[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Trailer soorten


Ries23

Vraag

  • Forumlid

Wellicht een domme vraag maar wat is het verschil tussen al die trailers..:stom:

bijvoorbeeld..

  • kastentrailer
  • tautliner

en misschien kan iemand het verschil tussen al die containerchassis uitleggen.

Of heeft iemand zelfs een overzicht met specificaties van alle trailers?

Bij voorbaat dank voor reacties.:sjalom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Wellicht een domme vraag maar wat is het verschil tussen al die trailers..:stom:

bijvoorbeeld..

  • kastentrailer
  • tautliner

en misschien kan iemand het verschil tussen al die containerchassis uitleggen.

Of heeft iemand zelfs een overzicht met specificaties van alle trailers?

Bij voorbaat dank voor reacties.:sjalom:

Tautliner - Gebruikt als een generieke naam voor gordijn dubbelzijdig vrachtwagens / trailers. Handel naam van commerciële voertuigen . De gordijnen bevatten belasting riemen die, wanneer losgelaten, zodat het gordijn te worden teruggetrokken en een heftruck te worden gebruikt voor gemakkelijk en efficiënt laden en lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wellicht een domme vraag maar wat is het verschil tussen al die trailers..:stom:

bijvoorbeeld..

  • kastentrailer
  • tautliner

en misschien kan iemand het verschil tussen al die containerchassis uitleggen.

Of heeft iemand zelfs een overzicht met specificaties van alle trailers?

Bij voorbaat dank voor reacties.:sjalom:

http://www.giesingtransport.nl/products/kastenopleggers.htm

Allemaal voorbeelden van kastenopleggers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wellicht een domme vraag maar wat is het verschil tussen al die trailers..:stom:

bijvoorbeeld..

  • kastentrailer
  • tautliner

en misschien kan iemand het verschil tussen al die containerchassis uitleggen.

Of heeft iemand zelfs een overzicht met specificaties van alle trailers?

Bij voorbaat dank voor reacties.:sjalom:

Zwanenhals chassis

Container chassis met een zwanenhals:

Dit dient om de laadhoogte te verminderen en verbeteren rijgedrag.

De vermindering van de belasting hoogte van het gehele voertuig gevolg van het feit dat het verhoogde de ISO-container (maritieme containers) om de capaciteit in het ontwerp (high-cube container). Deze werd gevonden onder een belasting van het gebruikte bedrag tot nu toe van plan bent een algemene container chassis, die in vele delen van de wereld (Europa, VS), enz., de overheid opgelegde totale hoogte, of hoger dan de gebruikelijke hoogte beperkingen. Deze nieuwe container ontwerp werd aan de voorkant van de bodemplaat van de container een fragment) (tunnel, die klapte op de zwanenhals van het chassis en dus verlaagde het algehele niveau.

Sliding Chassis

Container chassis met een uitschuifbare glijdende aan de achterzijde: dit dient om de lengte van het chassis te houden, afhankelijk van de container die zo kort mogelijk. De rit kwaliteit is daardoor enorm verbeterd.

Multi-Chassis

Container chassis om tegemoet te kunnen verschillende containers: Goederenvervoer expediteurs zullen zo mogelijk aankomen, met een 20-voet-containers bij de klant en laat met een 40-voet-containers dit weer.

;)

:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
en dan heb je nog de city trailer.

van zowel 10 meter als 12 meter zowel in kasten uitvoering als in zeil uitvoering

En ook nog een 13.60 uitvoering met vaste en sturende as.

En bij ons op het plein staat er een van 9 meter, daar kun je krapper mee draaien dan met een bakwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En de koeltrailer met deuren (aan 1 zijkant)...

Kastentrailer is een dichte bak.

Tautliner is een schuifzeiltrailer. Dan heb je nog de gewone huiftrailer (niet teveel zijkant openmaken graag), dus met zijschotten.

Tanktrailer

Bulktrailer, zowel achteroverkiepend als onderlosser.

Containerchassis; schuivers kun je inschuiven tot 30ft en uitschuiven naar 40ft en 45ft. De vaste chassis zijn er in 20, 30, 40 en 45ft. Waarbij de laatste 2 uitgevoerd kunnen zijn als high-cube chassis. Deze zijn dus lager, zodat je met een hoge (high-cube) container toch op + 4m uitkomt.

Containerchassis kun je ook nog als kipperchassis hebben voor bulkcontainers.

Waarom wil je dit weten, als ik vragen mag?

Voor een werkstuk /spreekbeurt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Een trailer met deuren in 't kopschot??? da heb ik nou nog nooit gezien. Wel bij een aanhanger, maar niet bij een trailer.

Dan zet je er een andere trailer voor en kan je er 2 in 1 keer laden:cool:

Nee das flauwekul, maar al eens aan een lzv, bakwagen+dolly+ trailer, gedacht? Dan kunnen ze die in 1 keer laden:angel::D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Een trailer met deuren in 't kopschot??? da heb ik nou nog nooit gezien. Wel bij een aanhanger, maar niet bij een trailer.

Of ze er nog zijn weet ik niet, werden vroeger ook gebruikt om rollen tapijt te laden met de heftruck. Truck er haaks voor en de rollen werden er aan de voor en achterkant ingelegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ berginstrucker;

Wij rijden veel rollen non-woven , op de ze manier kan je van de voor en achterzijde deze rollen er in lladen (en lossen) zonder laaddok...

Kijk eens in mijn fotoalbum, hier op het forum, is slechte foto, maar het idee is duidelijk....

bewerkt door baas
foto in album geplaatst
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eigenlijk een niet precies te beantwoorden vraag. Er zijn zoveel verschillende soorten opleggers en aanhangwagens.

En alle hebben weer een onderverdeling agv het soort goederen dat er vervoert mee kan worden. Afhankelijk van de specialisatie van het transportbedrijf dat ze gebruikt.

De enige - soort van - standaard onderverdeling is waarschijnlijk:

-Schuifzeilen trailers - de zgn tautliner dus. (vervoer stukgoed; pallets, papierrollen, bigbags, etc)

-open, vlakke opleggers. (Vervoer van stukgoed, langere goederen; staal,stenen, bouwmaterialen)

-Koel - of vriesopleggers. Geïsoleerd met aan het kopschot een koelmotor. (vervoer van bederfelijke goederen; voedsel, planten etc)

-Containerchassis'. Heb je vaste en 'schuivers'. (vervoer van zeecontainers, verschillende maten)

-Bulkopleggers. Heb je alweer een onderverdeling in van kiepopleggers, tankleggers, en zgn. walkingflooropleggers. (vervoer van losgestorte bulkgoederen; agrarisch, afval, recycling, etc)

-tankoplegger. Vervoer van vloeistoffen. Zowel gevaarlijke stoffen als ongevaarlijk/levensmiddelen.

Dit is slechts een zeer grove indeling. Daarbij lopen er nogal eens dingen door elkaar. Je kan tenslotte in een koeloplegger ook stukgoed op pallets laden.

Waarschijnlijk* is de meest voorkomende combinatie in Europa een tweeassige trekker met een drieassige schuifzeilentrailer. Dit omdat je er heel veel soorten goederen mee kunt vervoeren. Maar let op: ook 'standaard' schuifzeilentrailers kennen een rijke onderverdeling. Zo heb je bv tautliners die speciaal bedoeld zijn voor het vervoer van staalrollen (coil) of papier.

Kortom: diversiteit alom.

Tip: geef je ogen de kost onderweg en op de parkings en kijk eens wat op internet. Voldoende voor handen.

Succes.

*zou ook wel eens een tweeassige trekker icm een koeler kunnen zijn......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even wat foto's erbij..

1255020694-160.jpg

Veeauto voor, hoe vanzelfsprekend, het vervoer van vee.

1255020728-10.jpg

Maar ook deze, met enkel ventilatoren aan de zijkant is ingericht voor veetransport.

1255020751-040.jpg

Tanktransporten

1255020766-290.jpg

Aardappeltrailer

1255020780-980.jpg

Semi dieplader (met kraan)

1255020797-680.jpg

Kippende bulkauto

1255020813-350.jpg

Showtrailer

1255020827-270.jpg

Pluimveeoplegger

1255020843-350.jpg

Tankoplegger voor bijv. olie en vetten

1255020872-290.jpg

De rechter (slecht te zien), bomenoplegger

1255020893-990.jpg

Containerchassis voor zeecontainers

1255020915-560.jpg

Platte oplegger

1255020930-870.jpg

'Standaard' schuifzeilenauto

1255020948-330.jpg

Dieplader

1255020964-560.jpg

Koeloplegger met deuren aan de zijkant

1255020982-760.jpg

Zonder deuren aan de zijkant

1255020998-460.jpg

Losgestorte producten, kippend

1255021022-440.jpg

Walking floor

1255021050-960.jpg

Trailer speciaal ingericht voor bloementransport

1255021080-030.jpg

Mestoplegger

1255021093-140.jpg

Bulkoplegger voor veevoeders, onderlosser

1255021117-720.jpg

Bouwmaterialentransport (volksmond: steenauto)

1255021147-640.jpg

Schuifzeilenoplegger voor volumetransport

1255021165-220.jpg

RMO (rijdende melk ontvangst)

1255021185-810.jpg

Kipper

Zo.. nu staan er nog heel wat bij waar ik zo snel geen foto van kon vinden.

Hier staan er nog meer

:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden