[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

salaris


Gast Johan 71

Vraag

23 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

tjonge jonge.... meen je deze vraag nou serieus?

Zoek eens op het forum. Als je alleen voor de centen internationaal wil gaan rijden stop er dan maar mee. Ga naar school en ga studeren als je veel geld wil verdienen.

Het is een levenswijze, dat moet je liggen en je moet er van kunnen genieten. Alleen maar denken aan ping ping kom je er niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Misschien dat ik het verkeed heb hoor maar ik heb zo'n vraag ook al eens gesteld nu is het zo als je als binnenlandchauffeur donders vroeg in de nacht begint ( zoals ik om 2.00 uur) heb je bij ons een vette vergoeding tot 6.00 uur (2 tot 4 uur 150 % en van 4 tot 6 125 % ) hier gaan mijn contracturen in ik sta op papier voor 144 uur per periode=4 weken kom ik boven die 144 uur uit en dan hoef ik echt niet gek te doen (gemiddeld 210 uur/periode) zijn overuren

Ik bedoel op een buitenlandchauffeur lever ik natuurlijk in , daar win ik het niet van

maar ben wel elke avond thuis , niet dat ik daar veel aan heb om 19.00 uur ga ik weer plat maarja wat wil je !!

Net als waar mijn voorganger het al over had je bent chauffeur of je bent het niet als jij snel rijk wilt worden word dan geen chauffeur!! maar wil je een stukkie vrijheid zonder dat een of andere bobo je in in de nek loopt te hijgen is het een overweging waard maarja dan moet je misschien wat inleveren !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wie zegt dat hij snel rijk wil worden?

Misschien moet hij wel iets voor school uitzoeken en stelt hij zijn vraag hier ... kunnen we daar dan geen eerlijk antwoord opgeven?

Wat je verdient als internationaal chauffeur daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Immers je inkomen bestaat uit minimaal drie delen: basissalaris, overuren en onkostenvergoedingen.

Het basissalaris dat kun je terugvinden in de diverse CAO's : TLN CAO, KNV CAO of de Login-CAO. Deze kun je vinden op www.jaclang.nl

Ruwweg loopt het basissalaris uiteen van € 1629 tot zo'n € 2182 BRUTO per maand. (op basis van de TLN loonschalen D0 .. E6)

Hoeveel overuren je maakt is afhankelijk van het werk wat je doet ... en kan van maand tot maand verschillen.

Zo ook je onkostenvergoeding die je eigenlijk niet tot je salaris mag tellen!

Daarnaast kan het zijn dat een bedrijf een tijdvoortijd-regeling hanteert waarbij 57.5 uren per week worden uitbetaald en de rest op je tvt-lat komt te staan. Uren boven de 57.5 per week spaar je hierbij op en kun je in een later stadium opnemen of laten uitbetalen. Maar dit is dus wel van invloed op je maandelijkse inkomen.

Ruwweg zou ik denken dat de lonen uiteen lopen van ... € 2000(beginner) tot en dat zie ik dan wel als een maximum inkomen (dus inclusief overuren & onkostenvergoeding) zo'n € 3500,- maar dan maak je ook HEEL veel uren! Ik denk dat een D5 bruto-uurloon zo'n € 7,40 netto per uur is.

* overigens ben ik eens benieuwd naar wat een BINNENLAND chauffeur verdient die iedere avond thuis is *

En vergeet niet de 48 urige werkweek die financieel flink roet in het eten zal gooien!!!

Ik ga er dan zeker 25% op achteruit. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

* overigens ben ik eens benieuwd naar wat een BINNENLAND chauffeur verdient die iedere avond thuis is *

En vergeet niet de 48 urige werkweek die financieel flink roet in het eten zal gooien!!!

Ik ga er dan zeker 25% op achteruit. :(

Ik met mijn 200 uur per 4 weken D5 heb dan inclusief onk ong 2650 bruto.

mag je gerust weten en dan rijd ik alleen rondom Rotterdam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
* overigens ben ik eens benieuwd naar wat een BINNENLAND chauffeur verdient die iedere avond thuis is *

En vergeet niet de 48 urige werkweek die financieel flink roet in het eten zal gooien!!!

Ik ga er dan zeker 25% op achteruit. :(

Ik met mijn 200 uur per 4 weken D5 heb dan inclusief onk ong 2650 bruto.

mag je gerust weten en dan rijd ik alleen rondom Rotterdam.

Hoeveel hou je daar Netto zo'n beetje van over?

Want erg veel aan netto onkostenvergoeding kan hier toch niet inzitten?

Ik heb op basis van een 57.5 uur per week (rest gaat naar mijn tvt regeling) € 4023 per 4 weken (laatste loonstrookje)

Netto hield ik daar € 2730 aan over.

De onkostenvergoeding over deze periode zit hier ook in en bedraagt € 745

Qua loon en overwerk zit ik dus tegen de € 2000 netto aan.

€ 2730

€ 745

------

€ 1985 / 230 uur = € 8.63 netto per gewerkt uur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een vraag 50 uur in de week moet toch geen probleem zijn.

Er staat wel meer vrij tegen over.Ik weet ook er zijn er bij willen meer geld in plaats van meer vrij.En wie gaat dat controlleren.We hebben nog 4 jaar

en in die tijd zal het basis loon tussen 400 en 600 in de maand er bij moeten.Wil je gelijk blijven.Maar TLN.???die zullen wel anders denken Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Een vraag 50 uur in de week moet toch geen probleem zijn.

Er staat wel meer vrij tegen over.Ik weet ook er zijn er bij willen meer geld in plaats van meer vrij.

Ja maar wat als ik meer vrij heb ? dan zal ik klusjes aan of in het huis gaan doen en dat moet betaald worden maar je verdiend al minder dussssssssssss??

Een reden voor mij om chauffeur te worden punt 1 altijd interesse voor trucks

Punt 2 ik was geen sterke leerling ik heb de Lts en alle (vak)diploma's wel in 1 x gehaald maar ik was liever "met de handen bezig " Omdat ik nooit vies van (over)werken was werd ik chauffeur met de veronderstelling dat er door de overuren/toeslagen een goede boterham te verdienen was

Nou klaag ik echt niet Deli betaald mijns inziens goed en tot de laatste eurocent uit

Nu als men straks naar die gallige 48 uur wil kan ik Deli daar niet kwaad op aankijken evenals mijn nachturen (vergoeding) waar men ook straks mee aan het snijden moet volgens de bobo's

Het komt hier op neer ... je mag wel hard werken maar rijk worden mag je hier in dit land niet als "normale"arbeider :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Hallo wie kan mij vertellen wat voor salaris een int chauffeur ongeveer verdient ???

Hm tja Ik zit rond de 3100 Netto per vier weken.Maar dat is dus wel voor 70 uur en in E6 KNV. :) En ben 40 jaar en dus al wat werk ervaring:) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Koos

Ik vindt dat toch wel erg veel Hoor!!!

Hanteert jou werkgever een ander belasting tarief ofzo.

Of ben je veel weekenden aan het werk??

Zit zelf gemiddeld op €2500 in de 4 weken inclusief onkosten vergoeding.

Dit voor gemiddeld 75 overuren.

Dan kom jij met €600 meer aan voor 45 uur meer?

Vind dit wel een groot verschil !:confused:

Greetz peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hm tja Ik zit rond de 3100 Netto per vier weken.Maar dat is dus wel voor 70 uur en in E6 KNV. :) En ben 40 jaar en dus al wat werk ervaring:) :)
Koos

Ik vindt dat toch wel erg veel Hoor!!!

Hanteert jou werkgever een ander belasting tarief ofzo.

Of ben je veel weekenden aan het werk??

Zit zelf gemiddeld op €2500 in de 4 weken inclusief onkosten vergoeding.

Dit voor gemiddeld 75 overuren.

Dan kom jij met €600 meer aan voor 45 uur meer?

Vind dit wel een groot verschil !:confused:

Greetz peter

Dat geld heb ik ook,rond de 70 overuren en een paar zater en zondag uren.Meestal weekenden thuis van een vrijdag avond laat tot zondagmiddag/avond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Jeroen de Vries

Die 3100 euro zal wel bruto zijn denk ik zo langzamerhand. Gemiddeld zit je gewoon de 1800 euro en 2500 netto per 4 week. En dit hangt af van de gemaakte uren en de belasting die ook ervan mee wil leven. Veel uren maken is niet per definitie ook veel geld verdienen! Ik werk rond de 55 uur, binneland en zit in C schaal. En heb rond de 2000 euro netto per 4 week.

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Die 3100 euro zal wel bruto zijn denk ik zo langzamerhand. Gemiddeld zit je gewoon de 1800 euro en 2500 netto per 4 week. En dit hangt af van de gemaakte uren en de belasting die ook ervan mee wil leven. Veel uren maken is niet per definitie ook veel geld verdienen! Ik werk rond de 55 uur, binnenland en zit in C schaal. En heb rond de 2000 euro netto per 4 week.

Jeroen

Die 3100 euro is echt NETTO.

Hoezo dat dan ... nou jij zit in de C-loonschaal en hij zit in E6 en dat maakt VEEL verschil.

Daarbij maakt hij veel meer uren dan jij 70 tov 55 ... en dan tegen E6 tov C?

Binnenland? Iedere avond thuis neem ik aan ... terwijl hij met zijn E6 door de weeks van huis is ... en waarschijnlijk ook veel weekenden maakt.

Daarom komt hij op 3100 Netto inkomen per 4 weken uit.

Dat verschil zit hem in de loonschaal en het aantal uren dat hij maakt en van huis is.

& Tussen E6 € 12,62(KNV) en C5 € 10,80 zit dus bijna 2euro per uur verschil.

Zou jij E6 krijgen voor het werk wat je nu doet zou je per 4 weken al zo'n dikke 400€ bruto meer hebben!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

ik had afgelopen periode over 4 weken met E5 netto ongeveer 3100 euro

daarvan is 860 euro onkostenvergoeding.

netto over voor mij 239 gewerkte uren ( gemiddeld 59.75 uur p week )

3100-860 = 2240

als je dit deelt door de uren kom je op 9.37 netto per uur.

van mijn originele brutto bedrag gaat nog wel 10% naar de levensloopregeling zodat dat bedrag al eerst weggesluisd wordt en dus nu niet belast wordt.

ik heb dus eigenlijk een wat lager bruttobedrag over omdat er eerst 10% weggezet wordt. Dat scheelt dan weer iets met overhouden omdat je over een lager bruttobedrag belasting betaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ik vraag me af hoe je gemiddeld aan 70 uur per week wilt komen..

aan de foto bij je info zie ik dat je niet bij zo,n vliegbedrijf werkt die echt in 1 week moeten doen wat ik samen met een andere collega doe.ik heb ook wel eens aan dat geld gezeten maar dan had ik wel 2 volledig rijdende weekenden in spanje portugal gemaakt...

ik denk dat beetje zichzelf aan de regels houdende E6 chauffeur met de hele week van huis rond de 2600/2700 euro netto zal zitten...en dan heb je echt heel erg goed verdiend.

ik ken een jongen die doet dus echt letterlijk in 1 week wat ik in twee weken doe.

die zal inderdaad wel stuk hoger zitten met zijn geld maar dat is op een illegale manier verdiend.

die hoeft ook maar huis te hebben van 1.50 meter hoog want die ligt toch het hele weekend van zijn graat af thuis op de bank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Jeroen de Vries

Mijn vraag is, wat houdt een D5 chauffeur ongeveer over als hij rond de 70 over uren heeft? Ben ik wel eens benieuwd naar.

Jeroen

ps Angelique, klopt maar dat had ik ook gezegd. Ik ben s avonds en weekeinds thuis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden