[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ernstig ongeval N65 bij Vught


bergingstrucker

Recommended Posts

voelt iemand zich geroepen om foto's, of mischien zelfs een filmpje,

van het benaderen van dit viaduct te maken?

praat wat makkelijker, vooral voor de chauffeurs die daar nooit rijden.

zelf merkte ik ook pas over welke plek het ging, toen de lampen al aan gingen.

Filmpje het besproken punt is te zien vanaf minuut 08:00

Sterkte voor alle betrokkenen en nabestaanden.

Jacq

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik hoop dus,

dat iemand foto's of een filmpje kan schieten van het benaderen van deze situatie. maar eens kijken of we de verantwoordelijken kunnen wijsmaken dat een chauffeur niet vrolijk wordt van deze borden (eigen ervaring ook) en dat een buitenlandse chauffeur door de onleesbaarheid wel eens vreemde toeren uit kan halen. zoals aangetoond.........

aangezien over dit viaduct nog wel meer topic zijn, wil ik een aantal berichten hierover wel bij elkaar zetten dan.

even kijken hoe het loopt.

http://www.chauffeursforum.nl/search.php?searchid=492879

bewerkt door midweek
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Droevig, zo'n onnodig ongeval!:(

Eigenlijk zou de wegbeheerder voor dit ongeval mede-aansprakelijk gesteld moeten worden.

Dat klote-signaal gaat al af, als je zoals ik, nog geen 3,80 meter ben.

M.a.w., een totaal nutteloze manier van misleiding.

Beter hadden i.d.d. hoogtemeters geweest, die pas aanspringen, als het echt moet.

Dit had helemaal niet nodig geweest, diep triest.........

ook mijn idee,indien zoals voorgesteld,de wegbeheerder mee aansprakelijk zou worden gesteld zou er mijn inziens al heel wat veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nog geen 2 jaar terug is er inderdaad een chauffeur van Edwin verongelukt in Zweden.

De chauffeur is inmiddels weer thuis. Sterkte aan alle nabestaanden en betrokkenen in deze moeilijke tijd. Verschrikkelijk om je vriendin op zijn afschruwelijke manier te verliezen.

Edwin heeft het zwaar te verduren, 2e zware en tragische ongeluk in 2 jaar tijd.

Die jongen die in Zweden een ongeluk heeft gehad met een auto van Edwin Kluft dat was mijn vriend toe ik dit vorige week hoorde gierde de rillingen door mijn lijf dan komt je alles weer boven van wat ik heb meegemaakt ik vind het heeeel erg van die chauffeur die nu zijn vriendin moet missen ik weet hoe hij zich voelt.

groetjes monique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik ken de situatie daar niet. maar uit dit ongeval blijk maar weer hoe belangrijk afstand houden is.

dit dodelijke ongeval heeft een vies nasmaakje.

want er is idd verleden jaar een auto van edwin verongelukt in noorwegen (met "goede" afloop) maar 2jaar terug is er ook een chauffeur dodelijk verongelukt in zweden.

deze auto die nu verongelukt is, was in memory voor die chauffeur.

succes aan alle nabestaande.

heyyy ik las je net je bericht over die chauffeur die een ongeluk gehad heeft in zweden vorig jaar dat was mijn vriend maar hij is toen overleden in nederland ja ik vond het idd een mooi gebaar van die nieuwe auto en nu dit weer dit greep mij ook erg aan wat er nu gebeurt is

groetjes monique

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik wil jullie even uit de droom helpen over de afstand ik had voldoende af stand.

en ik reed ook niet te hard reed maar 51 km per uur is bewezen dus bij deze wil ik dat uit de wereld helpen.!

mensen die er anders over denken waren er niet bij en kunnen het niet weten klaar!!!!!!!!!!!

julie kunnen discuseren maar het is voor mij een heel zwaar verlies.

ik ben mijn vriendin verloren en hoop dat jullie een beetje respect hebben en nu zo onodig gaan zeiken over de afstand !

de groete

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Julian, ik wil je condoleren met dit vreselijke verlies. Groot gelijk dat je de waarheid verteld. Mensen praten vaak voor hun beurt en hierdoor worden helaas andere mensen onnodig gekwetst. Alleen in de quote van Ruud spreekt hij niet specifiek over dit ongeval, maar in 't algemeen. Op deze N65/A65 wordt idd vaak kort op elkaar gereden.

Sterkte de komende tijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

julian gecondoleerd met je verlies.

en wat betrefd wat andere zeggen ze zeggen snel dat het hard gegaan is. hebben ze nu over mijn ongeluk ook gezegd en er is niet harder gereden dan 40 a 45 km/h. mensen denken aan de schade te kunnen zien hoe hard het is gegaan. ze vergeten alleen dat het puur blik is en dit ook niet al te veel kan hebben.

dus laat ze lekker lullen diegene ze hebben geen flauw idee waar ze over praten.

mvg matthieu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gecondoleerd Julian, ik hoop dat je dit de komende tijd een plekje kan geven. Het moet verschrikkelijk zijn om op deze manier je vriendin te verliezen.

Ik ken de situatie daar ook, en er gaan inderdaad veel te vaak en veel te hard mensen op de rem. Dat heeft niets met afstand houden te maken, dus laat je niet gekmaken door mensen die dat over je zeggen.

Heel veel sterkte in alles!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb 2 filmpjes geschoten van dit viaduct, vanuit beide richtingen.

By the way, dit heeft niks met snelheid te maken, je schrikt omdat het viaduct zo laag is in combinatie met het snel dalende wegdek, daardoor krijg je het idee dat je er niet onderdoor kunt...

Ik denk trouwens dat je weinig te vertellen hebt als er iemand een noodstop voor je maakt en jij komt er achteraan met 25 ton..daar hoef je echt niet hard voor te rijden, je staat gewoon niet zomaar ineens stil, en die kilo's duwen wel door. Een kameraad van mij woont naast dit viaduct en was bij dit ongeval ook als een van de eersten erbij, hij zegt dat het dit jaar al de 5e keer is dat hij hier een ongeval tussen trucks heeft meegemaakt...

De filmpjes kun je vinden op:

http://www.youtube.com/watch?v=B_i_Dn_5PZs

http://www.youtube.com/watch?v=sCFGK0wRYbo

Groeten en sterkte Julian

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

in de hoop met dit topic zover te komen, dat er mischien dingen getypt worden waar beleidsmakers ter plaatse iets van op kunnen steken,

zodat dit soort ongevallen in de toekomst niet meer gebeuren....

maar even opgeruimd.

de filmpjes van Ericje1966 laten al zien dat de situatie onduidelijk is.

de borden zijn helaas niet leesbaar in de filmpjes, maar voor buitenlandse chauffeurs zijn ze dat zowiezo niet.

over de schuldvraag wil ik niet discuzeuren, dat is uiteindelijk aan een rechter.

meedenken over een oorzaak kan verhelderend werken.

maar iemand die een geliefde verloren heeft in z'n gezicht zeggen dat het z'n eigen schuld is, daar kan ik alleen maar ilona gelijk geven:

Daar val ik echt van van m'n stoel....

gelieve een beetje mee te denken over een oplossing voor de situatie daar

(je weet maar nooit wie er meeleest)

en een beetje tact in het gebruik van uw wijzende vinger.

geen slotje, hopelijk een zinvolle voortzetting van een lastige "tunnelvisie"

frank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas moet ik zeggen dat Nederland naar mijn inziens niet echt heeft nagedacht over de aanleg van de wegen als ik zo naar andere buitenlandse wegen kijk,

ze worden zo smal mogelijk gemaakt (misschien ligt daar dat kwartje van de kok per cm) bruggen gaan open op snelwegen waardoor file's ontstaan en dan gaan we maar zeuren over file's en milieu,

rotonde's zijn piepklein meestal met verhoging (kans op kantelen),

en als je nu naar deze tunnel (vanuit een hoge cabine oogt ie heel laag) kijkt.... de lichten springen onnodig aan wat inderdaad schrikeffect geeft aan chauffeurs die hier nooit komen, uitwijken kan je niet als er een auto naast je zit, en nee, je hoeft niet hard te rijden om zo een ongeluk te krijgen,

uit ervaring weet ik dat je 40t niet in 1,2,3 tot stilstand krijgt, bij mij is het tot schrik gebleven maar denk er nog vaak aan terug,

bij deze chauffeur is het slechter afgelopen en is zijn dierbare verloren, ik wens hem dan ook heel veel sterkte toe in de komende tijd

ik vind persoonlijk dat er een petitie zou moeten opgestuurd worden ondertekend door zoveel mogelijk cf leden, om dit soort tunnels te verbieden, niet te laag en te smal moet toch kunnen?

Jacq

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Ook ik heb hier bijna achterop een spanjaard gezeten die ineens vol in de ankers ging.

Nu wist ik de situatie dus hield al extra veel afstand.

Over het knipperen van die borden: hier is niet normaal maar ze gaan al knipperen als je er met een Kangoo onderdoor rijdt.

Jacq: ik ben het met je eens, ik wil wel een petitie tekenen en hoop dat ze er iets aan gaan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden