[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

gefitst in baustelle


baas

Vraag

  • Forumlid

Dag allemaal....

Vanmorgen reed ik om 5:21 op de A45 in zuidelijke richting. De weg was heerlijk leeg, dus lekker gangetje erin, voor zover dat mogelijk was met de pukkels in die weg en mijn gewicht.

Op een gegeven moment kwam er een Baustelle met snelheidsbeperking; 80 voor personenauto's en 60 voor LKW.... je raad het al ik reed 77 en dus FLITS!!!!

Die felle rode lamp recht in mijn giechel!!!(zat dit keer niet te eten, zoals bij de vorige 2 overtredingen:zegtniets:)

Mijn Rotterdams roots kwamen ineens weer boven.... gescheld en gevloek tegen alle ander weggebruikers (dat waren er precies 0 op dat moment)

Maar dus 17 kmh te hard, wat na correctie ongeveer 14 kmh te hard zal zijn. Normaal maak ik me er niet druk om, hoort er nou eenmaal bij, maar dit was dus in een Baustelle (wegwerkzaamheden voor de niet Duitslandrijders).

Wat gaat dit kosten en wat doet dit vor mijn verzameling Flensburger punkte? (staat op 0, ben niet zo'n spaarder!:angel:)

Alvast bedankt voor de reacties!!

gr David vanuit de auto op Autohof Schweitenkirchen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

gisteren kreeg ik telefoon van mijn vrouw.... een brief in het Duits.... jawel, de Bussgeldbrief....

een helehoop blabla, maar goed, de brief was verstuurd op de 23ste en bij mij op de 5e, of ik wel binnen 14 dagen na dagtekening wilde betalen... € 93,50 en 1 strafpunt..... helaas.... Wel ga ik bezwaar aantekenen...

De bovenste borden waren besneeuwd en niet goed zichtbaar waardoor ik de "normale"beperking voor een Baustelle heb aan gehouden.... eens kijken wat het word.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

tja.... mijn adres gegevensm geboortedatum en rijbewijs nummer zijn inderdaad al door de werkgever verstrekt.... Ik betaal me wel, zit iets te veel in Duitsland om het risico te lopen dat ik m niet betaal.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
Een vraagje, Hoe komen ze in duitsland aan jou adres?. Dit moet al door gegeven worden door je baas. Deze krijgt de bekeuring op zijn mat . en ik geloof dat hij moet opgeven wie de besturder was op die auto. Meestal stuur ik deze brieven ongeopend retour afzender. Omdat ik geen buitenlandse taal kan lezen(HAHAHAHA) moeten ze maar in het nederlands doen. Dan kan ik het ook begrijpen.:ja::rolleyes:

Mijn laatste foto uit Banane Republiek Duitsland was er een in het duits, met een begleidend schrijven in Nederlands, daar gaat je excuus!

Gewoon betalen en met die punten, ga je door voor het broodrooster of neem je de staafmixer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoelang duurt het voordat deze weer vervalt???

2 jaar netjes rijden...flik je 1 dag eerder iets nieuws waar je punten voor scoort vervalt je punt niet maar tellen je nieuwe punten daar weer bij op...en moet je weer opnieuw 2 jaar je best doen...

maar heb je meteen de bekeuring of heb je nu alleen een formulier waarop je je misdaad moet bekennen en dat retourneren??

ik heb nl. ooit zo'n laatste formulier gehad voor te weinig afstand houden...en dat heb ik nooit terug gestuurd (zo goed is m'n duits op zo'n moment natuurlijk niet :D) en daar heb ik noooooit meer iets van gehoord...is komende zomer alweer 2 jaar geleden...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
het is mijn allereerste punt.... Kijg ik daar een certificaat van??? Dan kan ik m inlijsten whahahaha....

Hoelang duurt het voordat deze weer vervalt???

Als je er een stuk of 15 hebt krijg je wel bericht dat je moet oppassen ander moet je naar "de dokter". Je mag er 17 hebben, bij 18 is het bingo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

@ smoelie:

ik heb meteen de bekeuring, gedateerd op 23 feb, ontvangen (aangetekend) op 5 maart, maar wel betalen binnen 14 dagen na dagtekening... (net dus maar ff gedaan) Wat ik erg raar vind, is dat er naast de boete (€ 70,-) nog eens € 23,50 aan administratiekosten bijzitten, als dit is omdat ik in het buitenland woon, is dat dan een vorm van discriminatie......?

Ik ben nu druk bezig mijn bezwaar te schrijven.... ik hoop dat ik NOOIT aan mijn 15 punten zal zitten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden