[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nu ook Navigon met TRUCK navigatie


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid
Tja, ik kan het alleen maar met je eens zijn Corné. Wij hebben Blauwpunkt in de truck, nou breek me de bek niet open hierover. Dan zweer ik toch echt bij mijn oude Tommie 720 hoor.

Nou ben jij maar 3.70 hoog Cor, waar denk je dat de tomtom 9000 je heen navigeerd? :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • Forumlid

Dat wil je niet weten Cor. Het "geval" ingesteld op vrachtwagen, snelste route en 4.10 hoog. Ik doe er weinig op uit, overal wil ie binnendoor en de stads/dorpskernen door. Gek wordt je ervan.

Maar vanwege het berichtensysteem is het wel handig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Heb nu 3wkn Snooper Truckmate S7000 en moet zeggen: Prima ding, nog niet op fouten kunnen betrappen. En uitstekende digitale tv gratis erbij:banaan:

Inderdaad die Snooper is wel een redelijk navigatiesysteem. Ik maakte eerst gebruik van een dure VDO trucknavigatie. Dat ding koste 1400 euro geloof ik 2 jaar geleden maar stuurt je ondertussen wel lekker dwars door Luik als transitroute en ook antwerpen centrum had mn navigatie graag via de waaslandtunnel gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

ik loop al een tijdje te tobben.

tom tom

mio

of garmin

sneup het hele forum al rond.

de ene zegt dit en de andere dat.

ik wil graag een goede truck navigatie.

tmc is belangrijk en goede kaarten.

de ene systeem heeft gratis update.

de andere weeer niet.

maar mijn vraag is welke is nu het beste wat wordt er hier aangeraden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik loop al een tijdje te tobben.

tom tom

mio

of garmin

sneup het hele forum al rond.

de ene zegt dit en de andere dat.

ik wil graag een goede truck navigatie.

tmc is belangrijk en goede kaarten.

de ene systeem heeft gratis update.

de andere weeer niet.

maar mijn vraag is welke is nu het beste wat wordt er hier aangeraden.

je kan beginnen met een tweedehandsje: http://www.chauffeursforum.nl/truckersmarkt/41186-tomtom-go630-trucknavigatie.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ty voor de aanbieding.

maar ik zoek toch een nieuwe.

zo recent mogelijk.

ik heb al 2 systemen in de cabine.

is wel voor de auto de tom tom en becker.

maar wil toch truck hebben.

als je een TomTom hebt waar een sd kaartje in kan of een met harddisk dan kan je voor wijzig tomtomtrucks er op zetten om uit te proberen......

dmv sd kaartje kan zelfs je TomTom in originele staat blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb garmin gehad en navigon, beide truck

het GEHAD geeft alles al aan. Zijn mij dus niet goed bevallen. Traag, trage fileinfo enz. Navigon stuurde me daarheen waar inrijverbod was voor trucks, bij ingave dat het niet mocht, stuurt hij me rechtuit, en ja, ook dat was inrijverbod voor trucks, grote misser in eigen land van navigon, die borden staan er nl al jaaaaaaaren!.

Nu heb ik een tomtom go live, en dat bevalt me prima, is een gewone versie maar gaat prima, het is een hulpmiddeltje voor mij ivm de files, de meeste adressen ken ik toch wel. TomTom heeft ook truckversie maar die ken ik dus niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb sinds een paar maandjes deze TomTom-producten

De LIVE services zorgen voor een perfecte verkeersinfo zelfs op de lokale wegen. TMC is zoals je wellicht weet alleen op snelwegen, TMC is erg gedateerd wat info betreft. Het gebruik van een vrachtwagennavigatiesysteem heeft voordelen maar zeker ook nadelen. Het grootste nadeel is dat je extra km zult gaan maken terwijl dat soms geheel onnodig is.Het grote voordeel is dat je als het goed is veel minder in situaties zult komen waar je niet mag of wil zijn. Ikzelf heb meerdere systemen mogen testen en zweer bij TomTom. Navigon heeft ook LIVE maar dat werkt niet op de truckdevice,s. na mijn testen heb ik de conclusie getrokken dat alle systemen die gebruik maken van Navteq kaarten waardeloos zijn op het gebied van viaduct hoogtes. Neemt niet weg dat ook de TomTom niet geheel foutloos werkt. die fouten zullen er in de loop van software update,s wel uitgaan, maar dat zal nog jaren duren ben ik bang. Voor het uit de tijd raken van je kaart hoef je niet bang te zijn. je krijgt namelijk zolang het ding het doet om de drie maanden een nieuwe kaart, LIVE is het eerste jaar gratis, daarna betaal je 40 euro per jaar. Wat een heel groot voordeel van een TomTom is dat je er heel makkelijk poi,s op kunt toevoegen zoals routiers en dergelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Is niet zo gek.

Dit systeem is stand alone (Corné kan dit beter uitleggen, maar okay).

Die andere systemen hebben bv geen HD traffic, behalve in combinatie met een abonnement bij TT. Vis - hoe heet dat ook alweer - Tomtom Work? geloof ik. Zon abo koste je ongeveer 20-22 per maand. Zitten gelijk ook allerlei andere webgebaseerde toepassingen aan vast.

Dit is eigenlijk als de gewone auto systemen.

Hardware technisch is dit het hetzelfde apparaat volgens mij. Maar opnieuw: Corné weet hier alles van.

Die zal wel reageren denk ik.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Corné, wat is er met Navigon aan de hand? Voorheen kon je ze her en der bestellen online, maar nu niet meer...:stom:

Komen ze met een nieuwe serie of gaan ze ermee kappuh?

Navigon bestaat in feite niet meer. Ze zijn over genomen door Garmin. garmin is een amerikaans bedrijf. Need is say more.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nope. Clear now. Dan maar eens kijken voor een Garmin. Ben ik weer een jaar bezig om dat ding onder de knie te krijgen...:D

Weet jij welke je net zoals Google Maps kan gebruiken? Makkelijk in en uitzoomen en 3 routekeuzes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden