[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Staking Poolse truckers bij transportbedrijf Nico Mooij Milsbeek


Gast Cortrans

Recommended Posts

  • Forumlid
Je moet toch ergens mee beginnen!;) Mocht het de FNV lukken, dan is dat wel een signaal naar buiten toe!

De politiek en alles er om heen de verdragen dus is niet meer te stoppen.

En nu staat eigen belang op het spel Niet alleen transport Want diet is al jaaren zien aan komen

Waarom komt geen Nedrlander naar de tuin kassen toe Ja een enkeling En hebben goed loon

Meer dan jij denkt Maar de polen die van het platte land komen zijn harden werkers en zijn niet bang van

vies werk

En waarom wonen er zo veel in Venray en er om heen Ze wonen ook in een huis met lasten

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 159
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid
huub denk je nu echt dat er alleen in venray polen werken en wonen?

hier in de buurt werken en wonen er ook duizenden in de kassen in erica en klazienaveen.

sommigen wonen in containers of sta-caravans bij de tuinbouwbedrijven, en de rest woont hier ook gewoon in normale huizen.

jij denkt toch niet dat het probleem alleen maar in venray bestaat?

en een goed loon verdienen in de kassen, ja voor poolse begrippen wel ja.

maar zelfs voor scholieren is het salaris nog te weinig.

en dat trappen van jou naar nederlanders begin ik ook onderhand een beetje zat te worden, je praat net als de werkgevers in de tuinbouw.

nederlanders zouden het vieze zware werk in de tuinbouw niet willen doen, joh dat hebben ze jarenlang wel gedaan voor die polen kwamen.

er was werk zat en er waren genoeg nederlanders werkzaam hier in de tuinbouw, maar die worden gewoon niet meer gevraagd, of men stelt waanzinnige eisen die voor polen niet gelden.

en dat huisvesten van die polen in gewone huizen, huub jongen wat laat jij je de ogen dichtdrukken, wonen in een normaal huis staat bij jou gelijk aan een stukje welvaart?

als jij het wonen met 15 personen in een woonhuis met 4 slaapkamers normaal vind, dan weet ik het niet meer hoor.

die huizen worden gehuurd of zijn eigendom van de tuinders zelf of van uitzendorganisaties, en die verdienen daar flink aan.

het zijn gewoon woekerprijzen die gevraagd worden voor huisvesting, stel dat de huur 500 euro per maand is, en je stopt er 15 polen in die 200 euro per maand daarvoor betalen, tel dan je winst maar uit.

en dan zie jij dat als een vooruitgang?

van de week nog het bericht gelezen dat bijna overal van de nieuwssite's is verdwenen, dat men enorme strenge eisen stelt aan nederlandse werklozen die in de tuinbouw willen werken, maar dat diezelfde eisen niet voor roemenen en hongaren tellen.

het bericht staat hier op het forum trouwens.

nee huub ik kan niet begrijpen dat iemand zoals jij die zegt en schrijft dat hij behoorlijk sociaal bezig is, dit soort zaken afdoet als onbelangrijk, en dan met de bekende woorden, ze willen het vieze zware werk niet doen.

dat fabeltje bestaat namelijk al sinds de eerste gastarbeiders in de jaren 60 hier kwamen, het gaat om de loonkosten huub en nergens anders om.

:ok::ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nico mooy was 15 jaar geleden al met Arno Boekestein,idd uit Mill,aktief op de oost-europese markt.

Ik heb toen veel charter gereden voor hem.

Op een gegeven moment heeft hij een fout gemaakt waardoor hij in NL geen bedrijf meer kon hebben.

Toen is Boekestein begonnen,daarna kwam Mooy met een bevrachtingskantoor in Goch.

Doordat zijn vrouw Poolse is konden zij hun bedrijf zo uitbreiden en met Poolse werknemers de markt weer op.

Korte geschiedenis Mooy Logistics,waar ongetwijfeld wat gedeeltes missen....;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Nico mooy was 15 jaar geleden al met Arno Boekestein,idd uit Mill,aktief op de oost-europese markt.

Ik heb toen veel charter gereden voor hem.

Op een gegeven moment heeft hij een fout gemaakt waardoor hij in NL geen bedrijf meer kon hebben.

Toen is Boekestein begonnen,daarna kwam Mooy met een bevrachtingskantoor in Goch.

Doordat zijn vrouw Poolse is konden zij hun bedrijf zo uitbreiden en met Poolse werknemers de markt weer op.

Korte geschiedenis Mooy Logistics,waar ongetwijfeld wat gedeeltes missen....;)

Ter info,

Mooy Logistics is een geheel ander bedrijf !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waar is het FNV aan begonnen Gewoon Europees door blijven denken Doen andere bedrijven ook Maar deze is klein En hebben gedacht die kunnen we aan.

Huub

Huub,

wat kan een mens veranderen.

Verkondig jij nu het woord van de ouderenbond nu jij geen lid/kaderlid meer bent van Bondgenoten ?:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is M Mooy,dat klopt,dit is of was Mooy Oost-Europa Logistics.

Sorry.:ok:

Ik werk al geruime tijd bij een transport bedrijf en heb ook de taak nieuwe mensen te werven en aan te nemen.

Wij begrijpen steeds meer waarom transport bedrijven Polen in Dienst nemen.

Pas kwam er iemand solliciteren bij ons, die woonde 35 km weg van de standplaats, had 1 kind, gescheiden, al ruim een jaar zonder baan, wilde perse km vergoeding hebben, dus terwijl iemand met een uitkering 1100 euro heeft per maand, wil ie voor km vergoeding niet de baan nemen,

Nederlandse chauffeurs prijzen hun zelf uit de markt,

Dutchie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Ik werk al geruime tijd bij een transport bedrijf en heb ook de taak nieuwe mensen te werven en aan te nemen.

Wij begrijpen steeds meer waarom transport bedrijven Polen in Dienst nemen.

Pas kwam er iemand solliciteren bij ons, die woonde 35 km weg van de standplaats, had 1 kind, gescheiden, al ruim een jaar zonder baan, wilde perse km vergoeding hebben, dus terwijl iemand met een uitkering 1100 euro heeft per maand, wil ie voor km vergoeding niet de baan nemen,

Nederlandse chauffeurs prijzen hun zelf uit de markt,

Dutchie

Schrijf je dit nu om je werkgever te verdedigen, Er komt 1 nederlander met een raar voorstel en je begint meteen over polen

ik snap nu waarom zo veel Nederlandse chauffeurs niet meer willen,nog even en jou baan is ook ingenomen door een pool.

omdat jij niet meer met de solicitanten kunt praten :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik werk al geruime tijd bij een transport bedrijf en heb ook de taak nieuwe mensen te werven en aan te nemen.

Wij begrijpen steeds meer waarom transport bedrijven Polen in Dienst nemen.

Pas kwam er iemand solliciteren bij ons, die woonde 35 km weg van de standplaats, had 1 kind, gescheiden, al ruim een jaar zonder baan, wilde perse km vergoeding hebben, dus terwijl iemand met een uitkering 1100 euro heeft per maand, wil ie voor km vergoeding niet de baan nemen,

Nederlandse chauffeurs prijzen hun zelf uit de markt,

Dutchie

Als ik werkloos was, zou ik er een baan niet op af laten ketsen. Maar in een hoop branches buiten het ransport is reiskosten vergoeding heel gewoon hoor. Alleen voor een chauffeur kan het er niet af:hamer:

Uitzonderingen daargelaten:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik werk al geruime tijd bij een transport bedrijf en heb ook de taak nieuwe mensen te werven en aan te nemen.

Wij begrijpen steeds meer waarom transport bedrijven Polen in Dienst nemen.

Pas kwam er iemand solliciteren bij ons, die woonde 35 km weg van de standplaats, had 1 kind, gescheiden, al ruim een jaar zonder baan, wilde perse km vergoeding hebben, dus terwijl iemand met een uitkering 1100 euro heeft per maand, wil ie voor km vergoeding niet de baan nemen,

Nederlandse chauffeurs prijzen hun zelf uit de markt,

Dutchie

Vertel ons eens wat je hem wel aanbood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
huub denk je nu echt dat er alleen in venray polen werken en wonen?

hier in de buurt werken en wonen er ook duizenden in de kassen in erica en klazienaveen.

sommigen wonen in containers of sta-caravans bij de tuinbouwbedrijven, en de rest woont hier ook gewoon in normale huizen.

jij denkt toch niet dat het probleem alleen maar in venray bestaat?

en een goed loon verdienen in de kassen, ja voor poolse begrippen wel ja.

maar zelfs voor scholieren is het salaris nog te weinig.

en dat trappen van jou naar nederlanders begin ik ook onderhand een beetje zat te worden, je praat net als de werkgevers in de tuinbouw.

nederlanders zouden het vieze zware werk in de tuinbouw niet willen doen, joh dat hebben ze jarenlang wel gedaan voor die polen kwamen.

er was werk zat en er waren genoeg nederlanders werkzaam hier in de tuinbouw, maar die worden gewoon niet meer gevraagd, of men stelt waanzinnige eisen die voor polen niet gelden.

en dat huisvesten van die polen in gewone huizen, huub jongen wat laat jij je de ogen dichtdrukken, wonen in een normaal huis staat bij jou gelijk aan een stukje welvaart?

als jij het wonen met 15 personen in een woonhuis met 4 slaapkamers normaal vind, dan weet ik het niet meer hoor.

die huizen worden gehuurd of zijn eigendom van de tuinders zelf of van uitzendorganisaties, en die verdienen daar flink aan.

het zijn gewoon woekerprijzen die gevraagd worden voor huisvesting, stel dat de huur 500 euro per maand is, en je stopt er 15 polen in die 200 euro per maand daarvoor betalen, tel dan je winst maar uit.

en dan zie jij dat als een vooruitgang?

van de week nog het bericht gelezen dat bijna overal van de nieuwssite's is verdwenen, dat men enorme strenge eisen stelt aan nederlandse werklozen die in de tuinbouw willen werken, maar dat diezelfde eisen niet voor roemenen en hongaren tellen.

het bericht staat hier op het forum trouwens.

nee huub ik kan niet begrijpen dat iemand zoals jij die zegt en schrijft dat hij behoorlijk sociaal bezig is, dit soort zaken afdoet als onbelangrijk, en dan met de bekende woorden, ze willen het vieze zware werk niet doen.

dat fabeltje bestaat namelijk al sinds de eerste gastarbeiders in de jaren 60 hier kwamen, het gaat om de loonkosten huub en nergens anders om.

Op het ogenblik krijgen ze een huis van de wooningbouw

Zelfs de kinderen gaan naar school toe hier in Venray

Maar een wekgever of ondernemer heb je wel nodig.

En dat de prijzen onder druk staan weet je net zo goed als ik

vroeger was alles uur loon maar die tijd is voor bij in veel dingen

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik werk al geruime tijd bij een transport bedrijf en heb ook de taak nieuwe mensen te werven en aan te nemen.

Wij begrijpen steeds meer waarom transport bedrijven Polen in Dienst nemen.

Pas kwam er iemand solliciteren bij ons, die woonde 35 km weg van de standplaats, had 1 kind, gescheiden, al ruim een jaar zonder baan, wilde perse km vergoeding hebben, dus terwijl iemand met een uitkering 1100 euro heeft per maand, wil ie voor km vergoeding niet de baan nemen,

Nederlandse chauffeurs prijzen hun zelf uit de markt,

Dutchie

Liever iemand in dienst die km vergoeding wil dan een doelgroep achter het stuur die niet een al te beste naam heeft denk ik dan maar.Buiten het feit dat een nederlander gewoon goed werk aflevert en bijna alles kan laten doen.

Maarja de werknemer van tegenwoordig wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,en soms gaat dat erg fout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Ik werk al geruime tijd bij een transport bedrijf en heb ook de taak nieuwe mensen te werven en aan te nemen.

Wij begrijpen steeds meer waarom transport bedrijven Polen in Dienst nemen.

Pas kwam er iemand solliciteren bij ons, die woonde 35 km weg van de standplaats, had 1 kind, gescheiden, al ruim een jaar zonder baan, wilde perse km vergoeding hebben, dus terwijl iemand met een uitkering 1100 euro heeft per maand, wil ie voor km vergoeding niet de baan nemen,

Nederlandse chauffeurs prijzen hun zelf uit de markt,

Dutchie

Zou dit niet een uitzondering op de regel zijn?

Bovendien ligt het basisloon niet veel hoger dan een uitkering!

Voor een paar 100 euro meer sta je dag in, dag uit op je poten. Dat motiveert niet!

Alleen ben ik te trots om mijn hand op te houden!;)

Liever iemand in dienst die km vergoeding wil dan een doelgroep achter het stuur die niet een al te beste naam heeft denk ik dan maar.Buiten het feit dat een nederlander gewoon goed werk aflevert en bijna alles kan laten doen.

Maarja de werknemer van tegenwoordig wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,en soms gaat dat erg fout.

Ik zit helemaal niet graag voor een dubbeltje op de eerste rang!:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wil ie voor km vergoeding niet de baan nemen,

Dutchie

Dus voor die km vergoeding (die ook nog eens aftrekbaar is voor de werkgever) laat je een werkwillige chauffeur lopen. :confused::confused::confused:

Tja, je kan altijd een stok vinden om een hond mee te slaan :p:p:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Dus voor die km vergoeding (die ook nog eens aftrekbaar is voor de werkgever) laat je een werkwillige chauffeur lopen. :confused::confused::confused:

Tja, je kan altijd een stok vinden om een hond mee te slaan :p:p:p

Ach, het is gewoon weer zo'n zogenaamd zielig verhaal om maar geen Nederlandse chauffeurs aan te hoeven nemen.

Ik hoop dat werkgevers met zo'n mentaliteit gisteren nog ter ziele gaan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik werk pak in rotterdam, dan zal ik daar op eigen kosten heen moeten, en dat kost me een tank vol benzine.

reken maar uit wat 60 liter benzine kost en dat dan elke week, en trek dat vervolgens van je riante salaris af.

blijkt dat je dan mooi meer dan 300 euro minder hebt in de 4 weken.

oftewel, je heb een riante uitkering. :D

en je werkende collega's maar premie betalen, en daardoor brutto duur zijn, en het balletje rond is.

want freddie, niet om het persoonlijke, maar als jij de uitkering kreeg die een oostblokker krijgt, was jij gisteren al aan het werk.

zelfs in de tuinbouw. :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
oftewel, je heb een riante uitkering. :D

en je werkende collega's maar premie betalen, en daardoor brutto duur zijn, en het balletje rond is.

Volgens mij heb jij nog steeds niet door dat er meer chauffeurs dan banen voorhanden zijn.

Dat ons sociale systeem veel duurder is dan elders kan ik beamen.

Maar om daar dan maar de chauffeur er persoonlijk op aan te spreken vind ik ronduit belachelijk en ongenuanceerd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

freddie, dit is persoonlijk aan jou gericht. :p

andere mogen het ook lezen hoor. :ja:

ik kon tot nog niet zolang geleden, 4jaar, de vergelijking NL ->finland heel goed maken, omdat ik toen me huis in NL nog had. ik wist precies de kosten van me huis daar, en hier. en kon vergelijken.

het netto salaris tussen NL en finland/mijn werkgever verschilde niet zoveel. dat waren tientjes.

en als ik dan toen, en nu nog steeds gewoon finaciele cijfers vergelijk, dan is het verschil tussen het netto inkomen tussen NL en finland niet zo groot wat betreft transport/logistic.

en als ik gewoon koopkrachtcijders vergelijkt.

dan kan ik je wel vertellen dat men in nederland meer tebesteden heeft.

zover ik weet ben jij werkeloos, en leef je van een uitkering. die is in zovere dus wel zo hoog, dat je niet in rotterdam wil gaan werken. volgens zeggen, omdat het salaris k#t is.

dan komt de vraag, is het salaris telaag, of is de uitkering tehoog?

en net zolas jij heb ik ook jaren lang premie betaald in NL. ik weet dus ook wel hoeveel dat is.

en ik heb het al eerder verteld, maar als ik morgen werkeloos word, dan krijg ik een uitkering van 350 euro per maand.

die uitkering is niet veel, maar de andere kant is, dat ik brutto dus minder kost/afdraagt.

zomaar een globaal voorbeeld. als jij 2000euro per maand netto krijgt, maar je betaald aan huur/hypotheek 800euro per maand, dan houd je 1200euro over.

iemand die 1400euro verdient, en 200euro huur/hypotheek betaald, heeft ook 1200euro over.

maar die huur/hypotheek valt wel onder koopkracht. en dan willen vele niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
willem ook ik heb en betaal daar premie voor!

en waarom veroordeel je mij nu?

omdat ik feitelijk hetzelfde doe als jij?

jij zit daar ook in het hoge noorden omdat je daar volgens eigen zeggen meer overhoud dan wij hier in nederland.

volgens jou zijn wij allemaal dom, want wij rekenen verkeerd vogens jou.

nu zit ik hier en reken ook gewoon uit wat ik ga verdienen, das hetzelfde als wat jij doet.

maar mijn rekensom veroordeel je, en je eigen rekensommetje dat mag wel?

jij bent toch diegene die hier altijd verkondigd dat je moet kijken wat je netto overhoud?

ja bruto verdien jij minder als ons, maar netto houd je meer over.

en als ik dat doe, dan mag dat van jou niet, nee dan zet je me neer als profiteur lekkere vent ben jij zeg!

Freddie ik geef je helemaal gelijk, ik reken precies hetzelfde.

Ik ben 4 maanden van zuid limburg naar venlo iedere dag op en neer moeten rijden(ewals)

Ik was 270 euro (renault twingo) per 4 weken kwijt alleen aan benzine.

Trek dat eens af van een MAANDloon van ca.1800 euro gemiddeld 60 uur per week.

Ja dan krab ik me ook eens achter mijn oren.

Ik ben dan wel niet werkeloos geweest ,want ik gooi mijn oude schoenen niet weg voor ik nieuwe heb.

Ik ben het type niet wat thuis zit en niks doet, maar af en toe ben ik wel jalours op die gasten die dat wel doen.

En van de andere kant zou ik ze wel een trap onder hun achterste kunnen geven, maar ja werkgevers willen het onderste uit de kan halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Freddie ik geef je helemaal gelijk, ik reken precies hetzelfde.

Ik ben 4 maanden van zuid limburg naar venlo iedere dag op en neer moeten rijden(ewals)

Ik was 270 euro (renault twingo) per 4 weken kwijt alleen aan benzine.

Trek dat eens af van een MAANDloon van ca.1800 euro gemiddeld 60 uur per week.

Ja dan krab ik me ook eens achter mijn oren.

Ik ben dan wel niet werkeloos geweest ,want ik gooi mijn oude schoenen niet weg voor ik nieuwe heb.

Ik ben het type niet wat thuis zit en niks doet, maar af en toe ben ik wel jalours op die gasten die dat wel doen.

En van de andere kant zou ik ze wel een trap onder hun achterste kunnen geven, maar ja werkgevers willen het onderste uit de kan halen.

En de werkgever maar lachen Kun je niks klaar krijgen dat ze het openbaar vervoer vergoeden.

Het zou wel normaal zijn.Want die personen die op kantoor werken krijgen wel een vergoeding.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
Het zou wel normaal zijn.Want die personen die op kantoor werken krijgen wel een vergoeding.

Dat komt bekend voor! Bij ons krijgt het kantoorpersoneel wel reiskostenvergoeding, maar de chauffeurs hebben het nakijken.

De collega's die de auto mee naar huis hebben komen goed weg.

Maar ik heb ook collega's die niet op de route wonen, en dus gewoon elke week heen en weer moeten rijden met de auto.

Persoonlijk raakt het mij niet, ik woon in dezelfde plaats als mijn standplaats en ga op de fiets naar mijn werk.

Maar vreemd vind ik dit onderscheid wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij heb jij nog steeds niet door dat er meer chauffeurs dan banen voorhanden zijn.

Dat ons sociale systeem veel duurder is dan elders kan ik beamen.

Maar om daar dan maar de chauffeur er persoonlijk op aan te spreken vind ik ronduit belachelijk en ongenuanceerd!

nogmaals dan, ik schreef "niet om het persoonlijke"

routier, ik heb misschien wel meer door dan jij wil denken.

ik leef hier tussen mensen waar de werkeloosheid 20% is.

ik hoef me eigen niet teverdedigen.

dat heb ik hier in het verleden al genoeg gedaan (buitenlander) en ik ben er wel klaar mee.

ik wil het je hier nog wel een keer vertellen.

ik zat vanmiddag op het terras, hier in het centrum, mensen hebben me gezien.

morgen stap ik op de auto, en ga aan het werk. als alles vlot loopt, dan kan ik woensdagmiddag weer op het terras zitten. donderdag en vrijdag ben ik dan misschien vrij, en zaterdag ga ik misschien weer.

mesnen zien dat, en vroegen/zullen der eigen afvragen, moet ik niet werken.

ik hoef niemand hier geloof ik uit teleggen, dat ik op maandag me uren maakt, dinsdag ook, en dinsdag op woensdagnacht terugkomt. in die 3 dagen kan ik, of elke chauffeur wel 40 uur maken.

maar dat snapt het volk niet dat elke dag van ma tot vr 8uurtjes per dag maakt. die hebben er ook 40. maar zaterdag zit ik weer achter het stuur, en eer dat het zondagavond is, en de week dus rond is, heb ik ruim me 60uurtjes wel.

nee mensen zien me op zondag, woensdag, donderdag, en vrijdagmiddag op het terras zitten, en trekken een conclusie. zei werken immers 40 uur per week.

ik werk er dan maar 60, en kan al dat geld verzuipen op het terras.

maarja, buitenlanders werken toch niet. toch?:bey:

want ik weet donders goed dat ik buitenlander ben hier.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trek dat eens af van een MAANDloon van ca.1800 euro gemiddeld 60 uur per week.

:confused:

@klotskop. NIET PERSOONLIJK.

maar ik lees dit zomaar.

volgens mij is dat niet volgens de CAO?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast routier
:confused:

@klotskop. NIET PERSOONLIJK.

maar ik lees dit zomaar.

volgens mij is dat niet volgens de CAO?

Nee, dat verbaasd mij ook! Als ik heel snel en simpel reken zou men met zoveel uren min. 2200 euro netto ex. okv. verdiend moeten worden.

Ergens klopt hier iets niet....:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden