[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Budapest Hongarije!


freektukker

Recommended Posts

  • Forumlid

Sjonge jonge, ik ga nog eens op een internationale chauffeur lijken!

Als het een beetje mee zit gaan we in september of oktober met 3 combi's naar Budapest! Nou ben ik een jaar of 10 geleden (als jeugdige) wedstrijdzwemmer wel eens in Hongarije geweest, maar in de tussentijd zal er wel het één en ander veranderd zijn.

Heeft iemand meer ervaring met ritten deze kant op? Ben wel benieuwd naar het land.... Spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een mooi land met vriendelijke mensen,en nog steeds erg goedkoop.

De doorgaande wegen zijn erg goed,dankzij de eu subsidies.

Vergeet niet om een vignet te kopen,aan de grens en verder bij bijna alle tankstations. Kost 12,60 Euro per dag. Een boete voor het niet hebben van een vignet kost 300 Euro. Wordt net als in duitsland gecontroleerd door camera,s boven de snelweg.

Eettentjes zijn er voldoende, een bekende is de Lomo truckstop in Biscke even voor Boedapest. Komen veel nederlanders, goedkoop en goed eten.

Wees voorzichtig met het meenemen van vrouwen in je cabine, je zult niet de eerste zijn die na zijn pleziertje er achter komt dat hij duur uit is geweest,nl,alle geld ed weg.:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ivm met dit vignet voor hongarije. ik ben een paar weken geleden voor aggreko nor naar hongarije geweest met een spoedbestelling in mercedes sprinter. was ook men eerste keer, dus ik kom aan bij de grens, ga eerst in het tankstation voor vignet, die blijke het ni te verkope maar in klein barakje verderop de parking. oke goed ik daarheen vraag om vignet, bleek dat je dan je papiere van de wagen moest afgeve, dus weer eens ff wandele. eindelijk met alles trug in de barak, krijg ik enkel een ticketje mee, dus geen sticker zoals, slovenie, slovakije, oostenrijk, ... ik heb het nog eens gevraagd of dit wel degelijk het vignet was, en het werdt bevestigd, maar toch vond ik het maar raar.

dus klopt het nu dat dat vignet gewoon een ticket is of hebbe ze deze belg daar eens goed int zak gezet.:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een mooi land met vriendelijke mensen,en nog steeds erg goedkoop.

De doorgaande wegen zijn erg goed,dankzij de eu subsidies.

Vergeet niet om een vignet te kopen,aan de grens en verder bij bijna alle tankstations. Kost 12,60 Euro per dag. Een boete voor het niet hebben van een vignet kost 300 Euro. Wordt net als in duitsland gecontroleerd door camera,s boven de snelweg.

Eettentjes zijn er voldoende, een bekende is de Lomo truckstop in Biscke even voor Boedapest. Komen veel nederlanders, goedkoop en goed eten.

Wees voorzichtig met het meenemen van vrouwen in je cabine, je zult niet de eerste zijn die na zijn pleziertje er achter komt dat hij duur uit is geweest,nl,alle geld ed weg.:mad:

Kijk, hier heb ik wat aan. Ben erg benieuwd naar Hongarije. 10 jaar geleden was het allemaal leuk en aardig, maar toen was het een georganiseerde reis van de zwemclub. Nu zullen we het allemaal zelf uit moeten zoeken. Maar ik denk dat je nog altijd beter op Hongarije kan rijden dan op Litouwen. (zoals een paar weken geleden)

Ach ja, als het allemaal doorgaat gaan we er gewoon een mooi ritje van maken en zal ik er wel een zooitje foto's maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ivm met dit vignet voor hongarije. ik ben een paar weken geleden voor aggreko nor naar hongarije geweest met een spoedbestelling in mercedes sprinter. was ook men eerste keer, dus ik kom aan bij de grens, ga eerst in het tankstation voor vignet, die blijke het ni te verkope maar in klein barakje verderop de parking. oke goed ik daarheen vraag om vignet, bleek dat je dan je papiere van de wagen moest afgeve, dus weer eens ff wandele. eindelijk met alles trug in de barak, krijg ik enkel een ticketje mee, dus geen sticker zoals, slovenie, slovakije, oostenrijk, ... ik heb het nog eens gevraagd of dit wel degelijk het vignet was, en het werdt bevestigd, maar toch vond ik het maar raar.

dus klopt het nu dat dat vignet gewoon een ticket is of hebbe ze deze belg daar eens goed int zak gezet.:confused:

Het klopt inderdaad,je krijgt een ticket waarop staat voor welke dag/dagen je hebt betaald. Verder wordt het net als de maut in duitsland electronisch gekontroleerd als je onder een tolpoort doorrijdt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid
Het klopt inderdaad,je krijgt een ticket waarop staat voor welke dag/dagen je hebt betaald. Verder wordt het net als de maut in duitsland electronisch gekontroleerd als je onder een tolpoort doorrijdt.

Je kenteken word in de computer opgeslagen en via camera's gecontroleerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast internationale driver

het klopt inderdaad dat het vignet enkel maar een kassabonnetje is

ik spreek uit ervaring ik woon hier namlijk

voor een vrachtwagen heb je voor alle wegen een vignet nodig voor een auto enkel voor de snelweg dit vrij gemakkelijk te vermijden is want je kunt met gemak en vrij snel van a naar b komen via de binnen wegen

je kunt in iedere restaurant goed eten en in de meeste eettenten kun je in het duits bestellen geen enkel probleem ze kijken je zeker niet raar aan maar je word gezien als een zeer welkome klant ze lopen ook niet te rotzooien met het betalen in euro's die zien ze graag komen omrekenen is hier geen probleem en word gedaan volgens de juiste valuta = ong 260 huf voor 1 euro kan er wel eens boven zitten maar er nooit onder met duits kom je hier ver maar hoe verder je naar buda-pest gaat hoe beter je er met engels te recht kunt en vergeet niet over de weegbrug te rijden aan de grens in nickelsdorf en je vignet haal je aan de andere kant van de parking in de barak onder de overdekking

vriendelijk groeten uit sávoly hongarije

christian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden