[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de week van rubberduck


rubberduck

Recommended Posts

  • Forumlid

Lekker een paar dagen pionieren in de sneeuw

Deze week voor de verandering maar weer eens naar houthakkerland geweest.

Dat is dat land met de muur er nog omheen, zwitserland.

Woensdagmorgen vertrokken, het begon gelijk al goed op de 61 bij m-gladbach, volsperrung.

Nou dan weet je gelijk dat het weer zo'n week wordt.

maar goed, gas er weer op en op naar de 1e klant net onder stuttgart.

Op de 81 tussen karlsruhe en stuttgart zat het gelukkig eens mee.

dat was vroeger wel eens anders, en met 5 ton gewicht erin was ik zo eroverheen.

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=tilburg&daddr=B27%2FHechinger+Str.+to:B294+to:L401%2FRuhesteinstra%C3%9Fe+to:L87+to:B3%2FB33+to:Rue+Traversi%C3%A8re+to:A1+to:de+15+to:tilburg&geocode=%3BFci74gId3tOJAA%3BFcLt4wIdGmqAAA%3BFcxb5AIdzAR_AA%3BFcKR5QIdvIZ7AA%3BFbKK4wIdpgN5AA%3BFTQ_wQIdTihwAA%3BFa4W1AIdAAKKAA%3BFXJ22AIdXAqFAA%3B&hl=nl&mra=ls&via=2,3,4&sll=47.739843,8.718166&sspn=0.12283,0.307274&ie=UTF8&ll=48.341646,8.723145&spn=7.771379,19.665527&t=h&z=6

Aangekomen bij de 1e klant, even een bakkie en dan lossen, na een kwartiertje was het er al uit.

nu zaten mijn rijuren er bijna op en besloot in freudenstad te gaan staan.

Ook omdat ik wist dat er slecht weer zat aan te komen, wilde ik de bult op zijn.

Freudenstad ligt op 900 meter hoogte, dus zou ik de volgende dag alleen maar naar beneden hoeven rollen in het ergste geval.

Nou in het ergste geval werd het, s'morgens vroeg was het wit, en wel zeer wit, een cm of 15 sneeuw gevallen die nacht.

De weg die ik naar beneden wilde nemen was dus ook dicht.

Dan maar een andere weg, ga niet terug en omrijden een paar uur.

Dus de eerste rechts, gewoon een ijsbaan, glibberen en glijden, en dan ook nog een paar flinke klimmetjes erin.

Tot het moment daar was dat de auto niet meer naar boven wilde, en het tractiecontrol begon in te grijpen.

heb daar 5 minuten gestaan, bij een streusplitt bak, maar die was leeg, rechts een ravijn van een meter of 10 diep.

En de weg die iets afloopt richting het gat.

Wel mooi om daar s'morgens vroeg om 5 uur te staan, met sneeuwvlokken om je hoofd en doodse stilte.

attachment.php?attachmentid=17035

Dan maar een paar honderd meter achteruit en flink het gas erop, tractiecontrol uit, en gas.

De eerste honderd meter ging goed, maar daarna zag ik het kopschot in mijn rechter spiegel steeds verder naar buiten komen, dus slippend naar boven.

Ja ook dat hielp maar half, dan maar een ketting erom gelegd, zelfs dat hielp niet, met een ketting slippend naar boven, dan hebben we het over een heuveltje van 4%.

Maar ja, met 5 ton gewicht erin heb je ook geen grip, toevallig stond ik bij een notruff paal.

dat was 50meter voor de top,dit ijs was nog gladder dan thialf, dus dat ging niet lukken, dan maar brutaal.

dus de notruff paal geraadpleegd, en uitgelegd wat er aan de hand was.

na 20 minuten was er een sneeuwschuiver, toppieservice.

die heeft voor mijn auto een flink aantal keren op en neer gereden, maar omdat zout tijd nodig heeft om het ijs te laten smelten, ging hij eerst de berg af schuiven, zodat ik niet glijdend naar beneden hoef.

na een uur was ie terug, en vertelde dat ie vier keer de route berg af had afgelegd, en dat het redelijk begaanbaar was, inmiddels had ik ook de ketting er weer afgehaald en zout voor de banden gestrooid.

nu kon ik weer rijden, als het goed is.

met de sneuuwschuiver voor mij reden we naar beneden, afdaling van 10 procent, en nog was het glijden, haarspelbochtjes die maar net te nemen waren door hoge duinen sneeuw, maar het ging voorspoedig.

beneden aangekomen was er geen sneeuw meer te zien, alles boven de 200 meter had een flink pak opgeleverd.

met dank aan mijn vriend in de sneeuwschuiver.

attachment.php?attachmentid=17038

Daarna eerst maar een ontbijtje naar binnen gegooid bij de autohof, moest toch vlakbij lossen.

En was toch al een paar uur verloren door het feit dat de natuur dacht sterker dan mij te zijn.

Na het lossen kwam ik erachter dat mij mautkast niet meer werkte, maakt geen verbinding met de gps, dan maar weer op de ouderwetse manier een kaartje kopen bij de tankstelles.

Aangekomen vlak voor de grens bij wheil am rhein, zag ik alle borden dicht staan, eindelijk een meevaller, geen wachttijd aan de grens, heb alleen voor de laatste stoplichten 30 seconden staan wachten, waar normaal een paar kilometer trucks staat was het nu doorrijden het douane terrein op.

attachment.php?attachmentid=17034

Even een ticket kopen papieren afgeven en dan een bakkie doen, ondertussen even boodschappen gedaan naast de douane bij de lidl.

Na 20 minuten belde de declarant al op dat de papieren klaar waren.

Alweer een meevaller, komt het dan toch nog goed op deze donderdag?

En daar ging ik dan, door basel richting Bern en Lausanne.

Bij de klant dacht ik te lossen, nou het adres wat ik had opgegeven bestond wel, alleen was er met de truck niet te komen, door de sneeuw, was er even naar toe gelopen, maar er was niemand.

Ondertussen had de klant al gebeld naar de planning, en ik had daar al gevraagd bij de buurman hoe en wat, die stuurde mij naar het volgende dorp, want daar zat ook een zaak.

Op het moment dat ik naar het volgende dorp rij, gaat de telefoon, "waar ben je?"

Ik leg uit hoe en wat, ik laat die man jou wel bellen, prima.

Op het moment dat de telefoon gaat zie ik de naam voorbijschieten op een winkelpand, shit keren.

Ik leg aan die man uit hoe en wat, het was een zwitser met een engels accent, dat is niet te verstaan dus, luister ik ben bij je zaak, maar ik moet even keren, die man begrijpt het nu nog steeds niet volgens mij.

Dan maar hopen op een rotonde in het dorp, waar zijn die dingen als je ze nodig hebt, niet dus.

Het hele land ligt er vol mee, maar net hier niet, en bedankt.

dan maar midden in het centrum gekeerd bij het busstation, je zag ze denken, goh dat is een rare bus, sorry!!!!!

Affijn om een kort verhaal nog langer te maken, ik was bij de zaak aangekomen, of ik koffie wilde, want ik moest wachten, uuhhh, ja maar je stond op mij te wachten, ja maar mijn mannen om te lossen zijn er nog niet.

Wordt je dan simpel?

Na een haf uur wachten waren daar eindelijk de mannetjes, die gingen dan met mij mee, nou vooruit dan maar.

Terug gekomen op het losadres scheurden de 2 mannen met hun auto vol gas omhoog de gladde weg op, ik dus niet, ik kwam glibberend en glijden tot stilstand pal voor de deur, maakt niet uit, ik was er en er kon gelost worden.

Hier ging een halve auto uit, daar ging mijn gewicht, hoe kwam ik hier dadelijk weer weg zonder druk op de trekas.

Na het lossen de papierwinkel te hebben afgewerkt pleurde 1 van die kerels over een te gladde trap vol met sneeuw, ja die had wel even auw aan zijn ellebogen, tenminste als ik dat verbeten gezicht zo zag.

Heb hem maar even 2 blikjes bier gegeven, vond het zo zielig, vrienden voor het leven zeg ik maar zo.

Ben achteruit weer naar beneden gerold, kan iemand mij vertellen waarom een trailer eigenwijs is in de sneeuw en niet de kant op wil die ik wil dat ie gaat?

Maar Bertje laat niet met zich sollen, ik ben de baas en niet de trailer.

Dan nog een stukkie richting Italie trappen, en daar stond ik al voor de deur bij de volgende klant s'avonds.

De volgende ochtend lossen om half 8, lekker uitslapen dus.

Om 9 uur reed ik daar het terrein af.

Nu maar weer op naar boven, in de buurt van Zurich.

Onderweg even tijd voor wat ploaties te schieten bij montreux.

attachment.php?attachmentid=17037

attachment.php?attachmentid=17044

attachment.php?attachmentid=17042

attachment.php?attachmentid=17039

Ook laatste klant eruit op vrijdagmiddag om half 3, ff een belletje naar de planning, en de neus maar weer richting holland.

Bij Bietingen duitsland maar weer in, meld me bij de zwitser en zeg dat ik leeg ben, geen probleem daar, kom ik bij de duitser aan het loket voorrijden, alles moesten ze zien, pas, vergunningen, in de trailer kijken.

Jaja, het was vrijdagmiddag, en dan vervelen ze zich te pletter natuurlijk.

Nu wordt het een makkie, door duitsland van onder naar boven, moet lukken zonder problemen, nou niet dus.

Op de 81 tusen stuttgart en karlsruhe stond het stil, een uur heeft het geduurd oorzaak ijzel.

Toen ik weer kon rijden ben ik de parking opgereden bij Bruchsal, daar was nog net 1 plek vrij, soms heb je mazzel.

Lekker liggen pitten tot vanmorgen 4 uur, ik stap mijn truck uit, en kon me nog net vasthouden aan de deur, ijzel!!!???? shit, nee toch.

op de snelweg hoorde ik ze wel hard rijden, dan valt het mee dacht ik.

Vergeet het maar want onderweg op de hunsruck was een flink pak sneeuw gevallen, oh ja en voor de verandering was het daar ook nog eens spekglad, stukken waar ik nog zelfs stapvoets heb gereden, en dan nog glijden.

attachment.php?attachmentid=17040

attachment.php?attachmentid=17032

attachment.php?attachmentid=17033

Bij peppenhoven begon het ook weer flink te sneeuwen en te ijzelen,

attachment.php?attachmentid=17041

Maar dan toch, na een paar uur vertraging is daar dan eindelijk het bordje nederland.

attachment.php?attachmentid=17045

Nu nog even anderhalf uur gas erop naar de zaak, tanken en weekend.

na de administratieve afhandeling liep ik mijn wekgever daar nog tegen het lijf, bleek er nog 1 onderweg te zijn.

Die was waarschijnlijk door frankrijk, luxemburg, belgie teruggekomen en stond mischien nog ergen midden op de snelweg tussen een paar honderd trucks.

Dus kortom, een normale week dus met geen gekke dingen, saai beroep eigenlijk, gebeurd nooit wat.

En van zwitserland kan ik nou ook niet echt een strakke plasser krijgen, mag van mij nog wel verder weg.

Maar goed het zit er weer op deze week, lekker weekend, maandag middag maar weer eens bellen met de planning, zal eens vragen of ze niet een ritje naar een ver warm land hebben, ben wel toe aan een beetje zon weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier mijn route van afgelopen week.

klikkerdeklik

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Tilburg&daddr=A44+to:B11+to:B173+to:50.778155,10.129395+to:tilburg&geocode=FayrEgMdWq1NACkPEwP47ZXGRzGQfR6NWt4ABA%3BFYotDgMdZAqRAA%3BFX5U2gId5gCvAA%3BFQa9_QIdbKurAA%3B%3BFayrEgMdWq1NACkPEwP47ZXGRzGQfR6NWt4ABA&hl=nl&mra=dpe&mrcr=3&mrsp=4&sz=6&via=4&sll=49.729965,8.366635&sspn=7.558939,19.665527&ie=UTF8&t=h&z=6

Maandagmorgen, heerlijk een beetje lanterfanten thuis, 's middags met de truck naar de garage geweest.

Daar de mautkast laten repareren, bah, slechte koffie daar.

Rond een uur of 5 vertrokken in de buurt van kassel, was daar rond een uur of 12 's nachts.

Had wat oponthoud, want er was ijzel, vanaf diemelstad tot aan kassel, een ijsbaan, een rij van een truck of 30 die allemaal bijna stapvoets reden.

Ben er inmiddels wel aan gewend, stapvoets rijden op de snelweg, lang leve het zouttekort.

wordt per uur betaald, dus ik vind het prima.

de volgende ochtend rond 9 uur maar eens gemeld bij het losadres, heerlijk uitgeslapen dus.

die dag nog een paar klanten eruit gedaan.

In de middag nog even het schadeformulier in de hand gehad.

had op een losadres in de straat ervoor een auto geraakt, doordat de laatste 5 cm bleef haken achter de spiegel.

zag de trailer gewoon wegglijden in mijn spiegel, ja dan toch maar even melden, voordat ze dadelijk naar de zaak belt en vertelt dat de hele auto van voor naar achter is opengetrokken.

Dus was weer een half uur in de weer met het schadeformulier, stond er een dikke duitser bij met een grote bek, ik zei, is die auto van jou, nee was het antwoord.

nou opgesodemieterd tenzij je getuige wil zijn.

attachment.php?attachmentid=17160

attachment.php?attachmentid=17164

Op woensdag na een klant gelost te hebben moest ik vlak buiten het dorp een helling op, die spekglad was door ijzel en sneeuw.

Halverwege kwam ik dus stil te staan, en ik had toch echt een flinke aanloop genomen.

Nou ja, dan maar even een peukie roken en dan zal de strooidienst zo wel komen.

nou niet dus, waar zijn die gasten als je ze niet nodig hebt.

vlak boven aan de berg zag ik een kist met strooizout staan, ik er naar toe, leeg!!!!!!!!

Alleen in de hoekjes lag nog een beetje, alles, ja zelfs de laatste korreltjes eruit gehaald.

en dat voor de wielen gestrooid.

attachment.php?attachmentid=17165

even een sigaretje roken,kan de sneeuw even smelten.

daarna langzaam vooruit, dan een stukkie achteruit, en dat nog vier keer herhalen.

attachment.php?attachmentid=17163

daarna het gas erop, en hoppa, bertje is boven.

attachment.php?attachmentid=17155

onderweg ook weer regelmatig sneeuw gehad, what's new.

attachment.php?attachmentid=17158

even een sfeerplaatje van centrum munchen.

attachment.php?attachmentid=17156

ploaties onderweg.

attachment.php?attachmentid=17162

attachment.php?attachmentid=17161

Donderdagmiddag in de buurt van Coburg geladen, en vrijdagmorgen in holland afgeleverd.

attachment.php?attachmentid=17157

daarna naar de zaak, weekend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fijn_weekend_allemaal.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

uitgelogd zie je idd geen plaatjes ;) ff inloggen dus.

van Freiburg naar Tuttlingen over de B31 was het ook zo glijden, idd ook geen strooiwagen gezien en dat s'middags, k vraag me af wanneer die duitsers wel strooien :D, k weet niet welke dag je in München was... ik was er donderdag, hele dag rondjes om de kerk :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoe zo ik zie geen plaatjes?

nu wel dan?

jullie nemen mij in de maling, zo niet dan FREDDYYYYYYYY!!!!!! help

denk je dat wij je in de maling nemen...foei

nee ik zie ingelogd of uitgelogd geen plaatjes.

en ria ( vriend van hans ) die ziet ook alleen maar tekst.

ik vraag me af of anderen gesnoven hebben als die wel plaatjes zien.:D

er staat ook geen paperclip bij jou posting

klik boven maar eens op verhalen en dan zie je paperclips staan als er ook foto's bij zijn.

maar ik denk dat je eerst bij freddy nog wat moet schuiven:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier mijn route van afgelopen week.

klikkerdeklik

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Tilburg&daddr=A44+to:B11+to:B173+to:50.778155,10.129395+to:tilburg&geocode=FayrEgMdWq1NACkPEwP47ZXGRzGQfR6NWt4ABA%3BFYotDgMdZAqRAA%3BFX5U2gId5gCvAA%3BFQa9_QIdbKurAA%3B%3BFayrEgMdWq1NACkPEwP47ZXGRzGQfR6NWt4ABA&hl=nl&mra=dpe&mrcr=3&mrsp=4&sz=6&via=4&sll=49.729965,8.366635&sspn=7.558939,19.665527&ie=UTF8&t=h&z=6

Maandagmorgen, heerlijk een beetje lanterfanten thuis, 's middags met de truck naar de garage geweest.

Daar de mautkast laten repareren, bah, slechte koffie daar.

Rond een uur of 5 vertrokken in de buurt van kassel, was daar rond een uur of 12 's nachts.

Had wat oponthoud, want er was ijzel, vanaf diemelstad tot aan kassel, een ijsbaan, een rij van een truck of 30 die allemaal bijna stapvoets reden.

Ben er inmiddels wel aan gewend, stapvoets rijden op de snelweg, lang leve het zouttekort.

wordt per uur betaald, dus ik vind het prima.

de volgende ochtend rond 9 uur maar eens gemeld bij het losadres, heerlijk uitgeslapen dus.

die dag nog een paar klanten eruit gedaan.

In de middag nog even het schadeformulier in de hand gehad.

had op een losadres in de straat ervoor een auto geraakt, doordat de laatste 5 cm bleef haken achter de spiegel.

zag de trailer gewoon wegglijden in mijn spiegel, ja dan toch maar even melden, voordat ze dadelijk naar de zaak belt en vertelt dat de hele auto van voor naar achter is opengetrokken.

Dus was weer een half uur in de weer met het schadeformulier, stond er een dikke duitser bij met een grote bek, ik zei, is die auto van jou, nee was het antwoord.

nou opgesodemieterd tenzij je getuige wil zijn.

attachment.php?attachmentid=17160

attachment.php?attachmentid=17164

Op woensdag na een klant gelost te hebben moest ik vlak buiten het dorp een helling op, die spekglad was door ijzel en sneeuw.

Halverwege kwam ik dus stil te staan, en ik had toch echt een flinke aanloop genomen.

Nou ja, dan maar even een peukie roken en dan zal de strooidienst zo wel komen.

nou niet dus, waar zijn die gasten als je ze niet nodig hebt.

vlak boven aan de berg zag ik een kist met strooizout staan, ik er naar toe, leeg!!!!!!!!

Alleen in de hoekjes lag nog een beetje, alles, ja zelfs de laatste korreltjes eruit gehaald.

en dat voor de wielen gestrooid.

attachment.php?attachmentid=17165

even een sigaretje roken,kan de sneeuw even smelten.

daarna langzaam vooruit, dan een stukkie achteruit, en dat nog vier keer herhalen.

attachment.php?attachmentid=17163

daarna het gas erop, en hoppa, bertje is boven.

attachment.php?attachmentid=17155

onderweg ook weer regelmatig sneeuw gehad, what's new.

attachment.php?attachmentid=17158

even een sfeerplaatje van centrum munchen.

attachment.php?attachmentid=17156

ploaties onderweg.

attachment.php?attachmentid=17162

attachment.php?attachmentid=17161

Donderdagmiddag in de buurt van Coburg geladen, en vrijdagmorgen in holland afgeleverd.

attachment.php?attachmentid=17157

daarna naar de zaak, weekend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

fijn_weekend_allemaal.gif

Ik zie wel foto's. Jj nu ook John?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik zie wel degelijk plaatjes hoor, schade aan spiegel, lege zandbak enz. :D

sniffff ... :D

dat laatste heeft toch niks met snuiven te maken hoop ik:D

en als je nou hier kijkt zien jullie dan ook een paperclip voor de verhalen van rubbereend

http://www.chauffeursforum.nl/forumdisplay.php?76-Verhalen

die paperclip betekent.....foto's:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk ik volg johannes en wat denk je???????

ik zie nu ook foto's:banaan:

maar alleen in het 2e verhaal en niet in het eerste....klopt dat?????

ik ga maar eens een borrel inschenken, het wordt me nu teveel

foto's die komen en gaan

6 keer inloggen en uitloggen

twijfelen aan jezelf:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk ik volg johannes en wat denk je???????

ik zie nu ook foto's:banaan:

maar alleen in het 2e verhaal en niet in het eerste....klopt dat?????

ik ga maar eens een borrel inschenken, het wordt me nu teveel

foto's die komen en gaan

6 keer inloggen en uitloggen

twijfelen aan jezelf:zegtniets:

:D:D:D snifffffffff

LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was er woensdag, moest in de kapuzinerstrasse zijn, da's hartje centrum. dook om 17:00 uur munchen in en stond om 18:00 uur bij de klant voor de deur.

donderdag nog wel van zuid naar noord gerden door munchen.

Dan ben jij zeker bij Paulaner, de brouwerij geweest? Die zit daar volgens mij.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden