[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bekeuring, wat in te vullen op de Ausserung?


Roy "R"

Recommended Posts

  • Forumlid

Tsja... Heb je 7 jaar langs alleen in Duitsland met de truck rond gereden ga je een motorblok ophalen word je op afstand geflitst met je luxe wagen :stom: Ik heb nog geen enkel punt ooit gehaald. Ik weet dat het niet helemaal toepasselijk is maar wie weet heeft een volgende er bij een truck bekeuring nog wat aan.

Het geval:

Ik hield niet de verplichte afstand van 60m aan bij 120km/h, ik had maar 17,11m afstand. Minder als 3/10 van de halve snelheidsmeter.

(Google: 3 punten, 160 euro en een maand rijontzegging)

Nu moet ik zo'n mooie "Schriftliche Ausserung zum Sachverhalt" invullen.

De vragen!

  1. Die rijontzegging geldt dat puur en alleen in Dld of mag ik ook in NL niet meer rijden?
  2. Is het aan te raden dom te doen, in NL invullen dat ik het niet snap allemaal en in NL erin zetten dat ik als het om de afstand ging net wou gaan inhalen blablabla, NIET ondertekenen en dan terug sturen?
  3. Zijn er verzachtende omstandigheden? Ik zie op de foto mijn knipperlicht aan staan dus ik wou net inhalen.

Hoor graag wat van jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast sjoeke

volgens mij kom je in Duitsland met je bloedeigenste snuitje op de foto als je geflitst wordt:D tenzij je een tweelingbroer hebt die je de schuld kunt geven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jup, heb er al gelijk een mooie foto bijgekomen. Niet dat ik mezelf anders in de foto had herkent. Maar dat klopt allemaal wel, ik was er en zal ook vast tekort op iemand hebben gereden met als doel inhalen, maar ja. Beetje jammer weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou gewoon in je beste Duits invullen dat je snelheid maakte om de inhaalmanoeuvre zo kort mogelijk te laten duren want het inhalen mag maar 45 seconden duren...:angel:

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?t=17388&highlight=inhalen+mag

Probeer die Duitse herder met zijn eigen stok te slaan. :D

Succes

Dit was helaas met de luxe wagen dus dangaat dat verhalen niet helemaal op. Want zolang heb je met de luxe wagen niet nodig om in te halen ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het rijverbod is alleen voor Duitsland, niet voor NL

ik zou netjes in het duits uitleggen dat je een inhaalmaneuvre wou uitvoeren, over het ondertekenen heb ik mijn twijfels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vrij vertaald betekend het "eigen verklaring omtrent het gebeurde"

oftewel gewoon opschrijven wat er volgens jouw gebeurd is, kan strafvermindering of kwijtschelding van het ten laste gelegde opleveren.

Lijkt mij het beste wat Freddie zegt, gewoon de situatie schilderen zoals jij ze ziet. Nooit de domme spelen, geloven ze niet en dan gaan ze echt vervelend worden want je kunt ook gewoon in nederlands reageren. Hebben genoeg mensen bij de "Polizei" die onze taal verstaan.

Ook als je wilt inhalen mag de afstand niet onder 60m. komen, ook al doet dat niemand, de wet schrijft het voor.

Sucses en hopelijk valt de straf erg mee.

Noud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt voor de info sofar...

Heb het idd maar in mijn beste Duits ingevuld met als verklaring dat ik net wou inhalen en omdat ik altijd om het milieu en mijn brandstofverbruik denk dat ik het gas losgelaten heb ipv geremd. Zoiets dergelijks... afwachten maar. Zal de afloop nog wel ff posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Let op! Erg oud topic gekickt...

Maar wou nog even de afloop melden.

Ik mocht met mijn papieren RBW (weet niet hoe dit zit met een pasje) langs een soort stadskantoor in Duitsland bij mij in de buurt en daar hebben ze 1 zijde vol gekliedert dat ik een maand niet in DLD mocht rijden. Heb tot nu toe nog geen gezeik met politie hierover gehad... nog even duimen. Over een maand of 5 loopt dit RBW af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Let op! Erg oud topic gekickt...

Maar wou nog even de afloop melden.

Ik mocht met mijn papieren RBW (weet niet hoe dit zit met een pasje) langs een soort stadskantoor in Duitsland bij mij in de buurt en daar hebben ze 1 zijde vol gekliedert dat ik een maand niet in DLD mocht rijden. Heb tot nu toe nog geen gezeik met politie hierover gehad... nog even duimen. Over een maand of 5 loopt dit RBW af.

Bij mij hebben ze er een papiert aangenageld dat ik er een tijdje niet mocht komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Let op! Erg oud topic gekickt...

Maar wou nog even de afloop melden.

Ik mocht met mijn papieren RBW (weet niet hoe dit zit met een pasje) langs een soort stadskantoor in Duitsland bij mij in de buurt en daar hebben ze 1 zijde vol gekliedert dat ik een maand niet in DLD mocht rijden. Heb tot nu toe nog geen gezeik met politie hierover gehad... nog even duimen. Over een maand of 5 loopt dit RBW af.

Dan hebben ze je zeer coulant behandelt.

Ik ken iemand die een rijverbod van 6 maanden kreeg,voor het overtreden van de snelheid, nadat dit in Kiefersfelden geconstateerd was.

Hij moest toen in Rosenheim dit in zn rijbewijs laten zetten,waar hij per taxi naar toe gegaan was,en mocht toen zelfs het kleine stukje van 500 mtr van de grens naar Oostenrijk niet meer rijden.(het voormalige douanecomplex Kiefersfelden/Kufstein ligt geheel op Duits grondgebied,de grens ligt midden in de rivier de Inn)

Ons forumlid Rik Bos weet hier ook e.e.a. van,als ie niet op het CAO topic zit moet hij maar reageren.

Begrijp ik je goed;heb je deze tijd in Duitsland gereden met deze opmerking op je rijbewijs??? dan heb je al die tijd dus zonder een geldig rijbewijs gereden.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmm, bij viel het beduidend lager uit.

Ook met de luxe wagen.

19m afstand ipv de vereiste 58m.

Reed 116 km/h.

Te betalen; 130 euro.

2 punten op rijbewijs

geen rij-ontzegging.

Bij mij stond wel op de beschikking/brief dat het kwam omdat de voorganger remde.

Tevens hebben de duitse collega's mij gemeld, dat er een film van dit soort overtredingen wordt gemaakt, waarbij ze zo'n 800 m van te voren al filmen (niet dat ze dan al wat zien, maar is ter inzicht van de situatie).

De collega's vertelden mij ook dat er tegenin gaan weinig zin zou hebben....

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou dan maar even mijn ervaring met rijverbod duitsland.

ik werd aangehouden in kiefersfelden en bij de weegbrug controle.

het was in de tijd van nog geen begrenzer en ik had op de afdalingen dat kon toen nog de wagen laten vallen en had de honderd km grens overschreden.

ik werd uit gemaakt als een crimineel en het zou mij buiten de boete een maand rijverbod opleveren.

ik kreeg thuis een brief dat ik mij moest melden om het rijverbod van kracht te doen gaan.

het was in oktober kreeg de brief in november.

heb toen in overleg met het bedrijf begin december mij gemeld eerst in bergh autoweg dat kon niet ik moest naar kiefersfelden.

toen maar geladen voor italie en op naar kiefersfelden.

daar aangekomen mijn papieren in orde gemaakt en toen naar de grens polizie.

er wert mij direct gevraagt hoe kom je hier.

nou niet lopen maar met de vrachtwagen.

kreeg als antwoord dat ik een overtreding had begaan want ik had een rijverbod.

ik heb ze toen uitgelegd dat ik nu het rijverbod pas in laat gaan dus via oosterijk italie en dan via frankrijk weer terug.

ze waren er niet blij mee maar geacepteerd.

toen ik buiten kwam en mijn poort briefje kreeg dat ik weg mocht wert mij verteld,

dat er bij de uitgang politzei op mij stond te wachten want en nu komt het.

mijn wagen stond nog op duits grondgebied dus als ik naar de uitgang zou rijden reed ik in duitsland en dat was strafbaar.

ik heb toen een wagen gezocht die dubbel bemand was en deze heeft hem toen voor mij naar worgl gereden. ik er naast.

ze waren niet blij maar konden mij niets maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij mij hebben ze er een papiert aangenageld dat ik er een tijdje niet mocht komen...

Mkay, maar dat was ook aan het papier neem ik aan? Hoe ze dat met het pasje doen???

Dan hebben ze je zeer coulant behandelt.

Ik ken iemand die een rijverbod van 6 maanden kreeg,voor het overtreden van de snelheid, nadat dit in Kiefersfelden geconstateerd was.

Hij moest toen in Rosenheim dit in zn rijbewijs laten zetten,waar hij per taxi naar toe gegaan was,en mocht toen zelfs het kleine stukje van 500 mtr van de grens naar Oostenrijk niet meer rijden.(het voormalige douanecomplex Kiefersfelden/Kufstein ligt geheel op Duits grondgebied,de grens ligt midden in de rivier de Inn)

Ons forumlid Rik Bos weet hier ook e.e.a. van,als ie niet op het CAO topic zit moet hij maar reageren.

Begrijp ik je goed;heb je deze tijd in Duitsland gereden met deze opmerking op je rijbewijs??? dan heb je al die tijd dus zonder een geldig rijbewijs gereden.

Groeten Peter.

Het was bij mij met de luxe wagen dus dat zal ook wel uitmaken.

En nee dat begrijp je niet goed ;)

Ik ben toen ik het verbod in wou laten gaan op de motor met een vriend achterop naar dat "stadskantoor" hier in de buurt gereden. Hebben mijn RBW vol gekliedert en die maat heeft toen terug gereden. Aan de NL kant van de grens ben ik weer gaan rijden :) En ben in die tijd ook helemaal niet in DLD geweest. Sterker nog, heb een papiertje in mijn auto geplakt dat ik dat niet moest doen. Ik woon namelijk zo kort bij de grens dat ik er erg makkelijk overheen ga.

En dus niet verzekerd!

Zie hierboven, ik ben niet dom.

Hmmm, bij viel het beduidend lager uit.

Ook met de luxe wagen.

19m afstand ipv de vereiste 58m.

Reed 116 km/h.

Te betalen; 130 euro.

2 punten op rijbewijs

geen rij-ontzegging.

Bij mij stond wel op de beschikking/brief dat het kwam omdat de voorganger remde.

Tevens hebben de duitse collega's mij gemeld, dat er een film van dit soort overtredingen wordt gemaakt, waarbij ze zo'n 800 m van te voren al filmen (niet dat ze dan al wat zien, maar is ter inzicht van de situatie).

De collega's vertelden mij ook dat er tegenin gaan weinig zin zou hebben....

Groet ron

Klopt idd. Ze filmen dit. Ik heb toen gebeld naar Unna hierover en die zeiden me ook al dat ze rekening hielden met dat soort zaken en anders je kenteken er gelijk uithaalden.

nou dan maar even mijn ervaring met rijverbod duitsland.

ik werd aangehouden in kiefersfelden en bij de weegbrug controle.

het was in de tijd van nog geen begrenzer en ik had op de afdalingen dat kon toen nog de wagen laten vallen en had de honderd km grens overschreden.

ik werd uit gemaakt als een crimineel en het zou mij buiten de boete een maand rijverbod opleveren.

ik kreeg thuis een brief dat ik mij moest melden om het rijverbod van kracht te doen gaan.

het was in oktober kreeg de brief in november.

heb toen in overleg met het bedrijf begin december mij gemeld eerst in bergh autoweg dat kon niet ik moest naar kiefersfelden.

toen maar geladen voor italie en op naar kiefersfelden.

daar aangekomen mijn papieren in orde gemaakt en toen naar de grens polizie.

er wert mij direct gevraagt hoe kom je hier.

nou niet lopen maar met de vrachtwagen.

kreeg als antwoord dat ik een overtreding had begaan want ik had een rijverbod.

ik heb ze toen uitgelegd dat ik nu het rijverbod pas in laat gaan dus via oosterijk italie en dan via frankrijk weer terug.

ze waren er niet blij mee maar geacepteerd.

toen ik buiten kwam en mijn poort briefje kreeg dat ik weg mocht wert mij verteld,

dat er bij de uitgang politzei op mij stond te wachten want en nu komt het.

mijn wagen stond nog op duits grondgebied dus als ik naar de uitgang zou rijden reed ik in duitsland en dat was strafbaar.

ik heb toen een wagen gezocht die dubbel bemand was en deze heeft hem toen voor mij naar worgl gereden. ik er naast.

ze waren niet blij maar konden mij niets maken.

Haha, ja je moet creatief zijn maar zoals hierboven al gemeld... je rijd idd onverzekert dus er is wat voor te zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Wat een drukte over 3 puntjes. Gewoon even een rijschool bellen vlak over de grens een cursusje (praatgroepje waarbij iedereen opschept over zijn of haar zonde) volgen en er gaan 2 puntjes af. Waarbij automatisch je je rijbewijs weer terugkrijgt omdat er onder de 3 punten geen sancties aan verbonden zijn. En bij ausserung vooral vermelden dat je beroepschauffeur bent dan gebeurd er tot 8 punten eigenlijk niet veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden