Spring naar bijdragen
Marnix

48-urige werkweek al op 1 april 2010 een feit

Recommended Posts

Gast MrOnderweg
Zelden zoveel onzin gelezen in één reactie.

Volgens mij ben jij niet helemaal lekker. Je weet niet wat je zegt...en volgens mij al helemaal niet waar je het over hebt. :mad:

Aaaah, zie je wel, dat verklaart alles!! :ja:

Na het lezen van zoveel onzin in één reactie herrinner ik me in één keer een soort lijfspreuk van mijn vroegere leraar Engels op de MAVO, zo'n 26 jaar terug:

"Shut your mouth until you know where you talking about"

Zo lekker bijdehand.

Hé, er bestaat toch zo'n negeer knopje of niet ??

Kun je mij misschien vertellen hoe ik die kan gebruiken?

Want ik heb zo'n hekel aan mensen die stoer willen overkomen!

Dus hierbij iets wat ik tegen iedere InternetGangster zeg:

GET A LIFE FREAK!!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn best springers die de auto net zo achterlaten als ze hem aan treffen hoor, waaronder ikzelf;)

Meestal tref ik de dieseltank half gevuld aan en laat hem vol weer achter. Afval gaat de auto uit bij de pomp of anders op de standplaats.

een achterlicht eraf gereden, of een kapotte trotoirspiegel op m'n bijrijdersstoel, of mijn elektrische pompwagen naar z'n moer, of de telefoon afgebrokennoem het maar op.

Als jij dat soort dingen meld, en de leidinggevende doet er niets mee, dan is die leidinggevende niet helemaal geschikt voor z'n baan! De toekomst van het transport is toch dat de auto's 6x20 uur per week aan het werk zijn. Dat kun je niet alleen. Het is dus aan de werkgever om ervoor te zorgen dat dit goed verloopt en de auto's geen rommeltje worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Er zijn best springers die de auto net zo achterlaten als ze hem aan treffen hoor, waaronder ikzelf;)

Meestal tref ik de dieseltank half gevuld aan en laat hem vol weer achter. Afval gaat de auto uit bij de pomp of anders op de standplaats.

Ach, het gaat ook wel eens een keer goed, al komt het niet vaak voor. Er zijn gelukkig nog wel part-time chauffeurs waar ik blindelings op kan vertrouwen.

Maar de ervaring door de jaren heeft geleerd dat er eigenlijk altijd wel iets is als je na je snipperdag weer in je auto stapt. Stangen weg, luchtvering van je stoel defect, tsja bedenk het zelf maar.

En het kan allemaal kapot, en het kan iedereen gebeuren, ook mijzelf. Maar met een beetje fatsoen rijd je langs de garage en laat de meestal kleine 'euvels' even verhelpen. Of maakt er in ieders geval melding van zodat de volgende weet wat er gebeurt is en niet voor verrassingen komt te staan.

Maar zelfs dat gebeurt vaak niet.

Helaas heb ik het niet voor het zeggen wie er met de auto rijd wanneer ik vrij ben.

Wat de " leiding wagenpark' betreft. Die is ook niet overal bij en word ook vaak overvallen met dergelijke schades en boze chauffeurs aan de telefoon die wederom een zwijnenstal aantreffen 's ochtends.

Dat krijg je wanneer je met een groot wagenpark, veel koppelwerk en chauffeurs van allerlei pluimage te maken hebt.

Dan is het achterhalen wie de schuldige is, het aanspreken en het hele verdere traject iets waar weinig ruimte voor over blijft. Iets wat bij een klein bedrijfje veel gemakkelijker is.

Voor mij komt het dan over als dat er eigenlijk niets mee gedaan word.

Dat zal waarschijnlijk niet het geval zijn, al voelt het vaak wel zo.

En waarom zoiets bij de firma rondrijdt? Heel simpel: ook hij verzekerde bij zijn sollicitatie dat hij zuinig op materiaal is, altijd op tijd, en zich voorbeeldig gedraagt naar de klant toe.

Eenmaal in dienst blijkt het soms niet altijd zo te zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas heb ik het niet voor het zeggen wie er met de auto rijd wanneer ik vrij ben.

Dat is vooral het probleem. Bij ons zat er ooit een soort vast patroon in, maar dan veranderen de ritten weer en is de regelmaat compleet weg.

Een tip: als de cabine een bende is, maak er foto's van. Zo heeft een collega precies aan kunnen tonen wie er steeds een zootje van maakte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zit zo eens te denken, eigenlijk zijn alle chauffeurs bij ons springers. Een enkeling heeft vaste dagen maar niemand heeft een vaste auto. Een auto zit vast op een route. En geloof het of niet, maar alle auto's zijn spik en span. Misschien mede door het bewustzijn dat je achter in de bak voedsel vervoert en er voor hebt te zorgen dat de rest ook hygiënisch/onder HACCP normering blijft, maar toch. En als je al eens rommel in de cab aan treft, dan meld je dat, dit wordt niet als klikken gezien, en vervolgens krijgt deze of gene een al dan niet officiële waarschuwing, men zit hier boven op.

Heb het bij een vorig bedrijf wel anders mee gemaakt. Paar dagen met de vrachtauto op pad ipv de vaste service bus, vervolgens 2 uur bezig zijn om hem weer netjes te krijgen. Tot het uitspuiten van de auto aan toe. En nu, top collega's en als er iets mis is kan en mag het ook "hard" gezegd worden, er wordt tenminste wat mee gedaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gewoon schoonmaak bedrijf bellen En de cabinne schoon laten maken

Rekening werkgever Dat hoef maar een keer

Huub

Tuurlijk...... en die betaald spontaan??? droom lekker verder.

Heb het zelf een keer meegemaakt en de avond ervoor even gebeld naar de planning dat er niet met deze auto gereden wordt en toen is de desbetreffende ''collega'' op aandringen van toch maar even gekomen om te ''reinigen''. Dat werkt dus wel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gewoon schoonmaak bedrijf bellen En de cabine schoon laten maken

Rekening werkgever Dat hoef maar een keer

Huub

Dat is inderdaad een sanctie waarmee gedreigd word, sinds enige tijd. Of het helpt is een tweede.

Ik geloof dat ze tot op heden één keer daadwerkelijk een auto hebben laten schoonmaken op kosten van de betreffende chauffeur.

Je wilt dan ook niet weten hoe die er uit zag.

GET A LIFE FREAK!!!

InternetGangster"...??......:cool:????...................LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
wat veranderd er nou echt?

Chauffeurs die meer dan 70 uur werken kunnen in de problemen komen. (als ze hun leven hebben aangepast op hun inkomen).

Zo zie je maar weer dat de kreet van onze regering niet op gaat en dat we uiteindelijk alleen maar besode`ieterd worden, "als men Werkt dan heb je Sociale Zekerheid voor de rest van je leven":zegtniets:

Tegenwoordig is niets meer zeker in dit land terwijl we vroeger toch zo sterk stonden !!

Het is er de laatste jaren niet leuker op geworden en je Vrijheid komt steeds meer in het geding.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Cortrans
Zo lekker bijdehand.

Hé, er bestaat toch zo'n negeer knopje of niet ??

Kun je mij misschien vertellen hoe ik die kan gebruiken?

Want ik heb zo'n hekel aan mensen die stoer willen overkomen!

GET A LIFE FREAK!!!

Over STOER gesproken:zegtniets: Zonde van mijn kostbare tijd om te reageren op zulke ........

Gr. Cor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik werk ook volgens de 48 urige werk week.

En heb een vaste auto en een goed salaris.

Ok ik moet de auto delen,maar gelukkig deel ik hem met iemand die de zelfde gedachten over de auto als mij heeft.:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Over STOER gesproken:zegtniets: Zonde van mijn kostbare tijd om te reageren op zulke ........

Gr. Cor

Ach Cor, het zal de leeftijd zijn. Ik neem het hem niet kwalijk.

ik ben een jongen afkomstig uit Utrecht en ik ben 17 jaar.

Ahum...Cor...............:rolleyes::D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Ro
Ach Cor, het zal de leeftijd zijn. Ik neem het hem niet kwalijk :D..........

kijk maar uit zag dat hij de forumgangster in een ander topic ook al bedreigde LOL

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Cortrans
Die 4 weken werken en de 5'de vrij zie ik wel zitten.

De vrouw de hele week mee om broodjes te smeren, hand en spandiensten te verrichten en wat parttime te rijden trouwens ook wel.

Dennis

He Dennis, vergeet jij niet dat je die 5e week dan niet betaald krijgt die je thuis zit????

Gr. Cor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Cortrans
Ach Cor, het zal de leeftijd zijn. Ik neem het hem niet kwalijk.

Ahum...Cor...............:rolleyes::D

NEE Pierre, het is niet mijn zoon, en ook geen familie :D

Gr. Cor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe kunnen ze ons nou verplichten om maar gemiddeld 48 uur per week te gaan werken. Zou J P Balkenende het met 48 uur redden om ons land in "goede" banen te leiden??

Ik zeg, STAKEN!!!

Als de politie het niet eens is met de cao, gaan ze staken en komt er minder blauw op straat en aangifte doen moet maar via internet, want het personeel is er niet.

Als wij acties willen voeren, dan krijgen we dreigende taal van de politie dat ze hard zullen optreden tegen de stakende chauffeurs. Wat gebeurd er, acties worden afgeblazen en WIJ staan WEER met lege handen.

Wanneer wachten we eens een keer niet af, maargaan we iets doen?? Ik kan alleen stil gaan staan op de brug bij Gorinchem, en weet zeker dat ik 's avonds bij Hart van Nederland kom, maar ja, zoals Chauffeurs Toekomst.nl als kreet gebruikt: SAMEN STAAN WE STERK!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wanneer wachten we eens een keer niet af, maargaan we iets doen?? Ik kan alleen stil gaan staan op de brug bij Gorinchem, en weet zeker dat ik 's avonds bij Hart van Nederland kom, maar ja, zoals Chauffeurs Toekomst.nl als kreet gebruikt: SAMEN STAAN WE STERK!

De 48-urige werkweek gaat zelfs al in op 23 Maart:

http://www.truckstar.nl/news.asp?ID=4816&catId=1#4816

Wel zo handig om te weten als je een staking gaat organiseren;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ach, ook dat is weer een droom dat nooit uit zal komen, want er zijn altijd van die kontelikkers bij die er maling aan hebben aan hun eigen toekomst en toch door blijven rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe kunnen ze ons nou verplichten om maar gemiddeld 48 uur per week te gaan werken. Zou J P Balkenende het met 48 uur redden om ons land in "goede" banen te leiden??

!

Nee dat kan hij vast niet, en hoeft hij ook niet....

Ik las het in mijn vca boek en in het volgende stukje:

Artikel 2.1.1 : lid a: a. wiens jaarlijks in geld vastgesteld loon ten minste 3 maal het bedrag, vastgesteld overeenkomstig het derde lid, bedraagt, of

Oftewel iemand die 3 keer een bepaald bedrag verdient valt geheel buiten het arbeidstijdenbesluit.

Ik kan er naast zitten, maar volgens mij zit ik aardig in de buurt.:hamer:

Voor de liefhebbers van officiele teksten:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2007-88.html

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus als je 3 X een bepaald bedrag verdiend(?) ben je armlastig en mag je best bij beunhazen?

Ik hoorde deze week Wim Kok ook al heel anders lullen tijdens het gesprek met De Wit........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Bron: http://www.transport-online.nl/site/transportnieuws/index.php?news=6534

ZOETERMEER - [update 15:35 uur] - Onder druk van de Europese Commissie wordt de 48-urige werkweek vervroegd ingevoerd in Nederland. De overgangsregeling, waarmee het mogelijk is om gemiddeld 55 uur per week arbeidstijd te hebben, wordt per 1 april 2010 afgeschaft. Een jaar eerder dan gepland meldt Transport en Logistek Nederland(TLN) op haar website.

Daar zijn we klaar mee:eek:

Ik heb een kleine twee weken terug contact gehad met het ministerie van verkeer en waterstaat. De woordvoerder van deze stichting wisten mij te vertellen dat het nog niet eens op de agenda staat. Laat staan dat het al door gevoerd zou worden. Liegen mag toch niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites