[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

digi-kaart


baldy

Recommended Posts

je moet ze de kost eens geven die er zelf voor kiezen om hele lange dagen te maken enkel en alleen om aan het einde van de periode een "dik" salaris te beuren .... ik ken zelfs chauffeurs die het doen om toch maar die "mooie" truck te mogen blijven rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

dames en heren

dank voor jullie adviezen en commentaar,

ik ben zeker geen beginnend chauffeur en door omstandigheden van mijn laatste baas bij dit bedrijf terecht gekomen.

In mijn ogen hoeft dit geen discussie te worden of ik nu wel of niet had moeten oppassen in de zin van auto aan de kant zetten of wat dan ook.

mijn vraag was alleen hoe te handelen met mijn digi-kaart en daar heb ik ook bevredigend antwoord op gehad,waarvoor mijn dank.

Helaas ben ik nog niet bij een andere baas kunnen beginnen maar werk hier hard aan.Mijn motto 'alles komt goed '

vriendelijke groet Baldy

:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kom kom kom nou toch ....

Ik werk nu al zo'n ???16jr??? als chauffeur en vrijwel alle overtredingen die ik heb begaan zijn in overleg of in opdracht geweest van de werkgever/planning.

Alle overtredingen die ik ben begaan waren ook met medeweten van een planner. Maar in alle gevallen werd het echt gevraagd, en had ik nadrukkelijk de gelegenheid om nee te zeggen.

Op een zaterdagavond wat teveel werkuren en te weinig pauze om een rit van een collega met pech/blessure over te nemen heb ik niet zoveel moeite mee.

Tot 3 jaar terug reed ik steevast de week voor kerst dagen van 2:00-11:00 + 16:00-23:00. Zo gek ben ik nu niet meer:angel:

Wat ik bedoelde was eigenlijk: de digitacho accepteerd 20+25 min pauze maar bij controle gaat het mis.

Sterker nog: 10 min rijden, 30 min pauze, 4 uur rijden, 15 min pauze= tacho op 0. Dan nog 4 uur rijden geeft geen waarschuwing door de digitacho. Terwijl je bij controle de boot in gaat voor 15 minuten pauze op 8 uur rijden.

De werkgever krijgt jouw tacho data te zien, maar jij zelf niet (tenzij je zelf apperatuur aanschaft). Is het niet logisch dat er bij je loonoverzicht ook een overzicht van de tacho gegevens meegestuurd wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
maar het is nog altijd zo

dat ook je tacho gegevens bewaard word die wagen aangehouden en word de tacho uitgelezen

dan kom nog jou naam naar boven en de overtrede rijtijden

De overschrijdingen kunnen ze echter niet op jouw verhalen.

Maar uitsluitend op het bedrijf === vorm van bedrijfscontrole

Onderweg moet jij persoonlijk worden aangehouden & gecontroleerd en mag men 28 dagen terug gaan!!!

Als jij dus ergens niet meer werkt en de nieuwe chaufffeur wordt aangehouden met jouw wagen en ze zouden ipv zijn kaart de auto - de tachograaf zelf uitlezen (365 dagen aan data mogelijk ... ) dan kunnen ze die overtredingen A) niet op hem verhalen en B) ook niet op jouw!

het enige waar je je dus ' zorgen ' over moet maken bij verandering van werkgever is de data die jij persoonlijk op je chauffeurskaart hebt staan.

Is die data echt zo vreselijk erg ... dan kun je beter 28 dagen vakantie nemen tussen je oude en je nieuwe werkgever ;)

Of alleen een tijdje in Nederland alleen blijven rondrijden waar de kans op een aanhouding/controle niet zo heel erg groot is en eventueel nog ' betaalbaar' blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De werkgever krijgt jouw tacho data te zien, maar jij zelf niet (tenzij je zelf apperatuur aanschaft). Is het niet logisch dat er bij je loonoverzicht ook een overzicht van de tacho gegevens meegestuurd wordt?

dat zou inderdaad wel mooi zijn.

zelf heb ik software gekocht om mijn gegevens in te kunnen zien.

zelf zou ik het liefste de oude schijf terugzien.

direct je rij&rust-status te zien ... oke, je moet een schijf wel kunnen lezen maar dat leer je wel ;)

en het was veel gemakkelijker om daarvan een kopie te maken voor het geval dat je een werkgever treft die het niet zo nauw neemt met uitbetalen van je uren. kon je de kopieen dus gelijk doorgeven aan de vakbond, nu is dat veel moeilijker geworden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan me eigen in maicel wel vinden. vandaar dat we waarschijnlijk in hetzelfde werk zitten. :D

als je geen 20uur achter elkaar wil werken, dan ben je niet geschikt voor dat werk, gewoon een andere baas zoeken.

nou klinkt 20uur werk wel ruig, maar het zijn 20 diensturen.:cool:

voorbeeld, ga eens 7uur werken, 7uurtjes rusten, 7uurtjes werken, 7uurtjes rusten, en hou dat eens een paar dagen vol. bij een controle haal je de krant. CHAUFFEUR ZIT 110UUR NON STOP ACHTER HET STUUR.

komop mensen, we weten toch wel beter?

niet vanwegen baldy der baas, maar 20uur werken is 1, maar waar staat dat je dan geen 9uur kan slapen?

of denken jullie dat het 20uur werken per 24uur is?

ik maak elke week een werkdag van 36uur (officeel gezien) dat weet ik aardig weg terommelen, maar ik krijg wel 36uur betaald=werk.

daarna kan ik 15uur rust maken, jaja, ik ben heel moe hoor, zo moe dat we s'avonds nog een zuipfeesje bouwen.:D

als ik morgen van mijn baas me eigen aan de regels zou moeten houden, nam ik vandaag nog ontslag = geen uitkering. idd, de chauffeurs die dat denken, denken vast ook dat er geen (ander) werk is........

ik/wij rijden alles aan stront, jaja die collega's die alles verpesten.

zal best, maar ik kom wel met een dik salaris thuis.

en nee, het is me niet om dat dikke salaris tedoen, maar meer, als ik dan toch 6dagen van huis ben, laat me dan met 1000euro thuis komen, inplaats van 6dagen onderweg, en 700 meenemen (waarvan ze er dan nog 150 uitgeven in het chauffeurscafe)

er zijn werkpaarden en sierpaarden, net zoals er chauffeurs zijn die uren willen maken, en chauffeurs zijn die netjes volgens de regeltjes willen werken. de laatste groep zijn de chauffeurs die het hards klagen dat het zo moeilijk werken is met de rijtijdenwet, of klagen dat ze zo weinig verdienen als chauffeur.

en.... als je dan veel, en lang wil werken, doet dat dan bij een baas die ALLE bekeuringen betaald. ben je gelijk van het probleem af, of je chauffeurskaart wel klopt.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja, of je gaat met 100km/u de heuvel af.

of je heb net die dag 10uur en 15min gereden.

of je ben net tezwaar geladen.

of je zat even te sms'en.

ga het allemaal maar uitleggen bij een dodelijk ongeluk......

even los van de rijtijdenwet, maar 11uur per dag sturen zou zeer vermoeiend zijn, aan een oude pompwagen pallets van 1200kg trekken, en vervolgens nog 10uur rijden, is niet vermoeiend?

je moet in zuid europa met +40c overdag je uren gaan maken (zonder airco), vooral geen paar uurtjes doorrijden, en s'nachts je uren maken hoor. want levens gevaarlijk dat lange werken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ber heeft ook wel een punt.

maar als je een fietser dood rijd door je dode hoek, en het blijkt dat je spiegels vies waren, krijg je ook dood door schuld aan je broek.

dik salaris of niet.

als je 40uur in de week wil werken, moet je een baas zoeken waar je 40uur in de week kan werken.

wil je uren maken, moet je een baas zoeken waar je uren kan maken.

ik wil graag uren maken, en dat kan en mag ik. en daardoor heb ik een diksalaris.

s'morgens even met een magneet bij de klant de poort binnen rijden, lossen, en 2uur later gaat je werkdag officeel pas beginnen. die dag kan je 17uur werken.

zo zijn er ook genoeg die met een anoloog de schijf er s'nachts uithalen, en s'morgens zonder schijf de poort binnen rijden.

en er zijn er die het netjes doen. die staan s'avonds ook als eerste stil, en zullen minder verdienen.

en de kans dat je bij een dodelijk ongeluk betrokken raakt schat ik er laag in. laag genoeg in iedergeval, om tekiezen voor een diksalaris, tegenover het betrokken raken bij een dodelijk ongeval.

kijk van de week maar eens op de weg hoeveel collega's er kort op een ander zitten terijden. over bij een dodelijk ongeval risico betrokken raken gesproken.....

met 11rijuren, of 16diensturen ben je niet oververmoeit, 2meter achter je voorligger rijden, beperk je elk uitzicht. je heb dan het uitzicht als iemand met een bord voor zijn kop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ber heeft ook wel een punt.

maar als je een fietser dood rijd door je dode hoek, en het blijkt dat je spiegels vies waren, krijg je ook dood door schuld aan je broek.

dik salaris of niet.

als je 40uur in de week wil werken, moet je een baas zoeken waar je 40uur in de week kan werken.

wil je uren maken, moet je een baas zoeken waar je uren kan maken.

ik wil graag uren maken, en dat kan en mag ik. en daardoor heb ik een diksalaris.

s'morgens even met een magneet bij de klant de poort binnen rijden, lossen, en 2uur later gaat je werkdag officeel pas beginnen. die dag kan je 17uur werken.

zo zijn er ook genoeg die met een anoloog de schijf er s'nachts uithalen, en s'morgens zonder schijf de poort binnen rijden.

en er zijn er die het netjes doen. die staan s'avonds ook als eerste stil, en zullen minder verdienen.

en de kans dat je bij een dodelijk ongeluk betrokken raakt schat ik er laag in. laag genoeg in iedergeval, om tekiezen voor een diksalaris, tegenover het betrokken raken bij een dodelijk ongeval.

kijk van de week maar eens op de weg hoeveel collega's er kort op een ander zitten terijden. over bij een dodelijk ongeval risico betrokken raken gesproken.....

met 11rijuren, of 16diensturen ben je niet oververmoeit, 2meter achter je voorligger rijden, beperk je elk uitzicht. je heb dan het uitzicht als iemand met een bord voor zijn kop.

En volgens de statistieken gebeuren de meeste ongelukken met``schone`` schijven!! Ben het met Kalakuski eens. En idd in het algemeen weet je van te voren aan wat voor werk begint en moeten je later ook niet zeiken over een kapotte schijf of kaart. Soms brengt het werk het gewoon met zich mee dat je je niet aan de wet kunt houden en dat heeft niks met een gebrek aan planning te maken!! Leven en laten leven!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blij te zien dat ik hier toch nog wat medestanders gevonden heb, je kan je niet aan iedere regel houden zonder normaal je werk uit te voeren volgens mij.:nee:

kijk je zegt nu iets goeds. met de regels kunnen we allemaal niet werken. of het komt niet altijd uit.

er zijn nu mensen die dat toegeven, en de oplossingen daarvoor posten.

degene die dat niet willen toegeven, maken ons uit als "cowboy's" maar ze lopen tegen de zelfde problemen op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
kijk je zegt nu iets goeds. met de regels kunnen we allemaal niet werken. of het komt niet altijd uit.

er zijn nu mensen die dat toegeven, en de oplossingen daarvoor posten.

degene die dat niet willen toegeven, maken ons uit als "cowboy's" maar ze lopen tegen de zelfde problemen op.

lees het al;jij zou goeie zijn voor rondhout transport :ja:

van mij mogen ze rij uren opschroeven naar de (min.)15uur.

9uur rust??4uur is meer dan genoeg..

is maar wat je gewent bent en aankan he

heb hiervoor wat anders gedaan en moest volgens de regels

was toen stuk verrotter dan nu :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lees het al;jij zou goeie zijn voor rondhout transport :ja:

van mij mogen ze rij uren opschroeven naar de (min.)15uur.

9uur rust??4uur is meer dan genoeg..

is maar wat je gewent bent en aankan he

heb hiervoor wat anders gedaan en moest volgens de regels

was toen stuk verrotter dan nu :cool:

ja, aan de ene kant heb je het goed, en aan de andere kant mis je wat.

rondhouttransport is veel laad en los uren, en minder rijuren. je kan je 15diensturen wel maken per dag.

ik zit in het vistransport. lange afstand, en mijn werkdagen zijn beperkt tot het aantal rijuren. max 10 dus.

ik zal je mijn verhaal vertellen. ik word naar een adres gestuurt. daar maak ik me uren. de volgende dag laad ik 33 pallets vis. kost me 1 uur. daarna mag ik nog 10uur rijden. slapen, 10uur rijden, slapen, en nog een 9uur rijden (ja ik schrijf het nu netjes) dan kom ik bij ons op de zaak en los ik. is 15 min. daarna de auto wassen, en 15 min later ben ik klaar.

=31uur in 3dagen.

jij gaat boomstammen laden. uurtje? stukje rijden, lossen, uurtje, terug weer laden, uurtje, stukje rijden, lossen, uurtje.

je maak 15uur per dag?

na 3 dagen heb jij 45uur.

jij slaap elke nacht, ik ook. het verschil 14uur. en dat in 3dagen.

in een maand spreken we dan over 70werkuren verschil.

je heb gelijk, ze moeten die 15diensturen gelijk trekken. jij 5uur kranen, en nog 10 uur mogen rijden, maar ik als lange afstandchauffeur mag maar 10uur per dag rijden. en zelfs dat niet elke dag.

wij rijden dagelijks op portugal. en zoals je weet woon ik in finland. dat zijn 56rijuren. enkele reis. na 6dagen moet er weekendrust genoten worden. in 7dagen heb je dan 57uur (uurtje lossen/laden)

daarna 56rijuren terug, en dan 45uur weekend rust =8dagen.

je ben 15dagen bezig. doe het 2x per maand, en ik heb 226uur, en ben 3dagen thuis in een maand. reken even uit hoeveel geld ik dan krijg, en kijk even hoeveel geld jij krijg op je bomenwagen, en elke nacht thuis?

en ps, ik woon in een bomenland :D

over bomentransport hoef je mij niks tevertellen. ja dat die jongens 3euro meer per uur hebben weet ik. maar ze werken hier bij nacht en on tij. en aan het eind van de maand breng ik wel geld thuis. en hun.... tja, ik zou er me nest niet voor uit komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jij gaat boomstammen laden. uurtje? stukje rijden, lossen, uurtje, terug weer laden, uurtje, stukje rijden, lossen, uurtje.

je maak 15uur per dag?

na 3 dagen heb jij 45uur.

Zelf laden ca. 30 - 45 minuten. Ligt eraan wat voor hout en hoe het ligt. Zoals Dvunz, word denk ik aan de bult geladen. Kun je hem in 30 minuten vol hebben.

Door de digitach doe ik het niet zo vaak meer, maar vroeger gingen we op zaterdagmorgen nog wel eens auto's laden voor maandag, kon de chauffeur het niet redden om hem vol te gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

haha

ik doe voornamelijk koppelwerk

bos in,trailer afkoppelen,volle aanpikken en wegwezen

is 10min werk ,lossen?7min leeg.ben in totaal 15-20min op fabriek

inclusief wegen/meten lossen,afvegen,koffie pakken,uitwegen

en weer terug bos in.

word ik geladen door colega?binnen 30min vol

btw hele week van huis en gaat idd 24/7 door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

s'morgens even met een magneet bij de klant de poort binnen rijden, lossen, en 2uur later gaat je werkdag officeel pas beginnen. die dag kan je 17uur werken.

Tjonge jonge, hoe dom kunnen mensen zijn:hamer:. Ga hier op het forum (voor iedereen toegankelijk) vermelden hoe jij de poort binnen rijdt bij de klant. Vermeld ook even waar je je magneet heb liggen, dan kunnen ze het ook lezen, hoeven ze je cabine niet uit te pluizen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die heb ik in me jaszak.:D

en de meelezende mensen waar je zo bang voor bent, weten allang hoe het gebeurt.

ze nemen een beetje magnesiumpoeder, strooien dat op je sensor, en als het blijft plakken, bingo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden