[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Rijverbod voor brandstoffentransport


Teddybeer

Recommended Posts

  • Forumlid

Op het depot aangekomen was bijna iedereen al binnen en zat in de kantine, toch nog 4 vrachten en 5 klanten kunnen beleveren. 1 van de klanten stond al sinds zondag droog.

O ja, je bent eerder begonnen.

Maar met 4 ritten en 5 klanten heb je wel flink doorgewerkt.

Wie stond er sinds zondag droog???

Ymuiden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Iedereen was om 13.00 gestart, werden door de planning gebeld of we om eerder konden starten. IJmuiden stond inderdaad droog, ik heb alle smaken weer bijgevuld :ja:. Doorwerken, ach wat is doorwerken? nu moet men even niet zeuren en gewoon doorgaan. (niet lullen, maar tankjes vullen). Ik zou eigenlijk nog de A8 en Muiden doen, maar ben daar niet meer aan toe gekomen door de sneeuwval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo gister weer een redelijk normale avonddienst kunnen doen.

De dooi lijkt nu goed te zijn ingezet en het liep gisteravondvroeg wel heel erg goed = veel mensen zijn thuis gebleven of hebben vakantie en zo had ik onderweg naar Bunnik dus geen enkele file. Sterker het was buitengewoon rustig op de A12 (vanuit Alphen gereden).

Alleen op eigen terreinen van de klanten waar ik moest lossen was het op sommige plaatsen wel glad te noemen. Maar alle wegen waren goed schoon.

Bunnik (onbemande trucktankplaats) appeltje / eitje ... alleen tot lossen kwam ik maar niet omdat telkens iemand toch nog ff wilde aftanken. En als ze het netjes vragen ... tja, wie kan daar nou nee tegen zeggen ;)

Enfin ... het waren gewoon aardige mensen.

Door naar De Meern ook zeer goed te doen. Heb mezelf alleen door zeker 40 cm sneeuw moeten ploegen NAAST mijn wagen want alle sneeuw hadden ze daar naartoe geveegd.

Geladen te Amsterdam en door naar Amersfoort waar ik heb gelost bij een transportbedrijf. Daar op het eigen terrein was het zeer glad. En nergens een kist met zout of zand te vinden!!! Vreemd dat ze ook voor hun eigen wagens de boel niet hebben schoongeveegd aldaar. Zoveel ruimte hebben ze daar niet om aan het doc te komen en zo. En dat wordt nog moeilijker voor ze als die sneeuw en nattigheid daar verder vanmorgenvroeg weer is opgevroren. Temperatuur was op het moment dat ik er loste -1C

Enfin gewoon al mijn 3 ritten kunnen uitvoeren dus.

En voor vandaag ziet het er nog beter uit ... de dooi zet immers nu goed door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Vandaag reden er meerdere wagens. Wegens Oud&Nieuw hadden we natuurlijk wat achterstand weg te werken.

Vanmorgen was er in de Regio Amsterdam geen sneeuwvlokje te bekennen.

De wegen waren schoon en ik was vlot leeg bij Kadoelen, Landsmeer.

Terug op Amsterdam vlot geladen voor Hoorn.

En onderweg naar Hoorn begon het langzaamaan slechter te worden.

Maar nog niet onrijdbaar ... plus het feit dat ik de laatste geschikte parkeerplaats van de Esso (Middenbeemster) al voorbij was.

Afslag Hoorn ... :mad: ... Ja hoor ... hier mag ik eigenlijk dus niet meer rijden.

Maar wat moet je dan? Je moet een geschikte parkeerplek zien te vinden. En aangezien ik toch vlakblij mijn losadres was ben ik daarheen gereden. Welke plek is er nou geschikter voor een tankwagen dan een tankstation!

Meteen dus maar ff gelost. Maar er wegkomen zou ik de eerste uren niet meer.

De weg was echt een ijsbaan. In de tijd (uurtje) dat ik heb staan lossen heb ik twee ongevallen gezien: 1 automoblist die recht over de rotonde de bosjes inschoot en er later is uitgetrokken door iemand met een grote Jeep.

En op de kruising vlakbij het politiebureau (ook dat nog eens politiebureau in de buurt) twee luxewagens tegen elkaar aan, hetzij langzaam maar ze gleden domweg tegen elkaar aan.

Twee gevalletjes blikschade dus.

Dus de planning maar gebeld ... situatie uitgelegd en blijven staan.

Stukje door de omgeving gewandeld ... maar eens gaan kijken bij die gast die met zijn auto in de bosjes was beland en voor hem een Jeep geregeld ;) die hem kon vlot trekken.

Hihihi Die Jeepbestuurder dus staande gehouden en een vriendelijk compliment gemaakt over zijn stoere auto ... en gevraagd of hij behulpzaam kon zijn ... en dat wilde hij wel.

De zon voelde je goed maar de temperatuur bleef rond en onder het vriespunt liggen zodat de zon weinig effect had op het ijzige wegdek.

Na 4 uur was het dan zover en kon ik vertrekken ...... en inderdaad de sneeuw-lijn lag zo ergens vlak onder Purmerend. Amsterdam was weer helemaal schoon.

Ook een deel van Zaandam schijnt een flinke sneeuwlaag te hebben gehad.

Als ook Heiloo waar ik eigenlijk vandaag ook nog naartoe had gemoeten ... maar met 5cm sneeuw zou dat ook niet ophebben geschoten en het risico op 1400 euro boete loop ik liever toch niet.

Tja ... wat zou de dag van morgen ons brengen?

Dan zit ik in de Regio Utrecht te rijden ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat maakt dat Nederland op een week tijd bij slecht weer helemaal droog en vooral stil staat?

In België is er (voor zover ik me herinner) geen rijverbod maar je moet natuurlijk het gezond verstand laten primeren. Bij slechte wegen rijden wij ook pas uit na beterschap tenzij het echt niet anders kan (v. bevoorrading van ziekenhuizen ofzo kunnen echt niet wachten)

Mijn collega's rijden nog met gas, ik daarentegen ben bijna nooit meer met ADR opweg (en ben er niet kwaad voor). Door de mogelijkheid om mijn werk zelf in te plannen heb ik voor de sneeuw alles buiten gevoerd. Helaas was er een dringende interventie en heb deze dan maar met een bestelwagen weggedaan.... een rit van +-2h30 werd door stilstaande vrachtwagens naar 6h herleid en geen mogelijkheid tot alternatieven.

IVM die E5: Dit zal volgens mij op termijn nog voor veel problemen zorgen die biobestanddelen.... en niet alleen op vlak van bevoorrading maar ook voor degenen die opteren voor lange onderhoudsintervallen.... wordt gegarandeerd vervolgt... binnen minder dan een jaar zal de media er misschien wel gerucht aan geven als er meer om meer motors kapot rijden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
O ja, je bent eerder begonnen.

Maar met 4 ritten en 5 klanten heb je wel flink doorgewerkt.

Wie stond er sinds zondag droog???

Ymuiden?

Er hangt bij ons al een bericht aan de sleutelkast niet te leeg te rijden omdat er kans is dat het tankstation leeg is wegens gladheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Baat het niet ... dan schaadt het niet! :ja:

Overigens denk ik ook dat de prijs van de diesel nog wel ff wat duurder gaat worden.

Er is nu meer vraag naar olie = ivm koude in WestEuropa en de USA (tenminste zo verklaard men dat) meer vraag === duurdere prijs voor een vat olie. En dat zie je dus nu ook al gebeuren bij de prijs aan de pomp.

Accijns is op Diesel 0.8 cent gestegen dacht ik ... maar vorige (vorig jaar ;) ) week betaalde ik nog bij de Onbemande ESSO 97.9 cent per liter en nu stond hij al boven de EURO.

Een paar cent ... lijkt niet veel maar als je 400 liter tankt ... dan tikt dat natuurlijk wel aan.

Vanmiddag begon het ook wat te sneeuwen bij Utrecht ... het smolt wel direct weg op het wegdek === maar de temperatuur is nu aan het afnemen en dat kan dus spekglad worden.

Voorlopig houden we dit winterse weer nog wel ff ...

Het levert wel mooie plaatjes op ... en voor diegene in kwestie een minder leuk plaatje = rechtdoor over de rotonde!

En hij was niet de enige met blikschade in de paar uur dat ik op betere wegcondities heb gewacht klapten (zij het met geringe snelheid) ook nog eens twee luxewagens opelkaar op de kruising bij het politiebureau.

post-152-1394781679,8818_thumb.jpg

post-152-1394781680,204_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden