[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Staking Poolse truckers bij transportbedrijf Nico Mooij Milsbeek


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Reacties 159
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
waar de bond in het verleden leden liet vallen, ook al kregen ze geen inkomen van hun werkgever,

laten ze nu alweer zien dat ze ook voor nietleden klaar staan.

punt voor de bond......

hopelijk is dit een nieuwe werkwijze, ik zie alleen oudere berichten over negatieve ervaringen.

of het zover komt, dat ze de boel plat gooien als de chauffeurs massaal ergens tegen zijn? we wachten het af.

Dit gebeurd al veel langer Frank.

In de 10 jaar dat ik nu bij Vos werk heb ik al een aantal dingen mee gemaakt wat betreft reorganisaties en elke keer stonden ze ook klaar voor de niet leden. Misschien wel in de hoop dat ze daardoor lid worden natuurlijk.

Ook nu gaat er weer wat gebeuren bij ons en ook nu staan de bonden weer klaar, ook voor de niet leden.

@HWM Huub, je maakt het ons wel lastig door dingen door elkaar te gooien, zoals Noy in plaats van Mooij :confused:.

Ik denk niet dat ze daar in Gennep heel blij van worden ;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook nu gaat er weer wat gebeuren bij ons en ook nu staan de bonden weer klaar, ook voor de niet leden.

Verklaar u nader...........we worden zo wel erg nieuwsgierig.....:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus ik heb gelijk om geen lid van een bond te zijn Sindaco? Ik werk tenslotte bij een NL werkgever;)

je hebt het volste recht om geen lid te zijn...ben ik ook niet en zal ik ook nooit worden.

maar iemand vond het raar dat de bond daar wel heenging en ik dacht dat mijn gedachte in die richting moest gaan ( dat van nederlandse werkgever).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Veertien Poolse chauffeurs van transportbedrijf Mooij Oost Europa Service in het Limburgse Milsbeek zijn sinds 28 november in staking. Dit meldt Transport Online.

De staking begon toen op zaterdag 28 november enkele Poolse chauffeurs het werk neerlegden. Zij kregen snel bijval van andere collega's. De chauffeurs zouden nog twee tot drie maanden salaris tegoed hebben van hun baas.

Het Poolse consulaat bemiddelt tussen de chauffeurs en hun werkgever, Nico Mooij. Deze zegt op zijn beurt dat de betalingsachterstand is ontstaan doordat één van zijn klanten niet met geld over de brug komt. Hij zegt ook bezig te zijn de achterstallige loonbetaling op te lossen. De staking brengt dit echter in gevaar omdat die hoge kosten hebben veroorzaakt, aldus een woordvoerder van het Poolse consulaat.

Inmiddels bemoeit FNV Bondgenoten zich ook met het probleem. FNV-bestuurder Henri Jansen heeft op 2 december door middel van een tolk met de Poolse chauffeurs gesproken. Jansen wil kunnen bewijzen dat de Polen gelijk hebben. Vervolgens zegt hij zich met de zaak te blijven bemoeien tot de Polen tevreden zijn.

Directeur Nico Mooij woont naast het bedrijfterrein en heeft het gas in de bedrijfskantine laten afsluiten. Hij zegt dat de Polen dronken waren en dat hij bang is voor brand. Mooij heeft ook laten doorschemeren dat de Polen waarschijnlijk hun baan verliezen, maar dat er voor sommigen misschien een vervolg mogelijk is. Overigens zou het basissalaris van 225 euro over de maanden september en oktober betaald zijn.

In dagblad de Gelderlander zegt Mooij dat er geen sprake is van achterstand in de betaling van de salarissen, maar dat het draait om de onkostenvergoedingen die volgens contract later uitbetaald worden. Dit om het bedrijf in de gelegenheid te stellen om onder meer brandstofverbruik te controleren. Mooij heeft de Polen naar eigen zeggen diverse handreikingen gedaan, waaronder contante uitbetaling, iets waar de Polen niet mee akkoord gingen.

Bron: www.truckstar.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vergeet niet de chauffeurs staan niet in geschreven in Nederland.

Ze staan in Polen in geschreven Daar hebben ze een kantoor of U.Z.B.

In Milsbeek is een bevrachtings kantoor en een werkplaats en opslag en overslag.Zeg maar het zijn allemaal B.V.s En een eigenaar Nico Mooij

Er zijn zo veel bedrijven die zo werken Zelfs nog met Nederlandse chauffeurs Kan nog iets zeggen Is een Nederlandse chauffeur meer dan 180 dagen van huis of Nederland af, hoef die geen belasting te betalen

Er zijn er bij die maken daar gebruik van.Daar gaat het niet om Waar gewerkt wordt moet gewoon betaald worden.De meeste proberen uit hoe ver ze gaan kunnen En er zijn er bij die gaan ver.Het moest openbaar gemaakt worden Ook de vracht prijzen gewoon op CMR vermelden.Dat moest verplicht worden.Nu moet het op gevraagd worden bij kamer van koop handel.Daar wordt ook alles op gevraagd.Dat kan iedereen Als je bij een bedrijf gaat werken en je wilt weten hoe dat bedrijf er voor staat Even op vragen En de rest maak je zelf uit.Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is een Nederlandse chauffeur meer dan 180 dagen van huis of Nederland af, hoef die geen belasting te betalen

Dat is slechts 36 weken, en dan ben je het weekend thuis.

Kun je dat bevestigen met een link naar die betreffende regel. Denk dat er nogal wat chauffeurs hier zijn die een flink bedrag terug dienen te krijgen dan.

Een ieder betaalt belasting in het land waar je woont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat kan ik Want ik heb vroeger op zee gewerkt Heb reizen gemaakt van twee jaar niet thuis komen.Ik moest voor de boekhouder meer dan 180 dagen van huis af zijn Dat is een bepaalde wet in Nederland.Want je mag geen verblijf in het buitenland hebben Dat zijn weer andere regels

Toen ik nog op zee werkte heb haast nooit voor een Nederlands bedrijf gewerkt Altijd een Arbeidscontract op laten maken door een notaris

Zelfs nog in het buitenland Als ik terug kwam meestal op schiphol Dan was het eerst naar de Notaris of boekhouder Want de lasten moesten dan betaald worden en ook de belasting En van daar uit weet ik dat van die 180 dagen Een goede boekhouder moet het weten En de belasting was nooit veel Heb er genoeg aan over gehouden.Als ik de www in ging was ik de schrik daar.Want ze westen niet hoe snel ze mij weer aan het werk wilde krijgen Had ik de www Brutto 350,- per dag Hoger ging niet En dat was in de jaren 60.Laat het uit zoeken bij de boekhouder.Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe kan dat nou Huub.

Je betaald geen belasting, je staat niks af, en dan gaan ze jouw 350 gulden in de WW betalen?????

Dat zou ik graag zien, je bewaarde ook al je tank bonnetjes, dus, even copytjes maken en hier plaatsen.

Alsook de link naar het niet betalen van belastingen.

Overgens, als je vaarde op een boot die geen NL vlag had, dan werkte je niet voor een NL bedrijf en krijg je nooit geen WW, Ikzelf heb 3 maanden voor een zwitser gewerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Had ik de www Brutto 350,- per dag Hoger ging niet En dat was in de jaren 60.Laat het uit zoeken bij de boekhouder.Huub

Nee, dat zal best. 350 brutto per dag is 1750 brutto per week, in de jaren 60?

Mischien dat de www beter betaalde voor geniale mensen dan de ww voor simpele chauffeurs?

Of heb je een blad Duits bier à 18 cent op?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is zo moeilijk niet Ik betaalde de lasten in Nederland Want ik werdt BRUTTO betaald En de meeste bedrijven waren BUITEN EUROPA.

Als ik in Nederland terug kwam Dan ging ik eerst naar de boekhouder in Amsterdam om de lasten in Nederland te betalen En ik kon bewijsen

dat ik een of twee jaar of een half jaar niet in Nederland was geweest Want je moet wel in Nederland als af dragen. Alleen mijn belasting centen kreg ik terug. Je moet met een Notaris werken.Want die houdt als bij En je rekening is onder zijn beheer Want er moest iedere maand geld op gestort worden.Gebeurde dat niet Dan werd er Internationaal in gegrepen.

Schip aan de ketting Heb het een maal moeten doen in Rotterdam.Binnen 4 uur had ik mijn centen Maar dat is een ander verhaal

Je moet altijd de lasten aow en belasting in Nederland betalen Ben je langer als 180 dagen weg uit Nederland Of je geen belasting in Nederland te betalen Maar woon je in het buiten land moet je daar belasting betalen

Maar ik had wel een woon adres in Nederland Maar ik woonde er niet

Mijn adres was een schip dat overal was Ga nu naar bed Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is zo moeilijk niet Ik betaalde de lasten in Nederland Want ik werdt BRUTTO betaald En de meeste bedrijven waren BUITEN EUROPA.

Als ik in Nederland terug kwam Dan ging ik eerst naar de boekhouder in Amsterdam om de lasten in Nederland te betalen En ik kon bewijsen

dat ik een of twee jaar of een half jaar niet in Nederland was geweest Want je moet wel in Nederland als af dragen. Alleen mijn belasting centen kreg ik terug. Je moet met een Notaris werken.Want die houdt als bij En je rekening is onder zijn beheer Want er moest iedere maand geld op gestort worden.Gebeurde dat niet Dan werd er Internationaal in gegrepen.

Schip aan de ketting Heb het een maal moeten doen in Rotterdam.Binnen 4 uur had ik mijn centen Maar dat is een ander verhaal

Je moet altijd de lasten aow en belasting in Nederland betalen Ben je langer als 180 dagen weg uit Nederland Of je geen belasting in Nederland te betalen Maar woon je in het buiten land moet je daar belasting betalen

Maar ik had wel een woon adres in Nederland Maar ik woonde er niet

Mijn adres was een schip dat overal was Ga nu naar bed Huub

Huub ik vind het onbegrijpelijk lezen , je verhaal over dat GROTE geld ben ik benieuwd naar ergens. denk dat ik het stuur de wilgen in werp en op de kano gaat

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is zo moeilijk niet Ik betaalde de lasten in Nederland Want ik werdt BRUTTO betaald En de meeste bedrijven waren BUITEN EUROPA.

Als ik in Nederland terug kwam Dan ging ik eerst naar de boekhouder in Amsterdam om de lasten in Nederland te betalen En ik kon bewijsen

dat ik een of twee jaar of een half jaar niet in Nederland was geweest Want je moet wel in Nederland als af dragen. Alleen mijn belasting centen kreg ik terug. Je moet met een Notaris werken.Want die houdt als bij En je rekening is onder zijn beheer Want er moest iedere maand geld op gestort worden.Gebeurde dat niet Dan werd er Internationaal in gegrepen.

Schip aan de ketting Heb het een maal moeten doen in Rotterdam.Binnen 4 uur had ik mijn centen Maar dat is een ander verhaal

Je moet altijd de lasten aow en belasting in Nederland betalen Ben je langer als 180 dagen weg uit Nederland Of je geen belasting in Nederland te betalen Maar woon je in het buiten land moet je daar belasting betalen

Maar ik had wel een woon adres in Nederland Maar ik woonde er niet

Mijn adres was een schip dat overal was Ga nu naar bed Huub

Het schijnt dus wel dat je een . toets hebt?? Voor de rest vat ik je verhaal niet helemaal.

Geef als je weer wakker bent eens antwoord op de 4 postings onder je "wazige"verhaal. Bvd, Herman en de rest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik kan voorlopig niet slapen.

Probeer wat 1965 prijzen en bedragen op te sporen, maar deze slimme computer slaapt wel schijnbaar.

Doe geen moeite Corydon, iemand die de voornaam van Alzheimer niet weet moet je niet confronteren met...........:nee:

Hij reed toen al voor Fl 2,00 per kilometer, in de jaren '60!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden