Spring naar bijdragen
  • 0

FNV en Wilders


Gemusejager

Vraag

  • Forumlid

FNV en Wilders

De dagen van Woudenberg keren terug

10 oktober 2009 - Dat de FNV al jaren geen strijdbare organisatie meer is weten we allemaal. Het beetje strijdt dat de bond gedwongen voert loopt meestal af met een compromis waarbij de overheid of de werkgevers er beter uitspringen dan de leden. “Als het vuurtje maar weer geblust is”, is meestal de leus van het bestuur. We weten allemaal nog hoe de stakingsbeweging van 2004 na de megamanifestatie op het Museumplein in Amsterdam, door het bestuur de dolkstoot werd gegeven. Er was toen genoeg kracht om Balkenende de laan uit te sturen. Maar de FNV bestuurders pleegden voor de zoveelste keer verraad en vertrokken daarna naar mooie baantjes zonder zich te bekommeren over wat er van de Nederlandse arbeiders zou terechtkomen. Het resultaat zien we nu.

De regering en de werkgevers zijn vastbesloten om de pensioengerechtigde leeftijd op te trekken naar 67 en later waarschijnlijk nog iets hoger. Tijd om in actie te komen zou je denken, en de stakingskassen open te trekken. Maar wat doet Mevr Jongerius, de zoveelste van een lange rij waardeloze FNV voorzitters? Zij maakt een afspraak met Geert Wilders, opportunist, racist en de leider van een partij die zonder meer als vijandig richting de arbeiders moet worden gezien. Gezellig samen actie voeren om de 65 te behouden is haar motto. Als het niet zo droevig was zou je in lachen uitbarsten. Van principes was al lang geen sprake meer in de FNV maar met deze episode is toch wel een heel diep dal bereikt.

Het roept de vraag op of de FNV terug gaat naar de dagen van Woudenberg, de leider van de FNV voorloper NVV tijdens de Tweede Wereldoorlog. Deze Woudenberg was een actief aanhanger van de NSB. Nu zien we een FNV voorzitter om de tafel zitten met een figuur die mensen uit de samenleving wil uitsluiten en er een gevaarlijk gedachtegoed op nahoudt dat sommige groepen binnen de maatschappij als minderwaardig beschrijft. Niet ver weg dus van het gedachtegoed van de eerder genoemde NSB. Misschien wordt het tijd dat mevr Jongerius wat geschiedenislessen gaat nemen, of dat ze gewoon verdwijnt als voorzitter. Dat lijkt eigenlijk nog de beste optie. Mensen met zo’n beperkte visie horen niet op een dergelijke post. We moeten aannemen dat er van uit de FNV meer tegenstand tegen deze samenwerking zal komen. Mocht dit niet het geval zijn en de bespreking gewoon door gaan is de tijd gekomen om over het opzeggen van het lidmaatschap na te denken. De maat is nu echt bijna vol!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Gast chauffeurinopstand
stome vraag misschien !

maar waarom noem je jezelf chauffeurinopstand ?

het enige wat ik van je lees is dat je als een blind paard achter de vakbond aanloop en hun sponsers ( pdva sp groen links )

ja echt een chauffeur in op stand !!!!!

beter gezegt een vazal van de bond :ja:

Ik weet niet wie er blind ergens achter aan loopt? het verschil tussen bondgenoten/SP en de PVV is dat mijn clubs verenigingen zijn waar leden wat te vertellen hebben, jij hangt een leiden aan en als je de geschiedenis kent weet je waar dat in uitmond.........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurinopstand
Ach ik had het kunnen weten een volgling van de tsaar uit Oss

de man die geen lef had en ook nooit zal krijgen

de man die de kans had om in dit kabinet te komen maar er toch maar van af zag !! laf

en nu moet deze partij weer uit de slop worden gehaald door de TSAAR

laat me niet lachen !!LOL

Ook hier verdraai je weer de feiten........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurinopstand
ach hij leest ook al de groene amsterdamer ! een rooier blad moet nog worden uit gevonden >-!

Is het gelogen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ik stop met deze discussie, ik heb geprobeerd om met normale argumenten te discusieren.

een echte discussie is het nooit geweest, alleen maar gooien met ferme taal zonder echt antwoord te geven.

dus einde discussie voor mij! :ja:

Zo werkt dat bij dit soort politici, wanneer ze aangesproken worden op "niet gefundeerde" uitingen. Met een tegenvraag of door stemverheffing gaan ze het antwoord, dat ze niet kunnen geven, uit de weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En omdat dit een eindeloos wellus nietus spelletje is... wordt het tijd om er toch maar een slot op te gooien voor er dingen gezegd gaan worden waardoor een admin straks weer werk heeft en wat van die kaarten moet gaan uitdelen.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden