[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

onderhandelingen nieuwe CAO


hwm.klaassen

Vraag

  • Forumlid

oktober 2009

FNV-bond wil in weg-cao in elk geval inflatie compenseren

FNV Bondgenoten wil volgend jaar bij de onderhandelingen over een nieuwe cao voor het beroepsgoederenvervoer over de weg een looneis stellen die gelijk is aan de inflatie, dus naar verwachting 1 tot 1,5 procent. De bond gaat de werkgevers ook enkele andere verbeteringen van arbeidsvoorwaarden voorstellen, namelijk een reiskostenregeling in het woon-werkverkeer, een betere overstaanvergoeding en een vuilwerktoeslag. De bond wil bovendien afspraken maken over behoud van werkgelegenheid.

Komend jaar moet er een nieuwe cao in het wegvervoer komen. FNV Bondgenoten stelt vooralsnog gematigde looneisen, maar wil wel dat in de komende jaren een begin wordt gemaakt met het inlopen van de door deze bond gesignaleerde loonachterstand van chauffeurs op vergelijkbare beroepsgroepen. De bond wijst erop dat als de crisis voorbij is, de schaarste aan chauffeurs van enkele jaren terug opnieuw de kop zal opsteken.

Komend jaar zullen de sociale partners in het wegvervoer ook afspraken moeten maken over de invoering van de 48-urige werkweek. Daarbij wordt door FNV Bondgenoten gemikt op behoud van inkomen voor chauffeurs, geen verslechtering van de huidige arbeidstijden, invoering van roostertoeslagen en meer invloed van chauffeurs op hun arbeidstijden en inroostering.

Veel chauffeurs raken door de verkorting van de maximaal toegestane arbeidstijd per week overuren kwijt. Dat gebeurde dit jaar trouwens ook al als gevolg van de recessie. Hoe de vakbond dit wil compenseren, is nog niet duidelijk.

FNV Bondgenoten wijst er zijn leden op dat op grond van de cao-2009 de lonen in oktober met 0,9 procent omhoog gaan. In januari van dit jaar stegen ze al met 3,5 procent. Huub

Bron Transport nieuws

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 141
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0

Ze hoeven van mij echt geen 8% te vragen dat is op dit moment teveel van het goede,dat weten we allemaal.Maar ze moeten eens een keer met de vuist op tafel slaan.Laten weten dat het zo niet verder kan en dat er in de toekomst echt iets gedaan moet worden,desnoods met harde acties.

Maar zoals ik al aangaf denken ze eerst aan hun mogelijke politieke carierre en dan pas aan de chauffeur.Oh nee de werkgevers zitten er ook nog tussen,wij komen op de derde plek.

Ben ik sarcastisch?Ja dat ben ik want ik heb in zijn geheel al heel lang geen vertrouwen meer in de bond.(persoonlijke ervaring).

Maar goed,we zullen wel zien hoe het gaat lopen :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ze hoeven van mij echt geen 8% te vragen dat is op dit moment teveel van het goede,dat weten we allemaal.Maar ze moeten eens een keer met de vuist op tafel slaan.Laten weten dat het zo niet verder kan en dat er in de toekomst echt iets gedaan moet worden,desnoods met harde acties.

Maar zoals ik al aangaf denken ze eerst aan hun mogelijke politieke carierre en dan pas aan de chauffeur.Oh nee de werkgevers zitten er ook nog tussen,wij komen op de derde plek.

Ben ik sarcastisch?Ja dat ben ik want ik heb in zijn geheel al heel lang geen vertrouwen meer in de bond.(persoonlijke ervaring).

Maar goed,we zullen wel zien hoe het gaat lopen :confused:

Edwin , wie moeten dat gaan doen, alleen de "actieve" leden of gaan de overige chauffeurs daar ook aan mee doen? Wij met z'n allen zijn namelijk die vuist .

En wie van de bij de onderhandelingen betrokken personen ( 4 kaderleden die full-time chauffeur zijn en 2 bestuurders) is er geïnteresseerd in een politieke carrière ? :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In geen enkele sector wordt de Cao zo met voeten getreden als in het transport , urenschrappen en te lage inschaling is aan de orde van de dag en jan de chauffeur staat er bij en laat het lijdzaam over zich heenkomen en je ziet het langzamerhand de spuigaten uitlopen.

Of de Jan de Chauffeur denkt na 3 maanden ;Baas krijg de k....e maar en gaat naar een nieuwe baas (waarbij hij € 1500,- achterstallig loon aan geschrapte uren laat lopen) Waardoor die naaier van een baas lekker 3 maanden goedkoop personeel heeft gehad.

Daarentegen kan men erg mopperen op te lage CAO-loonstijgingen bereikt door de bonden, maar als je een keer per jaar een "baas" € 1500,- kado geeft op vorenstaande manier staat dat gelijk aan 5% achteruitgang in loon en dat word vaak wel normaal gevonden.

Nu is het wel zo dat de procedure om je rechtmatige geld op te halen erg lang kan duren maar dat ligt aan het Nederlandse recht .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Of de Jan de Chauffeur denkt na 3 maanden ;Baas krijg de k....e maar en gaat naar een nieuwe baas (waarbij hij € 1500,- achterstallig loon aan geschrapte uren laat lopen) Waardoor die naaier van een baas lekker 3 maanden goedkoop personeel heeft gehad.

Daarentegen kan men erg mopperen op te lage CAO-loonstijgingen bereikt door de bonden, maar als je een keer per jaar een "baas" € 1500,- kado geeft op vorenstaande manier staat dat gelijk aan 5% achteruitgang in loon en dat word vaak wel normaal gevonden.

Nu is het wel zo dat de procedure om je rechtmatige geld op te halen erg lang kan duren maar dat ligt aan het Nederlandse recht .

Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de meeste chauffeurs te schijterig zijn om voor hun recht op te komen op het moment dat ze bij zo'n hufter in dienst zijn, als men weg is dan hebben ze lef om hun recht geldende loon op te eisen.

Het is veel eenvoudiger om te kankeren op bonden e.d. terwijl ze zelf geen knip voor de neus waard zijn.

Die lui zullen dan ten alle tijden argumenten zoeken om af te geven op alles wat met een bond te maken heeft, dat zie je ook aan de meelopers hier op dit forum, op een veilige achterbakse manier iets of iemand afbranden terwijl ze zelf met een broek vol rond lopen.

Dan krijg je ook van die 'lul' verhalen over 8% e.d., over realisme word niet gerept. En al helemaal niet hoe men dat binnen denkt te halen.

Zolang een ander het maar doet voor zulke schijters, dan rijden die lui ondertussen de vouwen uit je broek, als je een pamflet staat uit te delen.

Komen ze er dan op dat moment nou eens bij staan, maar nee stel dat het baassie er eens achter zou komen dat ze aan een actie meedoen.

Prompt hebben die lui weer het hoogste woord op internet.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de meeste chauffeurs te schijterig zijn om voor hun recht op te komen op het moment dat ze bij zo'n hufter in dienst zijn, als men weg is dan hebben ze lef om hun recht geldende loon op te eisen.

Het is veel eenvoudiger om te kankeren op bonden e.d. terwijl ze zelf geen knip voor de neus waard zijn.

Die lui zullen dan ten alle tijden argumenten zoeken om af te geven op alles wat met een bond te maken heeft, dat zie je ook aan de meelopers hier op dit forum, op een veilige achterbakse manier iets of iemand afbranden terwijl ze zelf met een broek vol rond lopen.

Dan krijg je ook van die 'lul' verhalen over 8% e.d., over realisme word niet gerept. En al helemaal niet hoe men dat binnen denkt te halen.

Zolang een ander het maar doet voor zulke schijters, dan rijden die lui ondertussen de vouwen uit je broek, als je een pamflet staat uit te delen.

Komen ze er dan op dat moment nou eens bij staan, maar nee stel dat het baassie er eens achter zou komen dat ze aan een actie meedoen.

Prompt hebben die lui weer het hoogste woord op internet.:ja:

Beetje zielig zulk taalgebruik. Ik begrijp dat t je hoog zit. Misschien een iets andere aanpak;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurinopstand
Beetje zielig zulk taalgebruik. Ik begrijp dat t je hoog zit. Misschien een iets andere aanpak;)
Pardon??? Hoe vaak is er niet richting de vakbondsjongens hier in dezelfde bewoordingen gebruld? Toen hoorde ik je niet maar schijnbaar voel je je nu aangesproken! Ik ben het helemaal met GJ eens. Veel chauffeurs hebben hier of in het chauffeurscafe een gigantisch grote mond, terwijl ze bij hun baas zo mak als een lammetje zijn en zich gigantisch laten bestelen! En wat dan het ergste is dan hebben die bonden het nog gedaan ook in de ogen van zo'n ongeorganiseerde profiteur. Ik hoop dan ook dat CNV en CDA tot een overeenkost gaan komen dat CAO partijen voor deze groep profiteurs in het CAO-loze tijdperk het minimumloon nog maar hoeven te betalen. Dan hebben ze recht een grote bek te hebben!
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurinopstand
Werkgevers zijn op grond van de Wet op de collectieve arbeidsovereenkomst verplicht om de cao toe te passen op niet-leden. Dit is tevens in lijn met het gelijkheidsbeginsel.

Als gevolg van deze regels krijgen vakbonden van de werkgevers weer geld, namelijk het vakbondstientje. Momenteel is dit circa 42 euro voor iedere werknemer die onder de werkingssfeer van de afgesloten cao valt.

Vakbonden verdienen dus veel geld door iedere keer namens een kleine groep vakbondsleden een cao af te sluiten die uiteindelijk geldt voor alle werknemers.

Die wet staat op het punt aangepast te worden om meer ruimte te creeeren om de lonen te matigen in een CAO-loos tijdperk.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast chauffeurinopstand
Oftewel iedereen willen ze verplichten om lid van een bond te worden.Zijn dat dingen die de bond graag wil om zo hun schandelijke salarissen en andere dingen te betalen?Of willen ze een groot gat tussen de chauffeurs onderling creeren?Ik geloof nooit dat de politiek dat even voorgesteld heeft.

Vooral die laatste zin van jou vind ik een beetje stuitend.Alsof een chauffeur die geen lid is minder is als een chauffeur die wel lid is.Geeft wel een antwoordt op mijn vraag of ze een gat willen creeeren.

Van je "collega's"moet je het hebben...................niet dus :mad:

Je kan ook een alternatieve bond oprichten die wel aan de eisen voldoet in plaats van tegen de huidige bonden aan te trappen. Daarnaast leeft er binnen het CDA een plan om in een cao-loos tijdperk niet leden het minimumloon te mogen betalen, al ben je jaren in dienst. Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze dit technisch gaan doen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je kan ook een alternatieve bond oprichten die wel aan de eisen voldoet in plaats van tegen de huidige bonden aan te trappen. Daarnaast leeft er binnen het CDA een plan om in een cao-loos tijdperk niet leden het minimumloon te mogen betalen, al ben je jaren in dienst. Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze dit technisch gaan doen.

Waarom, waarom? Ja waarom word er eigenlijk tegen de eigen bond aangeschopt? Denk daar nou eens over na man, ipv er achteraan te hollen. Veel duidelijker kunnen deze signalen toch niet zijn

Ja, dit besluit zie ik met angst en beven tegemoet. Dan moet ik voor mezelf opkomen zeker?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je kan ook een alternatieve bond oprichten die wel aan de eisen voldoet in plaats van tegen de huidige bonden aan te trappen. Daarnaast leeft er binnen het CDA een plan om in een cao-loos tijdperk niet leden het minimumloon te mogen betalen, al ben je jaren in dienst. Ik ben overigens wel benieuwd hoe ze dit technisch gaan doen.

En zolang die er niet is, kan men alleen maar tegen die bonden aantrappen.. Vaak ook nog eens terecht als ik het verleden zo eens allemaal teruglees.

. Ik hoop dan ook dat CNV en CDA tot een overeenkost gaan komen dat CAO partijen voor deze groep profiteurs in het CAO-loze tijdperk het minimumloon nog maar hoeven te betalen. Dan hebben ze recht een grote bek te hebben!

Je bedoelt dan moeten ze zich aansluiten bij een bond, om zich ergens achter te scharen dat alleen maar geld kost en waar ze niet achter staan.... Over egoistisch gesproken..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
A; Waarom, waarom? Ja waarom word er eigenlijk tegen de eigen bond aangeschopt? Denk daar nou eens over na man, ipv er achteraan te hollen. Veel duidelijker kunnen deze signalen toch niet zijn

B; Ja, dit besluit zie ik met angst en beven tegemoet. Dan moet ik voor mezelf opkomen zeker?

B; Het zou hier op het forum duidelijk moeten zijn dat jij uiterst goede afspraken hebt gemaakt met jouw werkgever, maar stel, nu :

Die regeling gaat in, jij vang nu € 2500,- per maand(schatting), de concullega van jouw werkgever is niet zo sociaal en geeft zijn werknemers gewoon het minimumloon voor hetzelfde werk ( rond de € 1050,- per maand dacht ik).....

wat gaat er gebeuren denk je ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je bedoelt dan moeten ze zich aansluiten bij een bond, om zich ergens achter te scharen dat alleen maar geld kost en waar ze niet achter staan.... Over egoistisch gesproken..

--== Freddy ==--

Zieltjes winnen hier lijkt mij geen doel.

De mensen eerst maar goed aan het nadenken krijgen is voor de hele sector veel beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zieltjes winnen hier lijkt mij geen doel.

De mensen eerst maar goed aan het nadenken krijgen is voor de hele sector veel beter.

Dit vind ik pas een antwoord.... de bekende spijker op de kop meppen.

De mensen stof tot nadenken geven zal inderdaad vele malen beter helpen als uitspraken doen van : ik hoop dat blablabla minimumloon hoeven te betalen blablabla... Met dat soort kreten werk je juist aversie in de hand en zeker als het ook nog gebeurt door (mits het nog zo is) kaderleden.

Het probleem is echter dat het vertrouwen op een enorm laag pitje staat en dat vertrouwen moeten de bonden (meervoud) eerst maar weer eens terug zien te krijgen.. Dat zal op zeker niet makkelijk worden, en dan helpt het niet mee als bovenstaande uitspraken worden gedaan, al dan niet gefrustreerd...

Hoe het vertrouwen terug te winnen is mij ook een raadsel, wellicht dat een grote klapper nodig zal zijn... maar hoe en wat, daar kan ik helaas geen zinnig antwoord op geven.

Zolang er (ex)leden zijn die slechte ervaringen hebben gehad of nog hebben zal er ook op zeker tegengas worden gegeven aan de tafel of op het forum.

--== Freddy ==--

Ter aanvulling: Vraagt men zich bij de bonden uberhaupt wel af waarom er zoveel verzet is van (ex)leden op het forum ???

bewerkt door Freddy
nog een aanvulling gedaan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Zieltjes winnen hier lijkt mij geen doel.

daar hoef je ook niet bang voor te zijn.

de discussies die hier uitgevochten worden blijken nou niet echt een goede reclame voor de vakbonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

En wat dan het ergste is dan hebben die bonden het nog gedaan ook in de ogen van zo'n ongeorganiseerde profiteur. Ik hoop dan ook dat CNV en CDA tot een overeenkost gaan komen dat CAO partijen voor deze groep profiteurs in het CAO-loze tijdperk het minimumloon nog maar hoeven te betalen. Dan hebben ze recht een grote bek te hebben!

Had jij het laatst niet over collegialiteit???

wat je hierboven van je geeft vind ik walgelijk.

FF je herrinnering een steuntje geven mbt tot jouw uiting over solidatiteit

post_old.gif 04-10-2009, 11:37 #7 chauffeurinopstand

Zeer gewaardeerd poster

Geregistreerd op: Feb 2007

Locatie: ZH

Berichten: 540

im_msn.gif

Citaat:

Origineel gepost door rimero viewpost.gif

vandaar dat er vrijdagnacht een paar van die chauffeurs me probeerden uit vragen hoeveel ik dan verdiende als vaste charter:Dmooi niet he:stom:

Het zal wel gewaardeerd worden dat jij een collegiale chauffeur bent............:stom::stom::stom::stom::stom:

__________________

Waarom wordt een tegelzetter die zijn tegeltjes recht plakt in mijn plee beter beloond dan een chauffeur die duizenden kilometers schadevrij rijdt? We zijn toch beiden vakman!?

http://chauffeurs-cao.hyves.nl/

user_offline.gifreport.gif quote.gif multiquote_off.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Het lijkt me beter als een aantal posters (zowel pro als contra) in deze topic een cursus "Hoe leer ik fatsoenlijk te discussiëren" zou volgen , misschien dat dan het onderwerp "Vakbond en/of Cao" hiermede een positieve bijdrage zou kunnen gaan vormen voor de toekomstige arbeidsvoorwaarden en salarissen.

Uit de reactie,s kan ik niet opmaken dat men de vakbonden en hun werk tracht te promoten en hiermede de organisatiegraad probeert te overtuigen door anderen bewust te maken van de noodzaak hiertoe.

Met deze toonzetting van intimidatie , beschuldiging en belediging van niet-leden bereikt men eerder het tegendeel.

Ik haak in deze topic af aangezien ik geen enkele behoefte meer heb om te reageren als het zo de beledigende kant op gaat.

Gé

LOL

Ik zal het noooooit meer doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik heb niet eens het idee dat men niet kan discussieren.. Ik heb het idee dat er gewoon enkelingen zijn die willens en wetens de boel over de kling willen proberen te jagen.

Zolang er leden zijn die hun visie op deze manier willen uitdragen zal het altijd op heibel blijven uitdraaien.

De bal ligt in deze bij de bonden en wellicht ook bij het beheer (wij dus). Om ervoor te zorgen dat er op een redelijke wijze wordt gecommuniceerd.

Echter met enkele leden van de bond die hier in de topics aan het posten zijn gaat het niet lukken.. Evenals met enkele tegenstanders van een bond die hier aanwezig zijn zal het evenmin lukken... Ik heb gelukkig in dit topic ook een lichtpunt gezien in de reactie van RonJB die mijns insziens precies aangaf waar de schoen wringt, zonder ook maar 1 iemand (voor of tegen) te schofferen...

Nu rest alleen nog de vraag hoe krijgen we die personen zover dat ook een normale discussie te voeren is ??

Het lijkt me dat de tegenstanders van een bond eens bij zichzelf te rade moeten gaan of ze op die manier bereiken wat men hoopt te bereiken ?

Het lijkt me juist dat ze het tegengestelde gaan bereiken, namelijk bondsmensen die vrijwillig op het forum vertoeven de hakken in het zand zetten ....

En de voorstanders van de bonden idem dito.. Zeker als er al topics worden ge-opend over opzegging van het lidmaatschap en zeker als die opzeggingen komen vanwege uitspraken of acties van bondsmensen op het forum. Het kan toch niet zo zijn dat een bestuur van de FNV zit te wachten op opzeggingen naar aanleidingen van die dingen.

Ik weet dat er van diverse ex bondsleden aardig wat oud zeer zit, maar weet ook dat er bondsmensen op het forum zijn die er wel naar willen luisteren en je eventueel kunnen en willen helpen en ook nog bij machte zijn om fatsoenlijk de discussie aan te gaan.

Er is me al door diverse personen gevraagd om het forumdeel CAO gewoon maar te sluiten.. Dit gaan we niet doen, simpelweg omdat het ook bij het beroep hoort.

Wij gaan proberen er nog scherper op te zitten en desnoods mensen uitsluiten van dit forumdeel als men herhaald over de scheef gaat. Kan men hier niet mee leven.. ook goed.. laat maar per PB weten, dan heb ik nog een hele aardige knop in mn admin panel.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hallo allen,

Ik heb sinds tijden weer eens een berichtje geplaatst en als ik het hier zo bekijk past DIT BERICHT hier ook wel. :ja:

Het voordeel van weer eens even 'neutraal' in een discussie te stappen is om te zien dat veel mensen hier dingen door elkaar halen.

Freddy denkt dat mensen met opzet aan het stoken zijn, maar ik denk dat men elkaar niet begrijpt, sterker nog, elkaar niet wil begrijpen. Ook onder tegenstanders van vakbonden worden ook vaak uitlatingen gedaan die niet kloppen, misschien is het handig dat ook zij eerst even research doen naar de specificaties. Bijvoorbeeld: Slaat een statement of bericht op FNV Bondgenoten of op FNV Bondgenoten/ beroepsgoederenvervoer en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ook wat het betekent om lid te zijn van een vereniging, ik betaal dus moeten zij doen wat ik wil. Klopt dat wel? (zie weer DIT BERICHT)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik hoop dat de discussie nou niet weer giga uit de bocht vliegt, maar een ieder die denkt dat er dit jaar meer dan 1,5% bij komt moet de kranten eens open slaan en eens op een ander gedeelte van dit forum gaan kijken waar alle bedrijven staan die het loodje al gelegt hebben dit jaar...

Vorig jaar was er al een grote discussie of het wel verstandig was om die 6% wel te gaan eisen. Toen waren en ook velen onder ons die zeiden dat we daarmee de markt hier kapot zouden maken met het oog op de, toen nog, aanstaande crisis. Inmiddels weten we hoe die crisis heeft uitgepakt voor onze sector.

Er is dit jaar in tegenstelling tot voor gaande jaren echt bijna geen geld verdient. (Er in in de hele sector 60% verlies gedraaid)

Ik ken verhalen van opdrachtgevers die dit jaar met nieuwe vervoerders zijn gaan rijden. Daarmee 25% hebben bespaard en nog op de vingers getikt worden door het hoofdkantoor omdat, ze het minst van alle vestigingen in europa op transport bespaard hebben.

We kunnen nu wel een procent of 10% gaan eisen en dan met z'n allen lekker koffie gaan drinken op de A10, de A15 en de A27, maar meer dan 1,5% zit er dit jaar echt niet in.

En om nu te gaan roepen de bonden doen niks aan de loonsverhoging, vind ik in deze tijd erg flauw en heel makkelijk scoren...

ps. Dit is niet bedoeld als een praatje om een zwakke eis te verdedigen. Iedereen die de discussie vorig jaar ook gevolgd heeft weet vast nog wel dat ik een van de grote voor standers was en nog steeds ben van een zo hoog mogelijke loonsverhoging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
We kunnen nu wel een procent of 10% gaan eisen en dan met z'n allen lekker koffie gaan drinken op de A10, de A15 en de A27, maar meer dan 1,5% zit er dit jaar echt niet in.

En om nu te gaan roepen de bonden doen niks aan de loonsverhoging, vind ik in deze tijd erg flauw en heel makkelijk scoren...

Ja idd lekker flauw. En 2, 3, 4, 5, enz jaar geleden dan? Toen de bonden zo blij waren met de 48-urige werkweek? Toen ze allang wisten dat die eraan zat te komen? Schei nou eens uit met dat beleid steeds maar goed te praten. Raar he, dat je dan steeds getackeld word:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ja idd lekker flauw. En 2, 3, 4, 5, enz jaar geleden dan? Toen de bonden zo blij waren met de 48-urige werkweek? Toen ze allang wisten dat die eraan zat te komen? Schei nou eens uit met dat beleid steeds maar goed te praten. Raar he, dat je dan steeds getackeld word:rolleyes:

:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden