[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN: ‘Basisloon moet omhoog’


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Het basisloon voor chauffeurs moet verder omhoog. Dat zegt de scheidende TLN-voorzitter Mich van der Harst, die vandaag de voorzittershamer van ‘s lands grootste werkgeversorganisatie in het wegvervoer overgeeft aan Alexander Sakkers, in een afscheidsinterview in het vakblad TTM. “De volgende CAO voor chauffeurs moet (ook) nog beter worden dan die dit voorjaar is afgesproken. Ook met een hoger salaris kun je mensen achter het stuur krijgen”, zegt Van der Harst. Hij deed zijn uitspraken in het kader van de komende 48-urige werkweek. Dan zijn er, stelt hij, nog veel meer chauffeurs nodig dan nu al het geval is. “Er moet een compleet pakket maatregelen komen om het chauffeurstekort het hoofd te bieden”, zegt Van der Harst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 288
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Het moet gewoon op de schop Die hele Cao.En er zal iedereen aan mee moeten werken.En gebeurd het niet Dan ziet het er slecht uit voor de chauffeur.Ik ben voor meer vrij.60 uur in de week na 26 weken vrij En 1of 2 dagen ekstra.Vakantie geld een % omhoog Basis loon 6 % omhoog

Omdat je minder uren maakt.Dit zijn voorbeelden Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Angelique: Ach dat kan hij nu makkelijk zeggen, het is zijn afscheidsrede en zo zadelt die zijn opvolger gelijk op met het probleem waar hij zijn vingers niet aan wilde branden.

En nu heeft hij weer een opening gemaakt om aan de andere kant van de lijn te gaan klussen als 'adviseur' en zelf erg leuk te verdienen door te roepen dat ons basis loon omhoog moet ... maar hij hoeft het zelf niet meer te regelen ...

Gr. Rob.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het moet gewoon op de schop Die hele Cao.En er zal iedereen aan mee moeten werken.En gebeurd het niet Dan ziet het er slecht uit voor de chauffeur.Ik ben voor meer vrij.60 uur in de week na 26 weken vrij En 1of 2 dagen ekstra.Vakantie geld een % omhoog Basis loon 6 % omhoog

Omdat je minder uren maakt.Dit zijn voorbeelden Hwm

en de nachtvergoeding ?? nou vergeet je het weer

zet het nu eens vast op een index elke jr aanpassing kan jij en die hele fnv het nooit meer vergeten :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Jij kunt er ook aan mee werken.Het kan zijn dat jij andere dingen hebt of weet wat nog beter is Ik zeg alleen maar voorbeeld.Er zal toch het een en ander verandert moet worden En die in vullen zullen toch de chauffeur zelf moeten doen.En naar de leden vergadering komen.Ik schrijf het wel op

En breng het op een vergadering wel naar voren.En de nachtvergoeding

Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maakt niet uit wie er hier wat schreeuwt het is immers toch niet goed, zelfs als ze 15% verhoging schreeuwen, dan schreeuwt er wel weer een ander dat ze het niet moeten doen.

Iedervoordeelhebzijnnadeel....:D

En die MEDIAGEILE Mich van der Harst, schreeuw weer het hardst! Op naar een funktie in de bedrijfswereld en lezingenhouden á resson van €4500,- per lezing en later een funktie ambieren in de politiek, helemaal geweldig zo'n ladder als TLN.;)

Ja ja ze bekeijken het handig, ook dat is politiek!Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hup je bent weer bezig om het probleem bij de chauffeur aan het neerleggen.

je zegt er moet meer naar de vergadering komen.

ok maar als er nu niet naar je geluisterd wordt en als de vergadering ten einde niet weten hoe snel ze de papieren moeten laten verdwijnen.

dit is geen probleem van de laatste tijd maar van al heel lang geleden.

wie drukte er in 1992 de tijd voor tijd regeling er door tewijl de meerderheid het niet zagen zitten ze hebben trouwens gelijk gekregen maar er waren toen een aantal mensen die er op tegen waren en binnen de FNV een groep oprichten onder de naam de verontruste chauffeurs van de FNV die groep heeft het maar 3 weken oud toen ze te horen kregen meedoen of oprotten.

nu ze zijn opgerot en zitten nu bij de VLD

dus laten ze eerst eens leren om te luisteren wat er op de werkvloer speelt. en niet denken van we gaan actie voeren we halen een paar vutters uit de stal. terwijl deze al hellemaal geen deel meer uitmaken van het werkvolk en niet weten wat er op de werkvloer speelt.

dus huup weer een trap naar de chauffeur hou hier nu eens mee op en reageer nu eens positief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou Rik Ik kom net uit een vergadering Flits ontslag Ik weet niet wat jullie er aan doen.Het was een vergadering voor kade leden En ik geloof door het hele land.En niet alleen de vervoersbond.Ik weet ook dat er hier en daar moet verandere.En dat gaat ook gebeuren ook.Moet er bij zeggen gaat niet in een twee drie.Het probleem is er zijn te veel boven de 60 jaar

Dat moet naar beneden.Dus jonge mensen.In de Metaal kan het wel En wat ik van avondt mee gemaakt heb Dat wil jij niet weten En wat ze er voor over hebben.Ik denk dat de meeste chauffeurs niet weten wat er aan de hand is.De ontslagvergoeding is te hoog en maakt ouderen onnodig duur.Dan weet jij genoeg.En sociale Zaken en werkgelegenheid Als die het door wil laten gaan.Ziet het er voor de werknemer slecht uit.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil er ook nog zeggen ik ben haast iedere dag op de werk vloer.

Weet heel goed wat er te koop is.Wij doen Limburg nog met 3 mensen

En nog veel andere dingen En maak genoeg mee.Ik wil ook wel eens een dag voor mij zelf hebben.Probeer maar is andere mensen te krijgen.

Ik weet wel als het zo door gaat ziet het er slecht uit.voor de .....

Rik ik denk nu dat je het wel weet hoe het er voor staat

Maar daar gaat het niet om.Maar om het Basis loon.

Er is van avondt besloten Eerst het ontslag Recht Moet van tafel

En er wordt niet over onderhandelt.

En wil de Minister het toch door voeren gaat Nederland plaat.

Dat is de uit komst Noord Limburg. Rik ik hoop dat je nu genoeg weet Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dat moet ook Kom veel parkeer plaatsen en Rest en bedrijven 3 dagen in de week Zelfs zondag nog met een kraam In Velden de hele dag er gestaan.Als ik mensen helpen kan doe ik het.En het aarbeids Recht laten wij ons niet af nemen.Als het zo door gaat hebben wij nog een werkgever Het uitzend Kantoor.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

huup wat je daar zegt klop maar waar het mij om gaat is,

dat je de chauffeur weer de schult geeft van een slecht CAO.

want wij komen niet op de vergadering.

maar waarom komen als er toch niet wordt geluisterd.

je weet heel goed dat een chauffeur maar weinig vrije tijd heeft en werkt zeven dagen in de week. als ze thuis zijn willen ook thuis zijn. ze komen heus wel op voor hun recht maar ik geloof dat ze daarom lid zijn van een bond.

ze kunnen er toch hoop ik wel op rekenen dat als ze hun contrebutie betalen ze ook vertegenwoordigd worden door deze bond.

maar de FNV vooral Jan Heiliger wil alles maar alleen doen.

ze houden de andere bonden behalve het CNV graag buiten de deur.

de andere bonden zouden toch eens met andere ideen komen.

bij de VLD ligt een plan klaar maar wij mogen hiet komen want als wij komen komt de FNV niet meer. en aangezien de FNV en de CNV toch de grootste zijn worden hun wensen uitgevoerd in verband met uitnodigen.

dus ik hoop dat ik nu ook duidelijk ben en zeg nogmaals voordat je weer eens ie4ts schrijft denk dan eens na en ga in de positie van de chauffeur zitten.

zoek de slechte opkomst bij een vergadering nu eens bij jullie zelf.

en jij weet dan als geen ander dat het daar anders moet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

FNV noch CNV zijn geneigd naar de chauffeur te luisteren.

Dit heb ik vaak aan den lijve ondervonden als ik bijvoorbeeld mijn ideëen kwijt wilde gewoon tegen een stelletje oude ***** liep die dus daar hele andere ideëen over hebben!

Ja, zij zitten hoog en droog in de VUT of AOW+pensioen en eigen huis ... en die willen chauffeurs die nog alles moeten opbouwen in hun leven aan een 48 urige werkweek ophangen want dat is Oooo zo goed voor ons! Nou?! :mad:

Mogen WIJ dat aub zelf uitmaken?

Ik heb toch zelf voor dit beroep gekozen??? Ik wist toch waar ik aan begon. En werk is meer dan alleen een goed inkomen namelijk; vaste wagen en leuk interessant werk. En zoals gezegd die gasten hebben hun schaapjes al op het droge.

Maar goed, met sommige van die gasten is dus NIET te praten en kun je net zo goed een conversatie voeren met een betonnen deur. Die luistert immers ook niet.

*overigens waren er bij de FNVkraam ... oke dat waren er maar twee die wel een open oor hadden. Maar veel invloed heeft dat helaas niet gehad. De FNV ligt immers nog steeds op zijn eigen spoor aangaande de 48urige werkweek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
huup wat je daar zegt klop maar waar het mij om gaat is,

dat je de chauffeur weer de schult geeft van een slecht CAO.

want wij komen niet op de vergadering.

maar waarom komen als er toch niet wordt geluisterd.

je weet heel goed dat een chauffeur maar weinig vrije tijd heeft en werkt zeven dagen in de week. als ze thuis zijn willen ook thuis zijn. ze komen heus wel op voor hun recht maar ik geloof dat ze daarom lid zijn van een bond.

ze kunnen er toch hoop ik wel op rekenen dat als ze hun contrebutie betalen ze ook vertegenwoordigd worden door deze bond.

maar de FNV vooral Jan Heiliger wil alles maar alleen doen.

ze houden de andere bonden behalve het CNV graag buiten de deur.

de andere bonden zouden toch eens met andere ideen komen.

bij de VLD ligt een plan klaar maar wij mogen hiet komen want als wij komen komt de FNV niet meer. en aangezien de FNV en de CNV toch de grootste zijn worden hun wensen uitgevoerd in verband met uitnodigen.

dus ik hoop dat ik nu ook duidelijk ben en zeg nogmaals voordat je weer eens ie4ts schrijft denk dan eens na en ga in de positie van de chauffeur zitten.

zoek de slechte opkomst bij een vergadering nu eens bij jullie zelf.

en jij weet dan als geen ander dat het daar anders moet

DE VAKBOND IS EEN VERENIGING EN DE LEDEN BESLISSEN DUS!!!

En als zij die tegen zijn wegblijven en de harde kern (lees kaderleden) er wel zijn dan krijgen zij wat ze willen he.

de gewone chauffeur dient eens op te komen voor zijn RECHTEN.

en de schuld kan je aan iedereen geven maar door weg te blijven cq GEEN TIJD VRIJ TE MAKEN, stem je in met de meerderheid die dan anders kan en zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Nou, eigenlijk niet nog. Dat bruto-netto verhaal is ernstig ingewikkeld, maar ook daar zijn vakmensen voor toch? Het lijkt mij dat je er als chauffeur zijnde niet al te veel op achteruit moet gaan, dat is nergens meer aan de orde in deze tijd.

Simpel gezegd, het huidige inkomen incl. overuren en toeslagen aanhouden bij gemiddeld 48 uur! Maar dat zal wel te duur zijn volgens de heren werkgevers.

Terzijde: vanmiddag weer een minister op de radio, met het verhaal dat de ambtenaren weer naar 40 uur per week moeten. Er zijn genoeg 'vrijwilligers', want het levert ook meer inkomen op. Hoezo klassejustitie??Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij diverse bedrijven in Duitsland moesten de werknemers ook weer naar 40 uur per week .... maar kregen er geen loon bij!!! Dat waren oa grote bedrijven zoals Siemens die m.i. toch genoeg winst maken.

O ja, en deze mensen hebben bij het ingaan van de 38 (of36) urige werkweek wel degelijk loon ingeleverd destijds!!! En deze verkorte werkweek is destijds ingevoerd om meer mensen aan het werk te krijgen ... (hetgeen in zeer veel gevallen niet is gebeurt en daarmee dus de werkdruk is verhoogd immers je werk verrichten in 38 uur ivp 40 uur)

Zogenaamd om te kunnen blijven concurreren met China en andere goedkope lonenlanden ... dit speelde meen ik 1 a 2 jaar terug zodat ik het fijne ervan niet meer weet.

M.i. zodra bedrijven aandelen uitgeven op de beurs gaat het voor de werknemers berg af!!!

Zie het TNT verhaal ... dure vaste medewerkers (oa postbodes) er uit en over op parttimers die je voor het minimum loon kunt laten lopen!!!

Want voor die gasten is het toch maar een aanvulling op het gezinsinkomen. (zo maken parttimers overigens de markt kapot ... niet dat ze daar zelf erg in hebben maar zo werkt het dus wel).

Terugkomende op het transport....

Ik ga er onder de 48 urige werkweek zo'n 25% in inkomen op achteruit.

Dit is NIET te compenseren door de werkgevers ... dat zou overeenkomen met een loonsverhoging van 25% waar of niet waar?

Gezien de marges in het transport (ook al trekt de markt aan) & die goedkopere (ex)oostblokkers ... is dat m.i. niet mogelijk.

Waar moeten wij ons dan eigenlijk op richten???

Juist ja, we(oa werkgeversbonden/vakbonden en wij natuurlijk ook) moeten ons op richten die 48urige werkweekwetgeving van tafel te krijgen of zo aan te passen dat we ons inkomen kunnen behouden.

- Waarom tellen in NL vakantiedagen en ziektedagen MEE binnen de 48 urige werkweek ... om maar een dwarsstraat te noemen?

En zo zijn er meer van dat soort heiliger-dan-de-paus regeltjes...

Ook zijn er voor bepaalde beroepen uitzonderingen!!!

WAAROM ?, dit is UNFAIR.

Waarom zijn er voor die beroepen wel uitzonderingen gemaakt ... nou naar mijn idee hadden die gewoon een betere lobby in Brussel!!!

Ik zou zeggen pak het bij de bron aan ... en dat is dus die wetgeving!

Maar vreemd genoeg hoor je daar de werkgevers niet over alsook de vakbonden niet. Wat zit daar dan voor'n gedachte achter ... worden zij zelf beter van die 48 urige werkweek dan?

Hebben ze een verborgen agenda ... en kunnen ze dan vanwege het ontstane chauffeurstekort nog meer van die goedkope krachten op de bok zetten ... hetzij via allerlei constructies ... als de kantoorbanen maar behouden blijven?!

Wie het weet mag het zeggen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij diverse bedrijven in Duitsland moesten de werknemers ook weer naar 40 uur per week .... maar kregen er geen loon bij!!! Dat waren oa grote bedrijven zoals Siemens die m.i. toch genoeg winst maken.

O ja, en deze mensen hebben bij het ingaan van de 38 (of36) urige werkweek wel degelijk loon ingeleverd destijds!!! En deze verkorte werkweek is destijds ingevoerd om meer mensen aan het werk te krijgen ... (hetgeen in zeer veel gevallen niet is gebeurt en daarmee dus de werkdruk is verhoogd immers je werk verrichten in 38 uur ivp 40 uur)

Zogenaamd om te kunnen blijven concurreren met China en andere goedkope lonenlanden ... dit speelde meen ik 1 a 2 jaar terug zodat ik het fijne ervan niet meer weet.

M.i. zodra bedrijven aandelen uitgeven op de beurs gaat het voor de werknemers berg af!!!

Zie het TNT verhaal ... dure vaste medewerkers (oa postbodes) er uit en over op parttimers die je voor het minimum loon kunt laten lopen!!!

Want voor die gasten is het toch maar een aanvulling op het gezinsinkomen. (zo maken parttimers overigens de markt kapot ... niet dat ze daar zelf erg in hebben maar zo werkt het dus wel).

Terugkomende op het transport....

Ik ga er onder de 48 urige werkweek zo'n 25% in inkomen op achteruit.

Dit is NIET te compenseren door de werkgevers ... dat zou overeenkomen met een loonsverhoging van 25% waar of niet waar?

Gezien de marges in het transport (ook al trekt de markt aan) & die goedkopere (ex)oostblokkers ... is dat m.i. niet mogelijk.

Waar moeten wij ons dan eigenlijk op richten???

Juist ja, we(oa werkgeversbonden/vakbonden en wij natuurlijk ook) moeten ons op richten die 48urige werkweekwetgeving van tafel te krijgen of zo aan te passen dat we ons inkomen kunnen behouden.

- Waarom tellen in NL vakantiedagen en ziektedagen MEE binnen de 48 urige werkweek ... om maar een dwarsstraat te noemen?

En zo zijn er meer van dat soort heiliger-dan-de-paus regeltjes...

Ook zijn er voor bepaalde beroepen uitzonderingen!!!

WAAROM ?, dit is UNFAIR.

Waarom zijn er voor die beroepen wel uitzonderingen gemaakt ... nou naar mijn idee hadden die gewoon een betere lobby in Brussel!!!

Ik zou zeggen pak het bij de bron aan ... en dat is dus die wetgeving!

Maar vreemd genoeg hoor je daar de werkgevers niet over alsook de vakbonden niet. Wat zit daar dan voor'n gedachte achter ... worden zij zelf beter van die 48 urige werkweek dan?

Hebben ze een verborgen agenda ... en kunnen ze dan vanwege het ontstane chauffeurstekort nog meer van die goedkope krachten op de bok zetten ... hetzij via allerlei constructies ... als de kantoorbanen maar behouden blijven?!

Wie het weet mag het zeggen ...

Het is al zo vaak gezegd en beschreven, TLN heeft jarenlang bewust een chauffeurstekort gecreeerd, al dan niet met de botte bijl bij sommige bedrijven, dat men nu eindelijk zonder schaamte een beroep kan doen op goedkope oostblokkers.

Moest het voorheen nog via allerlei lulverhalen in de media, met een beetje hulp van de telegraaf, nu het doel bereikt is durft men te zeggen, er is een chauffeurstekort dus moeten we de chauffeurs uit het oosten halen, terug naar het begin, het salaris afstemmen op oost europa en de Nederlanders die nog chauffeur willen worden moeten dan maar de wagens laden en lossen of iets in de planning gaan doen.

De Nederlandse chauffeur definitief nationaal en de internationale chauffeur een belastingcompensatie geven, om de concurentie met het oostblok niet te verliezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik durf het bijna niet te zeggen ...

& Wat verdient een postbode bij TNT-post?

€ 7.80 per uur!!!

Oke, onze lonen mogen best omhoog... maar aan welke bruto-uurbedragen denken wij zelf eigenlijk.

Heeft iemand daar al over nagedacht?

sinds het opengaan van de oostgrenzen lijken onze lonen hoog...

mag ik je er aan herinneren dat sinds de komst van de euro de prijzen in de winkels en horeca verdubbeld zijn?

mijn salaris is niet verdubbeld, ik houd dus aan het eind van de maand niks meer over, voor de komst van de euro had ik dat wel.

In Nederland is het aantal miljonairs sinds de komst van de euro en de overvloed aan goedkoop oost europees personeel verdubbeld.

Mag de arbeider mischien dan meedelen in de winst?

De Nederlandse chauffeur staat in de top 3 van meest gevraagde arbeider, een goede CAO is niet teveel gevraagd dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb vaak gedacht over een dagvergoeding zoals ze ook wel in Engeland kennen. Chauffeurs krijgen daar 100 pond per dag is zo'n 22 a 2300 pond per maand. Daar komt dan de onkostenvergoeding en nachtvergoeding dan nog bij natuurlijk.

Dus 38, 48 of 68 uur, ze krijgen 100 pond. Punt.

En als wij nou eens 100 euro krijgen Punt.

Dat is 22 a 2300 euro per maand ex onkosten en nachtvergoeding.

Dat heb ik nu ook!

Voor iedereen geld natuurlijk een ander dagloon, al na gelang het werk inhoud.

Als nu de 48 uursregeling komt in 2011, en er is een dagloon te realiseren waar iedereen mee kan leven is zowel de werkgever als de werknemer happy. Als het in Engeland kan, kan dat hier toch ook?

48 uur gemiddeld per maand kunnen wij chauffeurs zowiezo niets mee. Dan heb ik het over chauffeurs zoals ik die een hypotheek hebben met alles dr op en dr an. Ok Hypotheek is betaald. En de andere kosten dan? Gas en licht, verzekeringen, ziekenfondsen enz enz...

Met een dagloon dat jaarlijks met het cao zo'n 1.50% omhoog gaat kan iedereen wat mee. Je weet dan waar je aan toe bent.

Iniedergeval geen uurloon waarbij je elke maand je knip moet uitschrapen of er nog wel wat inzit! Halen we het van de maand of niet? Wat moeten we laten/schrappen, wie wil er nou zo leven?

Het is maar een idee natuurlijk, ik denk ff hard op. Maar die 48 uur komt er. En 2011 is er sneller dan je denkt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vaak gedacht over een dagvergoeding zoals ze ook wel in Engeland kennen. Chauffeurs krijgen daar 100 pond per dag is zo'n 22 a 2300 pond per maand. Daar komt dan de onkostenvergoeding en nachtvergoeding dan nog bij natuurlijk.

Dus 38, 48 of 68 uur, ze krijgen 100 pond. Punt.

En als wij nou eens 100 euro krijgen Punt.

Dat is 22 a 2300 euro per maand ex onkosten en nachtvergoeding.

Dat heb ik nu ook!

Voor iedereen geld natuurlijk een ander dagloon, al na gelang het werk inhoud.

Als nu de 48 uursregeling komt in 2011, en er is een dagloon te realiseren waar iedereen mee kan leven is zowel de werkgever als de werknemer happy. Als het in Engeland kan, kan dat hier toch ook?

48 uur gemiddeld per maand kunnen wij chauffeurs zowiezo niets mee. Dan heb ik het over chauffeurs zoals ik die een hypotheek hebben met alles dr op en dr an. Ok Hypotheek is betaald. En de andere kosten dan? Gas en licht, verzekeringen, ziekenfondsen enz enz...

Met een dagloon dat jaarlijks met het cao zo'n 1.50% omhoog gaat kan iedereen wat mee. Je weet dan waar je aan toe bent.

Iniedergeval geen uurloon waarbij je elke maand je knip moet uitschrapen of er nog wel wat inzit! Halen we het van de maand of niet? Wat moeten we laten/schrappen, wie wil er nou zo leven?

Het is maar een idee natuurlijk, ik denk ff hard op. Maar die 48 uur komt er. En 2011 is er sneller dan je denkt!

En als je 3 dagen geen werk hebt?

Auto nog onderweg? Auto in de garage?

Lading gecanceld?

Wat dan? Ook dagloon?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden