[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

kilometer prijs?


transport bedrijf

Vraag

  • Forumlid

Goeiendag,

ben hier nieuw op het forum, want ik zit namenlijk met een vraag,

het zit zo. sinds een tijdje ben ik me aan het orienteren om een transport bedrijf te beginnen. nou heb ik alles al zo'n beetje uitgezocht. ondernemersplan ligt er al. alleen hier ontbreekt echter noch een ding!!

en mischien dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

dat gaat namenlijk over de kilometer prijs. wat hanteerd een transport bedrijf voor een kilometerprijs, of ritprijs.

en hoe zit het met de terugreis krijg je die vergoed!

is het alleen van A naar B. en niet weer terug naar A. of is dit per opdrachtgever verschillend.

Bij ons in de familie zitten er een paar chauffeurs, en de ene zegt dat en de ander staat daar weer rechtstegenover, word je niet echt veel wijzer van!

zo rond de €1.75 tot €2.00 vraagd het transport bedrijf per kilometer waarvoor een familielid van ons werkt.Dit tarief heb ik ook trouwens al verwerkt in het ondernemingsplan. voor een eerste indicatie. maar ik orienteer me liever wat breder in plaats van maar 1 tarief uit te gaan.

Dus mijn vraag aan jullie......?

zouden jullie mij willen vertellen wat hanteerd jouw baas, en hoe zit het met van A naar B en misch. weer terug. of hoe worden ritprijzen berekend. jullie hoeven de bedrijfsnamen er niet bij te vertellen vanwege de concurrent of etc. noem maar op.

Ik dank jullie alvast voor jullie medewerking....:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 54
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Dan denk ik dat je ondernemers plan wel in de prullebak kan in deze tijd.

Denk ook dat je familie lid je wat op de mouw heeft gespeld !!!!!!!

Waarom zijn er zovele die het bijltje er bij neer hebben gegooid,

uit eigen bewegen of zijn moeten stoppen van de bank of te wel die

failliet zijn gegaan.

LOL

In normaal transport € 1,75 - € 2,00

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In normaal transport € 1,75 - € 2,00

Nou ik weet 1 die beurt dat zeker, maar dan heb je het over ander transport. Die gaat vol naar Berlijn, lost en komt leeg terug om in NL weer te laden voor Berlijn. En er word meer geld verdient dan als je teruglaad.

Maar het ligt er maar net aan wat je gaat doen, las laatst ergens dat €1,05 uitkan, en dat is alleen van A naar B.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Goeiendag,

ben hier nieuw op het forum, want ik zit namenlijk met een vraag,

het zit zo. sinds een tijdje ben ik me aan het orienteren om een transport bedrijf te beginnen. nou heb ik alles al zo'n beetje uitgezocht. ondernemersplan ligt er al. alleen hier ontbreekt echter noch een ding!!

en mischien dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

dat gaat namenlijk over de kilometer prijs. wat hanteerd een transport bedrijf voor een kilometerprijs, of ritprijs.

en hoe zit het met de terugreis krijg je die vergoed!

is het alleen van A naar B. en niet weer terug naar A. of is dit per opdrachtgever verschillend.

Bij ons in de familie zitten er een paar chauffeurs, en de ene zegt dat en de ander staat daar weer rechtstegenover, word je niet echt veel wijzer van!

zo rond de €1.75 tot €2.00 vraagd het transport bedrijf per kilometer waarvoor een familielid van ons werkt.Dit tarief heb ik ook trouwens al verwerkt in het ondernemingsplan. voor een eerste indicatie. maar ik orienteer me liever wat breder in plaats van maar 1 tarief uit te gaan.

Dus mijn vraag aan jullie......?

zouden jullie mij willen vertellen wat hanteerd jouw baas, en hoe zit het met van A naar B en misch. weer terug. of hoe worden ritprijzen berekend. jullie hoeven de bedrijfsnamen er niet bij te vertellen vanwege de concurrent of etc. noem maar op.

Ik dank jullie alvast voor jullie medewerking....:ok:

Hoe kom je er eigenlijk bij om een transportbedrijf te willen beginnen?Wat heb je in het verleden dan gedaan?

Of is het meer van: Ik wilde eigenlijk neuroloog worden, maar het blijkt dat je daarvoor gestudeerd moest hebben, dus nu begin ik maar een transportbedrijf?LOL

Ik snap er niets van!!!! En ik weet niet wie je geadviseerd heeft maar die snapt er schijnbaar ook niet veel van! Hoe hoog is je startkapitaal en wat heb je op je spaarrekening staan dan? Want dat geld kun je beter naar de Zeehondencreche in Pieterburen brengen, dan komt het geld toch nog goed terecht....

Sterkte.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij deze, kwas ind. vergeten te melden dat het om een gesloten oplegger ging.

En kan er trouwens wel een beetje op in haken waarom dat er zoveel bedrijven failliet gaan.

neem mijn vader, hij werkt bij een bedrijf met 30 mensen en 18 vrachtwagens, rijdt binnenland,hij wist het niet met zekerheid te zeggen maar ze vroegen volgens hem €2 de kilometer.

per chauffeur hebben ze tussen de 20 a 30 adresjes per dag,

18 vrachtwagens x 20 adressen = 360 adresjes per dag. oftewel 360 klanten per dag. wil je je chauffeurs aan het werk houden hebben ze toch wel een vrij groot klantenbestand nodig lijkt mij. vandaar dat er nu al 9 mensen ontslagen zijn, en er vermoedelijk volgende maand 8 a 9 vrachtwagens uitgaan met het daarbij behorende personeel.

om eerlijk te zijn neem je al een vrij groot risico als je zoveel klanten nodig hebt.

Nu mijn oom hij rijdt dus internationaal voor de zaak, voor €1.75 tot €2.00 per kilometer (verschilt per opdrachtgever). zo heeft hij 2 weken geleden verteld dat hij in die week 5400 km had gereden voor 5 klanten. dus gemiddeld 1 adres per dag. hij reed daar 6 dagen over trouwens.

het verschil zie je al aan het klantenbestand dat je moet hebben

de een voor 1 dag 20 a 30 adresjes

de ander voor 1 dag 1 adres,

oftewel klanten, wie loopt er dan meer risico. met deze huidige tijd!

om daar even heel kort op in te gaan en met 1 punt al veel duidelijk te maken!

maargoed om even terug te komen op de vraag,

mischien is het beter om een nieuwe vraag te stellen.

en bovenste topic te vergeten.

om niet steeds af te dwalen, op de vraag en om discussies uit te stellen!

maar het zou leuk zijn om alleen over onderstaande wat te vermelden!

in dit topic.hou het dan wel realistisch zodat je het zeker weet.

anders worden we er nog niet veel wijzer van!

wat vraagd jouw baas dan per kilometer. en wat rijden jullie dan!

als iedereen alleen al een antwoord op deze vraag kan geven weten jullie ook meer van mekaar af en van de transport sector!;)

groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Doe mij maar 20 tot 30 klanten per auto. Vallen er daar een paar van weg (of willen/kunnen niet betalen), hou je nog genoeg over om van te leven. Valt van die andere (internationale) wagen er 1 of 2 weg dan heb je niet eens genoeg over om de kosten van de wagen op te brengen.

Bij ons nemen ze gemiddeld € 75 per uur voor een vrachtwagen. We rijden NOOIT per kilometer.

Onze producten zijn altijd franco op werk geleverd of gehaald. En dat is op basis van dat uurtarief.

€ 1.75 á € 2 lijkt me wel heel riant betaald, zeker in het internationale werk. Maar met veel stopadressen zal je dat idd wel nodig hebben. Als je rekend dat veel distriwagens niet veel boven de 250 km per dag komen.

Oh ja, wij vervoeren (bijna) alles voor de weg en waterbouw.

bewerkt door Teddybeer
branche vergeten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dit is niet te beantwoorden. Veel te algemeen.

Het is van zo ontzettend veel factoren afhankelijk en daarnaast zit er tussen 2 bedrijven die hetzelfde werk doen ook nog eens weer een hoop verschil.;)

De tip die eerder al werd gegeven is de enige beste; doe eerst maar eens de cursus voor het vakdiploma beroepsgoederen vervoer.

2 euro per kilometer lijkt misschien veel, er zijn transporten / opdrachten waarbij dat niet genoeg is. Aan de andere kant kan het ook best zijn dat je in sommige gevallen gemakkelijk voor 80ct / kilometer kan rijden.

Doe de cursus!:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wil best wat zeggen hierover.

De bedragen die jij noemt lijken mij veel te hoog. Echter, het hangt enorm af van welk werk je doet, er zijn takken van vervoer waar het niet voldoende is.

Maar: het zijn misschien de bedragen die een transportbedrijf (stukgoed) die rechtstreeks voor een klant rijdt (omgeslagen over het totale aantal km) vangt. Dan lijkt het me realistisch.

Daar moet dan alles nog vanaf. Loonkosten, tol, afschrijvingen, brandstof etc.

Ik als charter (eigen rijder) kom niet in de buurt van dergelijke bedragen. Trouwens ook niet bij de kilometrages die jouw oom in een week draait. Vermoedelijk doet hij niet aan rijtijden of hij rijdt dubbelbemand.

5400 / 6 = 900 km p. dag.

Bij 10 rijuren is dat een gemiddelde snelheid van 90 km p. uur. Op papier zou dit kunnen, in de praktijk is een ander verhaal. Zou je 10 uur lang 90 moeten rijden. Geen files, geen stadverkeer, alleen maar autobaan. Praktisch onmogelijk. Heb zelf ooit eens 830 op een dag gedaan. Was echt de max.

Bij 9 rijuren is dat gemiddelde snelheid van 100 km. p. uur.

Ik hoef je niet uit te leggen dat dat niet mogelijk is binnen de wet. Daarbuiten natuurlijk wel...

In de ferry beurde je een jaar geleden 88 ct p/km bij elke kilometer boven de 400 km. Alles onder de 400 km zat in een staffel. Weet echt niet precies meer hoe die was. (rit van 60 km was 120 euro geloof ik, waren niet veel korte ritten bij)

Bij voldoende werk - zoals toen nog het geval was - draaide ik 3000 km per week.

Dit was met inzet van alleen een trekker. Excl. tol, maut, ferry, dieselclausule etc.

Dat was toen, hoe het nu is weet ik niet, zit er niet meer.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

€ 1.75 á € 2 lijkt me wel heel riant betaald, zeker in het internationale werk.

In de Groupage kan je km-prijs op dit bedrag neer komen.

En ik zeg heel voorzichtig KAN.

... hoe dan ook het blijft een ZEER hoog bedrag ... misschien dat het een enkele keer lukt?!?!???

Je werkt namelijk voor meerdere opdrachtgevers en als zo'n ritje mooi in elkaar past dan KAN het zijn dat je op die bedragen uit kan komen. Maar natuurlijk ook niet iedere rit ...

Ik denk echter dat een beginneling in het transport hier niet op uit zal komen.

Je wordt CHARTER van iemand anders en daar staan VAKER veeeeellll lagere tarieven tegenover dan de 1.75 a 2.00 die hier genoemd worden.

Velen rijden dik onder de EURO per kilometer ... en dan heb je nog de vraag krijg je ECHTE kilometers OF BOEKKILOMETERS???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
vertel mij wie die opdrachtgever is die €1.75 per KM betaald en per auto 5400km per week betaald.

Dan koop ik direct een Dikke Volvo en ga voor hem rijden. Dan word ik toch nog een keer een rijk :D

jij bent NIET waarvoor jij jezelf uitgeeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
jij bent NIET waarvoor jij jezelf uitgeeft.
?????

Verklaar je nader

ja inderdaad verklaar je nader Ber....

Zat ik lekker dit topic te lezen en dan dit.... I am confused....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
ja inderdaad verklaar je nader Ber....

Zat ik lekker dit topic te lezen en dan dit.... I am confused....

Ber probeerde dus te zeggen dat Dokus niet de rekenaar is waarvoor hij zichzelf uitgeeft.

Ik denk dat Dokus wel goed gerekend heeft. Zo'n 5400 km met 2 chauffeurs, dat zou in theorie mogelijk zijn:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden