[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ontslag op staande voet


jowetrex

Recommended Posts

  • Forumlid

in nederland gelden heel andere regels voor minimale profiel banden dan in de rest van de eu voor vrachtwagens,pas op voor je baan,krijg bekeuring in duitsland voor een versleten band, 1 gladde plek, terug in ned. moet ik naar spanje met totaal gladde banden op een andere trailer, ik weiger dit en vraag om andere banden of een andere trailer, ik krijg ontslag op staande voet, wegens werkweigering,is een rechtzaak geweest, de collega,s hebben schriftelijk bevestigd dat er slechte banden onder zaten, uitspraak van de rechter was dat de trailer voor ned. was goedgekeurd, dus tot de nederlandse buitengrenzen met belgie en duitsland,dit is te gek voor woorden, heb ook bewijs gevraagd aan het ministerie van verkeer in den haag, die hebben mij schriftelijk bevestigd dat er in ned. geen regels voor staan, tot het staal erdoor komt dan moet hij verwisselt worden,met andere woorden je bent vogelvrij, als er wat gebeurd in het buitenland door toedoen van slechte banden ben jij als chauffeur echt ten alle tijden verantwoordelijk, er staan hoge geldstraffen of gevangenis straf voor in alle landen van europa als er gewonden of doden vallen door toedoen van slechte banden, dus nu al een half jaar geen werk en inkomsten,ook bij het uwv niet, mogen mij niet helpen door dat ontslag op staande voet,

de nederlandse rechtspraak is niet rieeel in deze dingen, volgens hun leven er in het buitenland geen mensen, hebben we het over veiligheid voor overige weggebruikers en voor mijzelf. Is echt te gek voor woorden in ned., dit is echt gebeurd hier in ned., dus chauffeurs opgepast met slechte banden rijden in het buitenland, volgens de werkgever moet je er de grens mee over, de nederlandse wetgeving zegt tot de grens met slechte banden, maar over de grens word het een economisch delict met hele grote gevolgen voor de chauffeur als er zich een ongeluk voordoet, ten alle tijden ook alle bekeuringen zelf betalen voor de banden als de werkgever dit niet doet, daar hij met slechte banden de grens is over gegaan, had je maar banden moeten wisselen zeggen ze dan,als je dat zegt krijg je ontslag op staande voet, met alle gevolgen van dien omdat je aan de veiligheid denkt... SCHANDALIG..... dit is nederland.

Dit is geen cowboyverhaal, dit is echt gebeurd, dit is de waarheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Volgens de regel van de wet heeft de werkgever gelijk tot dat je de grens oversteekt.

Zolang de oplegger in Nederland staat moet je rijden, weiger je dat is het inderdaad werkweigering, dit is toch al jaren bekend.

Op het moment dat je de grens oversteekt en je zet hem dan stil is het geen werkweigering meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

volgnes mijn slaat die rechter de plank goed mis.

dus in nederland mag het wel maar in de rest van europa niet goh wat zijn we in europa weer lekker gelijk!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is altijd zo geweest in Nl, bizar.

Als verandwoordelijk chauffeur, wat je bent sinds je weigert met slecht of niet onderhouden materiaal te rijden, zou je toch snel een goede baas moeten vinden.

E mail de naam van dat bedrijf naar der polizei en gendarmerie, met info over het bedrijf en het lak hebben aan regels en veiligheid van de bewooners in de desbetreffende landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is altijd zo geweest in Nl, bizar.

Als verandwoordelijk chauffeur, wat je bent sinds je weigert met slecht of niet onderhouden materiaal te rijden, zou je toch snel een goede baas moeten vinden.

E mail de naam van dat bedrijf naar der polizei en gendarmerie, met info over het bedrijf en het lak hebben aan regels en veiligheid van de bewooners in de desbetreffende landen.

dat mag niet.

je moet dingen die jij binnen t bedrijf gezien/gehoord hebt geheimhouden.

staat in de CAO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat mag niet.

je moet dingen die jij binnen t bedrijf gezien/gehoord hebt geheimhouden.

staat in de CAO.

Behalve Illegale en/of criminele dingen.. Die behoor je als goed burger te melden....

En mijns insziens is het bewust iemand de grens over sturen met dingen die in dat land niet mogen illegaal, en mag dus gemeld worden.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Behalve Illegale en/of criminele dingen.. Die behoor je als goed burger te melden....

En mijns insziens is het bewust iemand de grens over sturen met dingen die in dat land niet mogen illegaal, en mag dus gemeld worden.

--== Freddy ==--

Doe het dan wel anoniem, een aanklacht wegens smaad heb je ook snel aan je broek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 x werkweigering is normaal geen reden voor ontslag op staande voet, voor zover ik weet dan.

Bij mijn vorige baas herhaaldelijk werk geweigerd maar hij kreeg het niet voor mekaar mij weg te krijgen. Ben daarna maar zelf weggegaan.

na een reeks pesterijen veronderstel ik?:sjalom:

Maar het is te zot voor woorden,dat heeft toch alles met veiligheid te maken,waar zijn die heren mee bezig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat mag niet.

je moet dingen die jij binnen t bedrijf gezien/gehoord hebt geheimhouden.

staat in de CAO.

Staat dat wel in de CAO???

Vaak wordt vaak wel in een arbeidscontract vermeld. In deze tijd (zeg de laatste 10 jaar) is het vrij normaal dat je zo'n conditie in je contract terug vindt. En tot hoever mag die geheimhoudingsplicht gaan??? Zeker wanneer de openbare veiligheid in gevaar komt...

Daar zal een rechter over moeten oordelen als jij op basis van die geheimhoudingsplicht in je contract bent ontslagen .... (dit is een andere zaak namelijk werkweigering ... en dan denk ik dat we hier het hele verhaal nog niet hebben gehoord. Want als dit de eerste keer en de enige keer zou zijn geweest dat onze orginele berichtenschrijver iets met zijn werkgever heeft gehad eet ik mijn hoed op. Ik bedoel een werkgever zal m.i. niet zo kort door de bocht tekeer gaan als er al niet andere dingen speelden).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat kan je doen,maar wat als achteraf blijkt dat er niemand tegengehouden is,dat je maw zelf gebeld hebt wat dan?

Dan beginnen de pesterijen.

anoniem de poltie bellen dat je een vrachtwagen met versleten banden ziet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

da's een mogelijkheid,maar eigenlijk toch van het zotte teveel dat er op die manier moet gewerkt worden.Veiligheid staat toch bovenaan het vaandel bij elke transporteur of zou toch moeten, zoniet, tja dan zitten wij blijkbaar verkeerd.

In elk geval,ik denk dat de meesten hier bij zulk een baas zo gauw mogelijk de biezen pakten (ik wel heel zeker)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wel eens van aquaplaning gehoord?

dat onstaat bij regen, en je daar hebben we genoeg van.

en spoorvorming versterkt dit effect, en dat hebben we ook genoeg hier!

Weinig dus.

Je hebt het spoor namelijk al droog gereden met de trekker en aquaplaning met 20 ton?????????????

Moet er toch wel een halve meter water op het wegdek staan.

Je mag de mensen van het RDW van van alles en nog wat betichten maar gek zijn ze niet en weten echt wel wat kan en wat niet kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Weinig dus.

Je hebt het spoor namelijk al droog gereden met de trekker en aquaplaning met 20 ton?????????????

Moet er toch wel een halve meter water op het wegdek staan.

Dat zal erg tegen vallen. Dat dacht ik ook altijd.

Paar jaar terug zaten er op de N33 tussen Assen en Gieten zulke diepe sporen dat ik tijdens een zware regen bui het gevoel had dat ik op ijs reed, hij glibberde werkelijk alle kanten op. Ik was op dat moment onderweg met mijn 8 x 8 en woog rond de 50 ton. Op 4 assen dus. En ook nog alle 4 aangedreven.

Maar wat was ik blij dat ik geladen was, ik moet er niet aan denken wat de reactie van een lege auto is (20 ton) als je met 445 voorbanden in een met watergevuld spoor terecht komt.

Maar als je in het buitenland een ongeluk krijgt, en het blijkt dat je banden verder versleten zijn dan de plaatselijke wet voorschrijft, ben je PERSOONLIJK aansprakelijk voor het gebeurde. Een werkgever kan dan wel roepen dat hij de boete betaald, maar JIJ krijgt de straf. En in het ergste geval zal JIJ dus moeten zitten, en niet je werkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In den beginne reed ik vaak naar Spa Belgie, inderdaad, spa laden.

Kwam ooit eens terug in NL onder maastricht, stopte bij dat eerste benzine station, esso geloof ik, er was een flinke plas water en truck en trailer vaarde een stukje..... ging nog niet eens zo snel en dat was ook 40 ton op 4 assen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat jullie beide aangeven is aquaplaning welk begint bij de vooras en ja als die gaat gaat de rest vanzelf mee echter een oplegger die zelfstandig aquaplaning krijgt????

Nog nooit meegemaakt en heb toch al heel wat meegemaakt maar dat niet.

Overigens geef ik ook duidelijk aan dat je binnen Nederland verplicht bent om te gaan rijden maar zodra je de grens over bent het voertuig stil moet zetten, daar ben je namelijk in overtreding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

dat is veranderd.

Ook in NL moet je tegenwoordig profiel op je banden hebben. En terecht. Bij staande houding moet je ze ter plekke om laten wisselen en zo'n bandenboer rekent dan de hoofdprijs. Ook in nederland

Aquaplanning met vrachtwagen kan wel. Niet gauw, maar het kan wel.

Banden hebben invloed op de remweg. De band remt het zaakje af. Die draagt de kracht over van het vertragen van de remmen. De band doet dat. En als die kaal is met regen remt het minder als een band die profiel heeft.

De abs schiet eerder in met een kale band dus langere remweg.

Profiel = zacht = meer kleverig = kortere remweg

Gladde band = hard = glij glij = boem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat is veranderd.

Ook in NL moet je tegenwoordig profiel op je banden hebben. En terecht. Bij staande houding moet je ze ter plekke om laten wisselen en zo'n bandenboer rekent dan de hoofdprijs. Ook in nederland

Aquaplanning met vrachtwagen kan wel. Niet gauw, maar het kan wel.

Banden hebben invloed op de remweg. De band remt het zaakje af. Die draagt de kracht over van het vertragen van de remmen. De band doet dat. En als die kaal is met regen remt het minder als een band die profiel heeft.

De abs schiet eerder in met een kale band dus langere remweg.

Profiel = zacht = meer kleverig = kortere remweg

Gladde band = hard = glij glij = boem.

Per wanneer is de wet veranderd ??????? En op welke wijze. ??? Hier kunnen alle chauffeurs hun voordeel mee doen !!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden