[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijden op sokken mag.........


Teddybeer

Recommended Posts

  • Forumlid

Chauffeurs zijn in Duitsland niet strafbaar voor het besturen van een vrachtwagen zonder schoenen. Een Duitse chauffeur kreeg onlangs een boete van vijftig euro voor deze 'overtreding', maar een rechtbank in Bamberg besliste anders.

De chauffeur op sokken werd beboet tijdens een controle op de A9. Hij stapte naar de rechter en die stelde vast dat een chauffeur gepast schoeisel moet dragen tijdens het besturen van een voertuig. Echter, deze plicht kan niet worden voorgeschreven en de chauffeur kreeg daarom gelijk.

Een chauffeur kan wel aansprakelijk worden gesteld als door het dragen van verkeerd schoeisel schade geleden wordt of hinder ondervonden wordt door derden

Bron: www.truckstar.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klompen uut wa eg wel

maar Een chauffeur kan wel aansprakelijk worden gesteld als door het dragen van verkeerd schoeisel schade geleden wordt of hinder ondervonden wordt door derden

kan ik even niet plaatsen omdat ik zonder klompen rij, hoe kan ik dan hinder geven aan derden??buiten de lucht die dat verspreid danLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
klompen uut wa eg wel

maar Een chauffeur kan wel aansprakelijk worden gesteld als door het dragen van verkeerd schoeisel schade geleden wordt of hinder ondervonden wordt door derden

kan ik even niet plaatsen omdat ik zonder klompen rij, hoe kan ik dan hinder geven aan derden??buiten de lucht die dat verspreid danLOL

Het niet dragen van goed schoeisel, kan veroorzaken dat je bij het remmen van de rem afschiet en hierdoor hinder voor het verkeer veroorzaakt of zelfs een ongeluk.. (tenminste dat dacht ik dat ze bedoelen)

Maar ik heb zelf ook wel vaak de klompen uit, en dat rijdt zekers wel fijn... lekker luchten:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik kan ze helaas niet op de trap zetten omdat de deur niet lang genoeg is dus moet opletten dat ik niet een keer vergeet met omzetten dat ik ze aanlaat anders heb je nog natte voeten zoals vannacht:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het niet dragen van goed schoeisel, kan veroorzaken dat je bij het remmen van de rem afschiet en hierdoor hinder voor het verkeer veroorzaakt of zelfs een ongeluk.. (tenminste dat dacht ik dat ze bedoelen)

Maar ik heb zelf ook wel vaak de klompen uit, en dat rijdt zekers wel fijn... lekker luchten:D

Sokken zijn volgens mij geen schoeisel. Zonder schoenen - dus met alleen sokken aan - kan je prima een voertuig besturen. Zit geen enkel risico in. Er is dus geen schoeisel verplicht bij het besturen. Wel dien je als je een auto bestuurd - en je hebt schoenen aan - geschikt schoeisel te dragen.

Gevaarlijk schoeisel zijn bv teenslippers. Zo heb ik in mijn vriendenkring een ultra hippe vriend die een jaar of 7 terug als eerste met die teendingen aan rond liep hier (hier is A-dam). In de hippe scene* die hier op mode gebied zichzelf bloedserieus neemt en de boventoon voert in het uitgaansleven waren teenslippers toen helemaal hot. Persoonlijk vond én vind ik het meer dan belachelijke schoenen. Man onwaardig en heb ze dus nooit gehad. Terecht.

Maar terugkerend: op een goede dag parkeerde hij zijn splinternieuwe Golf achterop de trekhaak van een Range Rover in de Westerstraat. Schade: 3800 euro. Oorzaak: 'dubbelklappende' teenslipper toen ie wilde koppelen.

Conclusie: voor lul gelopen én een pak geld schade. Hip zijn is duur.

*Trouwens, de meest hippe types die hier in de stad rondlopen komen van origine ergens uit de provincie. Import dus. Daar bedoel ik richting jullie niets mee, de meeste van jullie wonen in wat wij (arrogant) 'de provincie' noemen - maar het zijn wel de ergste types die het hardst de mode terreur vertegenwoordigen/volgen en supporten.

Kans is dus groot dat jullie vroeger met die minkukels in de klas hebben gezeten. Vraagje: waren het toen ook al eikels?

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zo heb ik in mijn vriendenkring een ultra hippe vriend die een jaar of 7 terug als eerste met die teendingen aan rond liep hier (hier is A-dam).

.....

Trouwens, de meest hippe types die hier in de stad rondlopen komen van origine ergens uit de provincie. Import dus. Daar bedoel ik richting jullie niets mee, de meeste van jullie wonen in wat wij (arrogant) 'de provincie' noemen - maar het zijn wel de ergste types die het hardst de mode terreur vertegenwoordigen/volgen en supporten.

Kans is dus groot dat jullie vroeger met die minkukels in de klas hebben gezeten. Vraagje: waren het toen ook al eikels?

Volgens mij wordt dit een andere discussie, maar wel een leuke;)

Lijkt me wel waar dat gemiddeld de meer arrogante mensen naar de stad trekken. Alwaar ze zichzelf "volledig kunnen ontplooien".

Neem als voorbeeld de Groen Links kamer fractie. Allen afkomstig uit Amsterdam en hebben al 20 jaar geen boom in het echt gezien:D Die danken dat zij de aangewezen persoon zijn om het milieu te redden.

Mijn "boeren verstand" zegt me dat je beter wat extra snelwegen aan kunt leggen, file rijden kan nooit goed zijn voor het milieu.

Terugkomend op klompen, gympies en dergelijke. Ik zal ze niet dragen. Gelukkig heb ik degelijk werkschoenen. Bij al onze opdrachtgevers verplicht, maar ook handig om een lichte rolcontainer over een randje te wippen etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik kan ze helaas niet op de trap zetten omdat de deur niet lang genoeg is dus moet opletten dat ik niet een keer vergeet met omzetten dat ik ze aanlaat anders heb je nog natte voeten zoals vannacht:stom:

Of je schoenen op de onderste tree laten staan en op je bestemming aankomen met maar 1 schoen, had ik laatst........

Maar over het zonder schoenen aan rijden: ik draag altijd slippers, en bij verschillende controles (Nederland en Duitsland) nog nooit een opmerking over gehad, terwijl men het op zekers zag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja beste truckers,

op sokken ok ik zal het wel mis hebben maar kan mij niet bekoren ik moet goede schoenen aan hebben anders geen gevoel in de poten maar ja ieder zijn ding natuurlijk....

maar degene die zeggen op de sokken n goed gevoel te hebben dan twijfel ik toch ernstig of men echt chauffeur is maar goed ik laat ze in hun waarde .....of krijg ik nu commentaar :sjalom:

nou ben ik ooit ook 20 geweest en zag ik toendertijd ook dingen heel anders maar nu ik wat meer ervaring heb in deze dingen kan ik toch zeggen dat indien geen goed schoeisel gewoon bekeuren en n teen eraf..dat laatste is n geintje maar goed ook ik mag een mening hebben en ik rijd liever op schoenen...

en ik heb geen koppeling alleen criuse control en n gaspedaal remmen doe ik haast nooit

ciao van henki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410
ja beste truckers,

maar degene die zeggen op de sokken n goed gevoel te hebben dan twijfel ik toch ernstig of men echt chauffeur is maar goed ik laat ze in hun waarde .....of krijg ik nu commentaar :sjalom:

nou ben ik ooit ook 20 geweest

en ik heb geen koppeling alleen criuse control en n gaspedaal remmen doe ik haast nooit

ciao van henki

eerst noem je me een trucker, dan zeg je dat ik geen chauffeur ben maar je laat me wel in mijn waarde......:confused::stom:

20 ben ik ook ooit geweest, ben er nu 32, vraag me af wat op sokken rijden te maken heeft met leeftijd????

lees je laatste zin nog eens....remmen doe ik haast nooit......over truckers gesproken.....

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb mijn werkschoenen op de treeplank staan en heb gewoon klompen binnen staan maar ik rij gewoon op sokken . die klompen met hak staan voor de sier als ik word aangehouden kan ik ze snel aandoen ,om gezeur van mijn stink sokken te voorkomen is wel een idee voor een ander om dit misschien ook te doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja beste truckers,en ik heb geen koppeling alleen criuse control en n gaspedaal remmen doe ik haast nooit ciao van henki

enig idee hoe je smeer systeem werkt in je volvo??denk het niet he anders remde je wel wat vaker jaja je schreef: na wat jaren ervaring...........zou nog beetje bij leren ....maar ik laat je wel in je waarde...............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja beste truckers,

op sokken ok ik zal het wel mis hebben maar kan mij niet bekoren ik moet goede schoenen aan hebben anders geen gevoel in de poten maar ja ieder zijn ding natuurlijk....

maar degene die zeggen op de sokken n goed gevoel te hebben dan twijfel ik toch ernstig of men echt chauffeur is maar goed ik laat ze in hun waarde .....of krijg ik nu commentaar :sjalom:

enig idee waarom ze in de racerij met schoenen met een hele dunne zool rijden, en niet op klompen?

post-1146-1394781407,8565_thumb.jpg

omdat ze liever de pedalen willen voelen mischien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp dan ook niet dat iemand op klompen wil werken, dat werkt voor geen meter. Gewoon normale werkschoenen, eigenlijk verplicht stellen.

Sterker nog, dat is eigenlijk allang verpicht, en zeker door verzekeringsmaatschappijen.

Mij heeft het i.i.g. al een paar keer mijn voeten gespaard.

Zo is er eens een radiator op mijn teen gevallen, en heb ik eens een heftruck op mijn voet gehad. Op dat moment wel pijnlijk, maar uiteindelijk gelukkig niets aan over gehouden.........dankzij mijn werk, lees veiligheidsschoenen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410

pfffhhh wat een gezanik allemaal!! het gaat over rijden op sokken en NIET over werken met klompen!!! als ik achter t stuur zit moet ik toch gekke dingen doen wil ik een teen verliezen:rolleyes:

ik heb zelf veiligheidsklompen (sika) dus met dichte hak, stalen neus, olie-absorberende zolen en goedgekeurd volgens een of andere din-norm.

ik vind gewoon dat ik op de pedalen meer gevoel heb op sokken dan met schoenen en zoals routier ook al schreef ik vind t hygiënischer, geen vuil,olie of wat dan ook binnen.

maar ja als ik dit allemaal lees ben ik een wannabee, een trucker, geen echte chauffeur, moet ik nog veel leren en weet ik wat alles meer:mad: en nee heb geen ketting an mijn beurs en rij ook niet met een scania..... weet niet waar jullie mee bezig zijn maar dat in hokjes geplaatst worden begint me flink de strot uit te hangen hier:kill:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uit mijn klomp bedoel je....:D

gr.Den

ik bedoel de mensen die niet lezen waar het over gaat.

ik loop op klompen...

en alleen omdat ik die baggerschoenen niet in de auto aan wil hebben.

mijn auto is schoon van binnen, geen oliehok. omdat ik dat gewoon gescheiden wil houden.

ook handig bij poep aan de schoen.

die veterschoenen zijn gewoon teveel werk om steeds aan en uit te trekken.

en mijn klompen zijn net zo goed veiligheidsschoenen.

ik heb al eens iemand de bocht uit zien vliegen omdat hij geen gevoel in de pedalen had.

die gleed met z'n voet van de rem op het gas. waren zijn eigen woorden!

en daar heeft het buiten de auto dragen van veiligheidsschoenen helemaal niets mee te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410
ik bedoel de mensen die niet lezen waar het over gaat.

ik loop op klompen...

en alleen omdat ik die baggerschoenen niet in de auto aan wil hebben.

mijn auto is schoon van binnen, geen oliehok. omdat ik dat gewoon gescheiden wil houden.

ook handig bij poep aan de schoen.

die veterschoenen zijn gewoon teveel werk om steeds aan en uit te trekken.

en mijn klompen zijn net zo goed veiligheidsschoenen.

ik heb al eens iemand de bocht uit zien vliegen omdat hij geen gevoel in de pedalen had.

die gleed met z'n voet van de rem op het gas. waren zijn eigen woorden!

en daar heeft het buiten de auto dragen van veiligheidsschoenen helemaal niets mee te maken.

:tu::sjalom:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
sorry hoor maar welke van welke din norm is hier sprake?

olie absorberende zolen?

ah, zeker de din norm voor die korrels die ze op gemorste olie strooien, goh maken ze daar ook al goedgekeurde zolen van??

LOL LOL LOL LOL

Veiligheidsschoeisel moet tegenwoordig ook aan een bepaalde norm voldoen en ja dat wordt ook een DIN, norm genoemd, heeft met standaardisatie te maken en geld voor de gehele EU ook al zijn er binnen de EU landen die de veiligheidsnormen nog niet hebben ingevoerd of er nauwelijks op controleren.

En gelukkig vallen onder die norm ook een aantal klompen, zelfs geheel houteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden