Spring naar bijdragen
Gast Hallowed

wist je dat

Recommended Posts

Op 17-7-2018 om 10:54 zei trieftol:

De nieuwe van @Marotrans bijna klaar is.

Kan zelfs jij je omdraaien in bed :angel:

IMG-20180717-WA0004.jpg

Maar je kan lullen wat je wil, of het nou mooi is of die ouwe met neus mooier is, het is een feit dat als alle trucks een kleine meter cabine meer zouden moge hebben zou het leven voor de chauffeurs ook weer wat plezieriger worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei syme65:
…..

Werk niet ha.... Hoe kan ik dit verwijderen via mijn mobiel???

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

GEDAAN! :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast

Deze had minder geluk....collega van @albertvv

A31 (D): waar veiligheidsmaatregelen goed voor zijn....

Maandag rond acht uur ’s avonds liep een ongeval bij onderhoudswerkzaamheden op de A31 maar net goed af. 
Een 31-jarige automobilist stopte op de vluchtstrook vanwege een klapband 
Hij stapte uit om het rechter voorwiel te vervangen, terwijl zijn twee 18-jarige passagiers vanachter de vangrail het verkeer in de gaten hielden. Beiden droegen veiligheidshesjes.
Toen er een Nederlandse trekker met oplegger aan kwam,  waarschuwden de passagiers de bestuurder achter de vangrail te komen.
Die kon zich nog net in veiligheid brengen, voordat de truck de auto raakte en de hele linkerzijkant openreet.
De vrachtwagen kwam daarna in de berm weggezakt tot stilstand
Doordat de drie de juiste veiligheidsmaatregelen genomen hadden, raakte niemand gewond.
De A31 was tussen Lathen en Dörpen vanwege de berging van de twee voertuigen tot half zeven dinsdagmorgen afgesloten.
!!!20180717-A31-000.jpg
!!!20180717-A31-0.jpg
!!!20180717-A31-00.jpg
!!!20180717-A31-0000.jpg
Foto's: Polizei

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei andremast:
3 uur geleden zei mebo 07:
Stond jij dan kort voor de grens bij Nieuweschans?Dan ben ik bij je langs gereden in de luxe auto.

Nee bij wanlin in de ardennen

Bij nader inzien kon jij het ook niet zijn ,was een platte oplegger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

.. één van de mooie dingen van Noord-Holland, bloembollen, nu ook in de Achterhoek geteeld worden?

Nog meer wetenswaardigheden over onze voedselvoorziening...

Citaat

In de Achterhoek heeft het al twee maanden niet geregend en dat baart boer Hans Eelderink dagelijks zorgen. Hij verbouwt aardappelen, mais, suikerbieten en bloembollen, maar als hij zijn kostbare kweek niet af en toe sproeit, dan wordt het een treurige oogst.

Vooral de aardappelen en de mais hebben ernstig te lijden onder de droogte. "Normaal heb je acht aardappels aan een pol en nu vier. Dat is een halve opbrengst", zegt Eelderink. "Normaal rooi je zestig ton aardappels, maar dat wordt nu dus de helft. Het gaat voor een vaste prijs van tien cent per kilo weg, maar dat is dus de helft minder dan andere jaren."

De suikerbieten staan er al even beroerd voor. Maar voordeel van de biet is wel, zegt Eelderink. dat die zich snel herstelt als er een beetje regen valt. "Een aardappel houdt op met groeien als het dertig graden is. En het is de vraag of er nog iets te redden valt als het weer regent. De biet is alweer blij met een paar druppels."

(..)

Voor Eelderink wordt het een slecht jaar, zoveel staat vast. "We rekenen alleen nog maar uit hoeveel we eraan verliezen. Het is de vraag of we boven de veertig ton aardappels uitkomen. Als je geluk hebt, speel je quitte. Maar als je moet beregenen dan kost dat ook weer 1000 euro per hectare. En dat moet je ook meerekenen."  )..)

Bron:

https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2242138-een-aardappel-groeit-niet-meer-als-het-dertig-graden-is.html

10 centen voor een kilo aardappels...:eek::eek:

Geen idee voor welke sector die aardappels zijn..  maar als ik bij de groentenboer  €1,25 per kilo Frieslanders betaal (incl. BTW).. zit er toch wel een hoop centen tussen in de keten... toch?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Durashift:

Geen idee voor welke sector die aardappels zijn..  maar als ik bij de groentenboer  €1,25 per kilo Frieslanders betaal (incl. BTW).. zit er toch wel een hoop centen tussen in de keten... toch?

Dacht jij dat de boeren bepalen wat ze voor hun waar krijgen? De winst moet ergens vandaan komen...

In het voorjaar neem ik vaak even afslag Vierlingsbeek langs de A73 om voor mijzelf buren en schoonouders... soms nog een paar mensen... Asperges te kopen. Wat een prijsverschil vergeleken in de winkel. En lekker vers wat zoveel lekkerder is  :ok:

Ook fruit langs de weg is vele malen beter omdat er nog niet door een ander doorheen gerommeld is.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Durashift:

.. één van de mooie dingen van Noord-Holland, bloembollen, nu ook in de Achterhoek geteeld worden?

Dit zullen "patatters" zijn.

De tafelaardardappels die jij in de winkel koopt zullen voor een boer iets meer opbrengen, maar het is een feit dat er heel veel bij de prijs op komt voor de eindgebruiker het uit de winkel heeft gehaald.

Veel telers zijn gedwongen (door de financier) om contracten af te sluiten met de grote verwerkers om een "gegarandeerde" afname veilig te stellen. En dat weten afnemers als Aviko maar al te goed.

Bloembollen worden al ruim 30 jaar in het oosten van het land verbouwd, dat is niets nieuws.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Murphy:

Kan het zijn dat jou FB link/pagina niet op "openbaar" staat en enkel "vriendjes" dit kunnen lezen, Ron?

Dat klopt Murphy.

Ik probeerde het hier op het forum te plakken, maar niet gelukt.... :(

Kan ik hier filmpjes uploaden? Moet ik 'em ff van de telefoon afhalen....

Groet Ron

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Durashift:

Grote vraag is nu.. sloeg het motorblok ook aan? :angel:

Het is dus een MINI project geweest..;)

Verrassend.. ik had een iets groter type auto verwacht..

Wat jij ziet is het blok van een Mini...misschien ligt die wel in een Chevy Impala om het eens anders te doen..je weet het niet :D

• Like 1
  • Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 16-7-2018 om 22:18 zei albertvv:

Radio? Jij bedoelt die herrieinstallatie waar dj Tiesto nog jaloers op wordLOL

Hij mist alleen de No Fear sticker nog.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Durashift:

Grote vraag is nu.. sloeg het motorblok ook aan? :angel:

Het is dus een MINI project geweest..;)

Verrassend.. ik had een iets groter type auto verwacht..

Sterker nog, het motorblok heeft meerdere keren aangeslagen en op het korte filmpje hierboven loopt het (ik moest starten, omlopen, camera starten en filmen).

Het blokje ligt in een '71 mini (geen MINI/BINI) Clubman saloon.

Origineel een 1100 cc deluxe uitvoering.

Momenteel een 1275, HIF 44 carb, open lucht filter, 1.5 full roller rockers (normaal 1.3 steel forced) grotere kleppen, SW 5 nokkenas (snellere/langer open), gepoorte kanalen, 3, 2, 1 uitlaat spruitstuk en een 3" RVS middenpijp.

Normaal zo'n 50 pk aan de krukas, nu geschat op 85 pk aan de wielen (bij 550 kg).

Die grotere auto heb ik wel gehad, maar toen de belasting er weer op kwam, heb ik de Chevrolet K30 verkocht.....

Een euro per kilo wegenbelasting werd zelfs mij iets te gortig (zeker als je maar 100 km per jaar rijdt).

Groet Ron

bewerkt door ayla

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
17 uur geleden zei ayla:

en op het korte filmpje hierboven loopt het

Oh, werkelijk?

Dan is het beeld (voor mij)  anders dan de werkelijkheid.. :angel:

Maar, gefeliciteerd. Mooi dat het een originele Mini is (althans, de koets dan..;)). Veel plezier ermee. :ok:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites