Spring naar bijdragen
Gast Hallowed

wist je dat

Recommended Posts

Zojuist zei The_knitter:

Vandaag bericht van de hypotheekverstrekker dat de hypotheek definitief goedgekeurd is. Zat er niet over in, maar 1 november dus nu echt de sleuteloverdracht emoji322.png

HG !!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei RealZeus:

Da's daar een unicum. Ik had een keer een klein buisje stuk van de koelvloeistofleiding  en die hadden ze weer niet.

Klopt wel een beetje, want in de bouwvak moest een turboslang ook besteld worden, die lag toen ook niet op voorraad.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei The_knitter:

Vandaag bericht van de hypotheekverstrekker dat de hypotheek definitief goedgekeurd is. Zat er niet over in, maar 1 november dus nu echt de sleuteloverdracht emoji322.png

Gefeliciteerd! :ok:     (enne, wanneer is het feestje? :rolleyes: :D )

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei RealZeus:

Jij bent toch op vakantie? Of zit je met allemaal barre gaanders in het hotel die allemaal E6 verdienen aan de stamtafel?

Ik las dat je in Engeland ook je weekend rust straks niet meer mag doorbrengen in de cabine.

En dat alles omdat er aantal mensen denken hiermee een paar Oostblokkers naar huis te kunnen jagen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei shompie:

En dat alles omdat er aantal mensen denken hiermee een paar Oostblokkers naar huis te kunnen jagen.

:nee:

Misschien om een wat menselijker bestaan te hebben, jij gaat weer alleen van jezelf uit, niet ieder is daar blij mee om een weekend in een cabine door te brengen.

Ik ken mensen die vechten inmiddels om een ritje Duitsland of Frankrijk net voor het weekend :p

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik las dat je in Engeland ook je weekend rust straks niet meer mag doorbrengen in de cabine.

Moeilijk hè een artikeltje goed lezen.

Je mag in Engeland best in de auto 45 uur maken mits de auto op een daarvoor geschikte locatie staat.
Op een industrieterrein of op een parking langs snelweg wordt het inderdaad verboden en in mijn ogen helemaal terecht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei *Ger*:

:nee:

Misschien om een wat menselijker bestaan te hebben, jij gaat weer alleen van jezelf uit, niet ieder is daar blij mee om een weekend in een cabine door te brengen.

Ik ken mensen die vechten inmiddels om een ritje Duitsland of Frankrijk net voor het weekend :p

Ik ook Ger, ik ga binnenkort een reisje Spanje doen. Zelf om gevraagd en er zit een weekend in ook. Ik maak namelijk zelf uit wat ik doe in mijn weekend en hoe ik die doorbreng. En daar heb ik jou en je kornuiten niet voor nodig om mij te vertellen wat goed voor me is. Dat weet ik zelf veel beter.

En over het sociale masker hebben we het al vaker over gehad, daar hoef jij bij mij in dit geval niet mee aan te komen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 uur geleden zei Dokus:

Je mag in Engeland best in de auto 45 uur maken mits de auto op een daarvoor geschikte locatie staat.
Op een industrieterrein of op een parking langs snelweg wordt het inderdaad verboden en in mijn ogen helemaal terecht.

En ja Dokus, ik begrijp dat het in jou ogen geheel terrecht is.

Waneer ben jij voor het laatst 2 weekenden achter elkaar aan het werk geweest.... Juist ja, net als degene die het hardste roepen dat het een goed zaak is. Die mensen hebben niet met deze handhaving van onzinnige regels te maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei shompie:

Ik ook Ger, ik ga binnenkort een reisje Spanje doen. Zelf om gevraagd en er zit een weekend in ook. Ik maak namelijk zelf uit wat ik doe in mijn weekend en hoe ik die doorbreng. En daar heb ik jou en je kornuiten niet voor nodig om mij te vertellen wat goed voor me is. Dat weet ik zelf veel beter.

En over het sociale masker hebben we het al vaker over gehad, daar hoef jij bij mij in dit geval niet mee aan te komen.

Juist Ron, ikke ikke ikke

Jij kunt zelf wel uitmaken wat goed voor je is, vele kunnen dat niet.

En hoe meer aandacht dat er aan gegeven wordt des te duidelijker wordt  het en des te eerder wordt er overal gehandhaafd, dus blijf lekker schreeuwen ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
22 minuten geleden zei *Ger*:

En hoe meer aandacht dat er aan gegeven wordt des te duidelijker wordt  het en des te eerder wordt er overal gehandhaafd, dus blijf lekker schreeuwen ;)

De aandacht hebben juie er al aan gegeven dus dat is onnodig.

Maar fijn dat ze bij jullie alleen al.door deze regel elkaar de tent uit  vechten voor een weekendje ritje Frankrijk.

Ik hoop dat je die onzin zelf geloofd

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei *Ger*:

Stellen dat anderen niet kunnen uitmaken wat goed voor hen is (of ergens geen verstand van hebben) om zo je eigen zin door te drukken, waar zien we dat toch vaker? :rolleyes:

Je zou de politiek in moeten gaan....

De regel dat je de 45 uur niet in je cabine mag doorbrengen heeft op zich wel iets, maar laten we niemand voor de gek houden: Dit gaat echt niet helpen om Oostblokkers te weren of bedrijven te weerhouden hun mensen wekenlang door Europa te laten zwerven. Veel bedrijven hebben er financieel baat bij dus gaat er niets veranderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Leeuw:

. Veel bedrijven hebben er financieel baat bij dus gaat er niets veranderen.

De reden is gewoon dat het product maandag morgen om ... uur bij de klant moet zijn, maakt niet uit waar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei *Ger*:

Die kunnen we ook omdraaien "wij die 9% van de chauffeurs vertegenwoordigen, beslissen en mogen meedenken. Dat de meerderheid het niet met ons eens is.... lb wij zijn de vakbond".

11 minuten geleden zei Leeuw:

Stellen dat anderen niet kunnen uitmaken wat goed voor hen is (of ergens geen verstand van hebben) om zo je eigen zin door te drukken, waar zien we dat toch vaker? :rolleyes:.

Dat is toch de definitie van vakbond? 

bewerkt door HIT

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei *Ger*:

De reden is gewoon dat het product maandag morgen om ... uur bij de klant moet zijn, maakt niet uit waar.

Dat geloof ik best, maar als je op de kalender kijkt dan was er voor die maandagmorgen ook al een week waarin het product geleverd had kunnen worden. Bedrijven besparen graag op opslag, maar het just-in-time gebeuren betekent feitelijk niets anders, dan dat de opslag in een vrachtwagen op/langs de snelweg plaatsvindt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 uur geleden zei shompie:

Daar heb je denk ik de reden van het verschil van inzicht. Die oostblokkers hebben ook een keus, thuis blijven en niets of een hongerloontje verdienen, of deze kant opkomen en een in hun ogen fatsoenlijk salaris bijelkaar schrapen....W.m.b. Niet echt een keus! Lieden die nog willen ‘zwerven’ worden door deze regel gedwarsboomd, niets meer, niets minder. Maar, denk dat die MOE landers ook ieder weekend thuis willen zijn, maar door redenen zoals bv Leeuw ook aangeeft worden gedwongen om meerdere maanden in dat hok te bivakeren. Om dat laatste nu eens te verbeteren in volgens mij niets mis mee.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Murphy:

Dan eerst maar eens afwachten in wat voor een "hok" de mannen de verplichte weekend rust gaan doorbrengen.....

Denk niet dat het een hotelstandaard gaat worden....

Daar heb je weer een punt Eddy, blijft......spannend ??

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎18‎-‎10‎-‎2017 om 09:01 zei Dokus:

Ook daar zijn de meningen over verdeeld:

Als ik dit artkel van Commercial Motor goed lees mag de 45-uurs rust helemaal niet in de cabine worden doorgebracht en de 24-uurs rust en dagelijkse rust alleen op daarvoor geschikte plaatsen, d.w.z. dat de chauffeur de beschikking heeft over een goede slaapplek en sanitaire voorzieningen.

Can you take your 45 hour weekly rest break in your cab

Hier ook de reactie van de Freight Transport Association:

Time for a rest?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden