[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

48-urige werkweek al op 1 april 2010 een feit


Marnix

Recommended Posts

  • Forumlid

Bron: http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=6534

ZOETERMEER - [update 15:35 uur] - Onder druk van de Europese Commissie wordt de 48-urige werkweek vervroegd ingevoerd in Nederland. De overgangsregeling, waarmee het mogelijk is om gemiddeld 55 uur per week arbeidstijd te hebben, wordt per 1 april 2010 afgeschaft. Een jaar eerder dan gepland meldt Transport en Logistek Nederland(TLN) op haar website.

Daar zijn we klaar mee:eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 136
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

daar zitten we niet op te wachten, maar het kwam eraan en men wist het.

de minder leuke kanten komen nu pas en het is voornamelijk de werknemer die zich zal moeten aanpassen in het internationale transport.)

o.a

wagen delen ( net zoiets als met verschillende mensen je slaapkamer delen )

minder werken is minder inkomen. ( ik ben benieuwd welke werkgever nu meer salaris gaat betalen om zijn personeel te binden )

of in het internationale transport meer met dubbelbemand werken en als je dat met vreemden moet doen zal dat ook geen lang leven beschoren zijn.

we komen er toch niet onderuit en zullen met zijn allen weer een stapje terug moeten doen. ( let wel ik heb het over internationaal transport.

nationaal is men misschien al wat meer gewend aan het feit dat een wagen 24 uur per dag inzetbaar is en dat 2 chauffeurs 1 wagen bemannen.

als je daarvoor kiest dan is dat allemaal prima, maar internationaal is dat andere koek en ik weet niet hoelang de functieomschrijving nog internationaal chauffeur zal zijn??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik wil ook niet dat je genoodzaakt bent om meer dan 48 uur te werken.

Maar wel dat je de vrijheid hebt om te werken zoveel je wilt (binnen de rijtijdenwet).

Als ze werkuren bij verschillende werkgevers gaan controleren, dan mag ik wel oppassen:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil ook niet dat je genoodzaakt bent om meer dan 48 uur te werken.

Maar wel dat je de vrijheid hebt om te werken zoveel je wilt (binnen de rijtijdenwet).

Als ze werkuren bij verschillende werkgevers gaan controleren, dan mag ik wel oppassen:(

ik weet niet of je kunt spreken van genoodzaakt zijn om meer te werken, ik vindt het van den zotte dat MEN bepaald wat goed is voor MIJ

de hele vrijheid om te doen wat je leuk vindt wordt weggehaald en het fantastische rondzwalken wekenlang door europa ( in mijn geval dan italie ) is gewoon over en uit.

het kan nog wel, maar niet meer gewoon 6 dagen per week werken en zondag niksen.

het was mijn keuze en daarin worden we door anderen gewoon beperkt.

de LOL gaat zo weg en als neveneffect heb je te maken met achteruitgang

iedereen die niet meer wil werken dan 48 uur is toch prima.

zolang het maar een vrije keuze is.

regeringsmensen en brusselgangsters worden toch ook niet gecontroleerd of ze wel eens teveel doen.

wat denk je van de graaiers bij de banken

dat werkt ook allemaal meer dan 48 uur

ik heb eens vreselijke hekel aan betutteling en regelmakers als het gaat om de vrijheid van je eigen keuze's te beperken.

die keuzevrijheid is eigenlijk het enige wat het voor jezelf nog leuk maakte.

je kon zelf kiezen en nu zit je in een dwangbuis en moet je met een nog krappere marge je draai zien te vinden.

ik heb geluk dat ria ook een rijbewijs heeft, maar anders was ik al bezig met omscholing

ik ga er nog steeds vanuit dat dubbelbemand straks wat meer nodig is en daar draagt deze nieuwe regel zeker internationaal aan toe ( dus dat is in mijn ogen het enigste lichtpuntje wat ik zie )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hadden gewoon 10 uur per 24 uur rust En de rest mag je zelf in vullen

Erg genoeg het is niet zo Het is niet alleen Transport

Kijk maar naar Brandweer Daar zijn rechtzaken over geweest

Werkgever alles verloren

Kijk maar naar huisartsenpost.Die is er door die 48 uur

Ook als je in de www zit Voor chauffeur basis loon met overuren.

Er zijn chauffeurs die hun overuren niet op gegeven is.

Normaal de eerste twee maanden 75% daar na 70%

Hoe lang www kan gaan tot 3 jaar plus 2 maanden

Dat heeft met het arbeidsverleden te maken

Als je het niet weet Dan zal ik het wel hier neer zetten Die berekening

Wat anders

Het transport over de weg is haast niet meer te betalen.

Kijk maar naar de onkosten En dan het uur loon nog

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

even het hele bericht van T.O.

ZOETERMEER - [update 15:35 uur] - Onder druk van de Europese Commissie wordt de 48-urige werkweek vervroegd ingevoerd in Nederland. De overgangsregeling, waarmee het mogelijk is om gemiddeld 55 uur per week arbeidstijd te hebben, wordt per 1 april 2010 afgeschaft. Een jaar eerder dan gepland meldt Transport en Logistek Nederland(TLN) op haar website.

Werkgeversorganisaties zijn volgens TLN in overleg met vakbonden en het Ministerie van Verkeer en Waterstaat om de nieuwe regeling zodanig in te voeren dat er geen noemenswaardige gevolgen voor zowel werknemers als voor de bedrijven uit voort vloeien.

Op 25 november van vorig jaar meldde FNV Bondgenoten al dat het Ministerie van Verkeer en Waterstaat voornemens was om de 48-urige werkweek in maart 2010 in te voeren. Daarom ook wil FNV Bondgenoten duidelijke afspraken in de cao vastleggen over de invoering van de 48-urige werkweek.

ik ben wel een beetje benieuwd wat ze dan willen doen, in 2,5 maand. nog niets gehoord, tenminste.

klein beetje laat misschien, maar beter laat dan nooit....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze hadden gewoon 10 uur per 24 uur rust En de rest mag je zelf in vullen

Erg genoeg het is niet zo Het is niet alleen Transport

Kijk maar naar Brandweer Daar zijn rechtzaken over geweest

Werkgever alles verloren

Kijk maar naar huisartsenpost.Die is er door die 48 uur

Ook als je in de www zit Voor chauffeur basis loon met overuren.

Er zijn chauffeurs die hun overuren niet op gegeven is.

Normaal de eerste twee maanden 75% daar na 70%

Hoe lang www kan gaan tot 3 jaar plus 2 maanden

Dat heeft met het arbeidsverleden te maken

Als je het niet weet Dan zal ik het wel hier neer zetten Die berekening

Wat anders

Het transport over de weg is haast niet meer te betalen.

Kijk maar naar de onkosten En dan het uur loon nog

Huub

Wat kan die man het altijd lekker duidelijk brengen, het lukt hem ook elke keer weer.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik blij, dat ik tegenwoordig bij een werkgever zit met een 4 daagse werkweek van 35 uur. Zo kan ik tenminste toch nog mooi 13 overuren per week maken:banaan: . Brussel bedankt he.

Gr. Cor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zolang er 1 april voor staat geloof ik er geen ruk van hoor....................:D

En zolang Transport online er 1 April voor zet moet je uitkijken.. :D. Meen me iets te herinneren van afgelopen jaar.. :D.. Eigen zendtijd en weet ik wat al meer..... En een erg boos telefoontje werd ze rijker..Whoehaaaa.....

Ik ben het met Wilbert eens.. Beter voor het forum... :angel:LOL

---== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met Wilbert eens.. Beter voor het forum... :angel:LOL

---== Freddy ==--

Maar niet voor mijn portemonee .

Grz -= Marcel =- (die nou even tegen freddy zijn kleine smurfenbeentjes:grote smurf: schopt ) :smurf::smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat veranderd er nou echt?

het uurloon gaat niet omhoog (niemand gehoord dat er afspraken over gemaakt zijn tussen de werkgevers en de bonden)

de chauffeur is niet of amper te controleren op deze regel, onderweg.

een aantal werkzaamheden tellen niet mee in de 48 uur, plus dat daar nogal mee te rommelen valt....

sommigen zullen redelijkerwijs niet kunnen zeggen dat ze niets doen als ze stil staan. (laadkraan-werk bv, en distributie)

maar veel chauffeur zullen (indien de werkgever zich overal aan houdt) niet meer dan een uur of 55 kunnen maken?

chauffeurs die meer dan 70 uur werken kunnen in de problemen komen. (als ze hun leven hebben aangepast op hun inkomen)

veel lange weekeinden overstaan midden in het niets, om maar niet te veel werkuren te hebben. gezellig een uur van huis 3 dagen stilstaan. officieel dan, puzzelen kunnen we allemaal.

we lopen (volgens zeggen) 20% achter in loon, en nu gaan we er op achteruit ook nog.

ook gezien de lonen van concurrerende chauffeurs uit andere landen, zal het moeilijk zijn om met dit systeem een loonsverhoging af te dwingen.

mijns inziens klopt het systeem niet, van onze vaste lasten kan in sommige landen een heel weeshuis leven.

om daar wat aan te doen zal er in europees verband één en ander moeten gebeuren, zeggen veel mensen.

daarvoor moeten de chauffeurs zich verenigen, zeggen ook de bondsmensen.

hoe vertellen ze er niet bij. sommigen denken nog steeds dat ze als bondslid al verenigd zijn.

we zullen het meemaken, een bond heeft aangekondigd druk bezig te gaan om voor 1 april (stond ook in de telegraaf) afspraken te willen maken om het verlies aan inkomen door de 48 uur te compenseren.

voorlopig werken mensen als balkenende nog 100 uur in de week, dus zo'n vaart zal het hopelijk niet lopen. maar die worden ook niet zo gecontroleerd als ons, natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De Nederlandse Arbeidstijdenwet veroorzaakt één van de grootste knelpunten. Volgens deze wet moeten vakantiedagen, ATV, feest- en ziektedagen als arbeidstijd worden beschouwd. Hierdoor komt de berekening van een gemiddelde werkweek hoger uit dan in andere landen.

Dit is het grote probleem voor de Nederlandse WERKNEMER.

Nederland heeft zoals gewoonlijk weer eens heiliger willen zijn dan de Paus.

Als je nog iets aan die 48 uur wilt veranderen moet je DEZE zaken in de NEDERLANDSE WETGEVING aanpassen.

Het is toch van de ZOTTE dat DAGEN WAAROP NIET GEWERKT WORDT worden meegeteld binnen de 48 uur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zolang ik op de fnv site of de tln site niks gevonden krijg over dit onderwerp blijf ik het ongeloofwaardig vinden.

Ik begon ook ff te twijfelen, maar toch gevonden:

http://www.tln.nl/?id=29759&page=5

Bij de FNV loopt men nog achter, oud nieuws:

http://www.fnvbondgenoten.nl/branches_bedrijven/branches/vervoer/beroepsgoederenvervoer/48_uur/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En zolang Transport online er 1 April voor zet moet je uitkijken.. :D. Meen me iets te herinneren van afgelopen jaar.. :D.. Eigen zendtijd en weet ik wat al meer..... En een erg boos telefoontje werd ze rijker..Whoehaaaa.....

Ik ben het met Wilbert eens.. Beter voor het forum... :angel:LOL

---== Freddy ==--

met al die WW-ers is het toch ook al drukker:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast MrOnderweg

hallo allemaal,

ik ben 17 en volg zelf een opleiding voor chauffeur goederenvervoer. Mijn droom was om uiteindelijk als ik mijn groot rijbewijs heb lekker internationaal te gaan. Maar door de *** brussel zal ik niet eens de geur ervan kunnen ruiken.

Dit is echt balen maar ik hoop niet dat iedereen dit zomaar toelaat.

Dat kan niet em MAG niet gebeuren. Zolang er mensen zijn die het er niet mee eens zijn en dat ook laten zien zal alles goed komen maar als iedereen maar gaat klagen en zitten toekijken DAN GEBEURT ER ZEKER NIKS.

DIT IS VOOR ALLE CHAUFFEURS: Wat willen jullie nou? Gewoon blijven toekijken of gaan jullie er eindelijk wat aan doen. dat gedoe met ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL dat werkt niet. Vergeet niet dat de werkgever de goedkoopste krachten gaan zoeken en daar zullen wij als NEDERLANDERS niet onder vallen.

Ik zou zeggen organiseer maar een dag waar iedereen zijn werk even neerzet en en samen in een bus of trein naar brussel en dan gaan we lekker kamperen voor die *****zakken.

mvg,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

daarvoor is het al veel te laat.

in andere landen is het al erdoor en ook wij zullen er mee moeten leven.

het vrijelijk rondzwerven door europa is een heel eind verleden tijd.

koppelsystemen om de trailers te laten gaan als de brandweer zonder stilstand zal meer gaan gebeuren en het uitlossen zal meer gebeuren door chauffeurs in de landen waar het uitlossen plaatsvind.

je mag rustig denken dat je wat in te brengen hebt, maar er zal niks veranderen

het is gewoon een feit.

als je echt internationaal wilt en veel wil kunnen doen......zoek een vriendin met groot rijbewijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het jaar 2009 is net voorbij.

Wie heeft hier per week nauwkeurig zijn werkuren bijgehouden?

Hoeveel werkweken had jij in 2009 boven de 60 uur?

Op welk gemiddelde kom jij over een geheel 2009 uit?

--- gewoon nieuwsgierig ---

*** Ik denk dat het met die 48 uur wel mee zou vallen INDIEN vrije dagen* NIET worden meegeteld binnen die 48 uur.

* vrije dagen / vakantie / ziekte / bijzondere feestdagen zoals kerst etc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En inderdaad in andere landen is die 48 uur al een feit.

Weet iemand hier meer van?

Hoe is dat uitgepakt voor bijvoorbeeld Duitse chauffeurs?

De Belgen... Denen ... Zweden ... ???

Hoe is het chauffeurs vergaan in die landen na in werking treding van de 48 urige werkweek???

Zijn er boetes gevallen ... hoe wordt er gecontroleerd etc etc etc

Hoe wil Nederland dit alles gaan controleren?

En waarom is hierover zo weinig bekend ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden