[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

hoe stroomkabels & A.B.S kabel aansluiten


Valencia

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik ben een net geslaagde en dus een beginnende trekker met oplegger chauffeur.

Nu heb ik heel veel goeds geleerd, van de rijschool www.koosvanderbilt.nl.

Aan & af koppelen is geen probleem.

Maar als ik niet hoef aftekoppelen en dus de conbinatie zo parkeer op een openbaar parkeerterein.

Waar veel van dit soort conbinatie's staan.

Moet ik de stroomkabels & A.B.S kabel verwijderen van de werkgever dit I.V.M. diefstal.

Eraf halen is niet het probleem dat is wel zo gebeurd los klikken en trekken maar.

Maar de kabels er s'morgen's vroeg weer opaan sluiten met weer & wind ( regen sneeuw & veel kouwe wind) vind ik toch wel een probleem.

Ik pas er eigenlijk ook niet echt tussen om dat aantesluiten zeg maar.

post-2054-1394781693,867_thumb.jpeg

Zijn deze kabels ook te beveiligen zodat ze permanent vast aan de trekker blijven zitten ?

Net zoals de lucht slangen bevestigd zijn.

Hoe ik het nu opgelost heb is een soort van ruimte maken door half aftekoppelen.

Ik weet het anders ook niet, iemand betere tips ?

post-2054-1394781694,0313_thumb.jpeg

Ik hoor of zie jullie tips & trukjes graag tegemoet.

Groetjes Valencia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe ik het nu opgelost heb is een soort van ruimte maken door half aftekoppelen.

Ik weet het anders ook niet, iemand betere tips ?

dat is een tip die je van een ervaren chauffeur zou krijgen. ;)

als je ze toch wil laten zitten, misschien de aansluiting goed dik in de schotelvet zetten. dan blijven ze er misschien wel vanaf.

maar als ze toch weg zijn, weet ik wel hoe je werkgever reageerd....

je zit ook met 2 kostenposten. de stilstand die je oploopt kost ook geld....

maar je loopt toch ook een controllerondje voor je vertrekt? en olie peilen? even met een kabelwinkel slepen vind ik ook niet leuk, maar zoveel werk is het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat je de kabels eraf moet halen is wel erg ver gezocht is mijn mening. Maar goed, het is zijn beleid.

Maak aan de kabels een S haak, een stuk ketting en een hangslot. De S haak dichtknijpen om de kabel en aan de ketting. De ketting vastmaken met het slot aan de truck of oplegger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
........en dus de conbinatie zo parkeer op een openbaar parkeerterein.

Waar veel van dit soort conbinatie's staan.

Moet ik de stroomkabels & A.B.S kabel verwijderen van de werkgever dit I.V.M. diefstal.

Eraf halen is niet het probleem dat is wel zo gebeurd los klikken en trekken maar.

Groetjes Valencia

Je bedoelt dus (thuis) parkeren op een parking waar anderen er bij kunnen(diefstal).

Als je parkeert, zet dan de trekker eerst wat scheef voor de trailer, maak stroomkabels los en berg ze op in de cabine, zet dan de trekker recht voor de trailer en prettig weekend!

Ook om de levensduur van je accu's te verlengen en als je in je wagen overnacht met alle aparaten aan(standkachel, koelkast, omvormer, TV...) is het slim om de stroomkabels naar de trailer los te koppelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Bij mijn auto zitten er twee schroeven heel tactisch op het frame waar de ABS-doos op zit, die de clip van de stekker borgen. Met grof geweld lukt natuurlijk alles, maar dit is puur om de 'snelle actie' tegen te gaan. Maar... toen ik m'n eerste kabel stuk trok, heb ik die schroeven nooit meer teruggezet. En sindsdien gaat de kabel er af als ik het niet vertrouw! En ook op mijn vrije dag als er gependeld moet worden door één of ander helder licht:rolleyes:

Maarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het stelen van een A.B.S. kabel of stroomkabel onderweg heb ik nog niet eerder meegemaakt, laat staan ooit van gehoord.

Van het roven van deze kabels door eigen collega's op eigen terrein ('s avonds na de rit) meer dan eens !!!...........

:hamer: :hamer:

Helaas is het op het TRANSPORTCENTRUM in ENSCHEDE wel vaak het geval dat er van elkaar "geleend" wordt. Das mooi kl@#ten dus. Vaak heb ik het gevoel er dan bij dat iemand iets kapot heeft gereden / getrokken, bij het haaks omhalen of doordat de kabels ergens achter zijn blijven haken en dan durven ze er niet voor uit te komen, dus "lenen" ze het in het weekend even bij een ander.

Maar goed een ABS kabeltje kost al snel €45,- bij de groothandel, en bij de garage vragen ze er gerust € 90,- voor (onderweg al meegemaakt). Wat kun je er tegen doen? Niets want als ze hem niet stelen (lenen) kunnen, vernielen ze de kabel wel.

Je zou TYRIBS om de steker verbindingen kunnen doen of inderdaad een schroef, door de deksel en de stekker kunnen draaien (mits je dit kunt zonder kortsluiting te maken).Maar of het helpt?

Het is wel zodat hoe meer moeite iemand moet doen hoe minder de kans op een dergelijke aktie is!

Het is wel knap irritant als je 's nachts weg wilt en je kabels ontvreemd zijn. En bedrijfsbeleid? Ja ik kan mij er dus WEL wat bij voorstellen! Jammer dat het zo moet.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja ja ik durf het gewoon onder woorden te brengen hier! Pfuuuuuu!!!!:D

Ik ook, bij mijn vorige werkgever. Ik had een groene kabel met witte stekkers en 's maandags had ik een groene kabel met groene stekkers ( met kortsluiting)....dat moest onderweg zijn gebeurd aldus de planning....... :stom: Ook was mijn Labello, een half zakje pinda's en mijn suikerklontjes verdwenen. Allemaal verdwenen onderweg!! Dat er colllega's in Adidas outfit rondliepen kon de oorzaak niet zijn! :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sinds labello een onbekend word was, maar even op gezocht.

Het is een effing@@#$@&&*%%##@@ Lip stick..

Het betekend zelfs, beautiful lips........

http://en.wikipedia.org/wiki/Labello

Herman,....... hoe kunnen we ooit de oorlog winnen met zulk gedrag?? Of doen alle NL chauffeurs dit??:D:D:D

Hahaha CD. En dan weet je nog niet de helft. Ook waren oa de Story en de Prive verdwenen:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds labello een onbekend word was, maar even op gezocht.

Het is een effing@@#$@&&*%%##@@ Lip stick..

Het betekend zelfs, beautiful lips........

http://en.wikipedia.org/wiki/Labello

Herman,....... hoe kunnen we ooit de oorlog winnen met zulk gedrag?? Of doen alle NL chauffeurs dit??:D:D:D

Hoo hoo CD!

Het is toch algemeen bekend dat Labello voor zachte lippen zorgt! En daar zijn vrouwen weer helemaal gek op! En die Story en Prive zijn uiteraard het lokaas!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

als je ze toch wil laten zitten, misschien de aansluiting goed dik in de schotelvet zetten. dan blijven ze er misschien wel vanaf.

.

Dit is geen optie, de kabels dik in de schotelvet zetten.

Ik denk dat mijn colega's het me niet in dank afnemen waneer hun even met deze combinatie weg moeten.

En we wisselen nogal eens van trailer zeg maar.

Ik hou het er maar bij hoe ik het nu opgelost had, dus een soort van ruimte maken door half aftekoppelen.

Maar bedankt voor alle tips in iedergeval.

Groetjes Valencia ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden