[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

DVB T TUNER in DUITSLAND


gercik

Recommended Posts

  • Forumlid

dag allemaal,

Wie heeft er ervaring met een TV (bv lenco) met ingebouwde DVBT TUNER.

ik wil een nieuwe tv aanschaffen en dan met zo,n dvb t tuner erin heb ik geen diggitenne nodig?? is mijn verteld!!

Wie heeft dit en kan mij vertellen of dat een beetje goed werkt,

en welke zenders zijn te ontvangen in duitsland,alle vrije kanalen maar ook eurosport??

dit zou mooi zijn tour de france,superbike en moto gp.

alvast bedankt voor jullie tips

gr gercik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja ok fred, heb me vandaag maar is een middagje media shopping gedaan.

het word denk ik een Toshiba met dvd en dvb t tuner en ook een smartkaart.

volgens kieskeurig een 9.1 en dat was de beste uit de test,

maar ik zit toch bijna altijd met mijn koeler in duitsland dus dat komt wel snor.

het schijnt nogal te verschillen met de zenders(bayer,baden wuttenberg e.d.

dus steeds maar weer handmatig zenders laten zoeken.

hopelijk reageren er nog chauffeurs die wel zo,n tv met tuner hebben.

nogmaals dank.

gr gercik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik gebruik nu al een jaar of 2 een Philips Tv/DVD met DVB t tuner(PET 835) en heb deze ook zeer veel in Duitsland gebruikt. Ik vind het persoonlijk altijd wel even leuk om naast mijn DVDtjes ook eens het nieuws etc. te kijken. In Duitsland is de hoeveelheid zenders afhankelijk van je locatie in het land.

Meestal zijn er wel een stuk of 6 zenders te ontvangen, 3 of 4 landelijke en een paar van de deelstaat waar je bent. Zit je echter in bergachtig gebied dan kan je wel eens zonder ontvangt zitten, dus dan toch maar een DVDtje. Bij de grote steden(vooral in het noorden) krijg je echter een heel stuk meer zenders. Daaronder ook een groot aantal commerciele zenders zoals RTL, RTL 2, Dmax, en dus ook Eurosport en CNN. Kom je een keer in de buurt van Berlijn dan is het echt leuk en heb je keuze uit een stuk of 60 zenders.

Mocht je een keer in de buurt van Luxemburg zitten dan kan je ook nog eens RTL4, 5, en 7(8) kijken.(geldt ook voor de omgeving van Arlon(B)). In Nederland kan je trouwens gewoon Ned 1, 2 en 3 ontvangen en een regionale zender. Trouwens, dat zoeken van de zenders, daar zit je toch echt aan vast maar kan in mijn geval automatisch en duurt een minuutje of zo.

De antenne die er bij zit is vaak al voldoende, maar ik heb een antenne in Duitsland(autohof Porta Westfalica) gekocht voor een euro of 30 die je aan je raam kan hangen en een cm of 30 lang is. Echt een verbetering. Persoonlijk heb ik er nooit spijt van gehad, dus succes bij je keuze.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarschijnlijk zul je evengoed gebruik moeten maken van een externe ''digitenne-antenne''.... die sluit je aan waar anders de kabel in gaat. Zag buitenantenne bij kpn voor 6,95.....

Ook al heeft de tv ingebouwde antenne zal dit in je cabine (te)weinig signaal geven.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik gebruik nu al een jaar of 2 een Philips Tv/DVD met DVB t tuner(PET 835) en heb deze ook zeer veel in Duitsland gebruikt. Ik vind het persoonlijk altijd wel even leuk om naast mijn DVDtjes ook eens het nieuws etc. te kijken. In Duitsland is de hoeveelheid zenders afhankelijk van je locatie in het land.

Meestal zijn er wel een stuk of 6 zenders te ontvangen, 3 of 4 landelijke en een paar van de deelstaat waar je bent. Zit je echter in bergachtig gebied dan kan je wel eens zonder ontvangt zitten, dus dan toch maar een DVDtje. Bij de grote steden(vooral in het noorden) krijg je echter een heel stuk meer zenders. Daaronder ook een groot aantal commerciele zenders zoals RTL, RTL 2, Dmax, en dus ook Eurosport en CNN. Kom je een keer in de buurt van Berlijn dan is het echt leuk en heb je keuze uit een stuk of 60 zenders.

Mocht je een keer in de buurt van Luxemburg zitten dan kan je ook nog eens RTL4, 5, en 7(8) kijken.(geldt ook voor de omgeving van Arlon(B)). In Nederland kan je trouwens gewoon Ned 1, 2 en 3 ontvangen en een regionale zender. Trouwens, dat zoeken van de zenders, daar zit je toch echt aan vast maar kan in mijn geval automatisch en duurt een minuutje of zo.

De antenne die er bij zit is vaak al voldoende, maar ik heb een antenne in Duitsland(autohof Porta Westfalica) gekocht voor een euro of 30 die je aan je raam kan hangen en een cm of 30 lang is. Echt een verbetering. Persoonlijk heb ik er nooit spijt van gehad, dus succes bij je keuze.

Ik gebruik dezelfde DVDspeler met de bijgeleverde (magneetvoet) antenne die ik door een kiertje van het raam of dakluik op de cabine zet. (op de rechter spiegelsteun heb ik een stalen ringetje geschroefd waar dat voetje precies op past, werkt perfect.

Meestal is dat nog niet eens nodig, sta ik kort bij een stad dan vangt dat sprietje de signalen vaak prima op als de antenne in de cabine achter de voorruit staat.

Verder kan ik me alleen maar aansluiten bij bovenstaand verhaal, prima te gebruiken zonder digitenne abonement.

Dit toestel heeft geen smartcard aansluiting, wel USB ingang waarop je een USB stick kunt aansluiten met muziek, foto's of DVix filmpjes, en dat is ook prima af te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb een leno TFT 711 draagbare digitale tv met digitenne abonnement voor de vrachtwagen, deze kan ook op 12 volt. Deze werkt goed je moet alleen wel de antenne iets buiten het raam steken voor de beste ontvangst.

In nederland heb ik de vrije en betaalde zenders en in duitsland alleen de vrije zenders, echter bij grote steden (oa ruhrgebiet) heb je ook enkele duitse commerciele zenders zoals RTL+,RTL 2,Fox, eurosport en dergelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden