[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

de week van rubberduck


rubberduck

Recommended Posts

  • Forumlid

Mooie verhalen rubberduck, ik smul ervan :ok:

We werken ook nog bij elkaar in de buurt zie ik, mischien zijn we elkaar al eens tegen gekomen.

Ik begrijp wel uit je verhalen dat je je truck thuis hebt staan?

Dus je komt niet zo vaak in waalwijk, enkel om te koppelen of te laden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar zijn we weer.

WEEKEND!!!!

Yes, maar niet nadat ik nog even een mooie mededeling kreeg vandaag op de zaak.

In April komt er een nieuwe truck voor mij, splinternieuw, en nog groter dan wat ik nu heb.

een supersuper mega XXXXXL mercedes actros.

hee auto waar ga je met de chauffeur naar toe.

Uuhhh, voel me zeer vereerd, bedankt.

Tot zo ver het nieuws.

Dan nu weer onzin.

Wat heeft deze chauffeur gedaan, nou vorige week een rondje door frankrijk gemaakt.

Nu zat ik zo een beetje naar de natuur te kijken, maar wat mij opviel is dat het gras daar veel groener is, en het riet veel langer is dan bij ons hollanders.

attachment.php?attachmentid=17834

En dit oude gebakkie reed ook nog rond in calais.

attachment.php?attachmentid=17823Maar

goed tot zover de natuur en ouwe schroot.

Even een plaotie van me truckie, zal je binnenkort missen jongen, en zeker je topsnelheid van 93 hele km.

Uren heb ik op de linkerbaan gereden, zal vreemd zijn om straks weer normaal op de rechterbaan te moeten rijden.

attachment.php?attachmentid=17837

Dan nu deze week.

Lekker op maandagochtend op pad, had er zin in.

En hoppa het nieuws van 6 uur in de ochtend, heel nederland staat in de file.

en 2 uur later ik dus ook bij almelooooo in de buurt.

Oorzaak sneeuw, pfff schei nou eens uit met dat witte spul, gewoon zon en 25 graden, zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

attachment.php?attachmentid=17831

Gelost bij een klant, hee verrek daar was even de zon. waar is mijn korte broek?

attachment.php?attachmentid=17818

Een rondje duitsland gedaan, en dinsdagavond op de terugweg, overstekend wild.

Gekke Emmenezen.

attachment.php?attachmentid=17766

en even verder, jaaaa!!!!!!! daar was ie, de zon.

Kon hem nog net vangen met de camera bij zwolle.

attachment.php?attachmentid=17825

Dinsdagavond heerlijk tegen de gebreide onderbroek van vrouwlief aangelegen, maar woensdagochtend kwam er weer een eind aan, mocht weer de komende 2 nachten tegen een koude cabinewand aanliggen, ook lekker.

Dus daar gingen we weer op pad richting voormalig DDR, daar 1 klant gelost, lekker via Kassel naar Leipzig gereden, wat is het toch een heerlijke snelweg die nieuwe weg, zo lekker rustig.

Onderweg nog wat pictures geschoten.

Tunnel. spannend, altijd weer de vraag of er wel een uitgang aan het eind is.

attachment.php?attachmentid=17816

Een spookrijder

attachment.php?attachmentid=17813

Maar op Donderdagochtend toch weer ontwaakt, mede doordat ik de wekker had gezet, waarom?

Ik moest lossen, huppa, tandjes poetsen, water door het gezicht, koffie drinken, en wachten.

Om 7 uur was de afspraak, dus om 6 uur stond ik al naast de auto te springen, dit kwam mede doordat het -6 was.

En om half 9 mocht ik pas lossen, 2 uur later had ik zomaar een lege trailer,yipiee.

Planner blij gemaakt dat ik leeg was, opdracht, in de ruhr iets ophalen, morgenvroeg laden, donderdagchtend dus.

en het is nu woensdagmiddag, da's mooi, het was maar 300 zoveel kilometer rijden, dus tijd zat en tijd over.

Tijd voor cultuur dus, op naar het museum.

Nu wist ik dat er een museum was op de oude grens op de B-247, en dat is vlak aan de snelweg.

Sleutel omdraaien en starten maar, op daar naar toe.

Onderweg nog even een vette bek gehaald bij de burger king, een doosje gebakken uienringen en een koffie.

Beste burger king, als jullie weer een koffie meegeven, doe hem dan niet zo vol en doe zeker de deksel er goed op.

gevolg ik kneep iets te hard in de beker, waardoor de deksel er af floepte, en de beker dubbel klapte.

Daar lag in 1 keer al mijn koffie midden op de parking, en stond ik aleen nog met een doosje uienringen in mijn hand.

Burger king, bedankt.

Maar goed, om een verhaal nog veeeeel langer te maken, ja die olifant die het verhaaltje uitblaast moet nog maar even wachten.

Dan nu mijn museum verhaal.

Op de snelweg even de binnenweg genomen, kreeg in 1 keer last van maagzuur, wat zou er in die uienringen hebben gezeten?????

Vlak voor de oude grens, is een parking, daar de truck geparkeerd en even de wandelschoenen aangetrokken, camera mee en de pas erin, op naar de grens, 300 hele meters.

Kom ik bij het museum, WEGENS VERBOUWING EN HERINRICHTING, ZIJN WIJ TOT HALF MAART GESLOTEN.

Wel alle #^%&*#, Rustig blijven, je hebt een vrije middag.

Aangezien er verderop nog een stuk muur stond en er nog het 1 en ander te zien is, wat nog steeds heel erg intressant is, En wat zeker bewaard moet blijven, heb ik even vergaderd met ik en mezelf, en besloten maar die kant op te lopen.

attachment.php?attachmentid=17828

De rode lijn die je ziet op de kaart, dat is de wandelroute, 4,6 km, en de geblokte witte lijn is de oude muur (ijzeren gordijn).

Nu heb ik al heel wat stukken muur en museums over dit onderwerp gezien maar toch blijft het elke keer weer intressant, het heeft iets mysterieus.

Ook toen de muur er nog stond ben ik er wel eens geweest, dat gevoel heb ik nu nog steeds als ik op zo'n plek rondloop, ach ja elk mens heeft een afwijking.

Voor een ieder die niks over de muur weten, of 50 jaar onder een steen hebben geleefd, even een snelle cursus.

Vroeger...

Er was een klein mannetje, en die was baas in duitsland, een klein mannetje met een snorretje, en dat mannetje was een beetje een crimineel, Adolf H.

En die meneer H. dacht wel even landje pik te kunnen doen van de buurlanden, maar dat pikten de amerikanen, engelsen en de russen niet.

Die hebben meneer H. teruggepakt en gezegd, foei!!! dat mag niiet, en wij gaan jou opzoeken.

De amerikanen en engelsen kwamen zijn land aan de linkerkant binnen, en de russen aan de rechterkant, en potdikke je raadt het nooit, maar in berlijn kwamen ze elkaar tegen.

Het mannetje met de snor had inmiddels al zelfmoord gepleegd, ieder zijn hobby zeg ik maar.

Nu hebben de russen gezegd, dit is van ons, en hier loopt de lijn, OK, zeiden de anderen, en alles wat aan deze kant van de lijn is is van ons.

Na weken soebatten ( dat woord bestond toen al ), hebben ze besloten om er maar een muurtje te bouwen, Eerst een halve meter hoog, later tot 3 meter hoog.

Ook oost en west duitsland werd opgeslitst, door een grens, later dus ook de muur.

Maar door vluchtpogingen door oost duitsers naar west duitsland werd die muur hoger en hoger.

en dit ales verzonnen door die rooie rakkers, de russen.

Later...

Zijn er nog vele vluchtpogingen gedaan door ossi's naar het westen, via smokkel in auto's, luchtballonen, kleine vliegtuigjes, en zelfs zwemmend de elbe over.

Prachtige verhalen waar boeken vol van geschreven zijn.

Maar goed, later is de muur verdwenen, door alle politieke ontwikkelingen, ( bijna niemand weet het maar sla de geschiedenis boeken er maar op na, dankzij president Reagen, die heeft er een begin mee gemaakt).

En de Muur moest vernieuwd worden, voldeed niet meer aan de tijd, en daar was het geld niet voor.

Dus van de ene op de andere dag waren alle oostduisers vrij om te reizen naar het westen en andersom.

Dus de muur was overbodig, slopen maar, hoho riepen een paar mensen, graag nog wat delen laten staan als herrinnering.

En daar liep ik van de week dus tussen door.

Het betonnen rijbaan wat je hier ziet, daar reden de patrouilewagens over heen, links was oost en rechts west.

attachment.php?attachmentid=17826

Op deze foto is het net andersom, links west en rehts oost.

attachment.php?attachmentid=17839

Hier een soort oude kijkpost, lekker bij -10, brrrr.

attachment.php?attachmentid=17819

En dit zagen dus de vopo's, vanuit hun positie, blik op het westen.

attachment.php?attachmentid=17822

Hier zie je de muur, ( ijzeren gordijn ) daarachter dus een sloot zoals op de foto te zien.

Om doorbraak met een outo te voorkomen, bijvoorbeeld een trabant gti 16 klepper met brede spiegels.

Rechts zie je nog net een stukkie omgeploegde strook, dan had je daar achter dus het patroillepad, dan nog een strook waar honden liepen, en dan had je ook nog weer een hoog hek of muur, dit hele terrein was op sommige plaatsen wel 100 meter breed, maar nooit minder dan 89 meter.

attachment.php?attachmentid=17817

Om de 400 meter stond dus dit gebouw, een wachttoren waar 6 man in zaten, 2 boven in, stonden de hele dag te gluren met verrekijkers.

2 reden patrouille met de auto, en 2 lagen te slapen in de benedenverdieping, om de paar uur werdt er geroulleerd met elkaar, wisseldienst.

attachment.php?attachmentid=17829

Hier sta ik precies op de grens van oost en west, huh hoe kan dat nou, de grens is toch daar waar het ijzer hekkie is?

Hah, dat wist je niet he, maar dat is dus niet waar, daar over later meer.

Leuk, allemaal maar ik was nu dus weer in het westen, zal ik hier politiek asiel aanvragen?

Maar goed, verder wandelen maar weer, ik had er nog maar 2 kilometer opzitten en nog niet op de helft, dus de pas erin.

Helemaal de route gevolgd tot bij de uikijktoren, die beklommen, en een foto gemaakt. het leek wel vakantie.

attachment.php?attachmentid=17838

Weer afgedaald van de toren en de route maar weer vervolgen, was niet de enige, veel toeristen, nou veel is ook overdreven.

maar er liepen wel een paar mensen, zag op een bord dat er jaarlijks toch 1 miljoen mensen komen kijken hier naar.

Maar weer verder gewandeld dus kwam ik dus bij de echte grens zoals ik al eerder vertelde.

de muur was helemaal niet de grens.

Hij stond op oost grondgebied en tussen de muur en west zat nog wel een meter of 100.

Zoals op onderstaande foto kun je zien waar de echt grens loopt, de lijn tussen weiland (west) en het ruige gebied (oost) is dus de officiele grens.

attachment.php?attachmentid=17772

En op 1 van een hoek stond dit paaltje, binnenkort maar eens terug, staat leuk in mijn tuin.

attachment.php?attachmentid=17771

Alleen om daat te komen bij dat paaltje moest ik eerst door een weiland heen banjeren.

Beste boer van het weiland, volgende keer graag een droog weilland zonder klei en smeltwater.

kijk nou mijn schoenen eens, ook jij net als de burger king bedankt.

Hee mijn maagzuur was ook weg.

attachment.php?attachmentid=17778

Hier ook een grenspaal, met daarachter die mauer.

attachment.php?attachmentid=17768

Nu nog even langs het museum weer daar nog even buiten wat ploaties klikken.

attachment.php?attachmentid=17767

attachment.php?attachmentid=17765

attachment.php?attachmentid=17763

attachment.php?attachmentid=17781

Dat was dat, nu weer naar mijn auto want ik moest nog een uurtje of 3 rijden met de truck.

Kijk eens even, hij heeft netjes op mij gewacht.

attachment.php?attachmentid=17794

vrijdagochtend geladen vrijdagmiddag gelost, en op naar de zaak.

Nog even een rondje door de wasstraat gemaakt en diesel ingenomen, en daar was ik weer terug op het honk

Kom ik thuis, kan ik mijn huis niet in......

Het weekend stond voor de deur, hahahaha.

Houdoe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een geheim talent.:ok:

Heb dat ijzeren gordijn ook gezien toen het nog functionerde, zomaar ergens in t midden van niets. Beetje spookachtig, wetende dat ze naar je kijken en waarschijnlijk graag een kogel in je kop zouden jagen.... Gewoon omdat je westers bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgende week maar 4 dagen werken, jaja.

vrouwlief wordt volgende week 40, moet nog als een dolle op zoek naar een kado.

Denk dat het een mooie boormachine wordt. zal ze niet blij mee zijn, maar ik wel.

mooie story duckie en als je nog een kado zoekt....kijk dan ff bij mijn werkeloze topic.

the duke heeft een gouden idee voor verjaardagen.

staat een link in een van zijn laatste postings en aangezien jij nog werkt is het best betaalbaar.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En dan te bedenken dat die giraffe eigenlijk nog groter had moeten worden bij het originele ontwerp.

De bedoeling was dat hij over de snelweg zou staan, maar dan zou hij 32 meter hoog worden.

dat vonden de mensen in klazienaveen toch niet helemaal niet zo'n goed idee.

vandaar dit kleine ontwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
das een vrouwelijke zzp die verhuurt zich per uur voor diverse werkzaamheden, zo te zien!

LOLLOLLOL

Jij hebt toch ook overal verstand van, ik dacht dat ze van de plantsoendienst was om te controleren of er blikjes enzo in het gras lagen voordat ze gingen maaien. :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gister dus weer thuis gekomen, (weekend op donderdagmiddag).

Rondje noord nederland gedaan, en dan richting Rostock, onderweg nog even wat klantjes bezocht.

En voor je het weet heb je dus al weer weekend.

Maandagochtend even een bakkie gedaan bij de total net na hoogeveen.

Even staan kleppen met een belg en een hollander.

Gutgut, wat hebben we het toch zwaar.

Dit was dus in Rostock, lekker de avond door brengen op de kade naast een boot.

attachment.php?attachmentid=18039

En daar op het gemakkie geladen, een cabriotrailer, oftewel een trailer met zonder dak.

Het dak ging soepel open, ondanks dat de schuifkap bijna nooitgebruikt wordt.

moest wel even de hal achteruit instekenmet aan beidekanten 5 cm ruimte, dus plek zat.

attachment.php?attachmentid=18042

Daarna op het gemakkie terug, onderweg nog wat palletjes oppikken en dat in holland in de achterhoek lossen.

attachment.php?attachmentid=18040

Onderweg in de buurt van porta, file, was een chauffeur wat rollen papier verloren.

attachment.php?attachmentid=18043

sorry voor het slechte beeld, maar foto's maken en rijden is en blijft moeilijk.

attachment.php?attachmentid=18041

En in Nederland sprong ie zo maar op de 7, tijd voor een nieuwe truck.

attachment.php?attachmentid=18038

Donderdagmiddag naar huis rijdend, ja hoor Tilburg hangter nog steeds vol mee.

nog steeds hebben ze niemand gevonden.

attachment.php?attachmentid=17901

En zo was er weer een week voorbij, weinig gebeurd, is ok wel eens een keer lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zeg rubbereend...als een benz die km stand heeft gehaald wordt die toch automatisch teruggeroepen naar de heimat.

want dan moet ie onderzocht worden waarom ie het zolang heeft volgehouden:p

of je dan als beloning het nieuwste model krijgt dat weet ik niet, want ik ben niet zo op de hoogte van duitse vrijgevigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zeg rubbereend...als een benz die km stand heeft gehaald wordt die toch automatisch teruggeroepen naar de heimat.

want dan moet ie onderzocht worden waarom ie het zolang heeft volgehouden:p

of je dan als beloning het nieuwste model krijgt dat weet ik niet, want ik ben niet zo op de hoogte van duitse vrijgevigheid.

Vorige week wel gelezen dat ie straks een nieuwe truck krijgt.:p:p

Ze hebben ook wel mooie daf combi's :cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze hebben ook wel mooie daf combi's :cool:

jazeker kijkt u maar.

attachment.php?attachmentid=18091

Vanmiddag thuisgekomen, om half 4, morgenvroeg vroeg vertrekken, rondje zuid duitsland rondom regensburg, lekker richting zonnetje dus.

Afgelopen 2 dagen even in belgie en luxemburg geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Gast Dennis410

gister op de moerdijk zat er 1 op de bak RUBBERDUCK te roepen....een keer of 6.....was jij daar in buurt ??? zijn er dan meer v die rubberen eendjes...??:D:stom:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Dennis410
heb je dat wel goed verstaan?

het kan ook de dame van het bordeel geweest zijn die zichzelf aanprijsde.

en die buitenlandse dames platen allemaal nogal laal!

zeker weten dat je rubberduck hoorde en niet rubberfuck?????

LOLLOLLOL

zou t dan misschien dubbelfuck geweest zijn....???:confused: zochten ze nog een 3de persoon...:banaan:

gr.Den

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden