[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de bandenkeuze van kalakuski voor finland


Gast

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Dit is de bandenkeuze van Denise voor deze winter,

Normale zomerbanden, maar met een paar extra pinnen en een beetje geseipt....

Op de route die zij rijd komt vaak ijs voor vandaar het 'pigdekk'

post-1072-1394781506,4018_thumb.jpg

post-1072-1394781507,0201_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 99
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Hoi allemaal,

Dit is de bandenkeuze van Denise voor deze winter,

Normale zomerbanden, maar met een paar extra pinnen en een beetje geseipt....

Op de route die zij rijd komt vaak ijs voor vandaar het 'pigdekk'

Je zult toch echt winterbanden moeten hebben....er moet minimaal m+s of iets dergelijks opstaan anders krijg je toch een 'mangellapp' of een rijverbod.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hallo,

Ik rijd natuurlijk gewoon met de new bridgestone winterbanden op mijn trekas maar dan zijn er de spikes er nog bij geschoten.

Op mijn vooras rijd ik met erg zachte voorbanden met pigdekk.

Ja ik rijd veelal in gebieden waar het al vrij koud kan worden dus ook veel ijs voorkomt.

"2 Picjes van 13 en 14 oktober dit jaar"

Groetjes Denise

post-1110-1394781508,6284_thumb.jpg

post-1110-1394781509,2468_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Winterbanden zitten er op onze trekker al op. Gelukkig mooi op tijd dit jaar!

Voor de personenwagen ben ik vandaag gaan kijken. Prijs valt me reuze mee zeker gezien je er meerdere winters mee kunt doen. De prijs is in elk geval geen belemmering om het niet te doen.

Voel ik me een stuk geruster als mijn Cowgirl op pad is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik wens denise ook van deze kant veel succes op die zomerbanden.

@emy en martin, elke trekasband is tegenwoordig minimaal een m+s band.

@missD.

ik rij ook in gebieden waar het koud kan zijn. en dan wetende dat het met "extreme"kou niet meer glad is, doe ik het zonder spykes.

missD mag ik vragen welke type nieuwe bridgestones je hebt?

wij rijden op de bridgestone W990, en daar krijg je geen spykes in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Klopt, ik heb ook al eens 9 X 500 euro betaalt. In december auto's op zomerbanden geladen in Oostenrijk, bij Munchen gepakt door de Polizei. Kon praten als Brugmans.......

En nog voor 2 auto's 750 euro betaald omdat de tank leeg was, dat is ook verboden in Duitsland, rijden met een lege tank!

Rijden met lege tank? Ik wou dat die van mij dat deed!:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...
  • Forumlid

ik geef trouwens ook eerlijk toe ik heb geen idee hoe ik kettingen moet leggen maar ik ga het ckr weten proberen voor de sneeuw komt int zuiden van zweden en noorwegen, trouwens heb nu simpelere kettingen een rails in de velg van de trekas gemonteerd en daar valt dan een simpele ketting aan vast te maken heet volgens mij trak truck sneeuwkettingen staat wel filmpje op youtube is simpel om te leggen en is een wettelijke ketting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik geef trouwens ook eerlijk toe ik heb geen idee hoe ik kettingen moet leggen maar ik ga het ckr weten proberen voor de sneeuw komt int zuiden van zweden en noorwegen, trouwens heb nu simpelere kettingen een rails in de velg van de trekas gemonteerd en daar valt dan een simpele ketting aan vast te maken heet volgens mij trak truck sneeuwkettingen staat wel filmpje op youtube is simpel om te leggen en is een wettelijke ketting.

Ik wordt er simpel van. 7 keer je verhaal gelezen, alleen dat woord bleef hangen. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Inhakend in deze discussie:

Bij de Euromaster werd mij aangeraden voor de winter op de trekas Michelin Multiway banden te monteren als zijnde: winterbanden. Inzet gebied: west europa. Geen Scandinavië of 'echte' sneeuwlanden.

Het is er uiteindelijk niet van gekomen, maar ik heb altijd wat twijfels gehad. Volgens Michelin is het niet een echte winterband (dus geschikt voor sneeuw, zoals we nu voor de tweede maal hier in overvloed hebben:mad:).

Dus graag hoor ik hier de mening van (ervarings-) deskundigen. Wat is nu een goede winterband voor de trekas?

Voor de vooras kreeg ik het advies niets te doen. Dus de 'zomerband' te laten zitten. Iemand hier opmerkingen over??

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi andere JP,

Goede winterbanden voor de trekas zijn bijvoorbeeld:

Michelin Ice Grip of Continental Scandinavia2.

Ik heb zelf de laatste en gewoon zomerbanden op de stuuras. Het belangrijkste is toch dat je grip op je aangedreven as hebt. Maar misschien ga ik ook nog eens winterbanden voor de stuuras aanschaffen.

En lees dit topic ook even: een mooie review van Hallowed.

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?29224-ice-grip

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Euhhhhm, lees alleen maar iets over "thumbs up" = :ok: ( YESSS, gelukt ) banden merken. De realiteit is toch dat over het algemeen er MS banden op liggen van: AEOLUS of andere exotische merken om de velgen liggen? Hoe doen deze merken het dan in sneeuw of erger. Heb nagenoeg geen ervaring v.w.b. het in de winter naar scandinavie koetsieren, maar waar ik ook om me heen kijk heeft de bandenboer VRESELIJK z'n best gedaan om zijn omzet ( met goedkope merken ) op peil te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe goedkoper, hoe beter is mijn mening.

Maar de vraag is meer waar rij je heen?

Rij je bv naar Frankrijk of naar (zuid) Duistland, of ga je naar Scandnavie. En waar in Scandinavie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe goedkoper, hoe beter is mijn mening.

Dat vind ik nu eens een verstandig antwoord. :ja:

Een grof, lossend profiel is eigenlijk het belangrijkste (volgens mij). Als je toch soms op kettingen moet, dan liever om een "goedkope" band dan om een dure Michelin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik zei. Het is maar waar je naartoe rijd.

Bij ons slijten de banden harder van het ketting gebruik als van het rijden.

Dat de vorige banden iets te goedkoop waren blijkt uit het feit dat we nu al banden aan het wisselen zijn. De eerste set winterbanden voor de trekas zijn op/versleten.

Een dure Michelin is natuurlijk mooi de eerste winter, maar de tweede winter ga je in met half versleten banden.

Of als je zuinig ben, een derde winter in met banden die bijna 'op' zijn.

En wat is een winterband? Rij je op ijzel, of op sneeuw. Dat maakt nogal een verschil. Voor Europa zou het meer op ijzel als op sneeuw zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Euhhhhm, lees alleen maar iets over "thumbs up" = :ok: ( YESSS, gelukt ) banden merken. De realiteit is toch dat over het algemeen er MS banden op liggen van: AEOLUS of andere exotische merken om de velgen liggen? Hoe doen deze merken het dan in sneeuw of erger. Heb nagenoeg geen ervaring v.w.b. het in de winter naar scandinavie koetsieren, maar waar ik ook om me heen kijk heeft de bandenboer VRESELIJK z'n best gedaan om zijn omzet ( met goedkope merken ) op peil te houden.

Huh.................is ie weer overgestapt op Aeolus????????????? Die zijn er toch uitgeknikkerd omdat ze over de lengte scheurden in het profiel?????????? Of waren dat die Wanli's? Ik had op die Scania rondom Bridgestone en op de DAF achter Michelin retread's en voor Goodyear, Sander heeft er dacht ik nu Bridgestone voorop liggen. Ik heb in die 5 jaar verschillende bandenmerken voorbij zien komen, heb zelfs een middenmoot voorgesteld. Het merk Semperit, had ik bij vd Lee ook op de trekas. Heb nu bij Roel voor Kuhmo (ook Bridgestone volgens de bandenboer) en achter Bridgestone, ben er goed over te spreken..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Huh.................is ie weer overgestapt op Aeolus????????????? Die zijn er toch uitgeknikkerd omdat ze over de lengte scheurden in het profiel?????????? Of waren dat die Wanli's? Ik had op die Scania rondom Bridgestone en op de DAF achter Michelin retread's en voor Goodyear, Sander heeft er dacht ik nu Bridgestone voorop liggen. Ik heb in die 5 jaar verschillende bandenmerken voorbij zien komen, heb zelfs een middenmoot voorgesteld. Het merk Semperit, had ik bij vd Lee ook op de trekas. Heb nu bij Roel voor Kuhmo (ook Bridgestone volgens de bandenboer) en achter Bridgestone, ben er goed over te spreken..

Aeolus is niet echt een slechte band,had ze op mn trekas bij mn vorige werkgever..Zelfs beter als wat er bij daf standaard onder ligt,alleen bij ons werk trokken we de noppen eraf met een container overtrekken van je hanger naar je motorwagen,bakkie's van rond de 20 ton,dus het heeft wat te lijden als het in ene grip krijgt...Op buitenland bij mn vorige baas wel altijd michelin,en later een ander merk waarvan ik de naam ff kwijt ben maar die het wel goed in de sneeuw en gladheid deden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh.................is ie weer overgestapt op Aeolus????????????? Die zijn er toch uitgeknikkerd omdat ze over de lengte scheurden in het profiel?????????? Of waren dat die Wanli's? Ik had op die Scania rondom Bridgestone en op de DAF achter Michelin retread's en voor Goodyear, Sander heeft er dacht ik nu Bridgestone voorop liggen. Ik heb in die 5 jaar verschillende bandenmerken voorbij zien komen, heb zelfs een middenmoot voorgesteld. Het merk Semperit, had ik bij vd Lee ook op de trekas. Heb nu bij Roel voor Kuhmo (ook Bridgestone volgens de bandenboer) en achter Bridgestone, ben er goed over te spreken..

Zijn inderdaad semperits bituumtrapper maar hier trek je de noppen ook van stuk. Was alleen benieuwd wat de experts van de goedkope zooi rage vonden en dan met name in het hoge noorden. Zodra het wegdek nat is slaan de wielen door, dus hou ik m´n hart vast als de sh.t echt begint. Kan me wel goed voorstellen dat goedkoop samen met kettingen beter is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zodra het wegdek nat is slaan de wielen door, dus hou ik m´n hart vast als de sh.t echt begint.

Dan moet u eens een setje laten sijpen.

Dan worden er kleine kerfjes gemaakt in het profiel. De ervaringen die ik daarover hoor zijn uitermate positief van chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dan moet u eens een setje laten sijpen.

Dan worden er kleine kerfjes gemaakt in het profiel. De ervaringen die ik daarover hoor zijn uitermate positief van chauffeurs.

Gezien ik bij die firma vandaan kom acht ik de kans zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer klein dat zoiets gebeurd. Maar het is natuurlijk altijd voor te stellen aan de directie en of ze in Belgie dat fenomeen ook kennen , zullen de Belgische chauffeurs onder ons misschien wel weten. De bandenboer zit namelijk in Antwerpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Inhakend in deze discussie:

Bij de Euromaster werd mij aangeraden voor de winter op de trekas Michelin Multiway banden te monteren als zijnde: winterbanden. Inzet gebied: west europa. Geen Scandinavië of 'echte' sneeuwlanden.

-

Ik heb deze banden vanmiddag ook op de trekas gekregen, volgens de monteur bij Profile deden ze weinig onder voor winterbanden. Die refereerde aan gebruikers van die banden. We gaan het evt volgende week in de Alpen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden