[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagen stort in Maas


Gast sjeffer

Recommended Posts

NAMEN (ANP) - Een Nederlandse vrachtwagen is donderdagavond rond acht uur ten zuiden van de Belgische stad Namen van de weg geraakt op de N92. De vrachtwagen stortte in de Maas.

De chauffeur, een veertiger, overleefde het ongeval niet. Een duikteam van de brandweer kon een kind van tien dat eveneens aan boord was, wel redden. De bestuurder werd nog wel bevrijd, maar overleed in het ziekenhuis. Het kind verkeert nog in kritieke toestand.

De vrachtwagen heeft mogelijk giftige stoffen aan boord. Het voertuig wordt zo snel mogelijk uit het water gehaald.

Bron: limburger.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ten zuiden van het Belgische Namen is een Nederlandse vrachtwagen van de weg geraakt op de N92 en in de Maas gestort. Het ongeluk gebeurde gisteravond rond acht uur.

Een duikteam van de brandweer bervrijdde de chauffeur en een tienjarig kind dat ook aan boord was. De chauffeur, een veertiger, overleed in het ziekenhuis, het kind verkeert in kritieke toestand.

Mogelijk heeft de vrachtauto giftige stoffen geladen. Het voertuig is daarom zo snel mogelijk uit het water gehaald.

Bron: Fok.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vrachtwagen in Maas: bestuurder overleden, kind kritiek

Een vrachtwagen die uit Nederland kwam en op de N92 richting Namen-Dinant reed, is gisteravond in de Maas terechtgekomen ter hoogte van Anhée. De bestuurder, een veertiger, overleed aan zijn verwondingen. Een 10-jarig kind dat mee in de vrachtwagen zat, verkeert in levensgevaar. Het slachtoffer werd overgebracht van het universitaire ziekenhuis van Mont-Godinne naar het ziekenhuis van de UCL in Woluwe.

De vrachtwagen transporteerde frituurvet. Een van de vaten lekte, maar er lijkt geen gevaar voor de fauna en de flora. De civiele bescherming haalde donderdagavond al een twintigtal vaten uit het water en zet haar werk vrijdag voort. De deskundige die aangeduid werd door het Dinantse parket, is opnieuw ter plaatse om zicht te krijgen op de omstandigheden van het ongeluk. De N92 richting Namen-Dinant is daarom tijdelijk afgesloten. (belga/dea)

Bron; hln.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmm.....

Ik vind het niet erg dat die auto's van Benelux allemaal water in de brandstoftoevoer hebben, maar op deze manier hoeft voor mij nu ook weer niet..

Ondanks dat we vrij veel last hebben van dat bedrijf wens je dit toch niemand toe...veel sterkte aan de nabestaanden..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Beetje vreemd te horen dat er een kind mee was, tenminste als het waar is dat die wagen ADR geladen had. Elke ADR-chauffeur weet dat er dan geen kinderen of (v)echtgenotes mee mogen. (mag officieel al helemaal niet eigenlijk, heeft met verzekeringen te maken)

Mijn medeleven gaat vanzelfsprekend uit naar de nabestaanden, en ik hoop dat dat kind overleeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jij vind het niet erg dat die auto van Benelux ? Freddy ?Rijden autos zonder CHAUFFEURS FREDDYYYYYYYY

en deze regel sla je voor het gemak dan maar over

>>Ondanks dat we vrij veel last hebben van dat bedrijf wens je dit toch niemand toe...veel sterkte aan de nabestaanden.. <<

Van die auto vind ik het inderdaad niet erg nee...Vervangbaar, metaal, voelt niks en ga maar door...De chauffeur daarentegen is onvervangbaar en daarom ook sterkte aan de nabestaanden.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom dachten die Belgen dat er ADR in zat ?

En wat moet een 10-jarige in een vrachtwagen?

Het ongeval blijft tragisch.

Ik kon niet vinden dat de Belgen dachten dat het ADR was...Giftige stoffen wel...dat zal te maken hebben met het feit dat ze op de auto lazen Vetrecycling... wordt vaker ge-associeerd met giftig.. is gewoon plantaardig en dierlijk vet.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beetje vreemd te horen dat er een kind mee was, tenminste als het waar is dat die wagen ADR geladen had. Elke ADR-chauffeur weet dat er dan geen kinderen of (v)echtgenotes mee mogen. (mag officieel al helemaal niet eigenlijk, heeft met verzekeringen te maken)

Mijn medeleven gaat vanzelfsprekend uit naar de nabestaanden, en ik hoop dat dat kind overleeft.

Volgens het Belgische bericht zat er frituurvet in, kan wel kloppen, is een auto van Benelux vet. En of dat gevaarlijke stoffen zijn ??? Volgens mij weet Freddy daar meer van.

Edit:

Freddy bedankt :tu::ok::tu: Voor het samenvoegen van de 2 topics

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gosh waar maken we ons druk om.

Dat kind heeft waarschijnlijk zijn vader verloren.

Volgens mij is daar geen verzekering goed genoeg voor.

Nee klopt helemaal maar dat kind ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis en dan wil je toch niet horen dat de verzekering niks betaald.Daarom heb ik die opmerking geplaatst.Iedereen denkt namelijk namelijk dat als er eens iemand mee rijdt een reisverzekering dit soort dingen dekt.Maar dat is dus niet zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

wel of niet verzekerd, wel of geen adr, sterkte aan de nabestaanden in deze moeilijke periode.

de familie veel sterkte gewenst bij dit vreselijke drama.

ik hoorde het bericht donderdag avond laat op de radio

verschrikkelijk allemaal

ik sluit me ook helemaal aan bij bovenstaande quote

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hmmm.....

Ik vind het niet erg dat die auto's van Benelux allemaal water in de brandstoftoevoer hebben, maar op deze manier hoeft voor mij nu ook weer niet..

Ondanks dat we vrij veel last hebben van dat bedrijf wens je dit toch niemand toe...veel sterkte aan de nabestaanden..

--== Freddy ==--

en mischien niet gepast tav de ernst van het bericht

maar ik denk dat Freddy bedoeld dat de firma zelf niet erg fijn in elkaar zit ..

vond bv dit artikeltje : http://www.missethoreca.nl/1077168/fastfood/fastfood-nieuws/DiefstalFrituurvetGaatGewoonDoor.htm

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zal waarschijnlijk komen door de twintig jaar die ik in het noorden heb gewoond, maar ik zie geen enkel kwaad ten opzichte van de chauffeur in het bericht van Freddy.

Er staat toch duidelijk in dat hij ook de nabestaande sterkte wenst, en dat wil ik hierbij ook doen.

Dus ik begrijp niet helemaal waar sommige zich hier druk over maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het zal waarschijnlijk komen door de twintig jaar die ik in het noorden heb gewoond, maar ik zie geen enkel kwaad ten opzichte van de chauffeur in het bericht van Freddy.

Er staat toch duidelijk in dat hij ook de nabestaande sterkte wenst, en dat wil ik hierbij ook doen.

Dus ik begrijp niet helemaal waar sommige zich hier druk over maken.

Ik kom uit het zuiden en heb Freddy ook meteen goed begrepen.

Men moet lezen wat er staat en niet wat men denkt dat er staat.

Sterkte voor de nabestaanden en beterschap voor die arme gewonde jongen. Opdat zijn fysieke en psychische littekens zo klein mogelijk moge blijven

Noud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden