[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wie komt er a.s. 27 februari naar Utrecht????


Gast routier

Vraag

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie er 27 Februari allemaal naar Utrecht komen.

Naar de bijeenkomst van chauffeurstoekomst wel te verstaan.

Laten we weer over ons heen lopen, of gaan we nu eindelijk een vuist maken.

Ik ben i.i.g. wel van plan om te gaan, en meerdere collega's van mij ook, heb ik vernomen!

Of het op dat moment iets uithaalt valt te betwijfelen, maar als het druk wordt laten we wel een signaal zien aan de werkgevers en overheden!:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0

Blokkeren is niet het juiste antwoord op onvrede over je werk of arbeidsomstandigheden/voorwaarden.

De werknemers van Nederland BV hebben namelijk geen idee hoezeer het transport invloed heeft op hun dagelijks bestaan. Wel op het moment dat er geblokkeerd wordt, maar dan in de vorm van blokkades. De chauffeur is de klos, die heeft het gedaan. Dat is dan de schuldige dat hun winkeltje leeg is, omdat de snelwegen geblokkeerd waren en er niet gereden kon worden.

Dit moeten wij zien om te draaien.

Hoe?

Als je gedemotiveerd bent op je werk, lever je mindere prestaties. Dat is alom bekend. Maak daar dan gebruik van. Laat weten dat gedemotiveerd bent, en waarom. Waar zit die pijnpunt! En wat het gevolg is van die pijn. Ja, die pijn blokkeert ons niet, maar tast ons bewegingsvermogen wel aan!

Laat dat dan MERKEN! Als wijj geen pijnstillers krijgen, wordt de pijn ook niet minder en worden wij in ons functioneren belemmerd, en gaan dus langzamer rijden. Iedere dag een stukkie langzamer. Niet voor 10 minuten, niet alleen op de snelweg, niet alleen tussen 12.30 en 13.00, maar gewoon na afloop van ultimatum!

Laat vervolgens weten in de media dat de werknemers van Nederland BV helemaal niet diep in de buidel moeten tasten voor ons medicijn, dat het maar een schijntje is, te vergelijken met een vitaminepilletje van het kruitvat. En dat de pijn dus heel simpel te verhelpen is.

Laat ook meteen even doorschemeren wat de gevolgen zijn om deze pijn te negeren en geen medicijnen te verstrekken.

Want uiteindelijk worden ze zelf ook ziek!

Want des te minder ze uitgeven aan hun eigen chauffeurs en meer voor een buitenlandse chauffeur(ja, die worden wel duurder, maar zijn nog steeds goedkoper!), des te minder de eigen chauffeurs hebben om te besteden. Plus dat het geld dat ze betalen voor een Pool of i.d. naar het buitenland toe gaat, waar dààr een van vrachtwagen wordt gekocht, en dààr wordt onderhouden en dààr de facturen vandaan komen enz. enz. Dus uiteindelijk krijgen de werknemers van bv nederland zelf ook steeds rustiger.

Misschien is dit verhaal misschien wel overtrokken, en ik weet dat het laatste deel ook geld voor als wij te duur zijn ten opzichte van de ons omringende landen, maar wees eens eerlijk: Om hoeveel geld praten wij nou eigenlijk? Staan er auto's aan de kant omdat ze de diesel te duur vinden? Omdat die weer met 2 eurocent omhoog gaat in vergelijking met gister? Hoor je de werkgevers dààrover? En de klanten? Nee, want die snappen ook wel dat een auto niet rijd zonder brandstof. Dat poppetje wat achter het stuur zit..... eh...poppetje? Zit daar dan ìemand ìn? In dat kleine hokje voorin? Is dat dan niet geautomatiseerd dan?

Wordt eens hoogtijd!(kan ik ook eindelijk eens gaan thuiswerken;))

Goedemiddag, tot 27 februari!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik zou eigenlijk niet weten waarom 'men' niet heen zou gaan.

Je hoeft toch niets wezenlijks te doen?

Je gaat heen, luistert naar de verkondigingen aldaar en gaat weer naar huis.

Of je daarna verdere stappen onderneemt is aan jezelf.

Door naar de bijeenkomst te komen laat je in ieder geval zien dat je het belangrijk vindt dat er aandacht wordt besteedt aan de kwesties die spelen in de Transport en Logistieke sector en dat jij dus tijd vrijmaakt om daarbij aanwezig te zijn.

Het water staat ons aan de voeten, vandaar ook deze bijeenkomst van FNV en CNV.

Waar anders kun je laten merken dat je het niet eens bent met de hele gang van zaken?

Je kunt nu wel uit principe niet heengaan omdat 'de werknemersbonden toch niks doen/klaarspelen'. Maar door juist nu niet heen te gaan geef je de werkgevers vrij spel en kunnen de wn bonden helemaal niks!

Zo denk ik erover!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
OMG...ikke ikke ikke en de rest kan stikken:stom::stom::stom:

ik bepaal zelf wel waneer ik ga staken voor 2euro br per uur erbij wel.

en voor 0.18 euro cent bruto per uur niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Grappig dat de grote baas van dit forum wederom provocerend en zinloos antwoord op mijn uitlatingen...

Sorry .. Ik wist niet dat ik dit alleen aan jou mocht overlaten.. Ik zal er proberen aan te denken de volgende keer..

--== Freddy ==--

P.S Ik vind mijn bijdrage toch eigenlijk nuttiger als jouw info dat je niet komt... Temeer de mannen die het organiseren je waarschijnlijk inderdaad zullen missen. Die vinden nl dat een ieder die wel komt belangrijker als iemand die niet komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ik ben te herkennen aan een grote witte hoed en een portemonee die aan een dikke ketting hangt:D Verder ben ik te herkennen aan een iets te strak zittend houthakkershemd (iets te zwaar ben ik) en cowbowlaarzen. Voorts fluit ik continue 'take me home, country roads':D

En als je buitenstaat en je ziet een afgejakkerd paard met het schuim op zn bek? Dan ben ik al binnen!:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden