[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Navigatiesysteem kopen in Engeland


onthemove

Recommended Posts

  • Forumlid

Wie heeft er ervaring met het bestellen van een navigatiesysteem in Engeland dit vanwege de lage prijs.

Welke website heb je gekozen en hoe was de levering.

Ik denk zelf aan het bestellen van de TruckMate, andere aanbevelingen zijn ook welkom.

Ik rijdt AH winkels en een navigatiesysteem lijkt mij een aanvulling op de dagelijkse route.

Alvast bedank voor de reacties.

Groet,

Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hey,

als je hier in de UK een satnav koopt dan kun je hem altijd via mij versturen als ze van die achterlijke bedragen willen voor de verzendkosten...

Ik heb zelf hier de TomTom 700 en die gebruik ik gewoon in het Nederlands... LOL

maar ja ebay is goed of gewoon een winkel....

kijk ook maar eens op Amazon.co.uk en Play.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ben er nog niet uit, verdwaal een beetje in de merken navigatie voor de vrachtwagen en de mogelijk heden.

Nu zie ik dat in nederland de Nuvi 465T wordt verkocht en in engeland de Nuvi 465 TF wat is het verschil.:confused:

Minder keuze zou misschien makkelijker zijn.

Eerder gebruikte ik de TT one xl niet speciaal voor de vrachtwagen maar deze heeft de geest gegeven. Heb een beetje slechte ervaring met TT, regelmatig slecht opstarten ondanks dan het gebruik van de reset.

Nu start deze helemaal niet meer op, en verder aankoop bon kwijt.

Geen zin meer om hier achteraan te gaan.

Voor het AH werk wat ik doe rijdt ik met een papieren route beschrijving de zogenaamde aanrijroute, gemaakt door collega's.

Alleen vind ik het lastig onder het rijden in het donker om op dat papiertje te kijken.

Zou dus makkelijk zijn met een navigatie welke ik kan instellen op een bepaald aanrijpunt wat is weergegeven op de papieren aanrijroute.

De paar laatste straten van de papieren aanrijroute kan ik dan wel vinden.

met behulp van de paieren aanrijroute, maar om het hele papieren route te onthouden tijdens de rit gaat boven mijn pet, ik heb dus geen fotografies-geheugen:eek:

Dus nu opzoek naar een vrachtwagen navigatiesysteem.

Gaarne aanbevelingen, mijn dank is groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb jij geen navigatie in je boordcomputer???

Samen met een aanrijroutelijst van AH en een stratenboek kom je een heel eind lijkt mij :sjalom:

Jawel nav in de boardcomputer maar vind deze niks, lijkt wel verouderde kaarten, ik zeg lijkt wel, kan dus ook aan mij liggen.

Stratenboek is niks voor mij:stom:

Ik heb er gewoon geld voor over om rustig in de auto te zitten, al het begin is moeilijk over een jaar denk ik er misschien anders over:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik gebruik de navigatie in de carcube vaak in de stand "kaart". Dan geeft ie alleen met een pijl aan waar je bent. Je kunt de naam of wegnummer van de straat waar je rijdt aflezen en ook de namen van zijstraten.

En dat gebruik ik als hulpmiddel bij de papieren routebeschrijving. Als er straatnamen beschreven worden kan ik dat nachecken met de kaart op de carcube.

Maar je kunt je er beter aan wennen niet al te veel van de navigatie afhankelijk te worden. Je kunt op plaatsen terecht komen waar je eigenlijk beter niet kunt komen met een vrachtwagen. Er zijn specifieke aanrijroute's om vrachtwagenverboden te vermijden of om overlast te beperken in woonwijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Toen de Carcube net ingebouwd was, klopten de kaarten precies hoor;)

Maar nu wordt de lijst van onvolkomenheden wat langer:

A35 Almelo, N7 Sneek, rotonde+rondweg Nieuw Heeten, rondweg Veenendaal. Misschien maar een vragen om een update....

Binnen de bebouwde kom klopt alles nog vrij aardig hoor. Een diepvriesrit met veel nieuwe adressen doe ik met routeboek + Carcube, gaat prima.

Voor als de boordcomputer uit mocht vallen, altijd nog een stratenboek in de tas

edit: zie net de reactie van "Hans1":D Inderdaad voor de laatste paar staten zeker meer vertouwen op de routebeschrijving! De stand "kaart" is dan beter dan "manuele ingave".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Met de travelmanager van Falk heb ik tot nu toe elk adres dat ik moest vinden gevonden... navigatie vind ik maar niks. Na 2 keer op de kaart kijken weet ik de weg ook wel uit me hoofd. Met navi blijf je de rest van je leven rijden. Voor mij de kaart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik gebruik de navigatie in de carcube vaak in de stand "kaart". Dan geeft ie alleen met een pijl aan waar je bent. Je kunt de naam of wegnummer van de straat waar je rijdt aflezen en ook de namen van zijstraten.

Een van mijn vorige werkgever had ook carcube, vond het een geweldig ding, Vooral de 'kaart' modus mooi groot beeldscherm en je kunt ook nog inzoomen als je het te klein vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Engeland = Je krijgt er wel een andere oplaad-stekker bij.

Engeland heeft namelijk andere STEKKERS dan hier in NL.

Daarvoor heb je dan weer een verloopstukje nodig ... en ik denk niet dat ze die erbij leveren.

Duitsland = OOK goedkoper!

Bijvoorbeeld de Duitse Mediamarkt is goedkoper dan de Nederlandse.

Soms zit daar zelfs wel een prijsverschil van 10% in.

Ook zit je wat moeilijker wat betreft je Garantie mocht er iets met het apparaat mis zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden