[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Lading zekeren België nieuwe regels


Arjan1980

Recommended Posts

En van ons wordt verwacht dat we minimaal 2 van de 4 wereldtalen spreken waaronder onze eigen taal. Dan mag je van zo'n ambtenaar toch wel verwachten dat hij er minimaal 3 spreekt zeker een Belg waarvan zijn land 3 talig is (Duits, Frans en Vlaams/Nederlands)

Zeg je nu dat Nederlands een Wereldtaal is???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Ik ben 1 keer gecontroleerd in Marche-en-Famenne, die spraken geen woord Nederlands en een keer midden in de nacht 112 gebeld toen ik met een volle vracht ADR midden in de nacht gestrand ben op de vluchtstrook bij Tellin (dacht dat daar die hele lange klim zat richting Luxemburg). Die pipo sprak dus ook geen woord Nederlands, kon er wel uit opmaken dat hij het verdomde om iemand te sturen midden in de nacht:confused::confused:. Sta je daar met 28 ton ADR in een tank half op de weg, half op de vluchtstrook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast combidriver
Ik ben 1 keer gecontroleerd in Marche-en-Famenne, die spraken geen woord Nederlands en een keer midden in de nacht 112 gebeld toen ik met een volle vracht ADR midden in de nacht gestrand ben op de vluchtstrook bij Tellin (dacht dat daar die hele lange klim zat richting Luxemburg). Die pipo sprak dus ook geen woord Nederlands, kon er wel uit opmaken dat hij het verdomde om iemand te sturen midden in de nacht:confused::confused:. Sta je daar met 28 ton ADR in een tank half op de weg, half op de vluchtstrook.

wees blij, dat ze niet gekomen zijn. Scheelt je toch weer een bon voor fout parkeren Pieter LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben 1 keer gecontroleerd in Marche-en-Famenne, die spraken geen woord Nederlands en een keer midden in de nacht 112 gebeld toen ik met een volle vracht ADR midden in de nacht gestrand ben op de vluchtstrook bij Tellin (dacht dat daar die hele lange klim zat richting Luxemburg). Die pipo sprak dus ook geen woord Nederlands, kon er wel uit opmaken dat hij het verdomde om iemand te sturen midden in de nacht:confused::confused:. Sta je daar met 28 ton ADR in een tank half op de weg, half op de vluchtstrook.

En die pipo die daar strandde sprak geen Frans?hoewel hij wist dat hij ergens heen ging waar men een andere taal sprak,terwijl hij toch een land kwam waar de beste chauffeurs van Europa wonen.:D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast trucker10
En die pipo die daar strandde sprak geen Frans?

tu aurais traduit ? in de verleden tijd ;)

Het zijn enkel de motards van de douane die 3 talig zijn :ja: , deze hebben ook politionele bevoegdheid :ja: en dragen een wapen :eek:. Dat is hun vierde taal , tir , tir :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En die pipo die daar strandde sprak geen Frans?hoewel hij wist dat hij ergens heen ging waar men een andere taal sprak,terwijl hij toch een land kwam waar de beste chauffeurs van Europa wonen.:D:D:D

Ik spreek Engels, Duits en Nederlands en dat zijn toch minimaal 2 van de talen die ze in dat land spreken. Maar ja..............................Walen he. Kom ik liever in Frankrijk, al doe je daar je best om je verstaanbaar te maken dan willen hun nog wel Engels (proberen te) spreken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat was toen nog niet zo'n hype dat vluchtstrook parkeren. Bij ADR zijn ze gewoon verplicht om te komen, al liggen ze hun vrouw ook aan te douwen. Eruit dat ding en komen, gaat hij daarna maar weer verder:D

die taal is in Europa hetzelfde :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...
  • Forumlid

Hoi

ik heb een vraag ik rij op een zeil trailer er ik vervoer pallets met daar op dozen elke pallet weeg 600 tot 800 kilo dat zet ik nooit vast als ik naar België rij.

omdat dan de dozen ingaan zakken krijg ik daar nu een boete voor of niet want vast zetten heeft geen zin.

Graag hoor ik van iemand wat over dit

ik heb namelijk gehoord dat je alles moet vast zetten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi

ik heb een vraag ik rij op een zeil trailer er ik vervoer pallets met daar op dozen elke pallet weeg 600 tot 800 kilo dat zet ik nooit vast als ik naar België rij.

omdat dan de dozen ingaan zakken krijg ik daar nu een boete voor of niet want vast zetten heeft geen zin.

Graag hoor ik van iemand wat over dit

ik heb namelijk gehoord dat je alles moet vast zetten

het is nooit de bedoeling dat je je lading gaat beschadigen.

Maar je kunt over deze pallets weer een leeg pallet leggen en dat aanspannen,dan beschadigen je dozen ook niet.

Ik weet t,t is allemaal spijkers zoeken oplaag water,maar die controleur gaat wel van dit soort standpunten uit.

dat je dan een dubbel aantal pallets nodig hebt is zijn ding niet,das jouw(of je baas) probleem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coil van 32.000 kg met 3 spanbanden vastzetten :confused:

Twee naar voren, en één eroverheen !

Ligt dan wel in een goot, maar je mag in Velsen geen kettingen gebruiken omdat de rol dan wordt beschadigd :stom:

De goot samen met de rubber strip's geeft dan wel weer een 'extra' zekering schijnt het.

Ook buizen (in piramide geladen) worden als ze gebundeld zijn weer anders berekend :eek:

Pffff, zo aan het bitumen seizoen toe :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het beste is

Gewoon een bedrijf bij laten komen Die in dit soort dingen thuis is Om het vast te zetten

Dat is de beste oplossing.En voor de verzekering Die gaat het binnen kort verplicht stellen

Huub

Jaja, dus elke keer als je met een zeilenbak geladen hebt in Belgie moet je een bedrijf laten komen om je lading vast te laten zetten? Daar worden die ritten niet rendabeler van. Ik mag er toch vanuit gaan dat een chauffeur dat zelf wel kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jaja, dus elke keer als je met een zeilenbak geladen hebt in Belgie moet je een bedrijf laten komen om je lading vast te laten zetten? Daar worden die ritten niet rendabeler van. Ik mag er toch vanuit gaan dat een chauffeur dat zelf wel kan.

De meeste chauffeurs kunnen dat zelf , totdat er een agent komt met een boek en je verteld dat het allemaal niet goed is en of je ff wil betalen. :what::thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Coil van 32.000 kg met 3 spanbanden vastzetten :confused:

Twee naar voren, en één eroverheen !

Ligt dan wel in een goot, maar je mag in Velsen geen kettingen gebruiken omdat de rol dan wordt beschadigd :stom:

De goot samen met de rubber strip's geeft dan wel weer een 'extra' zekering schijnt het.

Ook buizen (in piramide geladen) worden als ze gebundeld zijn weer anders berekend :eek:

Pffff, zo aan het bitumen seizoen toe :ja:

Ja, wij gebruikten ook altijd kettingen, zonder label, toen moesten het gekeurde kettingen zijn met een label eraan, toen werden het tien ton spanbanden met die speciale ratels met een antislip matten eronder, allemaal onder het motto, als je op zijn kop ligt moet de rol nog in de goot liggen.

Rubbers tussen de ketting en erna de spanband..:(

Dat het chassis en de ogen zo`n gewicht niet kunnen verdragen, das een ander verhaal, maar goed.

bedoel als je dus op zijn kant ging ermee..

Zelfde het vastzetten van de rollen blik uit de Willem-hal...

Ook zo`n avontuur op zich...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, wij gebruikten ook altijd kettingen, zonder label, toen moesten het gekeurde kettingen zijn met een label eraan, toen werden het tien ton spanbanden met die speciale ratels met een antislip matten eronder, allemaal onder het motto, als je op zijn kop ligt moet de rol nog in de goot liggen.

Rubbers tussen de ketting en erna de spanband..:(

Dat het chassis en de ogen zo`n gewicht niet kunnen verdragen, das een ander verhaal, maar goed.

Zelfde het vastzetten van de rollen blik uit de Willem-hal...

Ook zo`n avontuur op zich...

Klopt, da's echt hogere wiskunde :mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, is wel mooi Strap2go, als je altijd dezelde soort lading hebt. maar als er heftrucks met balen plastic tot aan het dak in en uit rossen, zijn de Straps heel snel Gone.

dat bedoel ik.....en als je ze niet nodig bent kun je alles naar voren of achter schuiven wat niet soepel gaat.....kunt dan bv 10x heen en weer lopen om alles te verplaatsen.......tevens als je haken in de vloer hebt ipv aan de zijkant in het chassis dan zul je zien dat de haken altijd verkeerd zitten t.o.v de rollen papier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden