren twintig uur protest wordt aangetekend.

dus wacht niet langer en ga direct naar de bond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Kan iemand mij vertellen, hoeveel ww je krijgt uitbetaald als je werkloos bent geworden.

En hoe lang duurt het voordat het de eerste keer betaald wordt.

Mijn fijne ex werkgever, zei 6 weken terug toen ik hem vroeg, wat ga je met mijn contrakt doen, ik weet het nog niet.

Vier weken geleden zei hij, ik ga je contrakt met 1 jaar verlengen.

Woensdag j.l. zegt hij, ik heb nu minder werk en je contrakt wordt niet verlengd.

Dus gister was de laatste werkdag.

Nu hoor ik de ene zeggen je krijgt 1050,- euro en de ander zegt je krijgt 1200,- euro.

Ik had D 5 als loonschaal, wie o wie kan mij het vertellen?

Groet; Dafmaf.

Hoeveel je aan WW gaat krijgen is van een aantal zaken afhankelijk.

Je bruto loon + een deel van je overwerkuren die structureel zijn tellen hierin ook mee MET een dagmaximum.

Maar ook moet je aan de 4/5-jaren regeling voldoen ... je moet dus van de laatste 5 jaar 4 jaren hebben gewerkt voor een WW-uitkering te kunnen krijgen. Of de maximum duur van je WW-uitkering is hiervan afhankelijk.

Meer kun je vinden via google als je zoekt op WW-uitkering ... OF natuurlijk bij de uitkerende instantie.

Heb je je al aangemeld als werkzoekende?

Ben je al bij de instantie (UVW) geweest om een uitkering aan te vragen ... dit moet je meen ik doen BINNEN 5 WERKDAGEN!!!!!

Voordat je eerste uitkering wordt overgemaakt ben je 6 tot 8 weken verder .... dat duurt dus een tijdje want men moet eerst alles gaan uitzoeken of je wel aan de voorwaarden voldoet.

Een tijdelijk contract vervalt per datum ... en het is zelfs zo dat een werkgever niet hoeft te zeggen WAAROM hij niet met je verder wil.

De netheid gebied één maand van te voren te zeggen dat je contract niet wordt verlengd .... maar het is geen harde eis meen ik.

Het kan dus zijn dat je één van te voren te horen krijgt of na je laaste dag dat je niet meer terug hoeft te komen ... erg zwart-wit gezegd natuurlijk.

Bij een WW-uitkering mag je overigens nog wel je spaargeld houden ... dat is bij een bijstandsuitkering anders als je daar boven een X-bedrag uitkomt (alleenstaand of gezin ander max bedrag) moet je dat eerst zelf gaan 'opeten' voordat je Bijstand gaat krijgen.

Succes met het uitzoekwerk.

En sterkte.

*** overigens gezegd ... een mondelinge toezegging tot contract-verlenging hoe wil je dat gaan bewijzen .... ? Dat kun je m.i. niet bewijzen en dus kan de vakbond weinig voor je doen vrees ik. En ook kan de werkgever zeggen van ja, 4 weken terug zag het er nog zo uit dat ik zijn contract kon verlengen maar in de afgelopen weken blablabla ... allemaal onder het mom van de kredietcrisis en een sterk veranderende markt. M.i. maak je hier dus weinig kans. ***

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

http://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/aanvraag-vaststelling-WW/aanvragen/index.aspx

Overigens is deze site voor iedereen interessant ... je kunt hier ook via je DigiD je gegevens controleren = hoeveel werkjaren je hebt gehad bijvoorbeeld en over de laatste 12 maanden bij wie je in dienst was.

En ze raden je aan om één keer per jaar je gegevens te controleren!!!

* Handig dat dit algemeen bekend is ;)

En ik maar denken dat je DigiD alleen iets met de Belastingdienst van doen had ... wist wel dat er meer was ... maar er is VEEEELLLL meer.

Oa bij het CBR = je rijbewijsgegevens inclusief je Chauffeursdiploma en/of je ADR .... alsook een categorie voor de Richtlijn Vakbekwaamheid!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voordat je eerste uitkering wordt overgemaakt ben je 6 tot 8 weken verder .... dat duurt dus een tijdje want men moet eerst alles gaan uitzoeken of je wel aan de voorwaarden voldoet.

Niet vergeten aan te geven dat je een voorschot wilt hebben. Risico is dat, als je evt niet voor WW in aanmerking komt, je het terug moet betalen. Maar je krijgt wel eerder geld dan wanneer je het allemaal maar "rustig" afwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik denk toch dat het voor iedereen handig is om een spaarpotje te hebben voor moeilijke tijden ... dan kun je zoiets opvangen en anders zak je nog dieper in de problemen.

Volgens een bericht in de krant (gesponsord onderzoek door Moneyou overigens) heeft een Nederlands gezin zo'n € 5000 te weinig op de bank voor onvoorziene uitgaven ...

Je zou een buffer moeten hebben van ... ??? (kan ik me niet meer herinneren uit dat artikel) van zo'n € 12000 of zo voor een gezin.

Voor het geval dat je werkeloos wordt en moet wachten op een WW-uitkering lijkt me dat geen echt overdreven bedrag ... hoewel ik 12000 wel erg veel vind. Dan zou je indien je 8 weken moet wachten op je uitkering er volgens het Nibud 6000 per 4 weken doorheen jagen ... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb navraag gedaan bij de vakbond en bij de rechtswinkel bij ons in de stad, zij zeggen een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, echter hoe kun je dit bewijzen.

Als er geen derde persoon is bij geweest, dan is dit niet te bewijzen, ik heb dus geen poot om op te staan.

Ik ben ook van mening, dat ik door mijn ex werkgever gewoon aan het lijntje ben gehouden.

Misschien was hij wel bang, dat ik 6 weken voordat mijn contrakt verloopt ik ziek zou gaan worden of niet meer gemotiveerd zou zijn.

Heb in het afgelopen jaar wel problemen met deze werkgever gehad.

Er werden regelmatig overuren, wachturen gestreept, en geklooi met de onkosten vergoeding.

Hier uiteraard tegen ingegaan, als ik in een rustige tijd niet aan de 40 uur kwam, moest hij de uren aanvullen tot 40 uur want ik had een 40 uren contrakt.

Dit deed hij echter niet, hij schreef gewoon een snipperdag weg, hij vond dat ik in deze zware tijden maar water bij de wijn moest doen.

Nu nog mijn eindafrekening afwachten, deze zal echter ook wel niet kloppen, daar ga ik zeer zeker werk van maken.

Wat het aannemen van een nieuwe chauffeur betreft, dit ga ik melden bij het UWV.

Groet; Dafmaf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik heb navraag gedaan bij de vakbond en bij de rechtswinkel bij ons in de stad, zij zeggen een mondelinge overeenkomst is rechtsgeldig, echter hoe kun je dit bewijzen.

Als er geen derde persoon is bij geweest, dan is dit niet te bewijzen, ik heb dus geen poot om op te staan.

Ik ben ook van mening, dat ik door mijn ex werkgever gewoon aan het lijntje ben gehouden.

Misschien was hij wel bang, dat ik 6 weken voordat mijn contrakt verloopt ik ziek zou gaan worden of niet meer gemotiveerd zou zijn.

Heb in het afgelopen jaar wel problemen met deze werkgever gehad.

Er werden regelmatig overuren, wachturen gestreept, en geklooi met de onkosten vergoeding.

Hier uiteraard tegen ingegaan, als ik in een rustige tijd niet aan de 40 uur kwam, moest hij de uren aanvullen tot 40 uur want ik had een 40 uren contrakt.

Dit deed hij echter niet, hij schreef gewoon een snipperdag weg, hij vond dat ik in deze zware tijden maar water bij de wijn moest doen.

Nu nog mijn eindafrekening afwachten, deze zal echter ook wel niet kloppen, daar ga ik zeer zeker werk van maken.

Wat het aannemen van een nieuwe chauffeur betreft, dit ga ik melden bij het UWV.

Groet; Dafmaf.

@DM,

zoiets blijft altijd moeilijk. Als werkgever weet je namelijk nooit hoe je chauffeur zal reageren.

Wij hebben jongens gehad die wij het vroegtijdig vertelden en vervolgens diefstal pleegden (zelf een auto), met opzet schade reden, zich voor weken ziek melden enz. enz. enz. enz.

Aan de buitenzijde kan ik het niet zien.

In de afgelopen 4 weken heb ik twee jongens laten gaan. 1 Was een oproep-chauffeur, goed in de 70, hij was furieus, was niet meer voor rede vatbaar en heb ik nooit meer gezien.

De ander was een vaste chauffeur, vol in zijn arbeidscarriere. Hij reageerde volkomen kalm en gelaten. Terwijl het hem echt trof.

Daarom lijden in dit geval de goeden onder de kwaden. Hoe erg ook, als mens ben ik er ook niet blij mee, ik zie ook geen andere oplossing. Ik zeg dus een contract bepaalde duur op, op het moment dat een chauffeur nog precies genoeg vakantiedagen heeft. Die persoon komt dus ook niet meer op het bedrijf, op die manier ban ik nu problemen uit (dat probeer ik althans).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden