[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

betonmixer


bigga

Vraag

  • Forumlid

ja ja eindelijkis het dan zover ik heb de kans gekregen om als betonmixerchauffeur te gaan rijden.

Maar nu het volgende heb geen ervaring en ik heb zo een s rondgekeken hoe het is om op zo een machtig voertuig te rijden.

zijn er hier mensen die daar ervaring in hebben en wat zijn de dingen waar je vooral op moet letten?

het schoonhouden de bochten centrifugaal en dergelijke

wie o wie zou me wat antwoorden erop kunnen geven

bvd

bigga

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
Gast edwin 30

dat je je mixer altijd moet laten draaien zolang je niet gespoelt hebt.

rustig rijden als je geladen bent beton is vloeibaar en klotst.

en als je het niet meer weet gewoon aan collega vragen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ok rustig rijden dat had ik me me voorgenomen....

kijk wat ik me dus ook afvroeg is omdat je met een betonmixer ook op onverharde wegen komt moet je dan ook iets van terrein rijden weten?

en is het echt binnen 1 dag een beetje te leren?

in ieder geval bedankt voor je tips edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Gefeliciteerd... dus toch gelukt...

Wat je vooral niet moet vergeten is dat zo'n ding verschrikkelijk zwaar is in vergelijking met zijn afmeting...de berm ingaan gewoon niet doen...als ik met mn bakwagentje op stap ben avontuur ik soms nog wel eens een berm..maar als ik met de kolkenzuiger op stap ben kom ik er echt niet in...die is op zn zwaarst slechts 30 ton... volgens mij is zo een cementtrog nog wel wat zwaarder...

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

yeps freddy

zoals je me een tijd trug al had gezegd aanhouder wint

jammer genoeg is het niet in drenthe maar eerst wat ervaring opdoen

tja het lijkt me erg machtig hoor want ik heb eens een beetje zitten kijken naar afmetingen van zo een ding

imposant hoor!!!!

nou ben ik zelf ook geen kleinopdondertje(hahahaha)

nee maar voorzichtigheid is zeker geboden bij deze tak van sport.

:kill:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Allereerst van harte met je job.

Over terreinrijden, meestal is het de kunst om net NIET te veel gas te geven. En, als die aanwezig is, je liftas om hoog te doen. Scheelt je erg veel druk op je trek as(sen) en dus grip.

Mocht je onverhoopt vast raken, en dat doe je :p een keer, ga dan niet lopen martelen, het wordt er alleen maar erger van om zo'n kolos weer op het harde te krijgen.

Verder vooral KIJKEN hoe anderen het doen. Daar leer je, in mijn ogen, het allermeeste van. Zowel als het goed gaat maar vooral las het niet goed gaat.

Over het betongedeelte weet ik niet erg veel, behalve dat je niet te gemakkelijk moet denken over het schoonmaken. Dat spul plakt overal aan, en als het eenmaal opgedroogd is, is er maar 1 middel. Hamer en beitel.

Succes in de betonwereld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

thnx teddybeer

ik zal jullie in ieder geval van mijn ontwikkelingen op de hoogte houden

zeker zal ik er niet al te gemakkelijk overdenken want ik heb de gewichten en maten een beetje doorgenomen en dat is allemaal niet mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb op een betonmixer gereden en die auto's zijn als ze volgeladen zijn gewoon 50 ton. Het allerbelangrijkste is wat freddy al zei NIET IN DE BERM GAAN maakt niet uit wie of wat je tegen komt want volgeladen is de kans groot dat je op zijn kant gaat. voor de rest niet laten opnaaien door medeweggebruikers je bent nou eenmaal traag met zo'n zware wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hey klaas bedankt voor de tips

het is na mijn leswagen de 2de wagen waar ik op zal gaan rijden

dus vind het heel erg spannend maar ook dit zal zeker een goede ervaring worden.

ik begin volgende week naast een mentorchauffeur.

ik bedank jullie allemaal hier voor de raad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ha die Bigga,ik ben zelf oud betonpiloot,heb gereden voor de Mebin in Maastricht.

Een paar dingen over beton rijden,hou je vast ha,ha,ha,het eerste wat je bij aanvang dienst is het water uitdraaien(zeker als het geregend heeft)gaat als volgt starte die motorie,schijf in pleuren etc(digipas)trommel op uitdraaien zetten (hendel achter aan de wagen natuurlijk)links draaien is uitdraaien,lossen,rechts trommel draaien is mengen,laden,ok?goot ff goed zetten water eruit draaien,wagen onder silo zetten TROMMEL OP RECHTS DRAAIEN ZETTEN!!! (rechts is gezien vanaf achterkant van wagen)trommel op volle snelheid zetten (hendel)seintje geven dat je klaar bent om te laden!Als wagen vol is gas terug nemen van trommel(hendel)maar wel zo dat ie blijft draaien tydens het rijden,water tank ff bijvullen voor het geval het mengsel te dik wordt zekers tydens warm weer!naar klant lossen(links is uitdraaien weet je nog?)en ff voor het lossen trommel volgas rechts draaien ff goed mengen,dan lossen soms wat water bi doen ff klant vragen,einde dienst trommel spoelen,en uitdraaien,ff koffie zuipen en naar huis succes Bigga,

Marcel:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hey marcel,

ik hoop dat het allemaal goed gaat, ik start volgende week en dit is de eerst e soort van wagen dat ik mag gaan berijden na het behalen van mijn c rijbewijs.

ik maak in ieder geval een print van je uitleg over hoe ik het moet doen en ik denk dat ik het beste leer uit de praktijk.

Plus dat ik het zo ontzettend spannend vind om met zo een ding te gaan rijden.

het schoonmaken ed kom ik wel uit denk ik, ik denk dat bij mij het vooral een beetje om zal spannen dat monster in bedwang te houden.

tja gewoon rustig blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

dit was les 1 op de mixer wat een ervaring

de berm gelukkig niet geraakt....

enkel veel zitten kloten met de versnelling

1 keer automaat gereden en gelest op een 6 bak m a n

dan is deze ginaf echt andere koek

volgende week weer

moet zeggen dat wel heel erg leuk is

post-5307-1394781095,6483_thumb.jpg

post-5307-1394781095,7544_thumb.jpg

post-5307-1394781095,8785_thumb.jpg

post-5307-1394781095,9956_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Mooi dat het je bevallen is.

Wel een lekkere "dikke" auto om mee te beginnen. Dit is ook gelijk de top in de betonmixerwereld. En die versnelllingen moet je toch bij (bijna) iedere auto aan wennen en mee leren omgaan.

Wordt dit je vaste wagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hey teddybeer,

ik moet dit ding nog eerst lgoed leren kennen

die versnellingsbak snap er geen klote van als ie vol is rij je in 4 laag weg en dan begint de goochelarij weer

gelukkig geen schade gereden maar moet zeker ff wat meer routine opdoen

met die trommel ed had ik geen problemen

enige wat moeilijk was het schakelen

zit er over na te denken om drie of vier lessen te nemen op zo een wagen waar hoog en laag en al die toestanden op zitten..

btw als dit mijn vaste wagen word dan zijn de rapen gaar, kom ik niet meer thuios ga de hele toeren zo machtig mooi vind ik dit. het is een ginaf huppeldepup met 380pk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Die versnellingen lukt wel na een tijdje (hoop ik toch voor ons beiden...).

Ik ben ook beginnend (werkzoekend) chauffeur.

Heb m'n rijbewijs gedaan met een mercedes 8+1, toevallig ook een huppeldepup, wist zelfs niet dat verschillende merken dat maakten :D

Volgende was een scania 114G 380 voor afzetcontainers.

Laag/hoog/halfjes, ik dacht WTF... Lukte wel, enkel zn 4 (eerste hoog dacht ik) lukte niet, kraken aan alle kanten en geen idee waarom, toen maar zn 4 gelaten voor wat het was en direct naar zn 5.

Spijtig genoeg heb ik daar maar een dagje kunnen op rijden/leren, op de koer containers afzetten/oppikken. De hoeveelheid werk terug gezakt, ze bellen me wel wanneer ik kan starten maar door die verdomde crisis is het niet zeker wanneer.

Ben echt wel jaloers op je, een betonmixer of afzetcontainers rijden zijn wel mn favo jobs, later mss internationaal nadat ik wat ervaring opgedaan heb.

Veel succes op je nieuwe job :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ Bigga en Beemerke, vraagje; waar hebben jullie les op gehad?

Daar schakel je toch ook meestal met tussenbak/ splitterbak e.d.?

Of zijn er ook rijscholen die met kleinere vrachtwagens lessen, dat lijkt me nadelig voor de chauffeurs die er dan vanaf komen.

Maar los daarvan, Wel een hele dikke betonwagen waar je op gereden heb, daar leer je het gelijk goed mee.

Heel veel succes jullie allebei!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb lessen gehad op een mercedes 8+1 klopbak, zo heet dat ding toch hier, 1-4 links, voor 5-8 de pook naar rechts "kloppen".

Een bak met hoog/laag/halfjes zou eigenlijk beter zijn om mee te leren rijden, wel moeilijker maar dan kan je het tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@joergarms ik heb leren lessen op een m.a.n met een zesbak gewoon net als in een auto, wou zelf wel op de xf lessen maar toen zei rijschoolhouder rijbewijs is rijbewijs achterlijke hij wist het wel dat het een klus zou worden, maar dat geeft niet.

Ik mag binnenkort weer op de ginaf mijn kunsten laten zien dus daar ben ik wel blij om.

Alleen dat gegoochel met die bak kost weer tijd maar dat gaat allemaal goed komen.

Misschien nog wel 2 of 3 lessen op een xf vioa de rijschool nemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wat ik ervan weet, dat dit een dubbele H bak genoemd wordt. de ''linkse'' H is 1 tm 4 de ''rechtse'' 5 tm 8 met splitter op elke versnelling.

Zelf eens mee gereden op een oude m.a.n. Dat is idd erg wennen ff.

Bij mijn weten heet dat gewoon een klapbak. Maar ik vond het destijds niks :) zat steeds verkeerd te schakelen :) Nu ben ik het wel gewend.

Maar ik vind het eerlijk gezegd wel apart dat er nog aardig wat rijscholen zijn die met een 6-bak lessen. Ik heb met een Volvo FH12 gelest en die had wel een stapelbak, maar geloof ik geen splitter.

Maar Bigga, wees gerust.. binnenkort doe je het blind! Hoef je er niet meer bij na te denken.

Succes he! :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

hey domino ik zal mijn best doen

was ook wel direkt een behoorlijke vuurdoop op zo een dikke ginaf waar alles stuurt op een bouwterrein en in amsterdam waar trams fietsers autos en alles door mekaar heen gaan, en dan nog problemen met schakelen...moet er nu wel weer om lachen...:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ook ik heb mijn eerste rijervaring op de betonmixer! Doe het nu zo'n 2 maanden en het bevalt me heeeeeel goed! Mijn advies: RIj vol in laag 3 en rij rustig weg. Nooit de berm in, voor niks en niemand en rustig door de bochten.

Het went gauw en als je normaal rijd is het fijn werk. Succes...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden