[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TLN: ‘Basisloon moet omhoog’


AngeliqueBS

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik vindt het uur loon zeer laag wat jullie zeggen een D5 heeft Netto 11,50

Een E 6 chauffeur heeft Neto 12,54 Volgens TLN cao.

Nog iets wat Rik zegt Die met de Vut zijn door blijven werken

In veel gevallen wordt de oorzaak niet gezegd Je weet je moet 10 jaar in het vervoer gewerkt hebben Ken een geval een dag fabriek gewerkt En dan doe je er niet meer aan.En dat er mensen zijn die door blijven werken blijf je altijd houden.Vergeet niet de meeste chauffeurs hebben niks

Als ze thuis zitten.Ik kijk naar mij zelf.Had ook niks En ik ben met het vakbonds werk begonnen met een lach Nu als ik niet uitkijk ben ik er dag en nacht mee aan de gang.Wees blij dat er mensen zijn die dit werk willen doen.Zeg alleen het is veel leren En veel vragen.En het meeste luisteren

En wat ik nu verdien ik kan er goed mee rondt komen.

En als ik 65 jaar ben krijg ik mijn bedrijf sparen uit betaald per maand

En heb je niks gespaard wordt het wat anders.

En veel chauffeurs hebben niks gespaard Ontslag Bedrijf over de kop En dat soort dingen De meeste weten niet Wat je opgebouwd hebt verlies je

in een dag Zelfs wat er nu aan de hand is en door willen voeren

Ik vindt het erg Daar heb je jaren voor gewerkt en zo af gedaan worden

Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 288
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

maar het is toch mooi/nobel angelique dat voor jou het loon maar naar 12,50 verhoogd hoeft te worden terwijl E6 nu al hoger is

helaas voor de werkgevers is niet iedereen daartoe bereid en is het te hopen dat er wat meer uitkomt

mvg bert

mocht je bedoelen dat je als internationaal chauffeuse nu ergens in een c/d schaal rondrijd en dat bedrag naar 12,50 wilt hebben , heb ik niets gezegd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

... ondertussen .....



... ondertussen heeft niemand nog een bruto-salaris voor 40 uur weten te noemen hetgeen ze zouden willen verdienen ...

ja, liqie houdt zich ff op de achtergrond omdat ze nieuwsgierig is naar wat anderen denken dat het bruto salaris voor een chauffeur dan wel niet zou moeten zijn. Nationaal of Internationaal we zijn in hoge mate afhankelijk van onze overuren immers.

denk dat het salaris maar naar zo,n 4000 euro bruto moet hebben we weer wat meer te besteden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alleen als het duure lading is Gaan ze toch anders denken.

En ik zeg er bij de verzekering moet strenger op treden.

De Nederlandse chauffeur moet alle papieren hebben.

En ze willen nog nagaan of die een strafblad heeft.En wat heeft een chauffeur uit het Oostblok.Gewoon de Europese Wet aan de Verzekering koppelen.En Europese Wet maken Wil je INTER rijden Engels of Frans Of Duits spreken.Moeten ze verplicht maken.Maar ja Alles draait om Geld En dat is het probleem.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind op zich dat systeem met daggeld niet zo erg slecht.

100 euro per dag ongeacht de gemaakte uren plus een redelijke vergoeding voor overstaan.

Dat zou voor nationaal en internationaal een onderscheid opleveren (nachten weg=meer inkomsten)

Sta je een dag stil omdat de vracht of documenten niet klaar zijn of rijverboden, heb je toch inkomsten.

Maak je eens weinig uren doordat je bijvoorbeeld net te laat bent om te laden dan wordt je niet "gestraft" met maar zeven uurtjes betaald, terwijl je er vijftien had kunnen maken.

Overstaan in het weekend zonder te kunnen werken wordt ook eens betaald ipv een zielig toeslagje met de vertering.

Misschien zijn er nog voor- of nadelen die ik niet zo 123 kan verzinnen, roept u maar!! (wel constructief graag)

Ik denk dat ik zo rond mijn huidige inkomen zou blijven zitten, ondanks minder uren te mogen maken.

stel jij bent mijn werkgever, en om te besparen op de salarisadminestratie heb jij besloten om mij maar gewoon elke dag hetzelfde loon uit te betalen, dat scheelt een hoop werk. Nu kom ik op vrijdagavond 1,5 uur te kort om thuis te komen, ik moet een extra overnachting maken, en op zaterdag 1,5 uur rijden naar de zaak.

Krijg ik dan de hele zaterdag betaald, of ga je zitten rekenen in jouw voordeel?

En als ik op maandagmorgen autopech krijg, en ik moet de truck achterlaten bij de garage, en thuis blijven wachten tot de truck gemaakt is, hoeveel krijg ik dan betaald? Die hele maandag? Of een paar uur? En die dagen dat ik zonder truck thuis zit?

Wie gaat dat voor zijn/haar rekening nemen?

De chauffeur of de werkgever?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
stel jij bent mijn werkgever, en om te besparen op de salarisadminestratie heb jij besloten om mij maar gewoon elke dag hetzelfde loon uit te betalen, dat scheelt een hoop werk. Nu kom ik op vrijdagavond 1,5 uur te kort om thuis te komen, ik moet een extra overnachting maken, en op zaterdag 1,5 uur rijden naar de zaak.

Krijg ik dan de hele zaterdag betaald, of ga je zitten rekenen in jouw voordeel?

En als ik op maandagmorgen autopech krijg, en ik moet de truck achterlaten bij de garage, en thuis blijven wachten tot de truck gemaakt is, hoeveel krijg ik dan betaald? Die hele maandag? Of een paar uur? En die dagen dat ik zonder truck thuis zit?

Wie gaat dat voor zijn/haar rekening nemen?

De chauffeur of de werkgever?

Kijk dat bedoel ik, constructief meedenken!

Ik heb een tijdje geleden met een poolse chauffeur gesproken die ook een soort van vastloon had: Een bepaald bedrag per maand en voor de dagen dat hij daadwerkelijk reed een extra bedrag erbovenop. Ik ben de bedragen helaas vergeten, maar voor poolse begrippen verdiende hij zeker niet slecht.

Dat bedrag van €100 was ook maar een voorbeeld.

Op een of andere manier moeten we toch een redelijk inkomen veiligstellen.

Verder met jouw punten:

Hoe is dat NU geregeld ? Je krijgt een overnachting en de zaterdag uren betaald.

DAN zou je bijvoorbeeld met halve dagen kunnen rekenen. met de overnachting en een halve dag betaald.

Hoe is dit nu geregeld? Nu krijg je waarschijnlijk ook maar een paar uurtjes betaald en wordt er misschien zelfs een snipperdag "gebruikt" om nog aan de uren te komen.

DAN zou je bijvoorbeeld toch een "dagloon" opstrijken maar geen vertering.

Als het een werkbaar systeem is voor de oostblokcollega's is er misschien een variant te bedenken waardoor we niet zo afhankelijk zijn van de gemaakte uren, maar toch een fatsoenlijk basis inkomen overhouden.

Ik ben ook benieuwd hoe het bij jullie in het zwaartransport geregeld is met al die uren/dagen dat jullie stilstaan vanwege rijverboden of andere zaken waardoor je moet wachten, sta je dan betaald of maak je gewoon geen uren = pech ?

Ik ben ook geen voorstander van allerlei moeilijke constructies.

Het mooist zou natuurlijk zijn dat die 48uur idioterie helemaal van de baan gaat of beperkt blijft tot bijvoorbeeld 48 rijuren per week, zodat je nog iets kan doen met laden/lossen en overige werkzaamheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
stel jij bent mijn werkgever, en om te besparen op de salarisadminestratie heb jij besloten om mij maar gewoon elke dag hetzelfde loon uit te betalen, dat scheelt een hoop werk. Nu kom ik op vrijdagavond 1,5 uur te kort om thuis te komen, ik moet een extra overnachting maken, en op zaterdag 1,5 uur rijden naar de zaak.

Krijg ik dan de hele zaterdag betaald, of ga je zitten rekenen in jouw voordeel?

En als ik op maandagmorgen autopech krijg, en ik moet de truck achterlaten bij de garage, en thuis blijven wachten tot de truck gemaakt is, hoeveel krijg ik dan betaald? Die hele maandag? Of een paar uur? En die dagen dat ik zonder truck thuis zit?

Wie gaat dat voor zijn/haar rekening nemen?

De chauffeur of de werkgever?

In Nederland is het kosten werkgever Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja die 48 uur is niet meer tegen te houden Meer als de helft van de chauffeurs wil naar de 48 uur toe.Heben jullie daar ook wel eens bij stil gestaan.Het nadeel is de Nederlandse chauffeur doet graag de grens op zoeken Tot hoe ver kan die gaan.Hwm

Heel makkelijk:als je hier woont:1km tot de duitse grens,10 km tot aan de belgische grens:D.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja die 48 uur is niet meer tegen te houden Meer als de helft van de chauffeurs wil naar de 48 uur toe. Hebben jullie daar ook wel eens bij stil gestaan.Het nadeel is de Nederlandse chauffeur doet graag de grens op zoeken Tot hoe ver kan die gaan.Hwm

"meer dan de helft van de Chauffeurs wil naar de 48 uur toe"

Waar haal je deze gegevens vandaan?

Uit welk onderzoek is dit gebleken .. en hoe was de vraagstelling?

A) Wil je 48 uur gaan werken met behoud van inkomen

Dan kan ik me voorstellen dat meer dan de helft daarop met Ja zou beantwoorden.

B) Wil je 48 uur gaan werken ...

Dan zegt denk ik 80% NEE!!!

Heel vreemd "meer dan de helft van de Chauffeurs wil naar de 48 uur toe" want diegenen die ik spreek zijn allemaal tegen de 48urige werkweek (en in veel gevallen wegens het inkomensverlies). Maar diegenen die ik spreek zijn ook veelal de hele week van huis, en dat zijn diegenen die er het meest op achteruit zullen gaan.

Een binnenlandchauffeur zal niet zoveel uren inleveren, afhankelijk van het soort werk waar je natuurlijk in zit. Diegenen die de hele week van huis zijn maken over het algemeen meer uren. Een binnenlandchauffeur zal het waarschijnlijk fijn vinden om 's avonds eerder thuis te zijn, meer tijd bij zijn gezin. Ben je de hele week van huis dan heb je niets aan die extra 'vrije' uren want je bent toch ergens anders en niet thuis.

Dus wie hebben ze gevraagd en hoe was de vraagstelling?

Wat mij dan ook nog eens opvalt; als je met ouderen praat zeg 50 a 55+ die willen wel naar kortere werkweken, maar die hebben dan ook al alles opgebouwd = huisje / kinderen al het huis uit etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Terugkomende op de discussie... en dat schiet me nu net te binnen.

Als de TLN zegt het basisloon moet omhoog ... zijn ze zelf met een voorstel en/of indicatie daarvan gekomen???

Of is het weer mooi weer praat en kunnen we bij de eerstvolgende CAO onderhandelingen weer van ze verwachten dat ze van zaterdagtoeslagen afwillen en van dat soort ongein?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar ik gisteren was BGV En de ARBO was er bij En daar heb ik het van

Er zijn veel onder zoeken gedaan.Hwm

Ik vraag me af hoe ze die onderzoeken dan doen.

Veel hangt af van de vraagstelling ... en daarmee kun je dus de uitkomst van je onderzoek in grote mate bepalen.

Ik denk namelijk (op basis van de gasten waarmee ik onderweg praat) dat veel chauffeurs het gewoon bij het oude willen houden. Dus je gewoon aan de rij&rusttijden houden en niks anders daarboven op! Dus gewoon werken naar hetgeen de rij&rusttijden regelgeving je mogelijk maakt (en da's meer dan gemiddeld 48 uur).

Zoals ik al zei veel hangt af van de vraagstelling.

Zo heb ik ooit eens een keer meegedaan aan een enquette van Rijkswaterstaat of er voldoende parkeerplaatsen waren op een bepaald traject. Wat mij toen opviel is dat men geen onderscheid maakte tussen chauffeurs die ook 's nachts moeten overstaan ergens onderweg en chauffeurs die elke dag terugkomen op standplaats en de auto dus op het terrein van de werkgever staat.

Interview je nu veel van die elke-dag-thuis-auto-op-de-zaak-chauffeurs dan zal de uitslag van het onderzoek aantonen dat er ruim voldoende parkeergelegenheid is op dat traject. En dat er dus niet geïnvesteerd hoeft te worden in extra nieuwe parkeerplaatsen. En dat terwijl je daar 's avond s echt geen plekkie meer zult vinden omdat domweg alles tjokkievol staat.

En de BGV en ARBO spreken natuurlijk in hun eigen straatje ... stropdassen die 8 uurtjes op kantoor zitten. Daarom zou ik daar verder hebben gevraagd hoe ze dan aan die cijfers zijn gekomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben het volledig met Angelique eens, het is gewoon de vraagstelling die het grote verschil maakt. Daarom vertrouw ik enquettes ook voor geen meter, niet alleen deze, maar in het algemeen.

Je krijgt altijd een vertekend beeld, en niet naar de volledige waarheid. En in het geval van de overheid, daar krijg je nooit de volledige waarheid....Barf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De 48 uur.Een chauffeur die meer dan 10 uur rijdt Heeft 44% meer kans op een ongeluk.Ze noemen dat RISICO chauffeurs.Zelfs met Hoge werkdruk hoge tijdsdruk altijd haast Veel overwerk ploegendienst.

Risico"s die als groot probleem worden ervaren.44% Dit staat allang vast

Dit komt heel veel uit de ondernemers raden.Van transport en logistiek

Ik zie het anders ieder overuur breng je 2/3 naar de belasting toe

Heb je daar wel eens bij stil gestaan Als je tijd over hebt ga dan wat bij klussen.Dan heb je snel 10 a 15 Euro per uur.Zwart Ik zie het om mij heen gebeuren.Weet zeker dat je meer hebt.Op het ogenblijk vooral limburg mais rijden.Dag en nacht Zijn er bij gaan tot 20 Euro per uur

Je zult aan andere dingen moeten denken Of ga een huis op verven.

Er is overal wat te doen.Dit zijn mij gedachten.Hwm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zoals het er nu bij staat, moet je volgens mij een baan aan de wal zoeken van zeg 36 uur in 4 dagen. Vervolgens ga je twee dagen (al dan niet zwart) voor de hobby óf voor de centen op een truck zitten...

Als dat de nieuwe toekomst is in het transport, wordt het een rommeltje lijkt mij zo! Bovendien: ook dan hebbie minder vrije tijd!! En daar gaat het de hoge heren toch om? ZIJ bepalen dat WIJ teveel werken, dus passen wij ons maar aan??

Hoe denkt men de Nederlandse chauffeur aan het eten te houden dan? Laat maar weten!:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mijn idee en als ze dan 20% omhoog zijn gegaan en wij voor 48 uur werken minimaal hetzelfde geld hebben wat we nu hebben dan laat 48urige werkweek maar komen.

ons loon is eigenlijk nog niet zo erg laag maar het probleem is dat je van elke 100 euro er meteen 42 naar den haag mag brengen..

ik heb me laatst eens laten vertellen dat bv ambtenaren veel minder loonbelasting zouden moeten betalen.

en anders zouden we met zijn allen ergens een woonwagenkamp kunnen beginnen want dan hoeven we maar 3% te betalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

nee jij ziet het nog beetje verkeerd!

je moet gewoon gaan scheiden en stoppen met werken.dan krijg je meteen elke maand dikke huursubsidie en als je schoolgaande kindjes hebt krijg je daar ook dik geld voor.ik heb laatst gesproken met een chauffeur die zichzelf niet omhoog wilde laten schalen van D5 naar E6 want dan zou hij zeker boven de inkomensgrens komen en zou zijn dochter ineens dik 240 euro per maand minder studiefinanciering krijgen.

mijn zoon krijgt er 74 euro. dus die collega is zo gek nog niet bezig want die plukt nog net overal van waar ik niks meer van krijg.we hebben uit gerekend dat hij van de staat per jaar voor studie van zijn kids en dat soort dingen 4400 euro per jaar krijgt...

hij hoeft dus ongever 338 euro per 4 weken minder te verdienen dan ik en dan houdt hij nog meer over dan ik..

werkende mensen worden gewoon bestolen in dit land zo is het en zo zal het altijd wel blijven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden