[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Hoogte viaducten of bruggen.


leon palmen

Vraag

  • Forumlid

Ik moest met een lading kozijnen Weert naar Maastricht.

De totale hoogte was 4.26 meter op de vrachtwagen.

Dus twee keer rijden met alleen de aanhangwagen geladen.

Als er geen hoogte staat aangegeven moet een brug of viaduct 4.20 meter zijn.

Mijn vraag is, waar vind ik de actuele hoogte van bruggen of viaducten.

Groeten Lon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Denk je dat hij die heeft ??? Ik gok van niet, zo te lezen is het een eenmalige actie, en als je er bij het laden achterkomt dat je te hoog bent, ga je niet eerst nog een ontheffing aanvragen. Dat duurt te lang.

Je hoeft maar een attente agent te hebben en je weet gelijk dat een ontheffing veel goedkoper is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bedankt voor jullie reacties. De rede waarom ik op het laatste moment wist dat ik te hoog was is dat ik normaal gewoon pakketten maak van de kozijnen.

De klant wou op het laatste moment echter zijn kozijnen op bokken aangeleverd hebben.

Deze zijn 20 cm hoog,vandaar mijn probleem.

Ik heb het stratenboek inmiddels gekocht en ingekeken.

In de gids geven ze alle doorgangen onder de 4.50 meter aan.

Mij valt op dat de tunnels in Roermond en Swalmen op de A73 niet vermeld zijn.

Zij deze niet lager?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Trucksmurf

nee dat is een nieuwe manier van lossen schijnt sneller te gaan maar is nog wel in een test fase.

Waarschijnlijk gaan er niet veel bedrijven op deze manier te werk wordt wel erg duur:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

had van de week ook een situatie waar de hoogte erg beperkt was.

Moest op een adres in Duitsland zijn en kom uit voor een viaduct met een hoogtebeperking van 3,5 mtr. Er was geen andere mogelijkheid om er te komen. De weg ging 200 meter na het viaduct over in een bospad. Ik naar de klant toe en deze vertelde dat als ik alle luchtveringen zou laten zakken en uiterst rechts bleef ik eronder door zou kunnen. Uitgeprobeerd en het lukte, hield niet over. Laatste foto is genomen vanaf de andere zijde. Aan een kant stond er zelfs geen hoogte beperking bij.

post-6124-1394781939,9677_thumb.jpg

post-6124-1394781940,4777_thumb.jpg

post-6124-1394781940,9557_thumb.jpg

post-6124-1394781941,4445_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Als het de enigste mogelijkheid is om die klant te bereiken is het niet niet vreemd dat aan de andere kant geen bord staat. ;)

Wat als je er geladen nèt kunt komen en je moet leeg terug? :cool:

Je moet eerst naar de klant toe en op de heenweg staat het bord van 3,5 mtr. hoogtebeperking. Deze weg gaat voorbij die klant over in een bospad. Je weet dus de hoogte als je terugkomt doordat je er dan al een keer onderdoor bent geweest.

Ik kon geen foto's maken op de heenweg omdat er aan de andere kant een zeer ongeduldige personenwagen bestuurder stond te wachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Je moet eerst naar de klant toe en op de heenweg staat het bord van 3,5 mtr. hoogtebeperking. Deze weg gaat voorbij die klant over in een bospad. Je weet dus de hoogte als je terugkomt doordat je er dan al een keer onderdoor bent geweest.

Ik kon geen foto's maken op de heenweg omdat er aan de andere kant een zeer ongeduldige personenwagen bestuurder stond te wachten.

Dat zeg ik toch, als het de enigste mogelijkheid is weet je toch van de hoogte van dat viaduct. Dan hoeven ze toch aan de andere kant geen bord te plaatsen?

Dat die Duitser staat te toeteren moet je boven staan. Ik zou hem gevraagd hebben of ie de evt schade betaalde. Duitsers toeteren te pas en te onpas.

Ik kom laatst op een rotonde af en zie een Duitse pkw van links aankomen, ik was iets eerder de rotonde op en Heinnrich moest remmen en gaf een claxonconcert weg. De handrem erop, uitgestapt en gevraagd wat er "loos was" ik moest op hem wachten en Die strasse frei machen .....:bey:

Genieten dus :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast tjilitjap
had van de week ook een situatie waar de hoogte erg beperkt was.

Moest op een adres in Duitsland zijn en kom uit voor een viaduct met een hoogtebeperking van 3,5 mtr. Er was geen andere mogelijkheid om er te komen. De weg ging 200 meter na het viaduct over in een bospad. Ik naar de klant toe en deze vertelde dat als ik alle luchtveringen zou laten zakken en uiterst rechts bleef ik eronder door zou kunnen. Uitgeprobeerd en het lukte, hield niet over. Laatste foto is genomen vanaf de andere zijde. Aan een kant stond er zelfs geen hoogte beperking bij.

Ik vind je een behoorlijke lefgozer dat je dat geprobeerd hebt... 3,5meter met een truck van 3,9meter... Ik denk niet dat ik dat gedurfd had haha. Als het net niet blijkt te passen heb je al vrij snel flinke schade denk ik.

In centrum Parijs heb ik laatst een akkefietje gehad. Stond ik plotseling voor een viaduct van, ik schat zo'n 3,2meter hoog. En NERGENS stond dat van te voren aangegeven hoor. Ik moest 2 km achteruit, door een bocht. Die franse gekken vlogen me letterlijk voorbij, gaven me geen kans om achteruit te komen. Ik denk wel 10 bijna-botsingen. Gigantische toeterconcerten. Het zweet gutste van mijn kop. Heb nog heel even overwogen mijn gordijnen dicht te trekken en 's nachts als het rustiger was dat stuk achteruit te doen. Dan was ik zeker op het nieuws gekomen haha Paniek is de enige juiste omschrijving. Oww wat was ik blij toen ik weer op de snelweg was:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik vind je een behoorlijke lefgozer dat je dat geprobeerd hebt... 3,5meter met een truck van 3,9meter... Ik denk niet dat ik dat gedurfd had haha. Als het net niet blijkt te passen heb je al vrij snel flinke schade denk ik.

Aan de andere kant van het viaduct bij die klant stonden 2 Turkse vrachtwagens, die waren er ook gekomen en er was echt geen andere mogelijkheid, dus nagevraagd en toen geprobeerd.

Wel een keer of 3 eruit om te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
volgens mij zitten ze er regelmatig tegen:ja:

Van het bedrijf waar ik de oplegger van bij had, had een chauffeur die week al een oplegger een meter langer gemaakt, dus ik was uiterst voorzichtig. Het was welliswaar niet op deze plaats, maar toch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Leuk idee om de hoogte van een viaduct uit een boekje dat je koopt bij een tankstation te halen. Maar wat als er een week na de uitgave van het boekje er een laagje nieuw asfalt op komt.Is het viaduct ineens ca 5 cm lager. Het is te hopen dat je zo verstandig bent om je riem aan te doen dat scheelt een enorme hoofdpijn als het mis gaat En als het mis mocht gaan wat zijn de gevolgen voor jou en je medeweggebruikers.Ik weet het ,ik ben ook jong geweest en heb vroeger ook dingen gedaan waarvan ik nou zoiets heb van hoe heb ik dat ooit kunnen doen maar volgens mij moet je bij een lading die boven de 4.10m een vergunning aanvragen .Hierin staat de preciese route aangegeven van begin tot eindpunt.Heb dit bij mijn 2 vorige werkgevers regelmatig meegemaakt(zowel hoog als breed tot 4.5m) maar zonder vergunning werd er niet gereden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik vind je een behoorlijke lefgozer dat je dat geprobeerd hebt... 3,5meter met een truck van 3,9meter... Ik denk niet dat ik dat gedurfd had haha. Als het net niet blijkt te passen heb je al vrij snel flinke schade denk ik.

In centrum Parijs heb ik laatst een akkefietje gehad. Stond ik plotseling voor een viaduct van, ik schat zo'n 3,2meter hoog. En NERGENS stond dat van te voren aangegeven hoor. Ik moest 2 km achteruit, door een bocht. Die franse gekken vlogen me letterlijk voorbij, gaven me geen kans om achteruit te komen. Ik denk wel 10 bijna-botsingen. Gigantische toeterconcerten. Het zweet gutste van mijn kop. Heb nog heel even overwogen mijn gordijnen dicht te trekken en 's nachts als het rustiger was dat stuk achteruit te doen. Dan was ik zeker op het nieuws gekomen haha Paniek is de enige juiste omschrijving. Oww wat was ik blij toen ik weer op de snelweg was:ja:

wil je een tip van een ouwe vent????:D:D:D:D:D

Als je dat weer eens overkomt probeer dan je auto zo snel mogelijk op de linkse baan te krijgen(als er de ruimte voor is natuurlijk).

Als jij op de(voor jou) linkse baan achteruit rijdt..........ga je gewoon met het verkeer mee.

Het verkeer dat jou vanachter nadert kan er dan gewoon rechts langs.

Alleen degene die dus voor je bumper zitten kunnen niet sneller dan dat jij achteruitrijdt,en zijn dus wat later waar ze zijn moeten.

En natuurlijk altijd in je spiegel blijven kijken.

Heeft alles te maken met dat spreekwoord dat over schade,schande en wijs worden gaat.

Als je dit al wist moet je deze posting maar als niet verstuurd beschouwen.

Groeten Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast tjilitjap
wil je een tip van een ouwe vent????:D:D:D:D:D

Als je dat weer eens overkomt probeer dan je auto zo snel mogelijk op de linkse baan te krijgen(als er de ruimte voor is natuurlijk).

Als jij op de(voor jou) linkse baan achteruit rijdt..........ga je gewoon met het verkeer mee.

Het verkeer dat jou vanachter nadert kan er dan gewoon rechts langs.

Alleen degene die dus voor je bumper zitten kunnen niet sneller dan dat jij achteruitrijdt,en zijn dus wat later waar ze zijn moeten.

En natuurlijk altijd in je spiegel blijven kijken.

Heeft alles te maken met dat spreekwoord dat over schade,schande en wijs worden gaat.

Als je dit al wist moet je deze posting maar als niet verstuurd beschouwen.

Groeten Peter

Goede tip! Maar ging in dit geval niet. Het waren 2 banen maar allebei eenrichting, richting die brug... Moest dus zo en zo tegen het verkeer in die 2km terug. Ik was met alleen de motorwagen, normaal gesproken kom ik dan niet in situaties terecht dat ik het echt niet meer weet en in paniek raak. Ditmaal dus wel en behoorlijk ook!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Inderdaad een goede tip, heb ik al eens zo gedaan in Utrecht aan de Amsterdamsestraatweg. Dat viadukt is te laag, dat wist ik. Maar had een losadres in een zijstraatje er vlak voor, dus ga je toch kijken... Helaas: straat niet in te komen:eek:

Dus inderdaad achteruit terug via de linkerbaan, netjes gewacht op groen licht en op de kruising weer verder! Moet je die gezichten zien van de andere weggebruikers :D:D:bey:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden