[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

39 pallets


mikeya

Recommended Posts

  • Forumlid

Met een volume combinatie is het mogelijk om in theorie 39 euro's te laden.

Ik weet dat er ook een aantal bedrijven zijn met dergelijke combinaties. Die zijn voor zover ik weet allen voorzien van huif.

Nu is mijn vraag of er ook koel-combi's zijn die 39 euro's kunnen laden.

Bij een koeler zit je natuurlijk met je wanden die al een aantal cm's dik moeten zijn. Die extra cm's voor de isolatie worden wettelijk gecompenseerd door het feit dat een koelcarroserie breder mag zijn(2.60m).

Echter, voor de lengte werkt dat niet. Toch heb je wel extra ruimte nodig, omdat je de achterkant wel goed moet kunnen afsluiten. Dan wel deuren(die dik zijn), een roldeur of een goed sluitende laadklep. De laadklep echter telt ook weer mee met de maximale lengte.

Ik ben er niet op uit om bedrijven in een kwaad daglight te zetten. Immers, de vraag is of een dergelijke combinatie dan nog wel legaal zou zijn. Maar toch wil ik wel graag weten of ze rond rijden of dat een koeler per definitie nooit meer dan 38 euro palletten kan vervoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zowel met een combi als met een koeltrailer, verlies je tegen het kopschot 10cm voor de ventilatie.

39palleten past dus niet, net zo min als er 34pallets in een koeltrailer passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zowel met een combi als met een koeltrailer, verlies je tegen het kopschot 10cm voor de ventilatie.

39palleten past dus niet, net zo min als er 34pallets in een koeltrailer passen.

Om precies te zijn is het niet de ventilatie maar de luchtcirculatie.

De circulerende luchtstroom moet weer bij de koelunit kunnen komen om vervolgens weer te kunnen afkoelen, koelen is eigenlijk warmte onttrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Thx voor de antwoorden zover.

Die circulatie is toch enkel te bereiken door je lading niet direct tegen het kopschot te zetten? Dat gebeurt toch bijzonder weinig volgens mij.

Als je nu 39 palletten hebt die niet gekoeld vervoerd hoeven te worden. Echter beschik je toevallig enkel over een koel-combi. Dan gaat dat 10cm verhaal ook niet op.

De vraag komt voornamelijk voort uit het feit dat ik heel af en toe combi's zie die m.i. erg lang zijn. Toch kan dat natuurlijk optisch bedrog zijn, door de kleurstelling of vorm. Maar ik vraag mij wel serieus af of er dan misschien combi's rond rijden die dan 10 of 15 cm te lang zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
net zo min als er 34pallets in een koeltrailer passen.

De koeltrailers die ik heb gezien vond ik altijd een behoorlijk impossant kopschot hebben. Met een groot rooster in het kopschot voor de koeling.

De bakwagen/aanhangers waar ik in ben geweest hadden altijd alleen maar een koel motor aan het plafond hangen.

Dat is dus wel een groot verschil denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Thx voor de antwoorden zover.

Die circulatie is toch enkel te bereiken door je lading niet direct tegen het kopschot te zetten? Dat gebeurt toch bijzonder weinig volgens mij.

Als je nu 39 palletten hebt die niet gekoeld vervoerd hoeven te worden. Echter beschik je toevallig enkel over een koel-combi. Dan gaat dat 10cm verhaal ook niet op.

De vraag komt voornamelijk voort uit het feit dat ik heel af en toe combi's zie die m.i. erg lang zijn. Toch kan dat natuurlijk optisch bedrog zijn, door de kleurstelling of vorm. Maar ik vraag mij wel serieus af of er dan misschien combi's rond rijden die dan 10 of 15 cm te lang zijn.

ik weet niet of dat voor koel comb's geldt, maar ik weet wel dat enkele vervoerders :p wie met een huif-combi rijden al te lang zijn....en wel ca 10 cm...

dus ik ben bang dat hetzelfde voor de koel combi s geldt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

39 euroos, dat zijn twee stapeltjes.....

Er moet wat ruimte aan de zijkanten en onder en boven kant zijn voor de circulatie. Een koeler is om iets koel te houden, niet om een vracht koeler te maken.......

Nooit geen koeler voor mij meer, leuke bestemmingen, maar je kan er zoveel tijd door brengen:o.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarom stel ik een dergelijke vraag nou graag op dit forum, want er komen zoveel interessante reacties op terug :-).

ja die kan ik ook,uit het westland..:D Mijden bazel als het maar even kan want ze zijn te lang...:cool:

Zie je wel, dan is het toch geen gezichtsbedrog:ja: .

39 euroos, dat zijn twee stapeltjes.....

Er moet wat ruimte aan de zijkanten en onder en boven kant zijn voor de circulatie. Een koeler is om iets koel te houden, niet om een vracht koeler te maken.......

Als de euro's normaal opgestapeld zijn, dus binnen de afmetingen van de pallet, dan is er niet veel aan de hand. Heb je ruimte over aan de zijkanten. Helaas weet ik uit ervaring dat er nog wel eens één en ander uitsteekt.

Met een koeler met roldeur al vaak genoeg moeite met 33 pallets gehad!

Vooral wanneer ze hoog waren.

10cm ruimte voor je kopschot houden???1X remmen en je kunt palletten met dozen over nieuw gaan stapelen zeker??

Dusseldorfer palletten en Europaletten allebei van die ondingen,beide moeten ze meestal geruild worden.Verder dusseldorfer helemaal drama om mee te werken.idd zoals een ander al zei takke dingen zijn het.

Paar balken tussen je lading en kopschot doen houd je al ruimte over. Echter werken wij met koelvrachten doorgaans altijd met rolcontainers, die sluiten toch niet volledig af dus die kunnen makkelijk direct tegen het kopschot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
66 stuks kun je er wel kwijt als je dubbelstock laad ....:p

39 gaat dus niet in een koeler,als je er 39 in kwijt wil dan is de trailer toch ruim 2 mtr te lang ???

Een combinatie(bakwagen+aanhanger) mag 18,75 meter lang zijn, met de voetnoot dat de totale lengte van beide laadbakken bij elkaar niet langer dan 15,65 meter mag zijn.

39 euro pallets zijn bij elkaar 15,60 meter.

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb me er nog nooit in verdiept. Maar als de totale lengte van beide laadbakken nooit meer dan 15,65 meter mag zijn en 39 palletten een totale lengte van 15,60 meter is, dan zouden de voorschotten (2x) en achterschotten (2x) van beide laadbakken nooit dikker kunnen zijn dan 1.3 cm.

Lijkt me behoorlijk dun.

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo,

Misschien is dit het verkeerde topic, maar 't gaa twel over laadvermogen, ik kwam vanochtend in rotterdam een wagen tegen van een bedrijf uit de provincie utrecht, een man tgm 240, met 3 assige oplegger, ik vraag mij af wat kan zo'n wagen eigenlijk laden. 't lijkt een beetje op een grote man trekker oplegger combinatie , maar dan in 't klein. Wat is dan 't voordeel van zo'n combinatie?

Ten opzichte van een bakwagen, be combinatie of gewone combi.

( misschien domme vraag ma hoop dat jullie mijn vraag kunnen beantwoorden)

Groeten Holland

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden