[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de week van rubberduck


rubberduck

Recommended Posts

  • Forumlid

attachment.php?attachmentid=17229

Ik heb weer een week overleefd, jazeker, ik leef nog.

-Is er nog iets gebeurd deze week?

Nou nee hoor eigenlijk een saaie week.

-Dus je hebt niks meegemaakt dat je denkt, goh dat is een leuk verhaal om eens te vertellen?

Even denken..... nee niet echt.

-O, jammer!

Alhoewel, als ik er zo over nadenk, is er wel een klein iets gebeurd.

-Aha, dus toch.

Ach niets noemenswaardig eigenlijk.

-Is het spannend?

Spannend, vond er niks aan.

-O?

attachment.php?attachmentid=17225

attachment.php?attachmentid=17228

Maandagochtend, 3 uur, de wekker.

Nu slaap ik altijd waardeloos van zondag op maandag, maar om half 1 lag ik nog naar het plafond te staren.

Heb voor mijn gevoel maar een minuut of 5 geslapen, maar goed om 3 uur de wekker.

Eerst koffie, en nog 1, dan naar de zaak, aha, zo ziet de wereld er dus uit op maandag morgen om half 4.

vrieskou, en alleen ik buiten op straat.

Om 4 uur vertrokken richting midden duitsland.

opdracht, lossen bij een klant, volgende dag terugladen voor nederland, stukkie verderop, nou simpel toch.

half 11 op losadres, een dock of 30, waarvan er op 2 maar gelost mag worden.

Gevolg, 4 uur staan wachten, gevalletje, ach het zit wel eens tegen.

De volgende ochtend geladen een paar dorpjes verderop, de neus weer richting nederland, en gas op de plank.

Nog gelost die dag, en 's avonds weer bij moeder de vrouw aan de piepers.

Niks bijzonders toch?

- Nee niet echt.

Saai verhaal, vind je niet.

-Ja kan er niet echt een strakke plasser van krijgen.

Maar goed de week bestaat uit 2 delen, dus woensdagochtend weer vertrokken.

-aha, daar gaat ie weer, ben benieuwd.

Opdracht, richting duitsland, en daar een klant of acht lossen.

Woensdag er eerst maar eens 3 uitgooien in midden duitsland.

Dan donderdag de rest, en vrijdag retour naar nederland weer.

Nou ik vond het wel een mooie planning voor mezelf, dacht ik zo.

Nou dat woensdag dat klopte wel, totdat ik woensdag aan het eind van de middag bij een klant kwam, het was de laatste die dag, en net voordat ik het terrein op wilde draaien.

Klapte de olieslang van de stuurbekrachtiging uit elkaar, het stuur gaf een flinke zwiep naar links, gellukig reed ik stapvoets, wilde eigenlijk net achteruit de plaats oprijden bij de klant.

Ik weet niet of jullie hier in nederland iemand hebben horen vloeken, maar dat was ik.

attachment.php?attachmentid=17222

Verderop, 100 meter, was een mooi plekkie om de auto maar neer te zetten.

Daar naar toe gerold, man o man, wat is dat zwaar sturen zonder stuurbekrachtiging.

maar goed, auto stond geparkeerd, een heel oliespoor over de straat van klant naar mijn auto.

Mijn hele motorblok aan de linkerkant onder de olie, onder de auto.

leve het milieu, als greenpaece dit had gezien, dan werd ik ter plekke opgepakt voor een milieudelict, foei.

Maar ja, daar sta je dan in Bad kreuznach, op een industrieterrein, gezellig.

Hallo planning, ik heb weer wat, nou moet zeggen, complimenten aan de mercedes, binnen een paar minuten had ik de monteur aan de lijn, en die was druk met een andere klus.

joh, als jij die klus af hebt, dan ga je eerst maar eten, en dan kom je vanavond maar eens bij mij.

dat was een goede deal, beetje in zelfbelang,want nu kon ik ook op mijn gemak eerst eens eten.

Rond 7 uur was ie er, niiet gek, als blijkt dat de garage 2 straten verder zit, ja weet ik veel.

Het mercedes mannetje ging gelijk aan de slag, met koffie zetten in zijn bus.

Kijk, dat zijn de beste, het koffiemachientje pruttelde, en de cabine werd gekanteld.

Ondertussen had ik tijd zat gehad om mijn losse spullen op te bergen, in kastjes en zo, want ik zal niet de eerste zijn, die de televisie door de vooruit naar buiten ziet zeilen.

Mercedesmannetje aan de slag, en na een half uur was het weer gefixt, de slang was poreus, dus geknapt.

het mannetje heeft netjes de olie opgeruimd, ff een bakkie gedaan met z'n 2en, daarna even meegereden naar de garage.

Daar heeft hij even het motorblok even helemaal schoon gespoten met de hoge druk spuit.

dus chapo voor deze service, en ik had er weer een gezellige avond bij.

attachment.php?attachmentid=17223

Dus zoals je ziet, tot zover nog niet spectaculair.

-Nee inderdaad, een gewone werkdag.

De volgende dag, 7 uur, voorzichtig wakker worden, hoe laat zullen ze beginnen op dit adres, ik gok op 8 uur.

Nou gokken kan ik dus ook niet, om 10 uur kwamen ze pas aanrijden.

En bedankt, maar goed, ondertussen sneeuwde het flink.

zelfs zo flink dat er aardig een flink pak lag, is de sneeuw in de aanbieding deze winter?

Maar om 10 uur mocht ik dan lossen, en om 5 over 10 was de 1 colli alweer gelost, zo simpel kan het zijn.

Op naar de volgende klant, dat was 30 kilometer hier vandaan, en met deze sneeuw en dan binnendoor, moet lukken.

de duitsers kennende, die schuiven en strooien goed, dus de weg zal wel schoon zijn.

En ik ken de weg, en ik weet dat er een klein klimmetje en een daling in zit van 8%, en het is een druk bereden route,ik gok erop.

Ik was bad-kreuznach nog niet uit, of ik zag het al, sneeuw op plekken waar ik dat niet wil zien, op de straat.

Maar ja moet toch door, en daar was ie dan de afdaling, en wat is dat? vrachtwagens die stil staan, hoppa, achteraan sluiten en maar eens even vragen aan de duitser die voor me staat.

gutentag, stehn sia al lange hier?

Nee hoor maar verderop is in de afdaling een truck geschaard, die wilde bergop rijden, maar gleed weer naar achteren, en staat nu dwars op de weg, de sneeuwdienst is er al bij, dus ik denk nog een uurtje als we geluk hebben, en zo niet dan vriezen we hier dood, nou mooie dood dacht ik.

gevonden worden in een truck, doodgevroren, in duitsland.

Maar na een uur kwam inderdaad in de verte een sneeuwschuiver de berg op gereden, met aan zijn kont de geschaarde truck.

attachment.php?attachmentid=17230

attachment.php?attachmentid=17227

attachment.php?attachmentid=17224

attachment.php?attachmentid=17226

Heb me dat uur niet verveeld, die duitser voor mij was in de weer met sneeuwkettingen, maar kwam er halverwege achter dat dat ook geen nut had, want hij kreeg ze er niet omheen, sukkel.

Aangezien ik ervaring heb in het aan brengen van sneeuwkettingen, zag ik dat ie al verkeerd begon.

maar ik kon niet helpen, want ik zat aan mijn cup a soup, hihi.

En mijn standkachel die stond op 25 graden te loeien.

Ondertussen waren er nog meer trucks achter mij gekomen en ik telde er zo al en stuk of 20.

En de sneeuwschuiver die bleef maar heen en weer rijden, schuiven, schuiven en nog eens schuiven.

Opeens kregen we het seintje dat de weg begaanbaar was, en daar gingen we in konvooi.

glijdend en glibberend naar beneden, en weer omhoog, heel wat bandensporen gezien in de berm van vrachtwagens die hier dus hadden vast gestaan.

tja dat kan dus gebeuren als je perse door wilt rijden.

Na een kilometer of 15 stapvoets te hebben gereden, was er ook in 1x minder sneeuw, dus de rest van de dag kon er weer gewerkt worden.

De vrijdag nog 2 klanten eruit gegooid in de buurt van trier, daarna in 4 en een half uur naar huis gereden, kreeg in belgie nog wat sneeuw voor de kiezen, daardoor kwam ik een kwartier over mijn rijtijd heen om thuis te komen.

ja jammer dan, op de zaak gelijk de schijf eruit getrokken, je denkt toch niet dat ik een kwartier voor huis drie kwartier aan de kant ga staan.

dat zien we volgende week wel weer.

Nou dat was het weer voor deze week.

-hmm, dacht dat je nog iets mee zou maken.

ja helaas deze week weer niet.

-nee inderdaad, jammer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk verhaal maar foto's niks, nada wat ik ook probeer.

Heb Opera en heb Google crome geprobeerd maar niks.

Ga zo door met verhalen schrijven daar geniet ik van toppie.:ok:

zelfs met ie8 hier te zien de fotoos!!:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

He Rubberduck! Je hebt nog geluk gehad in deze file!

Ik ben dondermorgen vanaf de A6 t.h.v. Crailsheim vertrokken, en heb ook de a61 gewaagd!

Wat een crime....maar aan de andere kant stonden er t.h.v. Alzey 1 tr.opl. geschaard, en 1 gekanteld, waarvan de hele landing stenen op de autobahn verspreid lagen.

Verder op bij Rheinböllen was er 1 geschaard, waarbij het spul nog aangekoppeld was, maar de cabine lag 20 meter verderop.

Dan weet ik wel genoeg! Ik denk dat er 25 km. lkw-stau achterstond.

Ik had geen ongeval tegen op mijn route, maar tot aan Koblenz was het stapvoets aan...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat ik maar weer aan de borrel ga

ik zie geen foto's in het laatste verhaal.

misschien zondagavond pas weer plaatjes:confused:

ik heb ook nooit normaal kunnen slapen van zondag op maandag....is met afstand de ergste nacht

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb ik nog iets te vertellen, zat.

Hoe is het begonnen, nou gewoon bij een transport bedrijfje in Nijmegen.

Ben daar een beetje gaan rijden voor ervaring op te doen, beetje binnenland.

Beetje palletjes rondbezorgen bij klanten door heel nederland, leuk werk, vrijheid blijheid.

Kreeg een bakwagentje mee, met een laadklep, en een pompwagen, soms zaten klanten midden in het centrum, en kon je een paar honderd meter met zo'n pompwagen over de klinkers ratelen.

Hard werken,lange dagen, 's morgens 6 uur beginnen, en dan om 8 uur in den avond thus.

Veel geleerd, gedaan, en leuke collega's.

Tot er een dag was en ik 's morgens stond te laden, kwam de loodsbaas naar mij toe, of ik na het laden me even wilde melden bij de baas.

Ok, wat heb ik nou weer uitgevreten, het zal wel.

Ik na het laden daar naar toe, gaat maar eens even zitten, nu wordt het wel heel serieus.

Wij als bedrijf hebben met de pompekliniek in nijmegen, dat is de tbs inrichting, een contract afgesloten.

en wij gaan samen met hun gedetineerde tbs-ers een traject opzetten om deze mensen na hun straf weer de maatschapij in te krijgen.

Nou gefeliciteerd, maar wat heb ik daar mee te maken?

Luister, deze mensen keren na jarenlange straf weer terug in de maatschappij, en moeten weer deelnemen aan het arbeidsproces, maar hebben dat verleerd.

Er komt er 1 bij ons werken, en jij wordt zijn begeleider, WAT!!!!!

Bij mij komt geen moordenaar verkrachter in mijn auto.

Je denkt er maar eens over na, einde gesrek.

Waarom ik, dacht ik, maar die dag dacht ik, achja een beetje aanspraak kan geen kwaad, en dan hoef ik niet meer te sjouwen.

En ik was ook wel nieuwschierig naar die verhalen, dus eind van de dag gezegd dat het goed was.

Een week later, sta ik dus bij de tbs kliniek in nijmegen aan de poort.

Werd daar hartelijk ontvangen, en na een gesprek, met koffie en gebak, wat een feest, stond daar in 1 x de tbs-er.

Hoi, ik ben Geert, een grote kerel van dezelfde leeftijd stond voor mijn neus.

Na even kennis te hebben gemaakt, hadden we af gesproken dat ik de volgende dag om 7 uur hem op zou halen.

De volgende dag 7 uur stond ik dus voor de poort, wat zou er gebeuren vandaag?

zou hij mij halverwege apeldoorn, zwolle ombrengen en mijn lichaam in de ijsel dumpen, of zou ik van achteren onvrijwillig ontmaagd worden, het bekende zeepje oprapen.

Geen idee wat ik kon verwachten, dus voorzichtigheid geboden, werkte er ook alleen maar aan mee omdat ik een mooi hulpje had.

De dag vorderde, beetje gekeuvel, koetjes kalfjes, en de dag was voorbij, zag wel dat hij had genoten, ja niet gek als je 5 jaar binnen zit.

Ik zag dat hij er moeite mee had en baalde dat hij weer terug moest, maar ja plicht is plicht en ik was verantwoordelijk.

Heb de hele nacht wakker gelegen, wat zou hij nou geflikt hebben, maar durfde het niet te vragen.

Volgende dag stond ik er weer om 7 uur, eerder mocht hij de poort niet uit.

Hij zat nog geen 10 seconden in de auto, heb hem gelijk gevraagd, waarom hij hier vastzat.

Of ik dat echt wilde weten, ja eigenlijk ook weer niet.

als de tijd er voor is kom ik zelf wel met dat verhaal, prima, maar naai mij niet van achteren, ik raap voor jou geen zeepje op.

Hij lachte, het werd een gezellige dag, en daar leverde ik hem 's avonds weer af bij de poort rond 19:00 uur.

Nu was mijn relatie thuis ook niet meer je van het, was liever niet thuis dan wel.

De volgende dagenwerden de gesprekken wat persoonlijker met hem, en ik kreeg het idee dat we elkaar vertrouwden.

ik vertelde mijn problemen thuis aan hem, en hij vertelde al zijn geheimen, tot het moment daar was, dat hij begon te vertellen over het waarom hij daar zat.

zal het kort houden, maar hij had iemand omgebracht, het was een ongeluk maar ja, dood is dood.

Maar ook de verhalen dat ze regelmatig prostitueebezoek mochten hebben, en van de ontsnappingsmogelijkheden.

Je kon daar zo ongezien in en uitlopen, zal er niet te veel over uitweiden, maar ik weet genoeg.

Hij moest nog een half jaar en mocht nu naar buiten om een opleiding op kosten van de staat te volgen.

Hij had gekozen om chauffeur te worden, was zijn vader ook geweest.

En volgende week ging hij beginnen met zijn eerste rijlessen.

zo ging het nog een paar dagen door, totdat het moment kwam dat de spanningen bij mij thuis zo hoog opliepen en op vrijdagmiddag besloot ik om maar eens lekker de kroeg in te gaan.

Hij wilde wel mee, want de rit was al vroeg voorbij, dus dat zou betekenen dat hij al om 15:00 uur terug moest.

Ik stelde voor om mee te gaan naar de kroeg, daar hebben we gezeten tot half 7 's avonds.

Ik zei, als ik nou eens opbel naar de tbs, en zeg dat de rit is uitgelopen en dat het wel half 9 kon worden, dus anderhalf uur later, dat ik hem terugbracht.

Nou, met open ogen traptenze erin.

de week erna, ging ik steeds vaker bellen dat het later zou worden door files.

en elke dag werd het later en later.

Op een gegeven moment ging ikzelfs vrije dagen opnemen, haalde ik hem op om 7 uur en gingen we stappen in amsterdam.

Hee, we waren jong, en dachten maar aan 1 ding, feesten.

Later een paar maand, kregen wij het lumineuze idee om in een feestwinkel een rode neus te kopen en daar de hele dag mee rond te rijden in de truck, als je echt aandacht wil dan moet je zoiets doen, heb nog nooit zoveel open monden gezien.

Of teksten achterop de truck schrjven, ben je geil bel 06-enz.

Reden we in den haag, de telefoon, hallo met henk ik ben geil.

heb nog nooit zo snel een tekst van de auto geveegd, maar wel LOL.

alleen maar LOL, eten bij mc donalds, kijken wie de meeste big macs op kan.

en dan weer beroerd en met buikpijn in de truck hangen.

en na een paar week, had hij zijn rijbewijs, kon ik mooi tot diep in de nacht stappen, en overdag slapen, mijn maat reed.

Op een dag werden wij overgeplaatst naar een ander bedrijf, we werden uitgeleend, moesten met een oude daf op airport eindhoven pallets halen in brabant en die daar afleveren in eindhoven op de terminal.

Dat betekende dat wij begonnen om 2 uur in de middag, en dat wij dus ergens midden in de nacht terugwaren weer bij de tbs tent,dat verhaal vertelden wij.

in werkelijkheid waren we om 10 uur 's avonds klaar, dus feesten in de nacht.

En daar was de dag dat hij vrij kwam, klaar voor de maatschapij en verpest door mij.

Hij mocht blijven werken in eindhoven en ik moest terug naar nijmegen.

Mobiele telefoons had je toen nog niet zo, dus het contact verwaterde al snel.

Hij had een vriendin, die had ie al tijdens zijn detentie ontmoet, ik bracht hem weleens naar venlo, waar hij dan boven lag te krikken, en ik in de auto bleef wachten.

had het graag over voor mijn maat.

Maar ja zoals ikal vertelde, het contact werd minder we gingen ieder ons weg.

kwam hem wel eens tegen op de weg.

totdat ik hem weer eens ontmoete in nijmegen in een kroeg.

Mijn god, wat hebben we dat gevierd, uren aan de bar gehangen.

Ben daarna nog eens bij hemop bezoek geweest, hij was inmiddels gaan rijden bij tnt, had een mooie vriendin, een huis en was gelukkig.

Blindelings konden we elkaar vertrouwen, een betere maat ben ik nooit meer tegengekomen, zo eerlijk en direct, we hadden aan een half woord genoeg.

hebben nog met zijn 2en lopen denken om maar als duo op de truck te gaan op verwegistan.

1 telefoontjezou genoeg zijn geweest, ias maar goed dat we door hebben gezet, anders was europa onveilig geweest.

Na dat bezoek heb ik hem nooit meer gesproken, hoop dat ie hier op het forum zit.

Ik ben ook geen lieverdje geweest, en tuurlijk we zijn allemaal jong geweest, dit verhaal heeft zich 20 jaar geleden afgespeeld.

En we maken allemaal wel eens een foute beslissing waardoor je leven totaal kan veranderen, en alles kwijt bent.

Maar ben toch blij dat ik hem heb leren kennen en daar een geweldige tijd mee heb gehad, zou het zo weer over doen, mischien nog wel erger.

De naam Geert is niet zijn echte naam.

Dus geert, zit je hier? meldje even,drinken we een biertje. of 2 of 3.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo ziet iedereen maar weer eens aan het verhaal van RubberDuck dat iedereen één TWEEDE kans verdient op deze wereld.

Geloof me, iedereen kan heel diep zinken.......................

Jij ook al denk je nu van niet...........

Je bent eerder op de bodem van de put dan uit de put.

Geniet van het leven, het duurt maar even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vannacht opgezeten voor de tv, hij kon zomaar vallen.

Wat mij opviel was dat de wallen van frits wester steeds groter werden.

En hij was gevallen, dus wat hebben de vrouw en ik vandaag gedaan?

Juist de ramptoerist uithangen op het binnenhof, vanuit Tilburg vanmorgen naar Den Haag getuft.

En wie troffen we daar, Meneer rouvoet, en J.P.

Daarna nog even een rondleiding gehad van anderhalf uur door de ridderzaal en de 2e kamer, was erg intressant kan ik wel zeggen.

attachment.php?attachmentid=17545

attachment.php?attachmentid=17546

Vanavond de verjaardag vieren van de buurman, gezellig, lekker wat biertjebiertje biertje biertje wegtikken.

dus ik zal morgenvroeg niet vroeg op het forum zitten.

En morgenmiddag de verjaardag van mijn zwager, goh, wat heb ik het toch slecht.biertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zag gister deze truck, stoere bak.

een portugees,reed meestal op afrika, maar had nu een rit naar het koude noorden, chauff had dikke muts en wanten aan.

attachment.php?attachmentid=17547

deze truck zie ik heel vaak en ook de andere trucks van rsj. ze hebben nog zo'n oude streamliner rondrijden met ook n naam maar die ben ik vergeten. ze komen meestal schoenen lossen uit protugal en dan laden ze hier om de hoek weer bij dhl samsung voor portugal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja!, Hij is weer thuis de sukkel die deze week weer gewerkt heeft, ik had in mijn bed moeten blijven liggen.

Maandagochtend vroeg vertokken, het begon al toen ik in mijn personenauto stapte.

Vraag niet hoe het kan, maar ik stoote mijn binnenspeigel eraf, ik dacht, nee he wordt het zo'n week.

En zo'n week is het geworden, heb nog net geen zelfmoordneigingen nu, maar het scheelt niet veel.

Luistert en huivert.

Ritje naar het noorden van het land, paar adresjes eruit, volgende dag paar adresjes duitsland, en terug naar de zaak.

Hoe moeilijk kan dit zijn, dus frisse moed er tegen aan, lossen in Harderwijk, bij een vage fabriek.

Aangemeld bij de portier, melden bij deur 6, in Tilburg zeggen wij nog wel eens goedemorgen.

Dat kon er bij de portier dus niet bij af, mocht er zeker niet op van zijn vrouw afgelopen weekend.

Deur 6 stuurt mij naar deur 11, ja lekker bezig hoor, deur 11 weet niet wat ie met de spullen moet, en moeilijk doen en zeuren.

Ga maar terug naar de portier, nou dat denk ik niet, ik draai mijn auto en blokkeer daarmee de deur naar de fabriek, waardoor de heftrucks er niet in en uit kunnen.

Zo makker, je gaat het nu regelen, zoniet, dan blijf ik hier staan, ik heb de hele dag.

Binnen 10 minuten was ik gelost, maar ja, ik moest nog een stempel op de cmr hebben van de portier.

Stempel ontvangen, mooi, bedankt, groeten aan je vrouw, ajuus.

Daarna nog wat klantjes de achterhoek eruit, gezellige gasten daar, maken zich niet druk.

Nog even bij mijn ouders langsgeweest, die wonen in drenthe, lekker 's avonds een vorkie meegeprikt, spare ribs en sla.

'S avonds nog even het gas erop gezet naar noord duitsland, en precies binnen mijn rijuren, had nog 5 minuten over, stond ik bij de klant.

De volgende dag beginnen ze om 7 uur, nou om 8 uur zullen ze er ook nog wel zijn, dus lekker uitslapen.

De volgende ochtend gelost, in de loop van de dag er nog een paar uitgegooid, de planning was dat ik in Stade nog zou lossen die dag, dat kon tot 17:00 uur, het was 15:00 uur, en 30 km voor Stade.

Dus eerst maar even 3 kwartier verplichte pauze maken, net na Zeven en seedorf (mijn oude kaserne) de auto aan de kant gezet.

Krantje op het stuur, schoentjes uit, en lekker onderuitgezakt kom ik de pauze door, had toch tijd zat.

Hee de pauze is voorbij, dan gaan we de auto weer starten.... Hallo... starten.

Dus niet, gewoon helemaal niks, sleutel omdraaien en niet willen starten, niks, dood.

wel g########omme (3x) nee he.

Hij zegt zelfs nog niet klik, startmotor wil en gaat niet rond.

Nu ben ik handig, dus ik onder die auto, tegen de startmotor slaan met een hamer, heel voorzichtig, weer starten , niks K#TZOOI.

Dan nog maar eens onder de auto, het plaatje onder het vliegwiel eraf geschroefd, en met de schroevedraaier het vliegwiel langzaam doordraaien,mischien staat ie net op een dood punt, ja je moet wat.

Ook niks, nog groterder k#tzooi, daar gaat mijn planning, ja het wordt dus zo'n week.

O nee, nog erger het is die week.

Hoppa de planning bellen, Surprise!!!!!

daar is ie weer, uitgelegd hoe en wat, blablabla, bel maar 24 uur service, die gebeld, ah daar is u weer, goh wat nu weer, tja niet starten blabla en bla.

om eenlang verhaal nog langer te maken, ze zijn onderweg, mooi bedankt.

Een uur later telefoon, waar sta je? nou daar en daar, o, ja dan rijden we nu weg.

Wordt zo moe van die gasten, dacht dat ze al onderweg waren.

Maar goed weer 3 kwartier verder zie ik de zwaailampen van de servicebus achter mij staan, ze kwamen vanuit Zeven, km of 10 bij mij vandaan, en dan 3 kwartier er over doen, ik ga het niet eens aan ze vragen ook niet.

Deur gaat open, en er komen 2 accu's tevoorschijn, uh hallo, die heb je niet nodig hoor.

uitgelegd wat het probleem was, waar het op neer komt is dat ze het verkeerd hadden begrepen.

Monteurtje er dan toch onder, ze waren met z'n 2en, de 1 was strontchacherijnig en de ander zei niks of kon niet praten, heb ik weer.

Maar goed monter 1 lag onder de auto exact hetzelfde te doen wat ik ook al had gedaan, laat maar, zie je mijn broek, die begint nu af te zakken, hij zal ook niks vragen aan mij.

Na een paar minuten komt ie helemaal zwart onder de auto vandaan, en roept zijn maat dat ie een sleep moet regelen, dus ik ga op de sleep, gezellig.

Na 20 minuten, hij kon het wel snel, kwam er een andere mercedestrekker aan die mij op de sleep ging nemen, ondertussen had ik de poten van de trailer al uigedraaid.

Kort verhaal lang, langzaam trok hij mij onder de trailer uit, monteur kroop onder de truck om de cardanas eraf te schroeven, blijkbaar lukte dat niet helemaal, vloek hier en daar, maar na een tijdje lukte het.

En daar gingen we dan op de sleep met een truck met zwaailampen voor me, en de servicebus met lampen achter me, werd lekker gesandwiched door duitsers, goh een droom kwam uit.

In de garage aan gekomen, gelijk op de put, uh mannen, hebben jullie koffie?

Ik heb me prima vermaakt met een bak koffie, maar na een half uur was de klus geklaard.

Bedankt ajuus, ja de startmotor is dus vervangen, de oude was dood,mag ook wel na 700.000km.

Trailer weer aan gepikt, en naar de klant, was al laat in de avond dat ik daar was, gelijk nestje in gegaan, de volgende ochtend deed ik de gordijnen open K#T!!!!

SNEEUW.

Gauw gelost daar, ik kon naar huis, normaal had ik dus gisteravond al richting huis gekund en had ik kunnen halen, maar door die startmotor liep het dus een halve dag uit, kon nu naar huis rijden en dan was de dag om.

"s avonds op de zaak nieuwe trailer erachter, en naar huis.

De volgende dag om 3 uur de wekker, vandaag richting omgeving Trier en luxemburg.

4 uur motor starten, heerlijk die nieuwe startmotor, gas erop.

door de tunnel van Luik, vlak daarna ff een bakkie, en door, de route zou zijn, luxemburg, bij de eerste pomp (bp) pauze maken dan richting franse grens, vlakvoor de grens richting Saarbrucken, en dan daar in de buurt bij een klant lossen.

Vlak voor de Franse grens richting Saarbrucken zie ik het verkeer al vast staan op het viaduct, dan maar door rijden.

Franse grens over 2e afslag eraf en dan binnendoor weer richting luxemburgse autobaan.

Ja vergeet het maar, Voordat ik de snelweg in Luxemburg weer op wil draaien een bord, autobaan afgesloten, dan maar doorrijden het dorp door, na het dorp naar rechts en dan de snelweg op, ja dat dacht iedereen, kortom, een uur file.

Blablabla zei de vrouw aan het loket op het losadres, volgens mij bedoeld ze dat ik moet wachten, vrouwen hebben daar altijd veel woorden voor nodig.

Maar ja dat wist ik al dat ik moest wachten, da's altijd hier.

Maar goed,de volgende dag Vrijdag kon het nog erger, 5 uur staan wachten, omdat... ik ga het niet eens uitleggen. moet aan mijn hart denken, hou het er maar op dat het druk was, maar dat heeft wel tot gevolg dat ik dus pas op vrijdagavond om 23:00 uur thuis ben.

en bedankt.

Kom ik thuis vrouw op de bank, met een flesje bier voor mij, Kijk dan is het fijn om weer thuis te komen.

Maar toch, wou dat ik deze week in bed was blijven liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja!, Hij is weer thuis de sukkel die deze week weer gewerkt heeft, ik had in mijn bed moeten blijven liggen.

Maandagochtend vroeg vertokken, het begon al toen ik in mijn personenauto stapte.

Vraag niet hoe het kan, maar ik stoote mijn binnenspeigel eraf, ik dacht, nee he wordt het zo'n week.

En zo'n week is het geworden, heb nog net geen zelfmoordneigingen nu, maar het scheelt niet veel.

Luistert en huivert.

Ritje naar het noorden van het land, paar adresjes eruit, volgende dag paar adresjes duitsland, en terug naar de zaak.

Hoe moeilijk kan dit zijn, dus frisse moed er tegen aan, lossen in Harderwijk, bij een vage fabriek.

Aangemeld bij de portier, melden bij deur 6, in Tilburg zeggen wij nog wel eens goedemorgen.

Dat kon er bij de portier dus niet bij af, mocht er zeker niet op van zijn vrouw afgelopen weekend.

Deur 6 stuurt mij naar deur 11, ja lekker bezig hoor, deur 11 weet niet wat ie met de spullen moet, en moeilijk doen en zeuren.

Ga maar terug naar de portier, nou dat denk ik niet, ik draai mijn auto en blokkeer daarmee de deur naar de fabriek, waardoor de heftrucks er niet in en uit kunnen.

Zo makker, je gaat het nu regelen, zoniet, dan blijf ik hier staan, ik heb de hele dag.

Binnen 10 minuten was ik gelost, maar ja, ik moest nog een stempel op de cmr hebben van de portier.

Stempel ontvangen, mooi, bedankt, groeten aan je vrouw, ajuus.

Daarna nog wat klantjes de achterhoek eruit, gezellige gasten daar, maken zich niet druk.

Nog even bij mijn ouders langsgeweest, die wonen in drenthe, lekker 's avonds een vorkie meegeprikt, spare ribs en sla.

'S avonds nog even het gas erop gezet naar noord duitsland, en precies binnen mijn rijuren, had nog 5 minuten over, stond ik bij de klant.

De volgende dag beginnen ze om 7 uur, nou om 8 uur zullen ze er ook nog wel zijn, dus lekker uitslapen.

De volgende ochtend gelost, in de loop van de dag er nog een paar uitgegooid, de planning was dat ik in Stade nog zou lossen die dag, dat kon tot 17:00 uur, het was 15:00 uur, en 30 km voor Stade.

Dus eerst maar even 3 kwartier verplichte pauze maken, net na Zeven en seedorf (mijn oude kaserne) de auto aan de kant gezet.

Krantje op het stuur, schoentjes uit, en lekker onderuitgezakt kom ik de pauze door, had toch tijd zat.

Hee de pauze is voorbij, dan gaan we de auto weer starten.... Hallo... starten.

Dus niet, gewoon helemaal niks, sleutel omdraaien en niet willen starten, niks, dood.

wel g########omme (3x) nee he.

Hij zegt zelfs nog niet klik, startmotor wil en gaat niet rond.

Nu ben ik handig, dus ik onder die auto, tegen de startmotor slaan met een hamer, heel voorzichtig, weer starten , niks K#TZOOI.

Dan nog maar eens onder de auto, het plaatje onder het vliegwiel eraf geschroefd, en met de schroevedraaier het vliegwiel langzaam doordraaien,mischien staat ie net op een dood punt, ja je moet wat.

Ook niks, nog groterder k#tzooi, daar gaat mijn planning, ja het wordt dus zo'n week.

O nee, nog erger het is die week.

Hoppa de planning bellen, Surprise!!!!!

daar is ie weer, uitgelegd hoe en wat, blablabla, bel maar 24 uur service, die gebeld, ah daar is u weer, goh wat nu weer, tja niet starten blabla en bla.

om eenlang verhaal nog langer te maken, ze zijn onderweg, mooi bedankt.

Een uur later telefoon, waar sta je? nou daar en daar, o, ja dan rijden we nu weg.

Wordt zo moe van die gasten, dacht dat ze al onderweg waren.

Maar goed weer 3 kwartier verder zie ik de zwaailampen van de servicebus achter mij staan, ze kwamen vanuit Zeven, km of 10 bij mij vandaan, en dan 3 kwartier er over doen, ik ga het niet eens aan ze vragen ook niet.

Deur gaat open, en er komen 2 accu's tevoorschijn, uh hallo, die heb je niet nodig hoor.

uitgelegd wat het probleem was, waar het op neer komt is dat ze het verkeerd hadden begrepen.

Monteurtje er dan toch onder, ze waren met z'n 2en, de 1 was strontchacherijnig en de ander zei niks of kon niet praten, heb ik weer.

Maar goed monter 1 lag onder de auto exact hetzelfde te doen wat ik ook al had gedaan, laat maar, zie je mijn broek, die begint nu af te zakken, hij zal ook niks vragen aan mij.

Na een paar minuten komt ie helemaal zwart onder de auto vandaan, en roept zijn maat dat ie een sleep moet regelen, dus ik ga op de sleep, gezellig.

Na 20 minuten, hij kon het wel snel, kwam er een andere mercedestrekker aan die mij op de sleep ging nemen, ondertussen had ik de poten van de trailer al uigedraaid.

Kort verhaal lang, langzaam trok hij mij onder de trailer uit, monteur kroop onder de truck om de cardanas eraf te schroeven, blijkbaar lukte dat niet helemaal, vloek hier en daar, maar na een tijdje lukte het.

En daar gingen we dan op de sleep met een truck met zwaailampen voor me, en de servicebus met lampen achter me, werd lekker gesandwiched door duitsers, goh een droom kwam uit.

In de garage aan gekomen, gelijk op de put, uh mannen, hebben jullie koffie?

Ik heb me prima vermaakt met een bak koffie, maar na een half uur was de klus geklaard.

Bedankt ajuus, ja de startmotor is dus vervangen, de oude was dood,mag ook wel na 700.000km.

Trailer weer aan gepikt, en naar de klant, was al laat in de avond dat ik daar was, gelijk nestje in gegaan, de volgende ochtend deed ik de gordijnen open K#T!!!!

SNEEUW.

Gauw gelost daar, ik kon naar huis, normaal had ik dus gisteravond al richting huis gekund en had ik kunnen halen, maar door die startmotor liep het dus een halve dag uit, kon nu naar huis rijden en dan was de dag om.

"s avonds op de zaak nieuwe trailer erachter, en naar huis.

De volgende dag om 3 uur de wekker, vandaag richting omgeving Trier en luxemburg.

4 uur motor starten, heerlijk die nieuwe startmotor, gas erop.

door de tunnel van Luik, vlak daarna ff een bakkie, en door, de route zou zijn, luxemburg, bij de eerste pomp (bp) pauze maken dan richting franse grens, vlakvoor de grens richting Saarbrucken, en dan daar in de buurt bij een klant lossen.

Vlak voor de Franse grens richting Saarbrucken zie ik het verkeer al vast staan op het viaduct, dan maar door rijden.

Franse grens over 2e afslag eraf en dan binnendoor weer richting luxemburgse autobaan.

Ja vergeet het maar, Voordat ik de snelweg in Luxemburg weer op wil draaien een bord, autobaan afgesloten, dan maar doorrijden het dorp door, na het dorp naar rechts en dan de snelweg op, ja dat dacht iedereen, kortom, een uur file.

Blablabla zei de vrouw aan het loket op het losadres, volgens mij bedoeld ze dat ik moet wachten, vrouwen hebben daar altijd veel woorden voor nodig.

Maar ja dat wist ik al dat ik moest wachten, da's altijd hier.

Maar goed,de volgende dag Vrijdag kon het nog erger, 5 uur staan wachten, omdat... ik ga het niet eens uitleggen. moet aan mijn hart denken, hou het er maar op dat het druk was, maar dat heeft wel tot gevolg dat ik dus pas op vrijdagavond om 23:00 uur thuis ben.

en bedankt.

Kom ik thuis vrouw op de bank, met een flesje bier voor mij, Kijk dan is het fijn om weer thuis te komen.

Maar toch, wou dat ik deze week in bed was blijven liggen.

Leuke verhalen,komen me bekend voor:ja: Ga zo door!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja!, Hij is weer thuis de sukkel die deze week weer gewerkt heeft, ik had in mijn bed moeten blijven liggen.

waarom zou jij het beter moeten hebben dan wij:D

leuke rit en zo maak je tenminste wat mee.

alleen dat mercedesding is wel vaak moe of lijkt dat maar zo:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mercedesding is bijna weer nieuw, alles is al bijna vervangen.

Zal eens eens wat folders van trucks bij de planning naar binnen schuiven.

de nieuwe actros is ook al gespot, maar ik neem aan dat je voorzichtig met een 105 ssc foldertje begint.:D

je weet nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden