[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bulthuis trailerbouw gaat faillissement aanvragen


Recommended Posts

  • Forumlid

Het doek valt voor carrosserie- en wagenbouwbedrijf Bulthuis in Noordwolde. Het Groningse bedrijf vraagt op korte termijn het faillissement aan. De directie heeft alle 49 werknemers hierover gisteravond persoonlijk geïnformeerd. Het Faillissement betreft dus niet de gelijknamige onderdelen leverancier.

CNV-bestuurder Wilco van Niejenhuis betreurt het faillissement. 'De trailerbouwers hebben het op dit moment ontzettend moeilijk. Eerder dit jaar gingen al 35 banen bij Bulthuis verloren. Het bedrijf heeft toen alle flexibele contracten stopgezet. Nu raken ook de 49 vaste werknemers hun baan kwijt.'

Van Niejenhuis hoopt dat er mogelijkheden zijn voor een doorstart. 'Bulthuis maakt een mooi product, het zou zonde zijn als het verdwijnt. Ik hoop dat er geïnteresseerden zijn voor een overname of een doorstart.'

Bulthuis is gespecialiseerd in aluminium trailers en heeft veel klanten in de land- en tuinbouw branche. Dit jaar gingen nog drie trailerfabrikanten failliet. Zij hebben alle weer een doorstart gemaakt.

Bron: Nieuwsblad Transport

Gepikt van: truckstar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het lozen van diverse schuldeisers? En het arriveren van een busje uit het oosten? Maar zulke dingen mag je niet schrijven volgens sommigen......:zegtniets:

Leve 1 Europa, bedacht door en voor stropdassen!

Met het verkeerde been uit bed gestapt Herman?;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Met het verkeerde been uit bed gestapt Herman?;)

Nee hoor, ik ben realist Stefan. En ik kan rekenen. Genoeg orders, dus genoeg werk en toch gaan ze failliet.

Dus snijden in de kosten:

ze betalen de alluminiumboer minder.

ze betalen de lasdraadboer minder.

ze betalen de bandenboer minder.

ze betalen Essent/Cogas minder.

ze betalen de verzekeringsboer minder.

ze betalen het personeel minder.

Wie gaat het hardst mekkeren denk je en wie heeft de langste adem? De leveranciers stoppen gewoon met leveren, de rest mag jij invullen!

Herman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En het arriveren van een busje uit het oosten? Maar zulke dingen mag je niet schrijven volgens sommigen......:zegtniets:

Leve 1 Europa, bedacht door en voor stropdassen!

tjonge tjonge, hij moet toch weer eens laten blijken en merken dat hij een hekel heeft aan oostblokkers. je bent echt een sneu zielig mannetje!!

admins haal mij maar van mijn account af want door zulke gasten als herman de oosblokhater heb ik het hier wel gezien.

tabee en de groeten, is het je toch gelukt om iemand weg te laten gaan door steeds maar weer te laten blijken dat je een hekel hebt aan oostblokkers. Goed gedaan man :ok:

en wederom heeft dit niks met het onderwerp maken en meneer kan steeds zijn mening geven hoe hij over de oostblokkers denkt!

maar goed ajuu en geniet van je kalkoentje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Na het lozen van diverse schuldeisers? En het arriveren van een busje uit het oosten? Maar zulke dingen mag je niet schrijven volgens sommigen......:zegtniets:

Leve 1 Europa, bedacht door en voor stropdassen!

Volgens mij omdat er veel dubieuze debiteuren (transporteurs die onder de prijs werken) zijn.

Werk zat, maar als je niet betaald krijgt, houdt alles op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

tjonge tjonge, hij moet toch weer eens laten blijken en merken dat hij een hekel heeft aan oostblokkers. je bent echt een sneu zielig mannetje!!

admins haal mij maar van mijn account af want door zulke gasten als herman de oosblokhater heb ik het hier wel gezien.

tabee en de groeten, is het je toch gelukt om iemand weg te laten gaan door steeds maar weer te laten blijken dat je een hekel hebt aan oostblokkers. Goed gedaan man :ok:

en wederom heeft dit niks met het onderwerp maken en meneer kan steeds zijn mening geven hoe hij over de oostblokkers denkt!

maar goed ajuu en geniet van je kalkoentje

je moet een pb sturen om je account op te heffen hoor.............:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tjonge tjonge, hij moet toch weer eens laten blijken en merken dat hij een hekel heeft aan oostblokkers. je bent echt een sneu zielig mannetje!!

admins haal mij maar van mijn account af want door zulke gasten als herman de oosblokhater heb ik het hier wel gezien.

tabee en de groeten, is het je toch gelukt om iemand weg te laten gaan door steeds maar weer te laten blijken dat je een hekel hebt aan oostblokkers. Goed gedaan man :ok:

en wederom heeft dit niks met het onderwerp maken en meneer kan steeds zijn mening geven hoe hij over de oostblokkers denkt!

maar goed ajuu en geniet van je kalkoentje

Wil je wel eens weer horen als je van de auto afgekickt word, en je ziet die auto vervolgens met een oostblokker wegrijden omdat die goedkoper is dan die verschrikkelijk dure NL chauffeur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nu nog even op de topic reageren.

Jammer, jammer, jammer, mooi bedrijf, komen er regelmatig lossen. Terrein staat ook stampvol met net afgebouwde trailers, en half klare trailer. Paar weken geleden aan de balie vertelde die man dat ze het hardstikke druk hadden, konden de tijdschema's allemaal net redden. En nu zo'n bericht:confused: Ik vind het wazig. Hardstikke druk hebben en toch failliet gaan, kan volgens mij niet samen, of er moet door de faillisementen die er zijn geweest afgelopen jaar van bepaalde klanten geen geld binnengekomen zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je wel eens weer horen als je van de auto afgekickt word, en je ziet die auto vervolgens met een oostblokker wegrijden omdat die goedkoper is dan die verschrikkelijk dure NL chauffeur.

Ik wil je wel eens horen als je leven gered word door een Poolse chirurg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil je wel eens horen als je leven gered word door een Poolse chirurg.

Halen Poolse chirurgen hier ook het werk weg dan, Stefan?

Het gaat natuurlijk om mensen die het werk weg halen, ongeacht welke nationaliteit die hebben, of waar ze wonen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Ik wil je wel eens horen als je leven gered word door een Poolse chirurg.

Ik ben al eens gered door een poolse chirurg in 2003

Maar ook ik baal enorm hoe het op het moment er aan toe gaat,wij nederlanders zitten meer en meer thuis.en die trainingspakken doen mijn werk.en ja dan ga je de balen krijgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier gaan we maar verandering in brengen....

Het moet niet zo gaan worden dat elk topic waar het woordje faillissement of failliet in voorkomt ook de oostblokkers maar erbij worden gehaald.. Ook mijn mening is wel duidelijk, maar die hoef ik ook niet zo nodig in elk topic te kalken.

Als men het daar dan toch over wil hebben opent men er maar een apart topic over.. Dan kunnen de voor en tegenstanders daar wel reageren.. of links laten liggen als men het er niet mee eens is..

Hier gaan we vandeweek wat opschoning houden en in het vervolg meer op toezien.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb het topic inmiddels geopend. Nu ff kijken of het ook werkt en de ander topics verschoond houd van deze steeds terugkerende discussie.

http://www.chauffeursforum.nl/showthread.php?24346-Het-Grote-Oostblokkers-topic!&p=233910#post233910

Voor wat betreft Bulthuis. Mooie trailers, alhoewel je natuurlijk ver weg moet blijven van losgestort werk, want het levert geen moer op.

Gek dat ze zeggen het retedruk te hebben en toch op de fles gaan. Dat kan niet lijkt mij. Tis of het een of het ander.

Of het is een mega order van een klant die niet betaald, dat kan ook natuurlijk. Wel en beetje dom van Bulthuis in dat geval.

Maarre: ben nieuwsgierig wat het werkelijk is geweest.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vrees toch een kwestie van beleid.

Iedere keer als je er kwam om bv een nieuwe oplegger op te halen, die klaar zou staan, dan wist ten eerste niemand er vanaf dat die opgehaald zou worden en moesten er nog diverse dingen aan gedaan worden om hem afleveringsklaar te maken. Stond je dus weer eens een paar uur te niksen voor je hem mee kon nemen, om later eens terug te komen voor meerdere storingen. En dit is iedere keer gebeurt als we weer eens nieuw materiaal ophaalden.

Sinds Bulthuis het constructie gedeelte verkocht heeft aan enkele personeelsleden is de service hard terug gelopen. Je kan nog zoveel orders hebben, als je overal veel nawerk van hebt is de winst op een gegeven moment wel een keertje verdampt.

Er zal vast wel een doorstart komen, met een kleiner aantal werknemers. En natuurlijk met achterlating van een groot aantal schuldeisers......................

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Voor wat betreft Bulthuis. Mooie trailers, alhoewel je natuurlijk ver weg moet blijven van losgestort werk, want het levert geen moer op.

-

o?

Ik rijd met een walking floor. Ook wel eens stukgoed erin maar die stukgoed ritten leveren nix op. Kostprijs van een losgestort auto is een stuk hoger maar de rit (ton) prijzen zijn ook beter en het is beter werk. Wachttijden en afgekafferd worden kennen we haast niet in het losgestorte werk. Het is wat ruiger werk en wat gekker allemaal maar dat bevalt me uitstekend. Oke, je word wel wat viezer en veel in de buitenlucht, (koud, vorst,regen, hitte).

Heb jaren stukgoed gereden en met een koeler maar geef mij maar 'n losgestort werk. Dat is heel zelfstandig werk en zoek 't maar zelf maar uit. Ideaal.

Maargoed, jammer van bulthuis. Die trailers gaan niet stuk. Dure krengen, maar o z'n geld waard

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Trailers mochten ook niet stuk, want als je minder dan 35 ton laadt verdien je niks. Als ie dan stuk is heb je helemaal niks.

Dat bedoel ik met waardeloos werk.

Heb ooit eens de mogelijkheid gehad om aan de slag te gaan in het losgestort, maar na enig rekenen kwam ik er al rap achter dat je alleen met het overtreden van de wet (overbeladen) je brood kan verdienen.

Tel daarbij op de extra slijtage aan aandrijflijn, banden + hoger verbruik en een aanzienlijke kortere levensduur van je trekker en de conclusie is snel getrokken.

Had een collega eigen rijder in de ferry die jarenlang in het losgestort in het noorden had gereden en die was blij dat ie weg was, om alle bovengenoemde redenen. Meerdere malen heeft ie me gezged dat ie het veel eerder had moeten doen. Zijn rendement in 'dom' ferry werk was stukken beter.

Ook het feit dat hij in Duitsland altijd aan de beurt was bij de BAG, maakte het er niet leuker op. (ook die kant op altijd 30 ton +). Ziet een Bag-(g)er een kipper dan is het al raak.

Hij had ook een prachtige Bulthuis kipper met gespreide assen. Super mooi spul hoor.

Begrijp me niet verkeerd: ik ken de voordelen ook. En voor een chauffeur is het wellicht mooi werk, maar voor mij als kleine zelfstandige is het een ver van weg blijven business. Vanuit dat perspectief bekijk ik het.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Failliete trailerbouwer Bulthuis verder als onderdeel Vogelzang Borg

De activiteiten van Bulthuis Fabriek voor wegtransportmiddelen in Noordwolde (Gr.) worden ondergebracht bij Trailerbouw Vogelzang Borg in Bedum. Afhankelijk van de marktontwikkelingen hoopt Borg op langere termijn weer 35 van de 49 werknemers van Bulthuis aan werk te helpen.

Gebr. Borg Beheer heeft het eind vorig jaar failliet verklaarde bedrijf overgenomen. Volgens Fred Borg van het in Farmsum gevestigde bedrijf Gebr. Borg (Loonbedrijf, Op- en overslag, Tankcleaning en Internationaal Transport) vullen Bulthuis en Vogelzang elkaar mooi aan. Bulthuis bouwt vooral opleggers en aanhangwagens voor cargo-, losgestort- en bulkvervoer terwijl Vogelzang zich bezighoudt met speciaalbouw en kranenopbouw.

Borg neemt per direct een beperkt aantal mensen van Bulthuis over. "Het streven is om de activiteiten langzaam maar zeker uit te breiden. We hopen dan met een mannetje of 35 verder te kunnen. Maar we zijn er uiteraard wel van afhankelijk wat de economie doet."

De werkzaamheden van Bulthuis worden ondergebracht bij Vogelzang aan de Industrieweg in Bedum. Daar is nog ruimte, maar op termijn voorziet Borg dat uitbreiding nodig is. "Maar we moeten eerst maar eens draaien."

Voor Bulthuis bestond grote belangstelling in de markt. In totaal meldden zich tien overnamekandidaten. Vier deden, aldus curator Harm Jan Meijer van De Haan advocaten in Groningen een concrete aanbieding.

De keus viel op Gebr. Borg Beheer omdat die de hoogste bieding deed in combinatie met het behoud van het grootste aantal personeelsleden. Over de overnamesom wil Meijer niets meedelen. "Maar", zegt hij, "het is zeker geen vrolijk faillissement". Ook de bank zal als eerste schuldeiser niet volledig schadeloos kunnen worden gesteld.

Bron:
DVHN

En
hier
staat hij ook

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden