Spring naar bijdragen
Arjan1980

Lading zekeren België nieuwe regels

Recommended Posts

Volgens mij bestaan de regels al lang maar gaan ze er nu meer op controleren.

28-08-2009, 19:22 Lading zekeren België nieuwe regels

Hoezo nu beginnen met controleren?

Topic is al bijna vier jaar oud.:D

En in die vier jaar heb ik in heel België niks gehoord of gezien van controles op ladingzekering.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoezo nu beginnen met controleren?

Topic is al bijna vier jaar oud.:D

En in die vier jaar heb ik in heel België niks gehoord of gezien van controles op ladingzekering.

Dan wordt het hoog tijd dat er meer controleurs komen, want het blijft wel een belangrijk onderwerp

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Dan wordt het hoog tijd dat er meer controleurs komen, want het blijft wel een belangrijk onderwerp

Nou....liever niet als je het mij vraagt.

Als ze het zo aan zouden willen pakken als in Duitsland dan ga je nog wat beleven daar in België. Gelukkig heb ik weinig mee te maken, meer dan een balk achterop hangen kan ik bijna niet doen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat het belangrijk is, ben ik met je eens.

Maar aub geen extra controles. Daarvan zij er al meer dan genoeg. Levert alleen maar meer onzin boetes op. Zoals in het vb van 300 spanbanden om een vrachtje staal. Kul natuurlijk.

Het is de verantwoording van de chauffeur. Als hij z'n vak serieus neemt, doet ie het uit zichzelf.

Mijn indruk is dat de meesten het wel serieus nemen.

-

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoezo nu beginnen met controleren?

Topic is al bijna vier jaar oud.:D

En in die vier jaar heb ik in heel België niks gehoord of gezien van controles op ladingzekering.

Pierre,enige tijd geleden is er hier in een topic melding gemaakt( kan t zo 1,2,3, nie vinden), van een chauffeur,die in Herent gecontroleerd werd,was en collega van mij.

Die was ,op 3 lege euros na leeg,die euro,s echter waren niet met een spanband afgezekert en dat kostte m een vette prent.

Geen gelul,gebeurt.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast trucker10
Pierre,enige tijd geleden is er hier in een topic melding gemaakt( kan t zo 1,2,3, nie vinden), van een chauffeur,die in Herent gecontroleerd werd,was en collega

Waarschijnlijk heeft die chauffeur dezelfde controleur getroffen die ik daar ook eens getroffen heb ( net na het onder doorrijden van de spoorweg ) omdat mijn voorbumper gescheurd was en dit bij een ongeval met een zwakke weggebruiker meer verwondingen zou opleveren , hij vergeleek meerdere wetteksten om te kijken welke categorie van boete het hoogste was .

Ik was toen net thuis vetrokken had 5 km gereden en toen hij mijn schijf vroeg , vroeg hij ook een hele uitleg waarom ik om 09:00 s'morgens nog maar 5 km had en ......ik heb hem toen al mijn schijven dat ik had afgegeven , toen werkt eik nog voor de andere firma die in Erpe-Mere gevestigd was en ik daar maar om de 2 a 3 maand eens langsreed om mijn schijven binnen te geven .

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou....liever niet als je het mij vraagt.

Als ze het zo aan zouden willen pakken als in Duitsland dan ga je nog wat beleven daar in België. Gelukkig heb ik weinig mee te maken, meer dan een balk achterop hangen kan ik bijna niet doen.

De plannen waren er waarschijnlijk wel. Ik ben in 2007 aangehouden in Hessisch Lichtenau ( B7 van Kaufungen naar Herleshausen), waar een Fahrverbot is/was voor doorgaand vrachtverkeer) door de BAG. Deze BAG-er had een Vlaamse Agent als collega die de kneepjes van het vak moest leren (uitwisselingsprogramma). Helaas voor hem, sprak noch verstond deze agent de Duitse taal. (ben wel wat behulpzaam geweest met vertalen, maar heb hem niet TE wijs gemaakt) Ze willen het dus wel zo aanpakken als in Duitsland, maar als je in zo'n week niks opgestoken hebt omdat je de taal niet spreekt ...........................misschien moeten ze in Europa dan maar code95 invoeren voor controlerende instanties.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast fleur
misschien moeten ze in Europa dan maar code95 invoeren voor controlerende instanties.

Grinnik, en wie gaat dat dan weer betalen ? nou ? wie ? ;)

bewerkt door Marotrans
Quote hersteld

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
misschien moeten ze in Europa dan maar code95 invoeren voor controlerende instanties.

Grinnik, en wie gaat dat dan weer betalen ? nou ? wie ? ;)

De werkgever toch? Wat denk je dat zo'n uitwisselingsprogramma kost? Verblijfskosten, Bratwurst (waar is de bratwurst smiley?) op z'n tijd :koffieen er dan niks van opsteken. Maar als je gewend bent om bij een examen (oa ADR) de boeken kunt raadplegen, dan kan dit bij code 95 voor controlerende instanties is Belgie toch ook en slagen ze allemaal.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
De plannen waren er waarschijnlijk wel. Ik ben in 2007 aangehouden in Hessisch Lichtenau ( B7 van Kaufungen naar Herleshausen), waar een Fahrverbot is/was voor doorgaand vrachtverkeer) door de BAG. Deze BAG-er had een Vlaamse Agent als collega die de kneepjes van het vak moest leren (uitwisselingsprogramma). Helaas voor hem, sprak noch verstond deze agent de Duitse taal. (ben wel wat behulpzaam geweest met vertalen, maar heb hem niet TE wijs gemaakt) Ze willen het dus wel zo aanpakken als in Duitsland, maar als je in zo'n week niks opgestoken hebt omdat je de taal niet spreekt ...........................misschien moeten ze in Europa dan maar code95 invoeren voor controlerende instanties.

En van ons wordt verwacht dat we minimaal 2 van de 4 wereldtalen spreken waaronder onze eigen taal. Dan mag je van zo'n ambtenaar toch wel verwachten dat hij er minimaal 3 spreekt zeker een Belg waarvan zijn land 3 talig is (Duits, Frans en Vlaams/Nederlands)

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
En van ons wordt verwacht dat we minimaal 2 van de 4 wereldtalen spreken waaronder onze eigen taal. Dan mag je van zo'n ambtenaar toch wel verwachten dat hij er minimaal 3 spreekt zeker een Belg waarvan zijn land 3 talig is (Duits, Frans en Vlaams/Nederlands)

Zeg je nu dat Nederlands een Wereldtaal is???

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast fleur
Zeg je nu dat Nederlands een Wereldtaal is???

Yep, enne ??

:D

Nu alleen de rest van de wereld ervan overtuigen, dat dan weer wel :cool:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoezo nu beginnen met controleren?

Topic is al bijna vier jaar oud.:D

En in die vier jaar heb ik in heel België niks gehoord of gezien van controles op ladingzekering.

In België ben ik een maand of twee geleden voor het eerst gecontroleerd. €150,00 boete wegens onvoldoende ladingszekering (terecht overigens, door een collega geladen zonder rubber matten en een halve meter vanaf het kopschot)

En van ons wordt verwacht dat we minimaal 2 van de 4 wereldtalen spreken waaronder onze eigen taal. Dan mag je van zo'n ambtenaar toch wel verwachten dat hij er minimaal 3 spreekt zeker een Belg waarvan zijn land 3 talig is (Duits, Frans en Vlaams/Nederlands)

Bij de controle die ik had, in de Ardennen, spraken alle controleurs (Politie, ministerie van transport en Douane) die ik gesproken heb Nederlands, Duits en Frans.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben 1 keer gecontroleerd in Marche-en-Famenne, die spraken geen woord Nederlands en een keer midden in de nacht 112 gebeld toen ik met een volle vracht ADR midden in de nacht gestrand ben op de vluchtstrook bij Tellin (dacht dat daar die hele lange klim zat richting Luxemburg). Die pipo sprak dus ook geen woord Nederlands, kon er wel uit opmaken dat hij het verdomde om iemand te sturen midden in de nacht:confused::confused:. Sta je daar met 28 ton ADR in een tank half op de weg, half op de vluchtstrook.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast combidriver
Ik ben 1 keer gecontroleerd in Marche-en-Famenne, die spraken geen woord Nederlands en een keer midden in de nacht 112 gebeld toen ik met een volle vracht ADR midden in de nacht gestrand ben op de vluchtstrook bij Tellin (dacht dat daar die hele lange klim zat richting Luxemburg). Die pipo sprak dus ook geen woord Nederlands, kon er wel uit opmaken dat hij het verdomde om iemand te sturen midden in de nacht:confused::confused:. Sta je daar met 28 ton ADR in een tank half op de weg, half op de vluchtstrook.

wees blij, dat ze niet gekomen zijn. Scheelt je toch weer een bon voor fout parkeren Pieter LOL

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was toen nog niet zo'n hype dat vluchtstrook parkeren. Bij ADR zijn ze gewoon verplicht om te komen, al liggen ze hun vrouw ook aan te douwen. Eruit dat ding en komen, gaat hij daarna maar weer verder:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben 1 keer gecontroleerd in Marche-en-Famenne, die spraken geen woord Nederlands en een keer midden in de nacht 112 gebeld toen ik met een volle vracht ADR midden in de nacht gestrand ben op de vluchtstrook bij Tellin (dacht dat daar die hele lange klim zat richting Luxemburg). Die pipo sprak dus ook geen woord Nederlands, kon er wel uit opmaken dat hij het verdomde om iemand te sturen midden in de nacht:confused::confused:. Sta je daar met 28 ton ADR in een tank half op de weg, half op de vluchtstrook.

En die pipo die daar strandde sprak geen Frans?hoewel hij wist dat hij ergens heen ging waar men een andere taal sprak,terwijl hij toch een land kwam waar de beste chauffeurs van Europa wonen.:D:D:D

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast trucker10
En die pipo die daar strandde sprak geen Frans?

tu aurais traduit ? in de verleden tijd ;)

Het zijn enkel de motards van de douane die 3 talig zijn :ja: , deze hebben ook politionele bevoegdheid :ja: en dragen een wapen :eek:. Dat is hun vierde taal , tir , tir :zegtniets:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
En die pipo die daar strandde sprak geen Frans?hoewel hij wist dat hij ergens heen ging waar men een andere taal sprak,terwijl hij toch een land kwam waar de beste chauffeurs van Europa wonen.:D:D:D

Ik spreek Engels, Duits en Nederlands en dat zijn toch minimaal 2 van de talen die ze in dat land spreken. Maar ja..............................Walen he. Kom ik liever in Frankrijk, al doe je daar je best om je verstaanbaar te maken dan willen hun nog wel Engels (proberen te) spreken.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat was toen nog niet zo'n hype dat vluchtstrook parkeren. Bij ADR zijn ze gewoon verplicht om te komen, al liggen ze hun vrouw ook aan te douwen. Eruit dat ding en komen, gaat hij daarna maar weer verder:D

die taal is in Europa hetzelfde :angel:

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi

ik heb een vraag ik rij op een zeil trailer er ik vervoer pallets met daar op dozen elke pallet weeg 600 tot 800 kilo dat zet ik nooit vast als ik naar België rij.

omdat dan de dozen ingaan zakken krijg ik daar nu een boete voor of niet want vast zetten heeft geen zin.

Graag hoor ik van iemand wat over dit

ik heb namelijk gehoord dat je alles moet vast zetten

Deel dit bericht


Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...