[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waarschuwingen via 27mc in Duitsland?


Arjan1980

Recommended Posts

  • Forumlid

Vandaag reed ik sinds zeer lange tijd weer een klein stukje door Duitsland. Toen op de vluchtstrook een veegwagen bezig was en ik in zijn buurt kwam was er steeds op de 27mc te horen in meerdere talen Let op gevaar. Is dit iets nieuws? Ik vond het wel een mooie vinding eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 53
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik hoor dit ook regelmatig, maar alleen in de buurt van Dusseldorf.

Ik heb overigens nog nooit kunnen ontdekken waar dat gevaar dan uit bestond.

je rijdt in duitsland en vraagt dan waar het gevaar is?? LOL LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij mag het kansloos vinden, ik vind het wel nuttig. Hier zetten ze complete rijstroken af voor een veegwagen. Moet je natuurlijk wel een 27 mc in de auto hebben zitten.

het is inderdaad kansloos.

laten we er even vanuit gaan dat het beter is als waarschuwen met een verkeersbord. die iedereen kan zien. of iedereen het ziet is iets anders!! daar valt ook over te discuseren.

ik ga er vanuit dat omroepen dan een BETERE oplossing is.

dan zal je moeten gaan uitzenden over alle kanalen. in zowel FM als AM, de andere kanalen vergeet ik dan maar even. legaal betekent dat uit zenden over 80kanalen. zowel FM als AM. dat zijn er dan al 160.

en dan de talen nog. leuk al die verschillende talen. maar kent iedereen zijn talen dan?

weet je wat er in de praktijk gebeurt. uitgaande dat het de nieuwe trent word, je zet de 27mc uit. idd er vanuit gaande dat je een 27mc hebt.

of denk je zelf dat je niet gek word van het omroepen in de div talen?

kansloos dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo 160 kanalen ?? De frequentie blijft hetzelfde, alleen de modulatie verandert van FM naar AM.

80 kanalen dus...

jij je zin.

ga maar eens op de FM ,naar de AM luisteren.

of de vergeten kanalen die ik niet melde, maar bv de alfa kanalen.:bey:

maar zoals ik dus zei, kansloos.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
wat ik wel eens gehoord heb op de bak was een dame met een aantrekkelijke stem die via de bak chauffeurs wou lokken om in haar autohof te komen eten.

dit was op de a24 ter hoogte van ludwigslust.

"

Ja, die ken ik. Ludwig is een jongens naam, wat lust betekende weet je ook wel. Ik dacht dat zijn broek te strak zat...........:D

Maar, de waarschuwingen op de bak kansloos noemen, niet geschoten is altijd mis, toch?

Een Duitse chauffeur gaat ook niet "iets" naar links als een vrachtwagen op de vluchtstrook staat, hij banjert er gewoon langs alsof er niets staat. Zit jij per ongeluk iets te kort achter hem en iets te ver naar rechts.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

frddie ik ken die test met de ambulance niet.

maar verplaats je eens in een buitenlander.

van duits kan je alles vinden, maar het woord stau ken men bijna overal...... (berucht)

maar als buitenlander, en je lees dan file. kipfile? of what the fuck is file?

of vanuit een ander topic. te hoog/ to high.

jaja, nederland. en high.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het nog niet zo'n gek idee, alleen jammer dat de meeste weggebruikers het niet horen.

Dat van die ambulance is dan een beter idee.

En hoezo in meerdere talen; wordt de verkeersinformatie dan ook in verschillende talen uitgezonden? Da's natuurlijk onzin.

En uiteraard moet er niet te pas en te onpas geroepen worden want dan zet iedereen z'n radio, 27mc enz uit. Aan de andere kant; als die waarschuwing maar een bereik van 500 meter heeft, lijkt mij dat wel mee te vallen.

Maar op zich het idee van waarschuwen vind ik niet zo gek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het lijkt mij gewoon een figuur die daar in de buurt zit en leuk wil spelen met zijn apparatuur, en die verder niets te doen heeft in huis. Zulken heb je hier in ons land ook die zomaar zitten lullen over de bak en gewoon ergens in een huis zitten. irritant voor de chauffeur maargoed de apparatuur is vrij te koop en iedereen mag ermee doen wat ie wil. Wij gebruiken 27mc op de kraan voor het laden van vrachtwagens. Chauffeurs weten welk kanaal we zitten (geen gebruikelijk kanaal als 19) en dan krijgt de chauffeur af en toe melding ''vooruit'' ''stop'' etc. Ook hiervoor is de 27mc niet ontworpen, maar het werkt prima.

Maar wat betreft de signalering voor een ongeval lijkt het mij dat het systeem via de rds van de radio (binnen straal van 500 meter) er wel gaat komen. Er zijn meende ik nog proeven gaande ook in Drenthe (zeer goed systeem) en als deze positief zijn wordt het toch landelijk ingevoerd lijkt me (over een aantal jaren) En dan wordt het vast opgepikt door andere landen en hebben we over een jaar of 10 bij nadering van een ongeval een melding.

En wat betreft die reacties over mensen die het een dom idee vinden, tja het hoeft maar één keer zijn nut bewezen te hebben... (als jij met pech op een smalle vluchtstrook staat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast chauffeurtjenuenen

ik vind het een goed idee zo word de 27 mc toch ook al gebruikt om flitslocatie's door te geven.

nee dat vidn iedereen best maar als ze het gaan gebruiken om t emelden dat er iets aan de hand is is het ineens een kansloos idee.

nu word de 27mc eindelijk eens nuttig gebuikt n niet voor kansloze geouwenhoer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik begin er langzaam simpel van te worden. ik lees hier van collega's die het wel een "goed" idee vinden......

als je er zo simpel van word waarom lees je het dan nog?? kun je niet beter gaan lallen op het lapin kulta forum??

ik heb het ook al een aantal keren gehoord en ik vind het een goed idee. het is een soort van computerstem die om en om achtung gefahr, attention danger, roept. je word er net iets alerter van. nou zijn gefahr en danger toch 2 woorden die de meeste europeanen wel verstaan, op een aantal "chauffeurs" na die niet verder komen dan college frage, problem.

als er door deze waarschuwing 1 ongeluk voorkomen kan worden is het toch niet kansloos??

maar ja, als er geen sneeuw en ijs in voorkomt is het voor willem al gauw kansloos, iedereen die het niet met hem eens is simpel, volgens zijn kansloze, met bier doordrenkte brein

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee frankie, dat het allemaal van die vage halve oplossingen zijn.

een verkeersbord zou voldoende moeten zijn, dat dat in de praktijk niet zo blijkt tezijn is jammer.

dan moet er naar een betere oplossing worden gezocht. omroepen op de 27mc is geen betere oplossing, maar een slechtere.

ja, je berijkt er misschien een paar mensen meer door, die een verkeersbord niet zien staan, en ja je verkomt er misschien 1 ongeluk mee. maar het is een waardeloze oplossing.

er word toch wel eens gesproken over belastinggeld over de balk smijten, nou dit is er een voorbeeld van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jij je zin.

ga maar eens op de FM ,naar de AM luisteren.

of de vergeten kanalen die ik niet melde, maar bv de alfa kanalen.:bey:

Begrijpend lezen, het blijft moeilijk....

De frequentie verandert toch niet als je AM, FM, USB, LSB of weet ik wat selecteert:

kanaal 19 blijft gewoon kanaal 19 !

Dat je in FM weinig hoort van een AM gesprek snap ik ook wel, maar als je 'naast' de frequentie gaat staan, valt dat probleem (theoretisch) op te lossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Begrijpend lezen, het blijft moeilijk....

De frequentie verandert toch niet als je AM, FM, USB, LSB of weet ik wat selecteert:

kanaal 19 blijft gewoon kanaal 19 !

Dat je in FM weinig hoort van een AM gesprek snap ik ook wel, maar als je 'naast' de frequentie gaat staan, valt dat probleem (theoretisch) op te lossen.

Je kunt net zo goed niks zeggen Kalakuski zal en moet gelijk hebben, dus laat het vredig rusten en laat hem denken dat hij gelijk is, is ie weer stil.:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee frankie, dat het allemaal van die vage halve oplossingen zijn.

een verkeersbord zou voldoende moeten zijn, dat dat in de praktijk niet zo blijkt tezijn is jammer.

dan moet er naar een betere oplossing worden gezocht. omroepen op de 27mc is geen betere oplossing, maar een slechtere.

ja, je berijkt er misschien een paar mensen meer door, die een verkeersbord niet zien staan, en ja je verkomt er misschien 1 ongeluk mee. maar het is een waardeloze oplossing.

er word toch wel eens gesproken over belastinggeld over de balk smijten, nou dit is er een voorbeeld van.

Ik zie het als 'alle beetjes helpen'! Jij vind het kansloos, en halve oplossingen.

Kom dan eens met een betere oplossing!

Kritiek geven is makkelijk, een oplossing geven is al een stuk moeilijker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gewoon afstand houden, begin daar maar eens mee.

En gewoon ver vooruit kijken, heb je altijd een goed overzicht, en ja dan zijn er chauffeurs bij die dan op jou bumper gaan hangen, fijn hun probleem.

zodra er iets op de vluchtstrook staat, heb ik dat allang van tevoren gezien, en schuif ik gelijk al een halve baan op naar links.

zodat ze achter mij dit ook kunnen zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Willem heeft gelijk, tis een kansloos idee.

Gewoon niet aan je laptop, radio, telefoon of navi zitten, maar door je voorruit kijken. Je kunt wel allerlei ideetjes bedenken, het enige wat je ermee bereikt is dat mensen gaan denken, er word voor me uitgekeken dus hoef ik het niet te doen.

Echt kansloos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou, mensen!!!!!!!!!!!!!

Alweer zo'n zinlose discussie.

Ten eerste : Als dit een serieuse en officiele waarschuwingsmelding zou zijn dan had ik er zeker al van gehoord.

Ten tweede: Ook luxe-aoto's rijden op het rechter spoor en die hebben geen bakkie dus die krijgen daarvan niets mee.

Ten derde: wordt als er op een rijstrook of pechstrook gewerkt wordt, onafhankelijk van wat ze doen, wordt er naar achter afgeschermd door een extra voertuig met waarschuwingsborden.

Ten vierde: Indien de beveiliging naar achteren niet toereikend kan zijn of er toch grotere gevaren vanuit gaan, wordt het via de verkeersinfo op de radio vermeldt.

Willem heeft gelijk als hij betwijfelt dat dit een zinvolle methode is.

@ Petjes Pa, sorry maar kun je mij eens uitleggen waarom bv. Frankie O., Willem uit de tent wil lokken. Sorry, dit is in mijn ogen onrust stichten van jou en niet van Frankie.

Als er werkelijk iemand hier op het forum is die Willem een definitieve ban wil bezorgen is het in mijn ogen een heel grote kl..............zak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
makkelijk om zo te reageren, er is toch niemand die commentaar levert op zowel jou als op de posting.

bekijk het positief, er word nu tenminste over je stukje gediscusieerd!

maar hoe gaat het in de praktijk?.

de bak begint te kraken, achtung achtung word er geroepen.

eerste gedachte die je dan krijgt is, was dat nou?

achtung, achtung, mäharbeiten auf den standspur!

dan denk je, was dat voor flauwekul?

de mededeling wordt herhaald.

dan denk je, wat is dat voor een gelul, zal wel een grappenmaker zijn.

na 1 minuut telkens achtung achtung gehoord te hebben, verzucht je, achterlijke mofricaanse gladiool en hoppa, je flikkert de bak uit!

zo gaat het toch in de praktijk, en wel eerlijk naar eer en geweten antwoorden!

Hoe het gaat in de praktijk?

Ongeveer 500 mtr voor het opstakel krijg je via de bak te horen Achtung gefahr, Attention Danger. En dat met tussenpozen van enkele seconden en tot je weer zo'n 500 mtr er voor bij bent. Daarna hoor je het niet meer. En mijn squelch of hoe dat dingen het mag staat op het randje van ruis/stil. Was duidelijk een bandje oid dus geen lolbroek. Irritant vond ik het niet dus de bak is aan gebleven. Verder stond er geen bord, geen pijlenwagen of niets. Gewoon een veegwagen met lampen achterop op de vluchtstrook die zijn werk deed.

Discussie's vind ik prima maar waarom die waarschuwingen richting Kalakuski en commentaar, waarom steeds op de man af en al dat geroep kansloos? Voor een fatsoenlijke discussie en je hebt mijn aandacht en ik doe mee.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden