[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeur stuit op verstekelingen


Gast midweek

Recommended Posts

TILBURG - Een Italiaanse vrachtwagenchauffeur heeft woensdag tijdens het lossen bij een bedrijf in Tilburg in zijn vracht twee verstekelingen aangetroffen. De twee vermoedelijk Pakistaanse mannen (23 en 30 jaar) zaten verstopt in een doos en zijn illegaal Nederland binnengekomen. Dat meldde de politie donderdag.

De Italiaanse trucker was zondag uit Bari (Italië) vertrokken en heeft onderweg in Zwitserland overnacht. Tijdens zijn rit heeft hij niets gemerkt van de aanwezigheid van de twee mannen in zijn vrachtwagen. Pas tijdens het lossen bij een bedrijf aan de Prometheusstraat trof hij zijn illegale passagiers aan.

De politie heeft beide mannen aangehouden en overgedragen aan de Vreemdelingendienst.

bron: de telegraaf

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waar wilde deze mannen naartoe? Meestal is Engeland de gedroomde eindbestemming.

Ik weet dat er ook een groot verstekelingen probleem is op de ferry tussen Italië en Griekenland. Vergelijkbaar met die naar de UK.

Heb zelf een paar jaar terug ook eens twee verstekelingen in de trailer gehad. Was op weg naar UK. In België toen overgestaan (omgeving Brugge). Had ook niets gemerkt. Ze hadden trouwens hulp gehad van buitenaf, waardoor ik ervan overtuigd ben dat die hele verstekelingen problematiek een enorme organisatie kent.

Ze werden pas ontdekt bij het losadres in Engeland, niet op de terminal van de Euroshuttle. Terwijl ik daar wél gecontroleerd ben (op mijn verzoek!!! (door de fransen)).

Ze zijn toen opgepakt door de politie en ik heb er nooit meer iets van vernomen. Slechts heel kort met de - erg vriendelijke - agent gesproken en hem alles uitgelegd. Het enige wat hij zei was: niks aan te doen joh. Have good journey!

Nooit meer iets van vernomen. Bizar verhaal he. Vreselijk veel mazzel gehad.

Als je trouwens gepakt wordt bij de boot of trein, dan krijg je een giga boete (en je mag een poosje de cel in), ook al heb je er niets mee te maken en kan je er niks aan doen. Buitengewoon onrechtvaardig hoe dat gaat. Ze gaan er namelijk vanuit dat jij ten alle tijden ervoor moet zorgen dat er niemand in je wagen zit, maar jullie weten allemaal dat dat lang niet altijd lukt.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb ook eens een paar verstekelingen bij me gehad zonder dat ik het wist en zonder dat ik ze gezien had.

Al weer vele jaren geleden bij Transterra. Ik had met een huiftrailer geladen in Frankrijk en was onderweg naar Lubeck. Onderweg in België m'n rust gemaakt en toen ging ik in Eynatten tanken.

Terwijl ik aan het tanken was komt er iemand naar me toe die me vertelt dat er twee mannen achter uit de trailer waren gesprongen en weggerend. Ik geloofde hem niet en ging verder met tanken, ik dacht dat hij een geintje maakte.

Na het tanken voor de zekerheid even de achterkant bekeken en jahoor er zat een lange snee in het zeil van de verzegelde trailer. Die had ik smorgens voor het wegrijden nog even geïnspecteerd en toen zag alles er nog prima uit.

Wat bleek, ze waren in de trailer gekomen via de bovenkant, daar hadden ze een snee in het zeil gemaakt. Maar ik had die nacht lekker geslapen en niets gemerkt, en dus was er ook niets te zien toen ik er omheen liep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik woon in UK, en voor veel mensen schijnt dit het beloofde land te zijn (?). Pas geleden nog een programma op TV gezien.. in de omgeving van Calais stikt het van de illegalen die proberen om aan de andere kant terecht te komen. Sommige zijn al meer dan 20x gepakt en teruggestuurd. Toch blijven ze het poberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zover ik begrepen heb, is de UK het enige land in de EU waar je bij binnenkomst niet meer terug gestuurt kan worden.

niet die gasten die gepakt worden, maar als je je eigen meld bij de ambassade oid. de UK geeft je dan een verblijfsvergunning.

en als je die heb, kan je overal naartoe in de EU.

en daarom is de UK het beloofde land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden