[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

GPS met ADR


Gast

Recommended Posts

  • Forumlid
Gewoon op de ouwerwetse manier de route bepalen. (al dan niet met behulp van een navi...). Vervolgens gaan rijden. Alle ADR verbodzones staat duidelijk aangemerkt op de straat MET omleiding erbij...

Waarom verschrikkelijk veel geld uitgeven? Je kunt m.i. beter een GOEDE navi kopen en dan zelf een beete klooien met omleidingen....Of rij je de hele dag met alle adressen ADR? En op den duur (ervaring heet dat) weet je van de meeste adressen wel hoe en wat m.b.t. omleiding.

Precies wat ik wou zeggen. De stelregel bij ADR is: Vervoer binnen de bebouwde kom is verboden, tenzij om daar te laden of te lossen. Dus misschien de optie in je navigatiesysteem 'vermijd bebouwde kom'. Daarnaast is er de tunnelcodering, en verder zou ik niet weten wat je een ADR-navigatie zou moeten laten doen... En zoeken op UN-nummer zul je zeker niet terug gaan vinden in een navigatie denk ik. Per UN-nummer kan de verpakkingsgroep en dus de tunnelcodering nog wel verschillen.

bewerkt door ErikB
quote bijgevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Mijn Tomtom 7150 Pro Truck heeft na een update ineens ook een ADR functie. Heb hem in Hamburg voor de gein een keer geprobeerd.

Inplaats van door de Elbtunnel stuurde hij me dwars door Hamburg. Wat ik begrepen heb is dat daar ook de bedoeling, maar ik vindt

het allemaal maar raar met die tunnelcodes?! Het lijkt mij vele malen gevaarlijker om dwars door een stad te rijden i.p.v. een paar

minuten door die tunnel?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn Tomtom 7150 Pro Truck heeft na een update ineens ook een ADR functie. Heb hem in Hamburg voor de gein een keer geprobeerd.

Inplaats van door de Elbtunnel stuurde hij me dwars door Hamburg. Wat ik begrepen heb is dat daar ook de bedoeling, maar ik vindt

het allemaal maar raar met die tunnelcodes?! Het lijkt mij vele malen gevaarlijker om dwars door een stad te rijden i.p.v. een paar

minuten door die tunnel?!

Mijn idee Barry, met het grootste vergif mag je de hele stad door, tot de Rehperbahn aan toe. Het gaat erom dat de brandweer de tunnel niet in wil als er wat gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn idee Barry, met het grootste vergif mag je de hele stad door, tot de Rehperbahn aan toe. Het gaat erom dat de brandweer de tunnel niet in wil als er wat gebeurd.

Bahalve tussen 23.00 en 05.00 v.w.b. de Elbe tunnel toch ?

Of is dit inmiddels veranderd, ben er al een poosje niet meer geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Kennelijk is de Duitse overheid van mening dat gevaarlijke stoffen geen gevaar in een tunnel opleveren indien het 's avonds na 23u is......

Heb dat bij Hamburg altijd al een dwaze vertoning gevonden....Niet door de tunnel, met een richtingsverkeer maar wel dwars door een stad met veel meer kans op ongelukken....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Dat klopt helemaal, Freddie. Een kosten-baten verhaal.

Maar dan mogen ze wel eens gaan rekenen wat al die ACHTERLIJKE rijverboden in Duitsland, enkel al aan economische schade aanrichten. Heb het dan nog maar niet over het aantal ongelukken dat plaats vind tussen zondagavond 22.00u en maandagmorgen 06.00u.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mijn Tomtom 7150 Pro Truck heeft na een update ineens ook een ADR functie. Heb hem in Hamburg voor de gein een keer geprobeerd.

Inplaats van door de Elbtunnel stuurde hij me dwars door Hamburg. Wat ik begrepen heb is dat daar ook de bedoeling, maar ik vindt

het allemaal maar raar met die tunnelcodes?! Het lijkt mij vele malen gevaarlijker om dwars door een stad te rijden i.p.v. een paar

minuten door die tunnel?!

Die update heb ik op mijn 7150 pro truck ook gehad maat had liever gezien dat je ADR voortaan aan de hand van de tunnel codes zou kunnen invoeren.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
.

en ja dan is het jammer van een paar mensenlevens in een binnenstad maar wat kost dat nou in vergelijking met de schade als een tunnel een jaar of langer dicht moet.

het is gewoon een kosten baten verhaal!

Waarom dan de transitroute niet verplichten om via de A21 te rijden?

Op het kaartje kun je het mooi zien, wel een klein stukje om, maar niets met Hamburg te maken.

Bremen, Duitsland naar Flensburg, Duitsland - Google Maps

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 kilometer is nog best wel een aardig stukje om hoor... En wat nu als je in Hamburg-Noord of iets daarboven moet zijn?

Weet je hoe druk het in Hamburg kan zijn, hoeveel tijd dat kost? Dan rij je sneller een stukje om.

Ik schreef "Transitroute" dus geen bestemmingsverkeer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Gewoon op de ouwerwetse manier de route bepalen. (al dan niet met behulp van een navi...). Vervolgens gaan rijden. Alle ADR verbodzones staat duidelijk aangemerkt op de straat MET omleiding erbij...

Waarom verschrikkelijk veel geld uitgeven? Je kunt m.i. beter een GOEDE navi kopen en dan zelf een beete klooien met omleidingen....Of rij je de hele dag met alle adressen ADR? En op den duur (ervaring heet dat) weet je van de meeste adressen wel hoe en wat m.b.t. omleiding.

Begrijp me niet verkeerd, indien er voor de standaard prijzen een ADR navi te koop zou zijn, is dat een leuk hebbeding voor de wagen....

Mijn probleem is dat ik juist NIET alleen met ADR rijd en ik dus niet alle tunnel-codes en omleidingsroutes, etc. ken. Wetende wat 1 enkele boete tegenwoordig kost als je het niet goed doet, is een kleine investering in een goede ADR navi (als die er zou zijn) al snel terugverdiend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Ik ken de Elbetunnel wel maar de omleidingssituatie met ADR daar niet. Ik neem aan dat als het inderdaad beter/sneller is, bekende chauffeurs deze route al volgen?

Ik laad regelmatig in Brunsbuttel, op de heenweg ben ik leeg en gereinigd en ga dus gewoon door de elbetunnel.

Terug ga ik bij Hamburg Volkspark van de A7 af en volg de B4 dwars door de stad heen en kom na de elbebruggen via een stukje B75 weer op de A1 uit.

Gemiddeld kost deze citytour 3 kwartier extra rijtijd t.o.v. de tunnel.

Als iemand een beter alternatief weet wil ik dat graag weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik laad regelmatig in Brunsbuttel, op de heenweg ben ik leeg en gereinigd en ga dus gewoon door de elbetunnel.

Terug ga ik bij Hamburg Volkspark van de A7 af en volg de B4 dwars door de stad heen en kom na de elbebruggen via een stukje B75 weer op de A1 uit.

Gemiddeld kost deze citytour 3 kwartier extra rijtijd t.o.v. de tunnel.

Als iemand een beter alternatief weet wil ik dat graag weten.

Pontje Gluckstad:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden