[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de bandenkeuze van kalakuski voor finland


Gast

Recommended Posts

asdruk, alleen maar voor de asdruk.

een paar postings hier boven heb ik daarover al geschreven.

ik heb idd geen 6x4. we hebben er wel een paar, maar die rijden allemaal een lijndienst. een 6x4 werkt geweldig, maar leeg valt er niet mee terijden. op ijs bedoel ik.

andere auto's kijken is leuk. maar je moet ook kijken wat voor werk er mee gedaan word. iemand die bv oslo-spanje rijd, zal een andere auto hebben als iemand die oslo-stockholm rijd, en een ander rijd olso-noord noorwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
is geen leugen. er zullen vast wel hollanders drugs rijden.

net zoals andere landen.

alleen hebben de hollanders de naam.;)

kijk maar bij doaunecontroles. wie worden er voor controle uitgehaalt?

belgen hebben de naam patat te eten, terwijl de nederlander gemiddelt meer patat eet. :ja:

En Finnen zijn perfekt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt, ik heb ook al eens 9 X 500 euro betaalt. In december auto's op zomerbanden geladen in Oostenrijk, bij Munchen gepakt door de Polizei. Kon praten als Brugmans.......

En nog voor 2 auto's 750 euro betaald omdat de tank leeg was, dat is ook verboden in Duitsland, rijden met een lege tank!

LOLLOLLOLLOLLOLLOLLOLLOL

Volgende x gewoon stil houden herman en niet praten als brugman:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik was eens ff aan het zoeken en aan het speuren op internet.

En je hebt wel gelijk.

Het zijn wel veel buitenlandse vrachtwagens die op de kop liggen of een ongeluk krijgen daar in de wintermaanden.

Wat mij wel opvalt is dat je haast elk nl transportbedrijf die op noorwegen rijdt wel tegenkomt op foto's met ongelukken,behalve Tanke transport(voor zover ik nu heb gezien)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En Finnen zijn perfekt?

Gast, wat zeur je nou? Begrijp je zijn posting niet? Het gaat erom dat ie een bepaald punt wil maken, niet om of het waar is of niet wat er gezegd wordt.

Verder heb ik niet echt veel interessants toe te voegen aan deze (interessante) discussie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn laatste combi containerauto had ik bijna altijd (max1,5 week per jaar niet) met een kraanbak met de kraan achterop, leeg met de as omhoog was de asdruk op de trekas ±12,5ton had ik op de stuuras toch nog 5ton over.

Was inderdaad makkelijk wegrijden bij gladheid en/of onverhard. Had dan wel geen zandaggregaat maar 's winters doet een zak split ook wonderen.;)

Henk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nee dat kun je niet aan vechten Heb het geprobeert in Koln

Omdat ik een duits kenteken had En geen bewijs had dat die auto naar Nederland ging.Tweede hands En in Duitsland gekocht Daar is het verplicht om de winter of zomerbanden er bij te doen Zelfs de verkoper kan nog een boete krijgen als dat niet in orde is Dat hebben ze mij netjes verteld in Koln.Huub

Kunnen we heel kort over zijn, LULKOEK

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Winterreifen

s.gif

Seit 01.05.2006 ist es gesetzlich festgeschrieben, dass die Ausrüstung von Kraftfahrzeugen an die Wetterverhältnisse anzupassen ist. Der Gesetzgeber hat in § 2 Abs. 3 a StVO jedoch keine generelle Winterreifenpflicht eingeführt. Beispielhaft schreibt das Gesetz vor, dass zur witterungsgerechten Ausrüstung der Fahrzeuge "insbesondere eine geeignete Bereifung und Frostschutzmittel in der Scheibenwaschanlage" gehören. Auf eine Definition des Begriffes "geeignete Bereifung" hat der Gesetzgeber verzichtet. Man ist sich jedoch einig, dass alle Reifenvarianten außer Sommerreifen "geeignet" im Sinne des Gesetzes sind. Es dürfen daher nicht nur Winterreifen, sondern auch Ganzjahresreifen verwendet werden.

Sollte ein Autofahrer trotz winterlicher Straßenverhältnisse sein Fahrzeug nutzten, obwohl es lediglich mit Sommerreifen ausgerüstet ist, so droht ein Verwarnungsgeld in Höhe von 20 Euro und bei konkreter Verkehrsbehinderung ein Bußgeld von 40 Euro und ein Punkt.

Diese Sanktionen drohen nicht nur dem Fahrer, sondern auch dem Halter (z.B. Autovermieter), wenn er weiß, dass das Fahrzeug mit ungeeigneter Bereifung am Straßenverkehr teilnimmt.

Bron ADAC.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Winterreifen

s.gif

Seit 01.05.2006 ist es gesetzlich festgeschrieben, dass die Ausrüstung von Kraftfahrzeugen an die Wetterverhältnisse anzupassen ist. Der Gesetzgeber hat in § 2 Abs. 3 a StVO jedoch keine generelle Winterreifenpflicht eingeführt. Beispielhaft schreibt das Gesetz vor, dass zur witterungsgerechten Ausrüstung der Fahrzeuge "insbesondere eine geeignete Bereifung und Frostschutzmittel in der Scheibenwaschanlage" gehören. Auf eine Definition des Begriffes "geeignete Bereifung" hat der Gesetzgeber verzichtet. Man ist sich jedoch einig, dass alle Reifenvarianten außer Sommerreifen "geeignet" im Sinne des Gesetzes sind. Es dürfen daher nicht nur Winterreifen, sondern auch Ganzjahresreifen verwendet werden.

Sollte ein Autofahrer trotz winterlicher Straßenverhältnisse sein Fahrzeug nutzten, obwohl es lediglich mit Sommerreifen ausgerüstet ist, so droht ein Verwarnungsgeld in Höhe von 20 Euro und bei konkreter Verkehrsbehinderung ein Bußgeld von 40 Euro und ein Punkt.

Diese Sanktionen drohen nicht nur dem Fahrer, sondern auch dem Halter (z.B. Autovermieter), wenn er weiß, dass das Fahrzeug mit ungeeigneter Bereifung am Straßenverkehr teilnimmt.

Bron ADAC.

En dit is de vertaling van google

Sinds 01.05.2006, het is voorgeschreven door de wet, dat de uitrusting van motor-voertuigen aan te passen, het weer is. Wetgevers hebben ingevoerd in § 2 paragraaf 3 a Highway Code, echter geen algemene verplichting voor sneeuw banden. Bijvoorbeeld, de wet bepaalt dat de seizoensgebonden uitrusting van voertuigen ", in het bijzonder geschikte banden en antivriesmiddel in de sproeier zijn". Op een definitie van "geschikte banden" heeft afgezien van de wetgever. Echter, er is overeenstemming dat de band alle opties zijn uit de zomer van "passend" in de zin van de wet. Het kan dus niet alleen de winter, maar worden ook gebruikt all-weather banden.

Als een bestuurder, ondanks voorwaarden winter weg van het voertuig gebruikt, hoewel het slechts is uitgerust met zomerbanden, een bedreigde Verwarnungsgeld in het bedrag van 20 Euro en voor specifieke incident in het verkeer een boete van 40 euro en een punt.

Deze sancties bedreigen niet alleen de bestuurder, maar ook de houder (bv. autoverhuur), als hij weet dat het voertuig met oneigenlijke banden op de weg deel te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ja, maak jij het hun maar makkelijk :D

Alhoewel de inhoud tamelijk flexibel uit te leggen is

Vind je ?? 't Is over het algemeen een beroerde vertaling, en ja het is nogal flexibel. Het is maar net hoe je het bekijkt (lees: hoe het je uitkomt) Krijg je een ongeval in de winter met zomerbanden schijn je nogal aan de beurt te zijn. En dan zullen ze vast niet zo makkelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vind je ?? 't Is over het algemeen een beroerde vertaling, en ja het is nogal flexibel. Het is maar net hoe je het bekijkt (lees: hoe het je uitkomt) Krijg je een ongeval in de winter met zomerbanden schijn je nogal aan de beurt te zijn. En dan zullen ze vast niet zo makkelijk zijn.

Je Verzekering is het grootste probleem in het geval van een ongeval.

Duitse verzekeringen mogen wanneer je een ongeval hebt gehad, de ontstane kosten van jou terug vorderen. In het geval van een WA verzekering betalen ze de schade aan de andere auto, mits jij schuld bent. (en dat ben je altijd als je geen passende winteruitrusting hebt) maar ze kunnen het van jou terug vorderen, gedeeltelijk of in zijn geheel. Dit bepalen ze zelf en mogen dat ook volgens de wet.

Ben jij schuldig en hebt naast een WA ook een All-risk, kun je deze ook vergeten, er komt geen cent over de brug.

Verder mogen ze je na zo'n schadegeval ook jouw lidmaatschap bij hun verzekeringsmaatschappij opzeggen.

(dezelfde regelingen gelden overigens ook bij een ongeval met een bloedalcoholgehalte vanaf 0,3 promille)

Hoe het echter zit met in Nederland verzekerden vwb de kosten die jouw verzekering jou oplegd, weet ik momenteel nog niet precies, aangezien de aangeschreven nederlandse verzekeringen allen hierop nog niet of zeer vaag gereageerd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.vangautoservice.no/pdf/actionbilder1.pdf

En hier nog wat meer redenen voor de juiste bandenkeuze:o Er zit ook een vrachtje zalm tussen;)

Donders Matthieu, dat heeft ff wat tijd gekost om al die foto's te bewonderen haha, het valt me wel op dat er redelijk veel verongelukte trucks bij zitten uit Oostblok landen, hebben blijkbaar toch ook problemen met ander weer haha.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden